اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و دات ماتریکس 8*8 به میکرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و دات ماتریکس 8*8 به میکرو

    با سلام
    این پروژه از این قراره که یه کلید همه جهته دسته پلی استیشن 2 و یه ماتریس نقطه ای 8*8
    به یه میکرو اتمگا 8 وصل شده و ما با حرکت دادن و تغییر جهت دادن اون کلید میتونیم موقعیتش رو
    بر روی ماتریس ببینیم البته ناگفته نمونه که زبان برنامه نویسی بیسیکه
    اول میرم سراغ توضیح در مورد این کلید در دسته پلی استیشن :
    اگه دسته رو باز کنید داخلش این چیزا رو میبینید که داخل هر دسته 2 عدد از این کلیدها ( اصطلاحا بهش میگن joy stick )
    وجود داره که در عکس مشخصشون کردم



    دو کلید مثل هم نیستن ، فقط یکی از این دو در این پروژه بدرد ما میخوره و یکی دیگش کاربردی نداره اون کلیدی که ما در اینجا
    لازمش داریم مثل کلید های زیره





    وقتی که دسته رو باز کردید فقط یکی از دو کلیدها مانند بالایی ها هستن و دیگری این دو قطعه ( در واقع دو تا پتانسیومتر )
    رو نداره و جاش خالیه و سوراخه ، پتانسیومترها رو تو شکل زیر میبینید





    این تا اینجا بمونه تا بقیه توضیحاتش واسه بعدا

    فیلم پروژه کامل شده :
    البته ببخشید اگه کیفیت و تایمش کمه ، اینطوری خواستم از حجم زیادش و مشکلات بعدیش جلوگیری کنم

    http://uplod.ir/impe25yuh8vp/joy stick.3gp.html

    برنامه در بسکام :

    $regfile = "m8def.dat"
    $crystal = 1000000

    Config Adc = Single , Prescaler = Auto , Reference = Avcc
    Config Portd = Output , Portb = Output
    Start Adc
    Dim A As Word
    Dim B As Word
    Dim Pa As Byte , Pb As Byte

    Portb = 0
    Portd = 255


    Pa = 255
    Pb = 0

    Wait 3

    Do
    A = Getadc(0)
    B = Getadc(1)

    Select Case A
    Case Is < 147 : Pa = &B00111111
    Case 147 To 293 : Pa = &B10011111
    Case 293 To 439 : Pa = &B11001111
    Case 439 To 586 : Pa = &B11100111
    Case 589 To 733 : Pa = &B11110011
    Case 733 To 880 : Pa = &B11111001
    Case 880 To 1024 : Pa = &B11111100
    End Select

    Select Case B
    Case Is < 147 : Pb = &B11000000
    Case 147 To 293 : Pb = &B01100000
    Case 293 To 439 : Pb = &B00110000
    Case 439 To 586 : Pb = &B00011000
    Case 589 To 733 : Pb = &B00001100
    Case 733 To 880 : Pb = &B00000110
    Case 880 To 1024 : Pb = &B00000011
    End Select

    Portd = Pa
    Portb = Pb
    Waitms 100

    Loop
    End

    البته چند چیز جزیی در برنامه ( مثل پرانتز و $ و " ) جا به جا شدن خودتون درستش کنید ( بی زحمت !)

    چون تو پروتئوس همچین کلیدی وجود نداره پس من فقط عکسی از پروتئوس برای نمایش شماتیک میزارم
    ( البته ناگفته نمونه خواستم فایل پروتئوس رو پ کنم ولی گفت با این پسوند قابل پ کردن نیست و من هم
    از روی بی تجربگی نتونستم واسش چاره ای بیاندیشم ! )
    این عکسه :



    کلی توضیحات دیگه مونده
    اینا بمونن تا شما دوستان نگاهی بهشون بندازید و نظراتتون رو بگید و من هم با اشتیاق بیشتر ادامه بدم

    منتظرتونم




    مهم نیست که چه مدرکی دارید ، مهم این است که چه درکی دارید ...

    #2
    پاسخ : پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و د&#15

    شما دوستان اگه تا اینجا متوجه شدید تا بریم
    سراغ توضیحات جزئی تر
    مهم نیست که چه مدرکی دارید ، مهم این است که چه درکی دارید ...

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و دات ماتریکس 8*8 به میکرو

      البته ناگفته نمونه که دات ماتریسه نباید مثل شماتیک به طور مستقیم
      به میکرو وصل شه و برای جلوگیری کردن از جریانکشی زیاد و به طبع آن
      آسیب رسید به میکرو و دات ماتریس باید 8 تا مقاومت مثلا 220 اهم با تک تک پایه های یکی از
      پورتها ( یا پورت d و یا b ، فرقی نمیکنه ) متصل شه و بعد به ماتریس نقطه ای داده شه
      مهم نیست که چه مدرکی دارید ، مهم این است که چه درکی دارید ...

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و دات ماتریکس 8*8 به میکرو

        سلامی دوباره
        تو این پست در مورد دات ماتریس توضیح میدم
        اول از دات ماتریس موجود در پروتئوس شروع میکنم ؛
        شما دوستان وقتی دات ماتریس رو تو پروتئوس آوردید اون رو مستقیما
        به میکرو وصل نکنید چون من در این پروژه وقتی اون رو تو نرم افزار آوردم
        دو حرکت روش انجام دادم ( :smile: )
        بعد از آوردن اون در محیط شبیه سازی این دو کار رو روش انجام بدید تا بتونیم
        تواین پروژه ازش استفاده کنیم و ترتیب پایه هاشو رعایت کرده باشیم
        من این کار رو برای راحتی و سلیقه خودم انجام دادم و اینجوری راحت تر بودم
        برای این منظور رو دات ماتریسه کلیک راست کنید و به ترتیب شکل زیر مراحل رو اجرا کنید
        یعنی اول روش راست کلیک کرده و گزینه rotate clockwise رو بزنید و بعد دوباره با
        راست کلیک گزینه x-mirror رو بزنید تا دات ماتریسمون به اون آرایشی که میخوایم در بیاد



        با این کارها ترتیب سطرها و ستونهای دات ماتریس مانند زیره :



        ادامه دارد ...
        مهم نیست که چه مدرکی دارید ، مهم این است که چه درکی دارید ...

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و دات ماتریکس 8*8 به میکرو

          سلام
          ایده ی جالبیه ،ادامه بدید :agree:
          Reveng will surely come... Your hard time are ahead
          // - - - - - - - - - -
          برگه های کتاب به منزله بالهایی هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز میآ*دهند. فرانسوا ولتر
          // - - - - - - - - - -
          اگر برای هرچیزی به غیر از علاقه ی شدیدتان به الکترونیک تلاش کنید ، خیلی دور نخواهید رفت / خیلی هم خوب نخواهید شد.
          // - - - - - - - - - -

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و دات ماتریکس 8*8 به میکرو

            با سلام
            از دوستان بازدیدکننده خواهش میکنم نظرات خودشون رو درباره این
            پروژه بگن تا با اشتیاق بیشتری ادامه بدم
            مهم نیست که چه مدرکی دارید ، مهم این است که چه درکی دارید ...

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : پروژه اتصال کلید joy stick دسته پلی استیشن و دات ماتریکس 8*8 به میکرو

              خدا خیرت بده
              نزدیک یه هفته هستش که دنبال این دات ماتریکس خیر ندیده ام :cry2:
              اگه اطلاعات بیشتری برامون بدی عالی میشه
              دعا میکنم یه کار عالی هم پیدا کنی

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X