ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 12
  1. #1
    2009/12/10
    501
    3

    موازی کردن یه رله با یه موتور با قدرت بالا مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    سلام. قبلا یه جا تو همین سایت خوندم لحظه خاموش شدن بارهای سلفی ولتاژهای بالایی به مدار اعمال میشه . حالا اگه به موازات این بار سلفی مثلا موتور یه رله 220 ولت هم وصل کرده باشیم در زمان خاموش شدن موتور، رله اسیبی نمیبینه؟
  2. #2
    2013/05/10
    11
    0

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    احتمال خيلي بالا رله عمرش کم ميشه، ميتوني از مدار اسنابر استفاده کني
  3. #3
    2009/08/26
    282
    18

    پاسخ : موازی کردن یه رله با یه موتور با قدرت بالا مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    سلام
    اگه دیود هرزگرد داشته باشه نه
    ♥♥....((الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ))....♥♥
  4. #4
    2013/04/23
    378
    7

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط شازده
    سلام. قبلا يه جا تو همين سايت خوندم لحظه خاموش شدن بارهاي سلفي ولتاژهاي بالايي به مدار اعمال ميشه . حالا اگه به موازات اين بار سلفي مثلا موتور يه رله 220 ولت هم وصل کرده باشيم در زمان خاموش شدن موتور، رله اسيبي نميبينه؟
    از ولتاژي که بعد از خاموش شدن موتور به وجود مياد جاي نگراني نيست البته منطقي هم هست چون رله که ترانزيستور نيست که بسوزه نهايته يه آرک ميزنه :mrgreen:
    ولي به خاطر جريان بالايي که موتور موقع راه اندازه ميکشه به احتمال زياد رله تيغه ميچسپونه !! راه حل هم مقاومت NTC که با رله و موتر سري شه.
    Weakness of attitude becomes weakness of character
    Albert Einstein
  5. #5
    2013/01/14
    421
    42

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    برا رله هيچ مشکلي پيش نمياد چون خودش سلفي هست.
    مشکل وقتي جدي ميشه که يه قطعه حساس تو مدارت باشه
    سوئيچ کردن ولتاژ سلف -موتور-رله و هر چيزي که خاصيت سلفي داشته باشه،تو دو سرش ولتاژ زيادي توليد ميشه واگه اين ولتاژ روخنثي نکنيم مشکلاتي رو ايجاد ميکنه.
    رله چيزي نيست که اين جور موارد خراب بشه يا عمرش کم شه.(موازي بستن با موتور)
    ولي اگه از کنتاکتهاي رله براي قطع و وصل بارهاي سلفي استفاده شه حتما بايد حفاظت هاي لازم رو انجام داد که ولتاژ برگشتي سلف کنتاکت ها رو خراب يا عمرش رو کم نکنه
  6. #6
    2013/04/23
    378
    7

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط بينوايان
    سلام
    اگه ديود هرزگرد داشته باشه نه
    عزيز برق 220 AC هست! شما اگه ديوي هرز گرد بزاري که وقتي رله خاموشه نيم موج از ديود ميگزه!!!؟!
    اون ديود هرز گرد براي ولتاژ DC هست.
    Weakness of attitude becomes weakness of character
    Albert Einstein
  7. #7
    2013/01/14
    421
    42

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    درسته ديود نميشه ولي دياک و يا واريستور ميشه استفاد کرد
  8. #8
    2013/04/23
    378
    7

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدحبيب زاده
    درسته ديود نميشه ولي دياک و يا واريستور ميشه استفاد کرد
    استفاده از دياک که مشکلا دو برابر ميکنه چون هم توي سيکل مثبت و هم منفي وقتي ولتاژ دو سر دياک از 35 ولت بيشتر شه دياک روشن ميشه :read:
    استفاده از واريستور هم نميدونم به چه کار مياد؟ يعني باهاش ميخواهيد چکار کنيد؟
    Weakness of attitude becomes weakness of character
    Albert Einstein
  9. #9
    2013/01/14
    421
    42

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ;(While(1
    استفاده از دياک که مشکلا دو برابر ميکنه چون هم توي سيکل مثبت و هم منفي وقتي ولتاژ دو سر دياک از 35 ولت بيشتر شه دياک روشن ميشه :read:
    استفاده از واريستور هم نميدونم به چه کار مياد؟ يعني باهاش ميخواهيد چکار کنيد؟
    اگه دياک با ولتاژ شکست 250 ولت در ولتاژ220 استفاده کنيم وقتي ولتاژ ناخواسته زياد شد دياک وصل شده ومدار رو حفاظت مي کنه به شرطي که طراحيت خوب باشه.
    اگه باولتاژ شکست250 پيدا نشد با بستن 25 يا 35 ولتي به صورت سري ميشه 250 روهم درست کرد.
    اما واريستور بهتره.در موردش S کني ميبيني کارش چيه
  10. #10
    2013/04/23
    378
    7

    پاسخ : موازي کردن يه رله با يه موتور با قدرت بالا مشکلي ايجاد نميکنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدحبيب زاده
    اگه دياک با ولتاژ شکست 250 ولت در ولتاژ220 استفاده کنيم وقتي ولتاژ ناخواسته زياد شد دياک وصل شده ومدار رو حفاظت مي کنه به شرطي که طراحيت خوب باشه.
    اگه باولتاژ شکست250 پيدا نشد با بستن 25 يا 35 ولتي به صورت سري ميشه 250 روهم درست کرد.
    اما واريستور بهتره.در موردش S کني ميبيني کارش چيه
    خوب شما چطوره 50 تا ديود زنر10 ولت را باهم سري کني؟ !! 25 تا مستقيم و 25 تا برعکس!!! :mrgreen: :mrgreen:
    Weakness of attitude becomes weakness of character
    Albert Einstein
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 12

موضوعات مشابه

  1. موتور DC با قدرت بالا
    توسط ninjutsu در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2014/06/06, 13:54
  2. موتور هایی با وزن و حجم خیلی کم و قدرت بالا
    توسط soukhaki در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/02/23, 11:52
  3. بالا بردن جریان با موازی کردن دو ترانزیستور ممکن است؟
    توسط baby_1 در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2010/11/05, 23:02
  4. اصلی ترین دلایل سری و موازی کردن دیود های قدرت
    توسط navidkhob در انجمن الكترونيك صنعتی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2010/10/30, 13:34
  5. آیا استفاده از 3 تایمر همزمان مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    توسط Questioner در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 24
    آخرين نوشته: 2010/04/09, 23:04

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •