اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

    سلام بنده 2 عدد امپلی فایر چینی دارم (برای خودرو)میخوام خازنای صنعتی رو با خازن های کوپلاژ ریکپ کنم حالا چند تا سوال دارم
    1- تو کیفیت صدا چه میزان تاثیر داره ؟؟
    2- مزایا و معایب این کار چی هست ؟؟
    3- از کجا میشه تهیه کرد هم کیفیت بالا باشه هم قیمتش مناسب (بنده تهران هستم)
    4- اگه کسی لطف کنه قیمت اینا رو برام بگه ممنون میشم

    1µf 50V Silmic
    -------------------------

    2.2µf 50V Silmic II

    -------------------------

    10µf 16V Carafine
    10µf 35V Silmic
    10µf 50V Silmic
    -------------------------

    22µf 50V Carafine
    22µf 50V Silmic
    22µf 50V Silmic II
    -------------------------

    47µf 6.3V Carafine
    47µf 16V carafine
    47µf 16V Silmic
    47µf 16V Silmic II
    47µf 25V Carafine
    47µf 25V Silmic
    47µf 35V Silmic II
    47µf 50V Silmic II
    -------------------------

    100µf 6.3V Silmic II
    100µf 10V Carafine
    100µf 16V StarGate
    100µf 16V Carafine
    100µf 16V Silmic
    100µf 16V Silmic II
    100µf 25V Carafine
    100µf 50V Silmic II
    -------------------------

    220µf 10V StarGate
    220µf 16V Silmic
    220µf 50V Silmic II
    -------------------------

    470µf 50V Silmic II
    -------------------------

    1000µf 6.3V Silmic II

    #2
    پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

    1- تو کیفیت تغییری که متوجه بشی نمیزاره
    2- مزایای خاصی نداره فقط ممکنه خازنایی که میزاری یه کم با کیفیتر باشه معایبش پول خودتو خرج میکنی
    3- از خیابان جمهوری پاساژ امجد و بقیه پاساژها
    4- اینو نمیدونم
    در کل نیازی به این کار نیست

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

      وقتی امپ شما سالم کار میکنه اصلا نیازی به این کار نیست! خازن که توی کیفیت صدا تاثیری نمیذاره!! اونم برای امپ کلاس D!! چیزی که شما شنیدین بیشتر برای امپ های لامپی های اند هست که خازن های بسیار با کیفیت استفاده میکنن تا کمترین اثر رو روی صدا بزارن که اونم خیلی جزئی هست و چیزی نیست که بتونین به این راحتی ها تشخیص بدین که صدای سیستمی که خازن مثلا کوپلاژش عوض شده از زمین تا اسمون فرق کرده!!
      فقط پولتون رو حروم میکنین همین!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

        ممنون دوستان
        ولی تو یه فروم که تخصصی سیستم های صوتی زده بود
        لینکش رو نمیدونم میشه گذاشت اینجا یا نه (یه موقع تبلیغ نشه)
        تو گوگل بزنید معجزه خازن های کوپلاژ میاد
        خیلی ازش تعریف شده بود حتی کسایی که این کارو کرده بودن خیلی تعریف کرده بودن (حالا نمیدونم شایدم تلقین کرده باشن :mrgreen

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپ&#1604

          من به شخصه چون سوادم خیلی کمه این مورد رو اصلا قبول ندارم! لااقل فعلا!
          (اصلاح شد)

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

            نوشته اصلی توسط mahdi.7
            :eek: :surprised: oo:
            نمیدونستم ما همچین دانشمندایی داریم که مطلب در مورد معجزات خازن کوپلاژ مینویسن :angry:
            سرچ کردم دیدم یارو چه چرت و پرتایی نوشته! برای خودمون متاسفم...
            یارو عکس گذاشته یه پخش سونی توی پراید بسته نوشته این لابراتوار صوتیه منه من صد ها ساعت صدای خازن های مختلف رو باهاش گوش دادم :-& نمیدونستم توی ماشین با اون فضای اکوستیکی محشرش و پخش فوق العاده های اندش و درایور های چند هزار دلاریش میشه تست های صدا گرفت
            جالبه خیلی ها هم اومدن چه چه و به به کردن گفتن بابا ایول خیلی کارت درسته! بعد یارو جو گیر شده review نوشته در مورد خازن های النا!
            چه چرت و پرتایی دراوردن تازگیا! فقط میتونم بگم هر مزخرفی رو میخونین سریع باور نکنین اینترنت پر از همچین ادم های شیرین مغزیه یکیش اسمال لنگی هست که معرف حضور خیلی هاست!
            مهدی همچین توپید میترسم سوالمو بپرسم :redface:

            میگم خازنای با کیفیت تر تو عبور فرکانس از خودشون بهتر عمل نمیکنن ؟
            ممکنه به علت استفاده از خازنای بی کیفیت تو یک فرکانس خاص صدا دچار دیستوریشن بشه ؟


            منم میخواستم همین کارو بکنم البته همراه با تعویض هسته سوییچینگ + بالا بردن ولتاژ امپ + تعویض دیود ها + تعویض ترانزیستور های قدرت و درایور !
            پس نکنم این کارارو ؟
            زکات علم نشر آن است
            بیشتر با من اشنا بشین :
            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
            ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپ&#1604

              این نوشته از یکی از دوستانه که خیلی قشنگ توضیح داده:
              خازن ها انبارهای صدا هستند. ذکر این نکته ضروریه که حتی بهترین و گرونترین خازن های دنیا که مثلا در آمپلیفایرهای اودیونت و ... استفاده میشه که 99% نقره و طلا و پلاتینیوم هستند، هیچکدوم کوجکترین صدایی از خودشون ندارد. خازن ها صدارو بهتر نمی کنند به هیچ وجه! تنها حسن استفاده از خازن های مرغوب اینه که کمترین دستخوردگی در سیگنال صدا ایجاد بشه. یعنی یه خازن خوب بهترین خدمتی که میتونه به طراحی و استفاده کننده بکنه اینه که صدارو کمتر تغییر بده و فقط capacitance لازم مدار رو ایجاد کنه.
              بهترین توضیح بود
              میگم خازنای با کیفیت تر تو عبور فرکانس از خودشون بهتر عمل نمیکنن ؟
              ممکنه به علت استفاده از خازنای بی کیفیت تو یک فرکانس خاص صدا دچار دیستوریشن بشه ؟
              قطعا خازن خوب توی فرکانس های بالا عملکرد بهتری دارن (دستخوردگی کمتری توی سیگنال بوجود میارن) اما معجزه و تحول صدا و این چرت و پرت ها که رمال ها بیشتر به کار میبرن رو نه!!
              خازن یک قطعس که روی قواعد و اصول ساخته شده طبعا هرچه کیفیت ساختش بالاتر باشه نتیجه نهایی مدار رو بهتر میکنه
              دوباره همون حرفی رو که توی نقل قول گذاشتم میگم:
              خازن خوب خازنیه که کمترین دستخوردگی رو توی سیگنال بوجود بیاره و فقط ظرفیت خازنی خودش رو ایفا کنه نه چیز دیگه ای
              دیگه حرفی ندارم :mrgreen:

              (اصلاح شد)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

                بزرگترین عیبی که خازن ها تو مدارات صوتی نشون میدن موضوع نشتی هست که باعث عبور جریان مستقیم و وارد شدنش به مسیر سیگنال میشه
                اصولا بهترین نوع کوپلاژ ، کوپلاژ با ترانس هست منتها اگه ترانس کیفیت بالا نداشته باشه نتیجه معمولا به مراتب بدتر از استفاده از همون خازن میشه
                ترانس اصولا جریان مستقیم رو نمی تونه عبور بده و جاهائی که کوپلاژ باید به صورت حرفه ای انجام شه از ترانس استفاده میشه نه از خازن(اما گرفتن نتیجه خوب نیاز به استفاده از ترانس های مرغوب و گران قیمت داره که معولا بصورت سفارشی ساخته میشه و توسط صوتی کارهای حرفه ای نه ترانس پیچ ها!!)
                راه حل بهینه استفاده از خازنهای با نشتی کم مثل خازنهای پلی استر یا MKT هست و یه مورد حرفه ای تر و بهتر خازنهای معروف به اکسیال زرد هست که تو جمهوری هم به راحتی یافت میشه
                همین که خازنهایی که در مسیر سیگنال هستن رو اکسیال زرد استفاده کنید کافیه،معمولا خازنهای باقی قسمتها انقد حساس نیستن
                این عکس دو نمونه از این خازنها تو همون سایت کذایی:
                http://soundyshop.com/upload/?v=capacitor0.jpg
                http://soundyshop.com/upload/?v=capacitor1.jpg
                این عکس نمونه ایش هست که تو جمهوری پیدا میشه و البته کیفیت عالی نداره اما از MKT و پلی استر بهتر جواب میده و قابل قبوله
                http://s2.picofile.com/file/7978387311/211020131269.jpg
                این سایت در زمینه خازن اطلاعات خوبی داده منتها در مورد تاثیر خازن اغراق کرده،بحث آمپ ماشین رو با کارهای درجه یک صوتی قاطی کرده،هیچ وقت یه سیستم صوتی معمولی صرفا با تعویض خازنها (ولو با بهترین کیفیت) به یه سیستم عالی تبدیل نمیشه
                فراموش نکنیم قطعه مرغوب برای نتیجه مطلوب لازم هست ولی کافی نیست...
                رازي در کار نبود

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

                  تو این پروژه هم از این خازن ها استفاده کرده البته فقط برای خازن ورودی سیگنال
                  http://diyaudioprojects.com/Chip/DIY-TDA2050-Hi-Fi-Chip-Amplifier/
                  رازي در کار نبود

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

                    نوشته اصلی توسط hs67
                    تو این پروژه هم از این خازن ها استفاده کرده البته فقط برای خازن ورودی سیگنال
                    http://diyaudioprojects.com/Chip/DIY-TDA2050-Hi-Fi-Chip-Amplifier/
                    محمد جان عکسها مربوط به خازن های MKP هست که از نوع Axial هست و همانطور که میدانی منظور مدل پایه ها هست که از بغل بیرون آمده

                    خازنهای پلاستیکی
                    در این نوع خازن از ورقهآ‌های نازک پلاستیک برای دیآ‌الکتریک استفاده میآ‌شود. ورقهآ‌های پلاستیکی همراه با ورقهآ‌های نازک فلزی (آلومینیومی) به صورت لوله، در درون قاب پلاستیکی بسته بندی میآ‌شوند. امروزه این نوع خازنها به دلیل داشتن مشخصات خوب در مدارات زیاد به کار میآ‌روند. این خازنها نسبت به تغییرات دما حساسیت زیادی ندارند، به همین سبب از آنها در مداراتی استفاده میآ‌کنند که احتیاج به خازنی با ظرفیت ثابت در مقابل حرارت باشد. یکی از انواع دیآ‌الکتریکآ‌هایی که در این خازنها به کار میآ‌رود پلی استایرن (به انگلیسی: Polystyrene)‏ است، از این رو به این خازنها «پلی استر» گفته میآ‌شود که از جمله رایجآ‌ترین خازنهای پلاستیکی است. ماکزیمم بسامد کار خازنهای پلاستیکی حدود یک مگاهرتز است.

                    منبع : ویکیپدیا
                    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%...A7.D8.B2.D9.86

                    البته برای دی الکتریک از پلی پروپیلن و پلی استر هم استفاده میشود و به همچنین دیگر پلیمر ها
                    این هم مدل ایستاده :
                    http://image.made-in-china.com/2f0j0...or-MKP-X2-.jpg

                    پیوند زیر هم از ویکیپدیا هست که درباره خازن ها نوشته ولی متاسفانه به زبان انگلیسی هست :

                    http://en.wikipedia.org/wiki/Film_capacitor
                    خوشبختي از آن کسانيست که خواهان خوشبختي ديگران باشند .زرتشت

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپ&#1604

                      بزرگترین عیبی که خازن ها تو مدارات صوتی نشون میدن موضوع نشتی هست که باعث عبور جریان مستقیم و وارد شدنش به مسیر سیگنال میشه
                      این مشکل عموما کم پیش میاد و بیشتر برای مواقعی هست که خازن عمر مفیدش تموم شده باشه وقتی این اتفاق پیش میافته که دی الکتریک خازن خاصیت خودش رو تا حدودی از دست میده
                      مشکل عمده ای که خازن های توی سیستم های صوتی حرفه ای های اند واقعی دارن مسئله تغییر دادن فاز و ایجاد دیستورشن در سیگنال صدا هست (برای کسانی که خیلی به این موضوع اهمیت میدن) که هرچی خازن بهتر باشه کمتر باعث بروز این مشکل میشه و Fidelity بیشتری به سیگنال خواهد داشت
                      اصولا بهترین نوع کوپلاژ ، کوپلاژ با ترانس هست منتها اگه ترانس کیفیت بالا نداشته باشه نتیجه معمولا به مراتب بدتر از استفاده از همون خازن میشه
                      ترانس اصولا جریان مستقیم رو نمی تونه عبور بده و جاهائی که کوپلاژ باید به صورت حرفه ای انجام شه از ترانس استفاده میشه نه از خازن(اما گرفتن نتیجه خوب نیاز به استفاده از ترانس های مرغوب و گران قیمت داره که معولا بصورت سفارشی ساخته میشه و توسط صوتی کارهای حرفه ای نه ترانس پیچ ها!!)
                      بله بهترین نوع کوپلاژ این هست. به این ترانس ها اینتراستیج (interstage) گفته میشه و پیچیدن اون بسیار مشکل و هزینه بر هست چون باید دستی و با دقت بسیار زیاد پیچیده بشه برای همین فقط در سیستم های لامپی بسیار گران قیمت کاربرد داره
                      معمولا خازنهای باقی قسمتها انقد حساس نیستن
                      خازن های بقیه قسمت ها هم در جای خودشون بسیار حساسن!!
                      معمولا به خازن صافی تغذیه اهمیتی نمیدن اما خیلی مهم هستن! باید low ESR باشن تا بتونن ریپل تغذیه رو به خوبی صاف کنن و...
                      این سایت در زمینه خازن اطلاعات خوبی داده منتها در مورد تاثیر خازن اغراق کرده،بحث آمپ ماشین رو با کارهای درجه یک صوتی قاطی کرده،هیچ وقت یه سیستم صوتی معمولی صرفا با تعویض خازنها (ولو با بهترین کیفیت) به یه سیستم عالی تبدیل نمیشه
                      فراموش نکنیم قطعه مرغوب برای نتیجه مطلوب لازم هست ولی کافی نیست...
                      کل حرف من هم همینه که هیچ قطعه ای جادو نمیکنه ما که با ورد خوندن و جادو چیزی نمیسازیم همش روی اصول و قواعد علمیه
                      پیوند زیر هم از ویکیپدیا هست که درباره خازن ها نوشته ولی متاسفانه به زبان انگلیسی هست :

                      http://en.wikipedia.org/wiki/Film_capacitor
                      داداش سام نزن این حرفو تورو خدا
                      برای چی متاسفانه انگلیسیه؟! اتفاقا خوبه که ادم کلی چیز یاد میگیره نباید که ترجمه شده باشه! بعدشم ما که منبع و سورس معتبر فارسی نداریم! اگه نتونیم انگلیسی بخونیم و یاد بگیریم که کلاهمون پس معرکس!

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

                        داداش سام نزن این حرفو تورو خدا
                        برای چی متاسفانه انگلیسیه؟! اتفاقا خوبه که ادم کلی چیز یاد میگیره نباید که ترجمه شده باشه! بعدشم ما که منبع و سورس معتبر فارسی نداریم! اگه نتونیم انگلیسی بخونیم و یاد بگیریم که کلاهمون پس معرکس!
                        داداشی این بیشتر طعنه بود. دقیقا متاسف شدم برای همین چیزی که گفتی ما که منبع و سورس معتبر فارسی نداریم!
                        حتما خودت درباره خازن در اینترنت جستجو کردی . هر چی دیدم بیشتر کپی و پیست بود. دریغ از یک نوشته جامع.

                        با این هم موافقم اگه نتونیم انگلیسی بخونیم و یاد بگیریم که کلاهمون پس معرکس!
                        ولی باید یک فکری به حال این داستان بکنیم خیلی بار اطلاعات علمی در سایت های ایرانی کم هست :cry2:
                        خوشبختي از آن کسانيست که خواهان خوشبختي ديگران باشند .زرتشت

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپل

                          نوشته اصلی توسط mahdi.7
                          ببین داداش چیزی که اون بی سواد دلال (سرچ کنین بخونین اون تاپیک رو چند صفحه بعدش میگه من تونستم این خازن ها رو وارد کنم و لیستشون رو میزاره بعد هم معلومه دیگه ادم های ساده ای که با اون همه اراجیفی که اون گفته باور کردن که تعویض یه خازن سیستم رو به کلی عوض میکنه پشت سر هم گفتم اقا من میخوام سیستمم رو ریکپ کنم میخوام بیام پیشت! تموم شد رفت!!) گفته صحت نداره.
                          اون افرادی هم که بعد از ریکپ گفتن واااای خدای من سیستمم از این رو به اون رو شد (حالا جدا از بحث این که سیستمشون امپ های کلاس D یا AB هست و اونم توی فضای ماشین با اسپیکر های ماشینی :mrgreen: تست های های اند شنیداری انجام میدن ) تماما تلقین به خودشون هست! قدرت تلقین رو که میدونین چقدره!
                          این نوشته از یکی از دوستانه که خیلی قشنگ توضیح داده:بهترین توضیح بودقطعا خازن خوب توی فرکانس های بالا عملکرد بهتری دارن (دستخوردگی کمتری توی سیگنال بوجود میارن) اما معجزه و تحول صدا و این چرت و پرت ها که رمال ها بیشتر به کار میبرن رو نه!!
                          خازن یک قطعس که روی قواعد و اصول ساخته شده طبعا هرچه کیفیت ساختش بالاتر باشه نتیجه نهایی مدار رو بهتر میکنه
                          دوباره همون حرفی رو که توی نقل قول گذاشتم میگم:
                          خازن خوب خازنیه که کمترین دستخوردگی رو توی سیگنال بوجود بیاره و فقط ظرفیت خازنی خودش رو ایفا کنه نه چیز دیگه ای
                          دیگه حرفی ندارم :mrgreen:

                          مرسی
                          منم منظور اصلیم خازنهایی بود که تو مسیر فرکانس هستن !
                          من به صداهای ریز خیلی حساسم. باید خیلی دقیق اجرا بشه صداهای ریزی که من تو سیستمم دارم. البته نه بلند ! فقط با کیفیت !
                          برای همین پرسیدم که اگه تاثیرش واقعا قابل قبول باشه هزینه و وقتشو بزارم تا امپ رو بهینه سازی کنم !
                          اتفاقا یک امپ هم خریدم برای همین قصد که هنوز تهرانه و دستم نرسیده :mrgreen:
                          رو هر کانال 110 وات میده البته فک نکنم کیفیت قابل قبولی داشته باشه واسه همین خواستم با تعویض ترانزیتور ها و خازن هاش کیفیتش رو در حدی که لذت بخش بشه بالا ببرم. باز تاکید میکنم نه همه خازن ها و ... oo:
                          زکات علم نشر آن است
                          بیشتر با من اشنا بشین :
                          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                          ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

                            تعویض خازن ها در صورتی که سیستم طراحی درستی داشته باشه حدود 5 درصد تا 10 درصد نتیجه رو بهتر میکنه نه معجزه پس اگه خازن های مسیر سیگنال رو عوض کردی چیز خاصی رو متوجه نشدی تعجب نکن!
                            سیستم خوب طراحی درستی داره یعنی المان های اکتیو درست بایاس شدن و توی بهترین نقطه کار میکنن تا صدا رو فقط از لحاظ دامه تقویت کنن

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : ریکپ امپلی فایر خودرو با خازن های کوپلاژ

                              نوشته اصلی توسط mahdi.7
                              تعویض خازن ها در صورتی که سیستم طراحی درستی داشته باشه حدود 5 درصد تا 10 درصد نتیجه رو بهتر میکنه نه معجزه پس اگه خازن های مسیر سیگنال رو عوض کردی چیز خاصی رو متوجه نشدی تعجب نکن!
                              سیستم خوب طراحی درستی داره یعنی المان های اکتیو درست بایاس شدن و توی بهترین نقطه کار میکنن تا صدا رو فقط از لحاظ دامه تقویت کنن
                              10 درصد هم که این گوش ما متوجهش نمیشه پس کلا بیخیال قضیه :cry2: :angry:
                              زکات علم نشر آن است
                              بیشتر با من اشنا بشین :
                              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                              ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X