اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

    سلام.
    اونایی که تجربه دارن ما رو یاری کنن.

    ما میخوایم از طریق کامپیوتر یا کیبورد دیتا به یک تابلو روان بدیم.

    سخت افزار خاصی لازم داره یا می شه از طریق نرم افزار حلش کرد.

    تابلو هنوز ساخته نشده ولی قصد ساخت یه تابلوی 48*16 داریم
    www.icesi.ir

    #2
    پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

    والا من یه نمونه از اون رو ساختم.
    به این صورت که از طریق کانکتور PS2 که مستقیما به صفحه کلید کامیوتر وصل شده متن مورد نظر وارد میشه و حروف مورد نظر ( فارسی) روی تابلو نمایش میده. البته حروف به صورت متحرک نیستند.
    ابعاد تابلو 48*8 و با استفاده از آیسی لچ 74373 با زبان بیسیک و نرم افزار BASCOM طراحی شده.
    به راحتی میشه ابعاد اون رو به 48*16 تبدیل کرد. فقط باید کدها تعریف بشن.
    اینم لینکش:

    http://www.eca.ir/forum2/index.php/topic,10841.0.html

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

      الان اون تاپیک رو نگاه می کردم. ترجیح دادم برنامه ها رو همین جا بذارم.
      این برنامه اصلیه:

      http://www.4shared.com/file/30631310/ed6df426/Tablo_ravan_48-8.html

      و
      این یکی هم برنامه ایه که شامل کدهای حروف فارسیه که کدها رو تو خونه های حافظه EEPROM می ریزه:

      http://www.4shared.com/file/30631122/2bca12a7/EEPROM_Tablo.html

      پس اول باید این برنامه تو میکرو ریخته بشه و حدود 15 ثانیه کار کنه ، بعد برنامه اول.
      کدها رو به صورت برنامه نوشتم تا به راحتی بشه اونا رو اصلاح یا تغییر داد.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

        حامد جان ممنون

        فقط یه چیزی من وقتی 8 رو به 16 تبدیل کنم خوب برای نمایش حرف خ نصفش بالاس نصفش پایین.

        میشه یه راهنمایی بکنی.
        www.icesi.ir

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

          ببین میلاد جان . من اینبرنامهرو برای 8 سطر نوشتم . پس طبیعیه که حروف رو هم برای همون 8 سطر طراحی کردم. حالا اگه می خوای 16 سطر داشته باشه دو تا کار باید بکنی.
          اول اینکه از دو تا پورت برای فرمان به سطرها استفاده کنی یا اینکه بهتره یک دیکدر 4 به 16 رو به کار ببری.
          دوم ، حروف رو برمبنای 16 سطر طراحی کن و کدهای مربوط به اون رو تو خونه های حافظه بریز. یه تغییرات کوچیکی هم تو برنامه لازمه.
          پیشنهاد من اینه که برنامه رو دوباره خودت بنویسی. اما همین برنامه هم به راحتی قابل اصلاحه.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

            سلام
            آقا حامد اگه امکان داره یه توضیح راجع به برنامه ای که نوشتید بدین.
            هر کس از دوستان دیگه هم اگه بلدن ممنون میشم توضیح بدن

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

              این برنامه رو میگم: :cry2:





              '------------------------------------------
              ' Show text in LEDs board
              ' Hamed Jafari
              ' 86/09/03
              '------------------------------------------


              'A.0 ====> KATODES (ROWS)
              'A.1 ====> KATODES (ROWS)
              'A.2 ====> KATODES (ROWS)
              'A.3 ====> KATODES (ROWS)
              'A.4 ====> KATODES (ROWS)
              'A.5 ====> KATODES (ROWS)
              'A.6 ====> KATODES (ROWS)
              'A.7 ====> KATODES (ROWS)
              'B.0 ====> DATA BUS
              'B.1 ====> DATA BUS
              'B.2 ====> DATA BUS
              'B.3 ====> DATA BUS
              'B.4 ====> DATA BUS
              'B.5 ====> DATA BUS
              'B.6 ====> DATA BUS
              'B.7 ====> DATA BUS
              'C.0 ====>
              'C.1 ====> L1
              'C.2 ====> L2
              'C.3 ====> L3
              'C.4 ====> L4
              'C.5 ====> L5
              'C.6 ====> L6
              'C.7 ====>
              'D.0 ====>
              'D.1 ====>
              'D.2 ====> INT0
              'D.3 ====>
              'D.4 ====>
              'D.5 ====>
              'D.6 ====> KEYBOARD (CLOCK)
              'D.7 ====> KEYBOARD (DATA)
              $regfile = "m32def.dat"
              $crystal = 8000000
              $hwstack = 200
              $swstack = 200
              $framesize = 200
              '----------------
              Enable Interrupts
              Enable Int0 ' A micro switch for jump to get text
              On Int0 Change_text
              '----------------
              Config Int0 = Rising
              Config Keyboard = Pind.6 , Data = Pind.7 , Keydata = Keydata
              Config Porta = Output
              Config Portb = Output
              Config Pinc.1 = Output
              Config Pinc.2 = Output
              Config Pinc.3 = Output
              Config Pinc.4 = Output
              Config Pinc.5 = Output
              Config Pinc.6 = Output
              '----------------
              L1 Alias Portc.1 ' Enable 1st latch (col1-8)
              L2 Alias Portc.2 ' Enable 2th latch (col9-16)
              L3 Alias Portc.3 ' Enable 3th latch (col17-24)
              L4 Alias Portc.4 ' Enable 4th latch (co25-32)
              L5 Alias Portc.5 ' Enable 5th latch (co33-40)
              L6 Alias Portc.6 ' Enable 6th latch (co41-48)
              '----------------
              Const Max_length = 48 'The maximum of length
              '----------------
              Dim S As String * 12 'for main length(max 12 character)
              Dim S1 As String * 1
              Dim S2 As String * 1
              Dim R(48) As Byte '8bit value for 1 segment of board
              Dim Row1(12) As Byte '1st row in Ith(max=12) character
              Dim Row2(12) As Byte '2th row in Ith(max=12) character
              Dim Row3(12) As Byte '3th row in Ith(max=12) character
              Dim Row4(12) As Byte '4th row in Ith(max=12) character
              Dim Row5(12) As Byte '5th row in Ith(max=12) character
              Dim Row6(12) As Byte '6th row in Ith(max=12) character
              Dim Row7(12) As Byte '7th row in Ith(max=12) character
              Dim Row8(12) As Byte '8th row in Ith(max=12) character
              Dim C1(12) As Byte
              Dim C2(12) As Byte
              Dim L(12) As Byte
              Dim First As Bit
              Dim Check As Bit
              Dim Count As Byte
              Dim M As Byte
              Dim I As Byte
              Dim J As Byte
              Dim K As Byte
              Dim X As Word
              Dim Code As Word
              Dim Word1 As Word
              Dim Word2 As Word
              '----------------
              Waitms 500
              L1 = 0
              L2 = 0
              L3 = 0
              L4 = 0
              L5 = 0
              L6 = 0
              Porta = 0
              Portb = 0
              First = 0
              S = "hk[lk fvr"
              '---------------- get string from keyboard
              Main: 'clear R(i)
              For I = 1 To Max_length
              R(i) = 0
              Next
              Main1: 'get a string for display on board
              M = Getatkbd()
              If M = 0 Then Goto Main1
              'hazfe karekterhaye ezafi
              If M = 13 And Len(s) > 1 Then Goto Prog
              S1 = Chr(m)
              S = S + S1
              If First = 1 Then
              First = 0
              S = ""
              Goto Main
              End If
              Goto Main1
              '---------------- determine the codes of characters
              Prog:
              Porta = 1
              Portb = 255
              L1 = 1
              Waitms 500
              Porta = 0
              Portb = 0
              L1 = 0
              S2 = ""
              C1(1) = 1
              For I = 1 To Len(s)
              S1 = S2
              S2 = Mid(s , I , 1)

              If S1 = " " Or S1 = "h" Or S1 = "H" Or S1 = "n" Or S1 = "b" Or S1 = "v" Or S1 = "c" Or S1 = "\" Or S1 = "," Then
              C1(i) = 1
              Else
              C1(i) = 0
              End If
              J = I - 1
              If S2 = " " Then
              C2(j) = 1
              Else
              C2(j) = 0
              End If
              If I = Len(s) Then C2(i) = 1
              Next

              For I = 1 To Len(s)
              S2 = Mid(s , I , 1)
              Select Case S2
              Case "H":
              Code = 1
              Case "h":
              Code = 2
              Case "f":
              If C2(i) = 0 Then Code = 3
              If C2(i) = 1 Then Code = 4
              Case "`":
              If C2(i) = 0 Then Code = 5
              If C2(i) = 1 Then Code = 6
              Case "j":
              If C2(i) = 0 Then Code = 7
              If C2(i) = 1 Then Code = 8
              Case "e":
              If C2(i) = 0 Then Code = 9
              If C2(i) = 1 Then Code = 10
              Case "[":
              If C2(i) = 0 Then Code = 11
              If C2(i) = 1 Then Code = 12
              Case "]":
              If C2(i) = 0 Then Code = 13
              If C2(i) = 1 Then Code = 14
              Case "p":
              If C2(i) = 0 Then Code = 15
              If C2(i) = 1 Then Code = 16
              Case "o":
              If C2(i) = 0 Then Code = 17
              If C2(i) = 1 Then Code = 18
              Case "n":
              Code = 19
              Case "b":
              Code = 20
              Case "v":
              Code = 21
              Case "c":
              Code = 22
              Case "\":
              Code = 23
              Case "s":
              If C2(i) = 0 Then Code = 24
              If C2(i) = 1 Then Code = 25
              Case "a":
              If C2(i) = 0 Then Code = 26
              If C2(i) = 1 Then Code = 27
              Case "w":
              If C2(i) = 0 Then Code = 28
              If C2(i) = 1 Then Code = 29
              Case "q":
              If C2(i) = 0 Then Code = 30
              If C2(i) = 1 Then Code = 31
              Case "x":
              If C2(i) = 0 Then Code = 32
              If C2(i) = 1 Then Code = 33
              Case "z":
              If C2(i) = 0 Then Code = 34
              If C2(i) = 1 Then Code = 35
              Case "u":
              If C1(i) = 0 And C2(i) = 0 Then Code = 36
              If C1(i) = 0 And C2(i) = 1 Then Code = 37
              If C1(i) = 1 And C2(i) = 0 Then Code = 38
              If C1(i) = 1 And C2(i) = 1 Then Code = 39
              Case "y":
              If C1(i) = 0 And C2(i) = 0 Then Code = 40
              If C1(i) = 0 And C2(i) = 1 Then Code = 41
              If C1(i) = 1 And C2(i) = 0 Then Code = 42
              If C1(i) = 1 And C2(i) = 1 Then Code = 43
              Case "t":
              If C2(i) = 0 Then Code = 44
              If C2(i) = 1 Then Code = 45
              Case "r":
              If C2(i) = 0 Then Code = 46
              If C2(i) = 1 Then Code = 47
              Case ";":
              If C2(i) = 0 Then Code = 48
              If C2(i) = 1 Then Code = 49
              Case "'":
              If C2(i) = 0 Then Code = 50
              If C2(i) = 1 Then Code = 51
              Case "g":
              If C2(i) = 0 Then Code = 52
              If C2(i) = 1 Then Code = 53
              Case "l":
              If C2(i) = 0 Then Code = 54
              If C2(i) = 1 Then Code = 55
              Case "k":
              If C2(i) = 0 Then Code = 56
              If C2(i) = 1 Then Code = 57
              Case ",":
              Code = 58
              Case "i":
              If C1(i) = 0 And C2(i) = 0 Then Code = 59
              If C1(i) = 1 And C2(i) = 0 Then Code = 60
              If C2(i) = 1 Then Code = 61
              Case "d":
              If C2(i) = 0 Then Code = 62
              If C2(i) = 1 Then Code = 63
              Case " ":
              Code = 64
              End Select
              Code = Code * 10
              Readeeprom Row1(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom Row2(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom Row3(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom Row4(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom Row5(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom Row6(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom Row7(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom Row8(i) , Code
              Incr Code
              Readeeprom L(i) , Code
              Next
              '----------------Cutting string , If the length of it is so large
              K = 0
              For I = 1 To Len(s)
              K = K + L(i)
              If K > Max_length Then
              K = I
              Exit For
              End If
              Next
              If I <= Len(s) Then
              S = Left(s , K)
              End If
              '----------------1st row codes
              K = Row1(1)
              Word1 = K
              K = Row1(2)
              Word2 = K
              Count = 1
              K = L(1)
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row1(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '----------------2nd row codes
              K = Row2(1)
              Word1 = K
              K = Row2(2)
              Word2 = K
              K = L(1)
              Count = 7
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row2(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '----------------3th row codes
              K = Row3(1)
              Word1 = K
              K = Row3(2)
              Word2 = K
              K = L(1)
              Count = 13
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row3(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '----------------4th row codes
              K = Row4(1)
              Word1 = K
              K = Row4(2)
              Word2 = K
              K = L(1)
              Count = 19
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row4(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '----------------5th row codes
              K = Row5(1)
              Word1 = K
              K = Row5(2)
              Word2 = K
              K = L(1)
              Count = 25
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row5(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '----------------6th row codes
              K = Row6(1)
              Word1 = K
              K = Row6(2)
              Word2 = K
              K = L(1)
              Count = 31
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row6(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '----------------7th row codes
              K = Row7(1)
              Word1 = K
              K = Row7(2)
              Word2 = K
              K = L(1)
              Count = 37
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row7(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '----------------8th row codes
              K = Row8(1)
              Word1 = K
              K = Row8(2)
              Word2 = K
              K = L(1)
              Count = 43
              Check = 0
              For I = 2 To Len(s)
              X = 1
              For J = 1 To K
              X = X * 2
              Next
              Word2 = Row8(i) * X
              Word2 = Word2 Or Word1
              Word1 = Word2
              K = K + L(i)
              If K > 8 Then
              Check = 1
              R(count) = Low(word1)
              Word1 = High(word1)
              Incr Count
              K = K - 8
              End If
              Next
              R(count) = Word1
              '---------------- refresh routin
              L1 = 0
              L2 = 0
              L3 = 0
              L4 = 0
              L5 = 0
              L6 = 0
              Porta = &B10000000
              For I = 1 To 48
              Print I ; "=" ; R(i)
              Next
              I = 0
              Do
              If First = 1 Then
              First = 0
              S = ""
              Porta = 0
              Portb = 0
              Goto Main
              End If
              If I = 48 Then I = 0
              Rotate Porta , Left
              L1 = 1 : L6 = 0 : Incr I
              Portb = R(i)
              Waitus 400
              Portb = 0
              L2 = 1 : L1 = 0 : Incr I
              Portb = R(i)
              Waitus 400
              Portb = 0
              L3 = 1 : L2 = 0 : Incr I
              Portb = R(i)
              Waitus 400
              Portb = 0
              L4 = 1 : L3 = 0 : Incr I
              Portb = R(i)
              Waitus 400
              Portb = 0
              L5 = 1 : L4 = 0 : Incr I
              Portb = R(i)
              Waitus 400
              Portb = 0
              L6 = 1 : L5 = 0 : Incr I
              Portb = R(i)
              Waitus 400
              Portb = 0
              Loop
              End

              '---------------- external interrupt routin
              Change_text:
              First = 1
              Return
              '---------------- keyboard codes
              Keydata:
              Data 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 27 , 0 , 0 , 0 , 0 , 9 , 9 , 94 , 0
              Data 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 113 , 49 , 0 , 0 , 0 , 122 , 115 , 97 , 119 , 50 , 0
              Data 0 , 99 , 120 , 100 , 101 , 52 , 51 , 0 , 0 , 32 , 118 , 102 , 116 , 114 , 53 , 0
              Data 0 , 110 , 98 , 104 , 103 , 121 , 54 , 7 , 8 , 44 , 109 , 106 , 117 , 55 , 56 , 0
              Data 0 , 44 , 107 , 105 , 111 , 48 , 57 , 0 , 0 , 46 , 45 , 108 , 48 , 112 , 43 , 0
              Data 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 92 , 0 , 0 , 0 , 0 , 13 , 0 , 0 , 92 , 0 , 0
              Data 0 , 60 , 0 , 0 , 0 , 0 , 8 , 0 , 0 , 49 , 0 , 52 , 55 , 0 , 0 , 0
              Data 48 , 44 , 50 , 53 , 54 , 56 , 0 , 0 , 0 , 43 , 51 , 45 , 42 , 57 , 0 , 0
              Data 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0
              Data 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 81 , 33 , 0 , 0 , 0 , 90 , 83 , 65 , 87 , 34 , 0
              Data 0 , 67 , 88 , 68 , 69 , 0 , 35 , 0 , 0 , 32 , 86 , 70 , 84 , 82 , 37 , 0
              Data 0 , 78 , 66 , 72 , 71 , 89 , 38 , 0 , 0 , 76 , 77 , 74 , 85 , 47 , 40 , 0
              Data 0 , 59 , 75 , 73 , 79 , 61 , 41 , 0 , 0 , 58 , 95 , 76 , 48 , 80 , 63 , 0
              Data 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 96 , 0 , 0 , 0 , 0 , 13 , 94 , 0 , 42 , 0 , 0
              Data 0 , 62 , 0 , 0 , 0 , 8 , 0 , 0 , 49 , 0 , 52 , 55 , 0 , 0 , 0 , 0
              Data 48 , 44 , 50 , 53 , 54 , 56 , 0 , 0 , 0 , 43 , 51 , 45 , 42 , 57 , 0 , 0

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                همچنان منتظر توضیحات دوستان هستیم. :sad:

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                  اگر منظورت مین اصلیه کاره خاصی نکرده حروف کی بورد رو تک تک از هم جدا کرده و بهشون کد اختصاص داده

                  بنده خدا اکثرا جلوش توضیح داده :mrgreen:
                  علم چندانکه بيشتر خواني چون عمل در تو نيست ناداني

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                    خب مدت زیادی از نوشتن این برنامه می گذره.
                    تا اونجا که یادم میاد به این شکل بود :
                    1- کد توسط صفحه کلدی کامپیوتر وارد میشد . ( دقیقا به همون شکلی که فارسی تایپ1 می کنید حروف رو وارد کنید . زبان صفحه کلید باید در حالت انگلیسی باشه )
                    2- برنامه به تحلیل حروف وارد شده می پردازه . در واقع تشخیص میده که هر حرف به چه نوعی در کلمه استفاده میشه . مثلا حرف "ع" در چهار کلمه علم و معلم و سمیع و زرع به چهار صورت ، ، و نشون داده میشه . بنابراین باید برای هر چهار حالت کد تعریف بشه . پس برنامه تو این قسمت کدها رو تشخیص میده .
                    3-تو این مرحله کدهایی که تشخیص داده شده از حافظه EEPROM خونده میشه . این کدها قبلا تعریف شده و در حافظه EEPROM ریخته میشن . ( در واقع باید توسط برنامه دوم این کارو انجام داد. بعد از اون هم باید برنامه اول رو ریخت ) .
                    4- در مرحله آخرها کدهای تعیین شده نشون داده میشن . با فشردن کلید ریست هم برنامه به ابتدا برمی گرده و منتظر دریافت متن جدید می مونه .

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                      سلام آقا حامد. :smile:
                      یک دنیا ممنون از بابت توضیحاتت.
                      راستش من تقریبآ اول راه نوشتن برنامه تابلو روان هستم. من یه تابلو روان 16 در 64 ساختم که تمام آند ها توی یک سطر به هم وصل شدند و تمام کاتدهای یک ستون بهم وصلند. من یه برنامه ساده نوشتم که از جدول لوکاپ استفاده کردم ومی خواستم متنی رو که واسم نمایش بده رو توی جدول لوکاپ بنویسم.اما دیدم که متنی که می خوام بنویسم فقط چنتا کلمه بیشتر نمیشه :sad:
                      اولین سوال من اینه که چطوری این مشکل حل میشه؟آیا من باید تمام حروف رو به صورت کد در بیارم و داخل حافظه eeprom بریزم بعد بازخونی کنم.یه توضیح واسم میدی چطوریه؟تو برنامه ای که نوشتی زیاد سر در نمیارم آخه برنامه نویسیم زیاد خوب نیست مبتدی هستم. :redface:
                      اگه کمکم کنی تا اصول برنامه تابلو روان رو بفهمم و همینطور برنامت رو کامل متوجه شم ممنونت میشم.
                      حالا چنتا سوال دیگم دارم که اگه لطف کنی و اینارو که بالا پرسیدم جواب بدی بعدیارو هم میگم. :icon_razz:
                      بازم ازت ممنونم.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                        خب این برنامه هم جز اولین برنامه هایی بود که برا تابلو نوشتم . خیلی راحت تر هم میشه نوشت .
                        تو این برنامه متن به صورت ثابت نشون داده میشه .
                        مطمئنا برای نمایش هر حرفی ( و یا هر چیز دیگه ای) باید کدهای مرتبط با اون در جایی وجود داشته باشن ( خود حافظه Flahs یا EEPROM یا MMC یا .. ) . و طبیعتا اگه قرار باشه برنامه ، جامع نوشته بشه باید تمامی کدها و حالت ها در نظر گرفته بشه .
                        برای حالات جرئی تر می تونی از نرم افزار حسین لاچینی استفاده کنی . نوع و حالات مختلفو بهش میدی و برنامه رو دریافت می کنی . تو سایتش بچرخ . اطلاعات بیشتری پیدا می کنی .

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                          آقا حامد سلام :rolleyes:
                          من توی سایت لاچینی چرخ زدم اما فقط تونستم اون مفاهیم اولیه تابلو روان رو بفهمم(مثل انواع حرکت و ...)اما این چنتا برنامه جدیدی که توی سایتش گذاشته (مثلآ همین برنامه که ابعاد تابلو رو میگیره سورس بسکام رو میده) اصلآ شبیه به برنامه های قبلی نیست بعد از اونم اون کاری که من می خوام یعنی کار کردن با کیبرد نیست.
                          حالا موندم چیکار کنم. :cry2:
                          این برنامه ای هم که شما گذاشتی یکم سطحش بالاست.لطفآ راهنمایی کنید.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                            آقا حامد کجایی؟ :cry:

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : ارتباط به تابلو روان از طریق کیبورد یا pc

                              این تاپیکو یادم رفته بود . :icon_razz:
                              الان باید دقیقا چیو راهنمایی کنم ؟
                              کاربا کیبوردو بلد نیستی؟ نوشتن و ثبت حروف فارسی؟ حرکت؟ ...؟

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X