ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
  1. #1
    2012/12/23
    تهران
    801
    467

    ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

    سلام بر مهندسین عزیز من مداری به شکل زیر رو بستم برای پل H که میخواستم جهت دور موتور رو کنترل کنم
    ماسفتا از نوع IRL2505 هست و Bjt ها از نوع Tip 147 هست مقاومت موتورم هم تقریبا دو اهم هست
    حالا میخواستم علاوه بر جهت موتور ها بتونم ولتاژ دو سر موتورم هم کنترل کنم می خواستم دوستان اگه راهی بلدند که بدون اضافه کردن مدار دیگه ای این کار رو انجام داد یا راهنمایی کنن یا یه ایده بدن

    یه سوال دیگه هم دارم اونم اینه که میشه فرکانسی حدود 100 مگ رو از رله ها عبور داد یا مشکلی توش پیش میاد رله ای مثل src-05vdc-sh یعنی رله به شکل موجی که از اون عبور میکنه تاثیری داره یا نه؟
    @};-
    أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ ﴿۳۹حج﴾
    به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته ‏اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    دوستانی که نیاز به قطعات خاص و نایاب دارن، پیام بدن در خدمتیم
  2. #2
    2013/09/21
    تهران
    1,056
    676

    پاسخ : ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

    دوست گرامی

    نمیدونم چرا از FET و ترانزیستورهای عادی به صورت ترکیبی استفاده کردید ....
    ولی اگر منظور شما کنترل سرعت موتور با PWM باشه مدارهای زیادی به این منظور طراحی شده که با کمترین تغییر برای شما هم قابل استفاده میباشد

    مدار کنترل سرعت PWM با TIP107 و TIP102 و درایور ترانزیستوری

    http://www.electronics-tutorials.ws/blog/h-bridge-motor-control.html

    مدار با TIP127 و TIP120

    http://letsma****bots.com/node/20466

    مقاله آموزشی و طراحی مدار با TIP125 و TIP120

    http://www.electronics-tutorials.ws/io/io_7.html

    مدار با TIP31 و TIP32

    http://www.armory.com/~rstevew/Public/Motors/H-Bridges/HBridge_NPN-PNP.gif

    مقاله تحلیلی کامل برای طراحی با FET

    http://modularcircuits.tantosonline.com/blog/articles/h-bridge-secrets/h-bridge_drivers/

    مدار با FET و درایور ترانزیستوری

    http://matthieu.benoit.free.fr/images/moteur2.jpg

    طراحی با زوجهای دارلینگتون و راه انداز LM311

    http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/HBridge.html

    نمونه مدار کنترل توسط میکروهای PIC

    http://www.ermicro.com/blog/?p=706

    مدار کنترل بدون نیاز به میکرو

    http://www.brighthubengineering.com/diy-electronics-devices/86517-build-a-dc-motor-speed-controller-circuit/



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  3. #3
    2012/12/23
    تهران
    801
    467

    پاسخ : ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

    واقعا عالی بود چیز هایی که شما گذاشتید

    منظور من کنترل به وسیله PWM نبود من میخواستم بدونم چطوری می تونم علاوه بر کنترل دیوتی سایکل ، خود مقدار ولتاژی که دو سر موتور می افته رو تغییر بدم ؟
    أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ ﴿۳۹حج﴾
    به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته ‏اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    دوستانی که نیاز به قطعات خاص و نایاب دارن، پیام بدن در خدمتیم
  4. #4
    2013/09/21
    تهران
    1,056
    676

    پاسخ : ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

    دوست عزیز
    ولتاژ دوسر موتور به دوروش ممکنه کنترل بشه
    یکی مدولاسیون پهنا باند یا همون PWM که در حقیقت وقتی ضریب دیوتی سایکل آن تغییر میکنه ولتاژ را هم تغییر میده ( که البته گاهی برای عملکرد هموارتر یک مدار انتگرال گیر هم به مدار اضافه میکنند ) و به طور مشخص در این حالت تلفات حرارتی بسیار ناچیز میباشد
    در روش دوم که نسبتا قدیمی تر میباشد از قابلیت کنترل جریان ترانزیستورهای پل استفاده میگردد که قاعدتا ولتاژی پیوسته و قابل کنترل را بر دو سر موتور خواهیم داشت ولی متقابلا تمام اختلاف ولتاژ کاهش داده شده بر روی المانهای فعال ( معموات ترانزیستورهای پل ) افت میکند که تلفات حرارتی بسیار بالایی خواهیم داشت .
    با جستجو ساده چنین مداری را در نت ندیدم ولی اگر منظور شما دقیقا همین باشه امکان یافتنش وجود داره

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوعات مشابه

  1. ولتاژ dc و ac همزمان روی کنتاکت رله
    توسط nimasaboor در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2016/02/22, 12:16
  2. کنترل ولتاژ دوسر سیم پیچ
    توسط fazel459 در انجمن سيستم هاي كنترلي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2015/01/01, 21:35
  3. آيا امکان ساخت موتور القايي با فريت براي ولتاژ سينوسي فرکانس بالا وجود دارد؟
    توسط محسن محمدشاهی در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014/09/24, 01:01
  4. تبديل فرکانس به ولتاژ در فرکانس هاي پايين تا 100 هرتز
    توسط pop313 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014/04/19, 20:50
  5. افت ولتاژ دوسر دیود
    توسط hzohani در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2012/12/08, 04:57

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •