اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

    سلام بر مهندسین عزیز من مداری به شکل زیر رو بستم برای پل H که میخواستم جهت دور موتور رو کنترل کنم
    ماسفتا از نوع IRL2505 هست و Bjt ها از نوع Tip 147 هست مقاومت موتورم هم تقریبا دو اهم هست
    حالا میخواستم علاوه بر جهت موتور ها بتونم ولتاژ دو سر موتورم هم کنترل کنم می خواستم دوستان اگه راهی بلدند که بدون اضافه کردن مدار دیگه ای این کار رو انجام داد یا راهنمایی کنن یا یه ایده بدن

    یه سوال دیگه هم دارم اونم اینه که میشه فرکانسی حدود 100 مگ رو از رله ها عبور داد یا مشکلی توش پیش میاد رله ای مثل src-05vdc-sh یعنی رله به شکل موجی که از اون عبور میکنه تاثیری داره یا نه؟
    @};-
    رفقا مهم نیست چطوری بازی می کنید؛ اگه شروع نکنید، قطعا بازنده هستید.

    #2
    پاسخ : ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

    دوست گرامی

    نمیدونم چرا از FET و ترانزیستورهای عادی به صورت ترکیبی استفاده کردید ....
    ولی اگر منظور شما کنترل سرعت موتور با PWM باشه مدارهای زیادی به این منظور طراحی شده که با کمترین تغییر برای شما هم قابل استفاده میباشد

    مدار کنترل سرعت PWM با TIP107 و TIP102 و درایور ترانزیستوری

    http://www.electronics-tutorials.ws/blog/h-bridge-motor-control.html

    مدار با TIP127 و TIP120

    http://letsma****bots.com/node/20466

    مقاله آموزشی و طراحی مدار با TIP125 و TIP120

    http://www.electronics-tutorials.ws/io/io_7.html

    مدار با TIP31 و TIP32

    http://www.armory.com/~rstevew/Public/Motors/H-Bridges/HBridge_NPN-PNP.gif

    مقاله تحلیلی کامل برای طراحی با FET

    http://modularcircuits.tantosonline.com/blog/articles/h-bridge-secrets/h-bridge_drivers/

    مدار با FET و درایور ترانزیستوری

    http://matthieu.benoit.free.fr/images/moteur2.jpg

    طراحی با زوجهای دارلینگتون و راه انداز LM311

    http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/HBridge.html

    نمونه مدار کنترل توسط میکروهای PIC

    http://www.ermicro.com/blog/?p=706

    مدار کنترل بدون نیاز به میکرو

    http://www.brighthubengineering.com/diy-electronics-devices/86517-build-a-dc-motor-speed-controller-circuit/



    پاره ای از رویکردهای دفاعی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

      واقعا عالی بود چیز هایی که شما گذاشتید

      منظور من کنترل به وسیله PWM نبود من میخواستم بدونم چطوری می تونم علاوه بر کنترل دیوتی سایکل ، خود مقدار ولتاژی که دو سر موتور می افته رو تغییر بدم ؟
      رفقا مهم نیست چطوری بازی می کنید؛ اگه شروع نکنید، قطعا بازنده هستید.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

        دوست عزیز
        ولتاژ دوسر موتور به دوروش ممکنه کنترل بشه
        یکی مدولاسیون پهنا باند یا همون PWM که در حقیقت وقتی ضریب دیوتی سایکل آن تغییر میکنه ولتاژ را هم تغییر میده ( که البته گاهی برای عملکرد هموارتر یک مدار انتگرال گیر هم به مدار اضافه میکنند ) و به طور مشخص در این حالت تلفات حرارتی بسیار ناچیز میباشد
        در روش دوم که نسبتا قدیمی تر میباشد از قابلیت کنترل جریان ترانزیستورهای پل استفاده میگردد که قاعدتا ولتاژی پیوسته و قابل کنترل را بر دو سر موتور خواهیم داشت ولی متقابلا تمام اختلاف ولتاژ کاهش داده شده بر روی المانهای فعال ( معموات ترانزیستورهای پل ) افت میکند که تلفات حرارتی بسیار بالایی خواهیم داشت .
        با جستجو ساده چنین مداری را در نت ندیدم ولی اگر منظور شما دقیقا همین باشه امکان یافتنش وجود داره
        پاره ای از رویکردهای دفاعی

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : ولتاژ دوسر موتور در پل H و فرکانس کنتاکت

          این پلH کلی به درم خورد. از پل های معمولی ی ویژگی عالی داره. در حالت بدون دستور ترانزیستور ها گرم نمیشن و توان اتلافی تقریبا نداریم چون بیس ها به هم وصل نیستن. میشه گفت منو از ی هفته علافی نجاتم داد.
          تشکر

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X