ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوع: قفل موتور ac

  1. #1
    2009/09/12
    اردبيل
    2,509
    130

    قفل موتور ac

    سلام
    من يه بالا بر با گيربکس حلزوني
    درست کردم
    نسبت گيربکس 1 به 63 هستش
    نسبت سر متور هاي تسمه خور هم دقيق نميدونم کوليس ميزنم ميگم
    موتور روي اين سيستم تک فاز يک (1) اسب بخار هست
    وزن معادل 220 کيلو گرم رو بلند کرد
    حالا مشکل اساسسي اينه :
    وقتي موتو ر زير بار هست و به سمت پايين ميره و وزن بار بيش از 100 کيلو گرم هست
    با خاموش کردن موتور / سرعت موتور کم نميشه و متور و بار متوقف نميشه و دقيقا بر عکس اين قضيه اتفاق ميفته سرعت متور بيشتر هم ميشه !!
    پيشنهاد هاي دوستان استفاده از موتور ترمز دار بود که هزينه نصب ترمز بر روي موتور حدود 220 هزار تومن براورد شد !!
    مشکل بعدي هم اينکه متور بايد بره تهران !! تا ترمز روش نصب شه
    حالا سوال من :
    ايا ميشه به صورت القايي موتور ac رو متوقف کرد

    ترمز بريک يا هر کلمه ديگري!!

    اضافه شده در تاریخ :
    يه مشکل کوچيک ديگه
    وقتي متور متوقف نشده و خازن روي مدار نيست با تغير جهت سيم سيم پيچ تحريک يا سيم پيچ اصلي اصولا موتور بايد به سمت ديگه اي شروع به جرخش کنه
    ولي وقتي موتور کاملا متوقف نشده با تغير جهت سيم ها متور به مسير خود در جهت قبلي ادامه ميده !!! :rolleyes:
    خلاصه اين موتور هاي ac خيلي چيز عجيبي هستن !!
    حيف نيست موتور dc !! :mrgreen:

    اضافه شده در تاریخ :
    کسي در بازه ترمز جريان مستقيم نظري داره ؟؟؟

    اضافه شده در تاریخ :
    http://edu-7.blogfa.com/post-66.aspx

    اضافه شده در تاریخ :
    :

    ترمز دي سي : اصولا اساس کار موتور هاي القايي و ايجاد گشتاور در استاتور دستگاه بر پايه شکل موج جريان و فرکانس مي باشد که سرعت موتور با افزايش و کاهش فرکانس رابطه مستقيم دارد حالاگر در لحظه توقف نيرو محرکه با جريان دي سي به دو سر سيم پيچ استاتور متصل گردد نيروي مغناطيس حاصل از اين جريان که فاقد ميدان دوار است روتور را همچون يک آهن رباي قوي از هر طرف احاطه کرده و ثابت نگاه مي داردکه باعث توقف آني رد لحظه قطع جريان استاتور مي گردد
    نيرو محرکه لازم براي اعمال اين ترمز به الکترو موتور بين 12 تا 48 ولت انتخاب مي گردد
    استفاده از اين ترمز صرفا به خاطر توقف آني روتور در لحظه استپ مي باشد و مدار اتصال ترمز تا چند ثانيه بعداز استپ الکتروموتور در مدار باقي مي ماند
    به کار بردن اين ترمز در گيربکس هاي شافت مستقيم براي مصارفي که دستگاه در زير بار بخواهد توقف نمايد توصيه نمي گردد چون بعد از قطع مدار ترمز ، الکتروموتور بر اثر فشار بار شروع به دوران مي نمايد


    اضافه شده در تاریخ :
    :angry:
    و همچنان کمبود نيروي کمک رسان :angry:
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]
  2. #2
    2007/02/18
    مشهد
    2,514
    223

    پاسخ : قفل موتور ac

    یک گروه از موتور ها رو داریم که به طور مکانیکی قفل می شن و مخصوص بالابر ها هستن
    چرا از اونها استفاده نمیکنید



    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  3. #3
    2009/09/12
    اردبيل
    2,509
    130

    پاسخ : قفل موتور ac

    چون موتور الان دستمه خريدم نصب کردم !!
    و 245 هزار تومن بابتش پول دادم !!
    :redface:
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]
  4. #4
    2007/02/18
    مشهد
    2,514
    223

    پاسخ : قفل موتور ac

    ترمز جریان مستقیم معمولن مدار فرمان و کنتاکتور و. ... نیاز داره که به مراتب گرون تر از موتور برات تموم می شه
    در هر حال اگه خواستی بگ که اطلاعاتش رو بهت بدم



    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  5. #5
    2013/04/10
    اهواز
    327
    21

    پاسخ : قفل موتور ac

    باسلام
    ساده ترین قفل برای اینکار استفاده ازگیربکس های 90 درجه است یعنی اینکه محور ورودی با محورخروجی 90 درجه زاویه دارددراین حالت خروجی همیشه قفل است واین ورودی است که فقط می تواند بچرخد ارزان ترین گیربکس است ودربازارفراوان.
    گیربکس شما 180 درجه است این گربکس ها قفل نمیشوندوبایددرمدارفرمان همانطوریکه دوستانی فرمودندبایدقفل الکتریکی ایجادکرد دراینحالت با قطغ برق خطرپایین آمدن باروجوددارد
    این آدرس راملاجظه فرماییدگیربکس حلزونی یاهمان 90 درجه است
    http://www.namakala.com/search/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3+%D8%AD%D9%84% D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C/cat-411/442821

    موتورهای روتورمخروطی هم هست که درحالت خاموشی روتوربا حرکت روتور درون استاتور بسمت جلو بافنری که درپشت روتورنصب شده قفل میشود
    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM
  6. #6
    2009/09/12
    اردبيل
    2,509
    130

    پاسخ : قفل موتور ac

    گيربکس حلزوني هست ولي مشکل حل نميشه
    اسم مستعار گيربکس گيربکس نان وايي هستش

    اضافه شده در تاریخ :
    نقل قول نوشته اصلی توسط سعيد باقراني
    ترمز جريان مستقيم معمولن مدار فرمان و کنتاکتور و. ... نياز داره که به مراتب گرون تر از موتور برات تموم مي شه
    در هر حال اگه خواستي بگ که اطلاعاتش رو بهت بدم



    ممنون ميشم
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]
  7. #7
    2007/12/25
    زنجان
    558
    27

    پاسخ : قفل موتور ac

    با سلام
    دوست عزيز من يک بار همين کار شما رو انجام دادم
    از ترمز دي سي استفاده کردم و اين وسايل رو هم به کار بردم :
    يه کنتاکتور 20 آمپري و يه ديود روسي بيست آمپري و يه تايمر و سه تا ميکرو سوييچ
    جمعا هزينش شد 70 هزار تومن!
    اول يه نکته رو بگم اينکه وقتي شما به روش دي سي مي خواين ترمز کنيد بايد توجه داشته باشين که بار شما يه سلف بزرگه
    و اين باعث عبور جريان معکوس از ديود ميشه که باعث سوختن ديود و همچنين متوقف نشدن موتور ميشه
    البته ديود هاي روسي جريان معکوس خيلي زيادي تحمل مي کنن و نمي سوزن !!!
    ولي اگه از ديودذ جريان معکوس رد بشه يه لحظه ترمز مي زنه و دوبار به حرکت ادامه ميده که اين برا من پيش اومد
    مگه اينکه پل ديود بذاري که هزينه سر به فلک ميکشه
    به هر حال من از يه ديود استفاده کردم و کارم رو راه انداخت.
    حالا مدار رو چه طور بايد ببندي.
    در انتهاي کورس حرکت سه تا ميکرو سويچ بزار با فاصله هاي 10 سانتي متري که همه ي اونها به تايمر فرمان بدن
    و تايم تايمرت رو هم روي 1 ثانيه تنظيم کن که وظيفه ي اين ميکرو سوييچ ها اينه که سه بار ديود رو به مدار بيارن و
    بعد از يک ثانيه تايمر ديود دوباره قطع بشه
    اين ترمز تو مايع هاي abs کار مي کنه و عالي جواب مي ده و انتهاي کورس حرکت بالا بر رو هم با يه پليت محدو کن
    که اگه بار هم خيلي بود از اون پايين تر نره.
    اينم مدار قرار گرفتن ديود توي مسير :

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    هر كجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فكر هوا عشق زمين مال من است ...
    بعضي وقت ها آدما طوري مي بينن که نمي بينن، بعضي وقت ها طوري مي بينن که اشتباه مي بينن، بعضي وقت ها مي بينن ولي سعي مي کنن مثل ديگران ببينن، ولي موفق اون کسي که سعي مي کنه متفاوت و قشنگ ببينه.
  8. #8
    2009/09/12
    اردبيل
    2,509
    130

    پاسخ : قفل موتور ac

    دوست عزيز اين متور موتور تک فاز ؟
    موتور من يک اسب تک فاز هست و 4 تا سيم داره 2 تا القا و 2 تا سيم پيچ اصلي
    به کذوم وصل کنم ؟ :read:

    اضافه شده در تاریخ :
    :eek: و اينکه متور با اين جريان نميترکه اونم جريان dc !!!!!!!!!

    اضافه شده در تاریخ :
    تو يه سايت ولتاژ بين 12 تا 48 بود
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]
  9. #9
    2007/12/25
    زنجان
    558
    27

    پاسخ : قفل موتور ac

    با سلام
    درسته موتورتون چهار تا سيم داره
    ولي نهايتا يه نول و فاز مي آد روي موتور ديگه.
    نه به هيچ وجه نمي سوزه ! چون ثابته افزايش جريان خيلي زياده و امپدانس داخلي موتور براي کنترل جريان کافيه يک ثانيه هيچ آسيبي نمي رسونه!
    من تست کردم الانم دو ساله بالا بر داره کار مي کنه !
    اگه فکر مي کني آسيب مي زنه که نمي زنه مي تونه جريان رو به سيم پيچ راه اندازت بدي که با خازن سريه اون وقت تايمر هم نمي خواد.
    جريان دي سي خازن رو شارژ مي کنه و جريان قطع ميشه
    البته اون وقت ترمزت ضعيف ميشه بايد تست کني!
    موفق باشين.
    هر كجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فكر هوا عشق زمين مال من است ...
    بعضي وقت ها آدما طوري مي بينن که نمي بينن، بعضي وقت ها طوري مي بينن که اشتباه مي بينن، بعضي وقت ها مي بينن ولي سعي مي کنن مثل ديگران ببينن، ولي موفق اون کسي که سعي مي کنه متفاوت و قشنگ ببينه.
نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 41
    آخرين نوشته: 2015/07/09, 13:37
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/11/11, 00:30
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014/10/24, 15:07
  4. موتور ZGA28 و ولتاژ بیشتر از 12 شایدم موتور قویتر؟
    توسط shahryarrajabzadeh در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2011/07/05, 14:41
  5. ساختمان داخلی سه نوع موتور (موتور dc و سروو موتور و استپ موتور)*انفجاری*
    توسط فرشاد اکرمی در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2010/10/07, 15:25

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •