اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمک در مورد H-Bridge

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کمک در مورد H-Bridge

    سلام
    در مدار زیر
    وقتی Q2 بطور دائمی روشن است و Q3 بوسیله PWM روشن خاموش میشود پس از مدتی Q1 شروع به گرم شدن میکند.
    وقتی Q3 بطور دائمی روشن است و Q2 بوسیله PWM روشن خاموش میشود پس از مدتی Q4 شروع به گرم شدن میکند.
    لطفا علت و نحوه رفع آنرا توضیح دهید.

    #2
    پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

    احتمالا این گرم شدن ناشی از نامناسب بودن مدار درایور ماسفت ها است. شماتیک مدار درایور را قرار دهید.
    اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
    دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
    برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
    وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
    قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
    اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
    ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

      باسلام
      دراین مدارباید:
      Q1وQ4 باهم روشن شوند تاموتوردریک جهت بچرخش دربیاید
      Q3 وQ2 هم بایدباهم روشن شوندتا موتوردرحهت دیگر بچرخش دربیاید
      پس بایدQ2وQ4 بصورت دائم روشن نباشند چون:
      وقتی Q1 بصورت PWM روشن میشود وQ2 هم دائم روشن است میتوان گفت که Q2 درحالت اتصال کوتاه است پس بایدگرم کند
      وقتی Q3 بصورت PWM روشن میشود وQ4 هم دائم روشن است میتوان گفت که Q4 درحالت اتصال کوتاه است پس بایدگرم کند
      نتیجه:اینکه درمدارکنترل Q2 وQ4 بایدتغییراتی داده شود تابصورت ضربدری روشن شوند ودائم کارنباشند
      موفق باشید
      محمدرضامکوندی
      WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
      MMCVANDY@YAHOO.COM

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

        فرمان گیت Q1 و Q4 از یه جا میاد، فرمان گیت Q2 و Q3 هم از یه جا میاد پس این ماسفت ها با هم روشن و خاموش میشن. بین خاموش شدن هر جفت از سوئیچ ها با روشن شدن سوئیچ های بعدی باید یک زمان کوتاه در نظر گرفته بشه تا همزمان روشن نباشن چون باعث اتصال کوتاه منبع میشه.
        لطفاً برای انجام پروژه های دانشجویی پیام خصوصی نفرستید.
        لطفاً سؤالاتی که در انجمن قابل طرح شدن هستند پیام خصوصی نکنید.
        با تمام وجود گناه کرديم اما نه نعمتش را از ما گرفت نه گناهان ما را فاش کرد اطاعتش کنيم چه مي کند؟"دکتر شريعتي"
        اگر جايي که ايستاده ايد را نمي پسنديد، عوضش کنيد شما درخت نيستيد!! "پاسكال"
        يا به اندازه ي آرزوهايت تلاش کن يا به اندازه تلاشت آرزو کن. "شکسپير"

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

          نوشته اصلی توسط هـادی
          فرمان گیت Q1 و Q4 از یه جا میاد، فرمان گیت Q2 و Q3 هم از یه جا میاد پس این ماسفت ها با هم روشن و خاموش میشن. بین خاموش شدن هر جفت از سوئیچ ها با روشن شدن سوئیچ های بعدی باید یک زمان کوتاه در نظر گرفته بشه تا همزمان روشن نباشن چون باعث اتصال کوتاه منبع میشه.
          وقتی Q1,Q4 روشن است Q2,Q4 خاموش میباشد و بالعکس.
          فقط در این مدار وقتی میخواهیم موتور در یک جهت بچرخد یکی از mosfet ها مثلا Q2 را بصورت دائم روشن میکنیم و Q3 را با استفاده از PWM . ولی به مرور در این حالت Q4 گرم میشود در حالی که Q1,Q4 خاموش هستند

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

            نوشته اصلی توسط si45
            وقتی Q1,Q4 روشن است Q2,Q4 خاموش میباشد و بالعکس.
            فقط در این مدار وقتی میخواهیم موتور در یک جهت بچرخد یکی از mosfet ها مثلا Q2 را بصورت دائم روشن میکنیم و Q3 را با استفاده از PWM . ولی به مرور در این حالت Q4 گرم میشود در حالی که Q1,Q4 خاموش هستند
            من خیلی از قدرت سر در نمیارم ولی قسمت دیجیتال یک درایور رو که کار میکردم این طوری بود که ماسفت ها با هم روشن و خاموش میشدن، نمیتونم تحلیل کنم که دلیل این که یک ماسفت دائم روشن باشه چیه :question:
            لطفاً برای انجام پروژه های دانشجویی پیام خصوصی نفرستید.
            لطفاً سؤالاتی که در انجمن قابل طرح شدن هستند پیام خصوصی نکنید.
            با تمام وجود گناه کرديم اما نه نعمتش را از ما گرفت نه گناهان ما را فاش کرد اطاعتش کنيم چه مي کند؟"دکتر شريعتي"
            اگر جايي که ايستاده ايد را نمي پسنديد، عوضش کنيد شما درخت نيستيد!! "پاسكال"
            يا به اندازه ي آرزوهايت تلاش کن يا به اندازه تلاشت آرزو کن. "شکسپير"

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

              در حالتیکه یکی از ماسفتها دائم روشن است و دیگری بوسیله pwm در این حالت قدرت موتور بیشتر میشود. تا اینکه هر دو ماسفت با pwm روشن و خاموش شوند.
              در ضمن فکر کنم شاید از جریان برگشتی از موتور باشد که ماسفت گرم میشود چون ماسفتی گرم میشه که خاموش است با خازن نتونستم مشکل رو حل کنم حتی دیود سریع میزارم دیود شروع به گرم شدن میکنه

              لطفا هر کی میتونه راهنمایی فرماید متشکرم

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

                نوشته اصلی توسط si45
                در حالتیکه یکی از ماسفتها دائم روشن است و دیگری بوسیله pwm در این حالت قدرت موتور بیشتر میشود. تا اینکه هر دو ماسفت با pwm روشن و خاموش شوند.
                در ضمن فکر کنم شاید از جریان برگشتی از موتور باشد که ماسفت گرم میشود چون ماسفتی گرم میشه که خاموش است با خازن نتونستم مشکل رو حل کنم حتی دیود سریع میزارم دیود شروع به گرم شدن میکنه

                لطفا هر کی میتونه راهنمایی فرماید متشکرم
                سلام
                مشخصه وقتی دیود گذاشتین شروع به گرم شدن میکنه از ولتاژ برگشتی موتوره. بهتره دیود با جریان بالاتر قرار بدین.
                من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که اراده کنیم چنین ایده هایی را داشته باشیم. "چارلز چاپلین "

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

                  اندازه گرفتم ولتاژ حدود یک ولت از زمین منفی تر میشه و در نتیجه دیود ماسفت خاموش جریانی رو از خودش هدایت میکنه که باعث گرم شدن ماسفت میشه اگه بتونم یک ولت منفی رو رفع کنم مشکل حل میشه
                  کسی راه حلی داره ؟

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

                    سلام
                    اگربتونید خاصیت سلفی موتور روحذف کنید این مشکل هم خودبخود حذف میشه!
                    من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که اراده کنیم چنین ایده هایی را داشته باشیم. "چارلز چاپلین "

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

                      چطور خاصیت سلفی موتور رو حذف کنم خازن هم گذاشتم زیاد تاثیری نداشت

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

                        با سلام
                        دوست عزیز من تصویری رو که پلود کردین ندیدم
                        ولی چند تا نکته در مورد توپولوژی پل مشخصه:
                        در ساختار پل در هر زمان انرژی توسط دو سوییچ به لود انتقال داده میشه و اینکه شما می گید یک سوییچ روشنه و سوییچ دومتون با pwm کار می کنه این یعنی
                        اشکال در مدار!!! در توپولوژی های الکترونیک قدرت سوییچ ها یا با هم سری قرار می گیرن و یا موازی که مشخصه در حالت موازی جریان دهی بیشتری هست و در حالت سری ولتاژ ها ی برگشتی بر روی دو سوییچ تقسیم می شن !!! در ساختار پل ولتاژ برگشتی بار سلفی در هنگام خاموش شدن سوییچ ها تقسیم بر دو میشه و روی سوییچ ها افت می کنه !!! ولی شما می گین یه سوییچتون دائما روشنه یعنی خطا! و پل شما کارای خودش رو از دست داده!!!
                        مشکل شما روی بی شک روی درایوره! چون سوییچ ها رو درست درایو نمی کنه.
                        در مورد داغ کردن سوییچ هاتون باز هم مشخصه که مشکل از درایوره چون سوییچی که خاموشه نباید داغ کنه ! حالا که داغ می کنه یعنی روشنه در حالی نباید روشن باشه ولی به قول آقای مکوندی اگه سویچ سوم در پل روشن باشه اتصال کوتاه میشه ولی چرا اتصال کوتاه رخ نمیده ! واضحه چون درایور شما روی گیت سوییچ سومتون داره یه ولتاژ کوچیک قرار میده که این باعث میشه سوییچ در حالت فعال کار کنه ! یعنی سوییچ به عنوان یه مقاومت پارالل قرار میگیره و مسلما داغ میکنه!!!
                        در مورد خاصیت سلفی موتور شما و اینکه جریان و ولتاژ برگشتی اون باعث مشکلاتی در مدار میشه این کار ها رو انجام بده تا مشکلی پیش نیاد
                        1- یک دیود هرز گرد با موتور به صورت معکوس پارالل کن. جریان دیود 2 برابر جریان نامی موتورت باشه و دیود فست انتخاب کن.
                        2- با تمامی سوییچ هات دیود معکوس سری کن هم جریان خود سوییچ ها اون ها هم فست باشن.
                        3- با سوییچ هات یه R-C پارالل کن R=100, C=100n
                        4- با تمامی سوییچ هات یه واریستور 400 ولتی پارالل کن
                        دیگه مو لا درزش نمیره
                        موفق باشین :applause:
                        هر كجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فكر هوا عشق زمين مال من است ...
                        بعضي وقت ها آدما طوري مي بينن که نمي بينن، بعضي وقت ها طوري مي بينن که اشتباه مي بينن، بعضي وقت ها مي بينن ولي سعي مي کنن مثل ديگران ببينن، ولي موفق اون کسي که سعي مي کنه متفاوت و قشنگ ببينه.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : کمک در مورد H-Bridge

                          نوشته اصلی توسط si45
                          چطور خاصیت سلفی موتور رو حذف کنم خازن هم گذاشتم زیاد تاثیری نداشت
                          سلام
                          خاصیت سلفی موتور رو نمیشه حذف کرد.(فقط در حالت خاص).
                          بهترین راه اینه که دیود جریان بالاتری قراربدین یابجای ماسفت از ای جی بی تی استفاده کنید.
                          من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که اراده کنیم چنین ایده هایی را داشته باشیم. "چارلز چاپلین "

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X