اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

محاسبه فاصله هوایی ترانس

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    محاسبه فاصله هوایی ترانس

    سلام دوستان .
    فاصله هوایی یا همون گپ مربوط به ترانس سوئیچینگ به عنوان مثال در توپولوژی فلای بک بر چه اساس و فرمولی
    هستش . ؟
    با تشکر

    اضافه شده در تاریخ :
    سلام
    خودم یک چیزایی پیدا کردم .

    LGAP= (0.4P*Lpri*Ipk^2*10^8) / Ae * (Bmax)^2
    توی اون application note که من خوندم Ae رو از توی دیتاشیت هسته بدست اورده بود و Bmax رو هم بر حسب گوس 1300 بدست اورده بود ( Bmax رو نمی دونم از کجا محاسبه کرده بود ) . ( 1300 گوس = 130 میلی تسلا )

    اضافه شده در تاریخ :
    اینم اون application note که گفتم . البته قبلا دوستان اینو توی انجمن گذاشته بودن .

    http://www.4shared.com/office/GV1ol4Md/UC3843_Design.html
    انجمن LABVIEW
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?board=279.0
    اموزش ميكروكنترلرهاي AVR به زبان ساده
    http://www.eca.ir/forum2/index.php/topic,7070.0.html

    #2
    پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

    خب فهمیدین از کجا اومد؟
    تکاور شدن جرات افزون کند.....هراس از دل مرد بیرون کند....


    تا تکاور به تن زخمی خود جان دارد....مرز اسلام در این ملک نگهبان دارد.........

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

      اگه فاصله هوایی نباشه کار نمی کنه ؟؟؟
      چطوری باید فاصله هوایی رو بزاریم؟؟
      مگه گذاشتن فاصله هوایی رلوکتانس هسته رو بالا نمی بره؟؟؟
      به جای اینکه جای کسی را بگیرید سعی کنید جای واقعیه خود را بیابید

      TABRIZ

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

        سلام
        تا اونجایی که من متوجه شدم توی توپولوژی فلای بک حتما باید یک فاصله هوایی وجود داشته باشه
        انجمن LABVIEW
        http://www.eca.ir/forum2/index.php?board=279.0
        اموزش ميكروكنترلرهاي AVR به زبان ساده
        http://www.eca.ir/forum2/index.php/topic,7070.0.html

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

          آخرش تونستین فاصله هوایی رو محاسبه کنین؟
          تکاور شدن جرات افزون کند.....هراس از دل مرد بیرون کند....


          تا تکاور به تن زخمی خود جان دارد....مرز اسلام در این ملک نگهبان دارد.........

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

            نوشته اصلی توسط nex2004
            سلام
            تا اونجایی که من متوجه شدم توی توپولوژی فلای بک حتما باید یک فاصله هوایی وجود داشته باشه
            می شه توضیح بدین که چرا باید فاصله هوایی باشه؟؟؟
            مگه فاصله هوایی باغث افزایش رلوکتانس نمی شه؟؟
            به جای اینکه جای کسی را بگیرید سعی کنید جای واقعیه خود را بیابید

            TABRIZ

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

              نوشته اصلی توسط TABASOOMTZ
              می شه توضیح بدین که چرا باید فاصله هوایی باشه؟؟؟
              مگه فاصله هوایی باغث افزایش رلوکتانس نمی شه؟؟
              سلام.هر چی فاصله هوایی بیشتر اندوکتانس کمتر.
              این تاپیک رو هم نگاه کن من خیلی زیاد تو محاسبه هام ازش استفاده میکنم.
              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=54859.msg293252#msg293252
              ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

                باعرض پوزش که سوالم ابتدایی اما می خواستم ببینم اندوکتانس و اندوکتانس نشتی واقعا چی هستن و باعث چه عواملی می شن؟؟
                به جای اینکه جای کسی را بگیرید سعی کنید جای واقعیه خود را بیابید

                TABRIZ

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

                  نوشته اصلی توسط TABASOOMTZ
                  باعرض پوزش که سوالم ابتدایی اما می خواستم ببینم اندوکتانس و اندوکتانس نشتی واقعا چی هستن و باعث چه عواملی می شن؟؟
                  اندوکتانس که اندوکتانسه.
                  و اما اندوکتانس نشتی!!!. ناشی از عدم کوپلینگ اولیه و ثانویه ترانس.
                  ببین تو ترانسها باید تمام سیمپیچها فقط از طریق نسبت دورهاشون با هم سنجیده بشن. یعنی به ورودی یک ترانس با نسبت تبدیل 10 اگر 100 ولت بدیم باید تو خروجی دقیقا 10 ولت داشته باشیم. ولی نداریم دلیلشم عدم کوپلینگ کامل سیم پیچها هستش.
                  حالا تو منابع سوییچینگ چه مشکلی درست میکنن!!؟؟ الان بحث فلایبکه و اونو میگم.
                  فکر کن ما تو یک سیکل 10 واحد انرژی به هسته القا کردیم. وقتی سوییچ رو خاموش میکنیم عملا باید همه 10 واحد توسط سیم پیچ خروجی تخلیه بشه. ولی نمیشه. مثلا 9.5 واحدش رو خروجی تخلیه میکنه. و عدم کوپلینک اولیه و ثانویه کار دستمون میده. رو سیم پیچ ورودی هیچ باری وجود نداره و عدم کوپلینگ باعث میشه چون باری در اولیه وجود نداره ولتاژ اولیه بره بالا. دلیلشم اینه که اون 0.5 واحده داره تو اولیه زور میزنه تخلیه بشه. ما تو منابع فلایبک میایم تو ورودی یک بار تک جهتی میزاریم. دیود در مدار کلمپر باعث میشه تو جهتی که سوییچ روشنه باری وجود نداشته باشه. ولی وقتی خاموش میشه یه بار قرار میگیره که اون 0.5 واحد روش تلف بشه. خازن نقش تحویل گرفتن اون بار از ترانس رو بر عهده داره و مقاومت هم نقش تخلیه خازن رو بر عهده داره که برای سیکل بعد خازن امادگی تحویل گرفتن دوباره انرژی رو داشته باشه.
                  حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                  به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                  K.Show

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : محاسبه فاصله هوایی ترانس

                    دمت گرم حاجی با توضیحت عشق کردم

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X