ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 6 از 18 نخست 12345678910111213141516 ... آخرین
نمایش نتایج: از 51 به 60 از 173
  1. #51
    2010/04/10
    تهران
    1,686
    693

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    ممنون ولی 618/3600=0.171AH من در آوردم چرا؟ 0.088 چطوری محاسبه شده؟

    جناب ادیسون:
    این مقدار که هیچی نیست! سوال اینجاس که 800 هزار تومن و کلی مدار درایور به گزاشتنش می ارزه؟
    آفرین به شما جناب arvinfx که این قدر دقتتون بالاست . شما درست محاسبه کردید و من اشتباه کرده بودم
    درسته که هزینه سوپر خازن ها در حال حاضر بالاست اما اگر شما آینده رو در نظر بگیرید قیمت این خازن ها در آینده کاهش خواهد یافت همانند خیلی از قطعات الکترونیکی دیگر که با گذشت زمان قیمتشان کمتر شد مانند میکرو ها و ...
    و اگر تکنولوژی و آینده رو در نظر بگیریم و همچنین اهمیت حفظ انرژی را بدانیم می فهمیم که 800 هزار تومن مبلغ بسیار ناقابلی است که می توان برای این کار هزینه کرد.( البته راجع به هزینه ها دست دانشگاه شیراز درد نکند.) :nerd:
    البته همین مقدار ظرفیت برای بازیابی انرژی ترمز در یک دوچرخه مطلوب است زیرا وظیفه خازن دریافت انرژی در زمان کوتاه ترمز است که به آن قابلیت جذب پالس پاور می گویند.

    http://s9.picofile.com/file/8272683050/private_pm.png
  2. #52
    2008/09/29
    6,000
    420

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نقل قول نوشته اصلی توسط نا صر
    آفرین به شما جناب arvinfx که این قدر دقتتون بالاست . شما درست محاسبه کردید و من اشتباه کرده بودم
    درسته که هزینه سوپر خازن ها در حال حاضر بالاست اما اگر شما آینده رو در نظر بگیرید قیمت این خازن ها در آینده کاهش خواهد یافت همانند خیلی از قطعات الکترونیکی دیگر که با گذشت زمان قیمتشان کمتر شد مانند میکرو ها و ...
    و اگر تکنولوژی و آینده رو در نظر بگیریم و همچنین اهمیت حفظ انرژی را بدانیم می فهمیم که 800 هزار تومن مبلغ بسیار ناقابلی است که می توان برای این کار هزینه کرد.( البته راجع به هزینه ها دست دانشگاه شیراز درد نکند.) :nerd:
    البته همین مقدار ظرفیت برای بازیابی انرژی ترمز در یک دوچرخه مطلوب است زیرا وظیفه خازن دریافت انرژی در زمان کوتاه ترمز است که به آن قابلیت جذب پالس پاور می گویند.
    یعنی بعد از اینکه ذخیره سازی ترمز توی خازن انجام شد به تدریج به باطری اصلی تزریق میشه و منتظر ترمز بعدی میشه؟
  3. #53
    2010/04/10
    تهران
    1,686
    693

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    یعنی بعد از اینکه ذخیره سازی ترمز توی خازن انجام شد به تدریج به باطری اصلی تزریق میشه و منتظر ترمز بعدی میشه؟
    بله دقیقا و علتش هم این است که سوپر خازنها توانایی شارژ به صورت بسیار سریع دارند اما باتری ها برای شارژ به زمان نیاز دارند و زمان ترمز نیز کوتاه است.

    http://s9.picofile.com/file/8272683050/private_pm.png
  4. #54
    2013/08/03
    194
    6

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    خازن که 16 ولته چطوری قراره باطری که 36 ولته را شارژ کنه؟
  5. #55
    2013/08/03
    194
    6

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    شما قبلا گفتید که متور 10 آمپر 36 ولت مصرف میکنه؟
    درسته؟
    یعنی 360w
    خب حالا این خازنه اگه با یکبار ترمز پر شارژ بشه 2w تامین میکنه
    این متور ما هر دقیقه 6 وات انرژی میخواد oo:
    این 2 وات 1/3 دقیقه بیشتر به ما کار نمیده میصرفه اصن؟ من که در طول 1 ساعت استفاده از دوچرخه 3 4 بار بیشتر ترمز نمیگیرم :sad:
    با این یه خازن میشه چند تا باطری خرید!!؟؟
    باطری را چند خریدی نا صر؟
  6. #56
    2010/04/10
    تهران
    1,686
    693

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نقل قول نوشته اصلی توسط bardiya3
    خازن که 16 ولته چطوری قراره باطری که 36 ولته را شارژ کنه؟
    با استفاده از مبدل بوست و افزایش ولتاژ 16 ولت به حدود 40 ولت ناشی از مدار بوست

    http://s9.picofile.com/file/8272683050/private_pm.png
  7. #57
    2010/04/10
    تهران
    1,686
    693

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نقل قول نوشته اصلی توسط bardiya3
    شما قبلا گفتید که متور 10 آمپر 36 ولت مصرف میکنه؟
    درسته؟
    یعنی 360w
    خب حالا این خازنه اگه با یکبار ترمز پر شارژ بشه 2w تامین میکنه
    این متور ما هر دقیقه 6 وات انرژی میخواد oo:
    این 2 وات 1/3 دقیقه بیشتر به ما کار نمیده میصرفه اصن؟ من که در طول 1 ساعت استفاده از دوچرخه 3 4 بار بیشتر ترمز نمیگیرم :sad:
    با این یه خازن میشه چند تا باطری خرید!!؟؟
    باطری را چند خریدی نا صر؟
    خازن اگر کامل شارژ بشه حدود 7500 ژول انرژی تامین می کنه
    موتور هر دقیقه 21000 ژول انرژی می خواد.
    پس با سه بار ترمز انرژی ای که برای یک دقیقه حرکت لازم به دست می آید البته بهتر بگیم انرژی باز میگردد و در حقیقت در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
    ممکنه بعضی مواقع که ما می خواهیم دو ساعت حرکت کنیم و بعد از دو ساعت باتری ها تمام می شوند با سیستم بازیابی انرژی بعد از دو ساعت و نیم باتری ها تمام شوند. پس سیستم بازیابی انرژی بسیار اهمیت دارد و اگر موارد دیگر را نیز در نظر بگیریم مانند قطار برقی و اتوموبیل برقی این انرژی بسیار بسیار زیاد خواهد بود و بازیابی آن نیز اهمیت زیادی دارد.
    قبلا هم گفتیم که اگر یک اتوموبیل با وزن 1000 کیلو گرم و سرعت 100 کیلو متر بر ساعت حرکت کند با یک بار ترمز می تواند انرژی مورد نیاز برای یک ساعت کار یک هویه 100 واتی را تامین کند ! و این موضوع برای یک قطار برقی بسیار اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
    قیمت باتری هم حدود 800 هزار تومان است که ما از باتری های موجود در بازار ایران استفاده کردیم و حدود 200 هزار تومان هزینه داشت.

    http://s9.picofile.com/file/8272683050/private_pm.png
  8. #58
    2008/09/29
    6,000
    420

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    بنظرم سیسنم بازیابی خازنی بیشتر بدرد وقتی میخوره که یه سر پائیینی ممتد و تولانی داریم :rolleyes:.

    راستی نمیشه یه کاری کرد همون باطری ها مستقیم با ترمز شارژ بشه؟ مثلا باطری با جریان 3 آمپر حد اکثر میتونه شارژ بشه. مداری بسازیم که یه کاری بکنه که تا ترمز رو گرفتیم همین جریان رو تامین کنه بقیشم به درک حدر بره :icon_razz:
  9. #59
    2010/04/10
    تهران
    1,686
    693

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    بنظرم سیسنم بازیابی خازنی بیشتر بدرد وقتی میخوره که یه سر پائیینی ممتد و تولانی داریم :rolleyes:.

    راستی نمیشه یه کاری کرد همون باطری ها مستقیم با ترمز شارژ بشه؟ مثلا باطری با جریان 3 آمپر حد اکثر میتونه شارژ بشه. مداری بسازیم که یه کاری بکنه که تا ترمز رو گرفتیم همین جریان رو تامین کنه بقیشم به درک حدر بره :icon_razz:
    باتری قابلیت جذب پالس پاور رو نداره هدف ما جذب پالس پاور هست . و باتری نمی تونه پالس پاور رو جذب کنه چون شارژ باتری زمان بر هست و چون این انرژی جذب نمی شه طبیعتا دوچرخه یا ماشین هم متوقف نمی شه
    مثلا اگه مترو بخواد با شارژ باتری توقف رو انجام بده ممکنه یه ایستگاه بعد تازه وایسه =))
    :bye

    http://s9.picofile.com/file/8272683050/private_pm.png
  10. #60
    2008/09/29
    6,000
    420

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نقل قول نوشته اصلی توسط نا صر
    باتری قابلیت جذب پالس پاور رو نداره هدف ما جذب پالس پاور هست . و باتری نمی تونه پالس پاور رو جذب کنه چون شارژ باتری زمان بر هست و چون این انرژی جذب نمی شه طبیعتا دوچرخه یا ماشین هم متوقف نمی شه
    مثلا اگه مترو بخواد با شارژ باتری توقف رو انجام بده ممکنه یه ایستگاه بعد تازه وایسه =))
    :bye
    بله میدونم اگر یه المنت بهش وصل کنیم میشه ترموز :icon_razz: که اونم میشه لغمه دور سر پیچوندن.
صفحه 6 از 18 نخست 12345678910111213141516 ... آخرین
نمایش نتایج: از 51 به 60 از 173

موضوعات مشابه

  1. تستر عیب یاب قطعات الکترونیکی آرش (آزمایش کننده بیست قطعه الکترونیکی در داخل و خ
    توسط علي تحيری در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2017/04/14, 11:25
  2. سوال فیزیک الکترونیکی
    توسط ahmadcheraghi در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2015/02/09, 17:55
  3. ساخت یک دو چرخه ی الکترونیکی و یک اتوموبیل الکترونیکی
    توسط ناصر منتظری در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 28
    آخرين نوشته: 2014/11/07, 11:20
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2014/08/25, 15:34
  5. چند سوال الکترونیکی ابتدایی
    توسط scout در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2013/12/14, 11:16

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •