اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طرز کار جک گازی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    طرز کار جک گازی

    سلام
    بچه ها کسی میدونه این جکهای گازی چجوری کار میکنه؟
    یعنی میخوام بدونم دقیقا روغن و گاز چه وظیفه ای دارن
    آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

    116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

    #2
    پاسخ : طرز کار جک گازی

    نقش فنر را داره شما با نیرویی که وارد می کنید گاز فشرده میشه و دوباره نیروش آزاد میشه
    کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
    ولتر

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : طرز کار جک گازی

      نوشته اصلی توسط mo-h
      نقش فنر را داره شما با نیرویی که وارد می کنید گاز فشرده میشه و دوباره نیروش آزاد میشه
      متشکرم
      بله اینو میدونم
      میخواستم دقیقا مکانیسمش رو بدونم
      آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

      116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

      از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : طرز کار جک گازی

        دوستان عزیز این جک ها نقش کمک فنر رو بازی میکنه(نه فنر) یعنی در واقع باغث جلوگیری از تشدید(رزونانس) سیستم میشه و اون رو میرا میکنه. من خودم این جک ها رو باز کردم(به خاطر فهمیدن نحوه عملکرد!) و میدونم چطور کار میکنه. توی این جک ها یه پیستون وجود داره و فشار گاز این جک ها معمولا بین 30 تا 60 بار هستش. وقتی جک رو فشرده میکنید واشر پیستون که یه کم خلاصی داره اجازه میده که هوا از یه روزنه که در بالای شیار پیستون قرار داره عبور کنه و به همین خاطر شما میتونید خیلی سریع اون رو فشرده کنید! در این هنگام که شما اون رو فشرده کردید فشار گاز هم بیشتر میشه(به خاطر وارد شدن میله به درون سیلندر و کاهش حجم) فشار دو سر پیستون یکسانه چون هوا رو رد میکنه(و نیروی وارده به خاطر فشار هوا بر سظح انتهای میله هست!! در هنگام رها کردن جک واشر پیستون به جلو رانده میشه(به خاطر اصطحکاک با سیلندر) و جلو سوراخ رو میگیره و تنها راهی که برای عبور هوا باقی میمونه یه سوراخ فوق العاده ریز هست که دو طرف پیستون رو به هم ارتباط میده. پس نیرویی که به میله از طرف فشار گاز جک وارد میشه اون رو به عقب بر میگردونه و پس از کمی حرکت اختلاف فشار بین دو طرف پیستون به وجود میاد و از طریق این سوراخ ریز به خاطر وجود این اختلاف فشار هوا به آرامی عبور کرده و در نهایت پیستون به جای خود بر میگردد. در این فرایند ترمودینامیکی بخش خیلی زیادی از انرژی ذخیره شده در گاز فشرده شده به صورت گرما تلف میشه وا باعث گرم شدن جک میشه.(خودتون امتحان کنید بعد از چند بار کار کردن جک داغ میکنه!). در ضمن یه مقدار کمی هم روغن به درون این جک ها اضافه میکنن که باعث جلو گیری بیشتر از فرار مولکول های هوا و همچنین افزایش عمر واشر ها میشه. :mrgreen:
        لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : طرز کار جک گازی

          نوشته اصلی توسط general mohsen
          دوستان عزیز این جک ها نقش کمک فنر رو بازی میکنه(نه فنر) یعنی در واقع باغث جلوگیری از تشدید(رزونانس) سیستم میشه و اون رو میرا میکنه. من خودم این جک ها رو باز کردم(به خاطر فهمیدن نحوه عملکرد!) و میدونم چطور کار میکنه. توی این جک ها یه پیستون وجود داره و فشار گاز این جک ها معمولا بین 30 تا 60 بار هستش. وقتی جک رو فشرده میکنید واشر پیستون که یه کم خلاصی داره اجازه میده که هوا از یه روزنه که در بالای شیار پیستون قرار داره عبور کنه و به همین خاطر شما میتونید خیلی سریع اون رو فشرده کنید! در این هنگام که شما اون رو فشرده کردید فشار گاز هم بیشتر میشه(به خاطر وارد شدن میله به درون سیلندر و کاهش حجم) فشار دو سر پیستون یکسانه چون هوا رو رد میکنه(و نیروی وارده به خاطر فشار هوا بر سظح انتهای میله هست!! در هنگام رها کردن جک واشر پیستون به جلو رانده میشه(به خاطر اصطحکاک با سیلندر) و جلو سوراخ رو میگیره و تنها راهی که برای عبور هوا باقی میمونه یه سوراخ فوق العاده ریز هست که دو طرف پیستون رو به هم ارتباط میده. پس نیرویی که به میله از طرف فشار گاز جک وارد میشه اون رو به عقب بر میگردونه و پس از کمی حرکت اختلاف فشار بین دو طرف پیستون به وجود میاد و از طریق این سوراخ ریز به خاطر وجود این اختلاف فشار هوا به آرامی عبور کرده و در نهایت پیستون به جای خود بر میگردد. در این فرایند ترمودینامیکی بخش خیلی زیادی از انرژی ذخیره شده در گاز فشرده شده به صورت گرما تلف میشه وا باعث گرم شدن جک میشه.(خودتون امتحان کنید بعد از چند بار کار کردن جک داغ میکنه!). در ضمن یه مقدار کمی هم روغن به درون این جک ها اضافه میکنن که باعث جلو گیری بیشتر از فرار مولکول های هوا و همچنین افزایش عمر واشر ها میشه. :mrgreen:
          مرسی
          همشو فهمیدم
          فقط یه چیزو نفهمیدم
          وقتی شما پیستون رو جمع میکنید یه سوراخ هست که باز میشه و گاز از پشت پیشتون میاد این طرف
          اگه گاز از اون سوراخ رد میشه و از یه سوراخ کوچکتر برمیگرده پس فشار گاز در دوطرف پیستون برابره
          اگه اینجوریه چی باعث میشه پیستون به سر جاش برگرده؟
          آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

          116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

          از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : طرز کار جک گازی

            نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
            مرسی
            همشو فهمیدم
            فقط یه چیزو نفهمیدم
            وقتی شما پیستون رو جمع میکنید یه سوراخ هست که باز میشه و گاز از پشت پیشتون میاد این طرف
            اگه گاز از اون سوراخ رد میشه و از یه سوراخ کوچکتر برمیگرده پس فشار گاز در دوطرف پیستون برابره
            اگه اینجوریه چی باعث میشه پیستون به سر جاش برگرده؟
            نیرویی که پیستون رو سر جاش برمیگردونه نیروی وارد بر سطح(مساحت سطح مقطع میله) انتهای میله درون سیلندر بر اثر فشار پیمانه ای درون سیلندر هستش. گفتم پیمانه ای چون طرف دیگر میله در هوا که تقریبا 1 بار فشار داره قرار داره(نسبت به فشار جک ناچیزه). در واقع اگر فشار جو با فشار جک در حالت فشرده شده برابر بشه (که نمیشه) جک سر جاش بر نمیگرده :mrgreen:. در ضمن اگه برید تو ارتفاعات جک قدرتش به میزان خیلی کمی افزایش پیدا میکنه!! :mrgreen:
            لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : طرز کار جک گازی

              نوشته اصلی توسط general mohsen
              نیرویی که پیستون رو سر جاش برمیگردونه نیروی وارد بر سطح(مساحت سطح مقطع میله) انتهای میله درون سیلندر بر اثر فشار پیمانه ای درون سیلندر هستش. گفتم پیمانه ای چون طرف دیگر میله در هوا که تقریبا 1 بار فشار داره قرار داره(نسبت به فشار جک ناچیزه). در واقع اگر فشار جو با فشار جک در حالت فشرده شده برابر بشه (که نمیشه) جک سر جاش بر نمیگرده :mrgreen:. در ضمن اگه برید تو ارتفاعات جک قدرتش به میزان خیلی کمی افزایش پیدا میکنه!! :mrgreen:
              آها گرفتم
              یعنی گاز داخل جک دوست داره اون حجمی که میله پیستون اشغال کرده رو مال خودش کنه پس هلش میده بیرون
              چه باحال
              آقا دمت گرم
              آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

              116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

              از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : طرز کار جک گازی

                نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
                آها گرفتم
                یعنی گاز داخل جک دوست داره اون حجمی که میله پیستون اشغال کرده رو مال خودش کنه پس هلش میده بیرون
                چه باحال
                آقا دمت گرم
                قربونت. آره من خودم که یه بار یه جک رو برش دادم توشو ببینم شوکه شدم که هیچی توش نیست!!!
                لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : طرز کار جک گازی

                  سلام
                  میشه لطفن بگین این جک ها به قرص به خصوصی هم احتیاج دارن یا نه؟

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                  نوشته اصلی توسط Mohamadh14 نمایش پست ها
                  نقش فنر را داره شما با نیرویی که وارد می کنید گاز فشرده میشه و دوباره نیروش آزاد میشه
                  نوشته اصلی توسط masoud_m_bf نمایش پست ها
                  مرسی
                  همشو فهمیدم
                  فقط یه چیزو نفهمیدم
                  وقتی شما پیستون رو جمع میکنید یه سوراخ هست که باز میشه و گاز از پشت پیشتون میاد این طرف
                  اگه گاز از اون سوراخ رد میشه و از یه سوراخ کوچکتر برمیگرده پس فشار گاز در دوطرف پیستون برابره
                  اگه اینجوریه چی باعث میشه پیستون به سر جاش برگرده؟

                  وقتی این جک ها رو میخریم فقط نصبش کنیم کافیه یا
                  باید توشون روغن هم بریزیم ؟
                  چون من وقتی دستم گرفتم باز و بسته نمیشد
                  جدیدترین ویرایش توسط F.p.1319; ۰۳:۳۴ ۱۳۹۸/۰۵/۱۴.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : طرز کار جک گازی

                    نوشته اصلی توسط masoud_m_bf نمایش پست ها
                    مرسی
                    همشو فهمیدم
                    فقط یه چیزو نفهمیدم
                    وقتی شما پیستون رو جمع میکنید یه سوراخ هست که باز میشه و گاز از پشت پیشتون میاد این طرف
                    اگه گاز از اون سوراخ رد میشه و از یه سوراخ کوچکتر برمیگرده پس فشار گاز در دوطرف پیستون برابره
                    اگه اینجوریه چی باعث میشه پیستون به سر جاش برگرده؟
                    زمانی که جک رو میخوای باز کنی یا شافتشو بکشی بیرون شبیه کاریه که با سرنگ انجام میدی فرض کن سوزن روی سرنگه و میخوای بکشیش بالا تا پر از هوا بشه چون سوراخ سوزن کوچیکه هوا خیلی کم وارد میشه و مقاومت نشون میده یعنی قدرت بیشتری میخواد برعکسشم وقتی بخوای تخلیه اش بکنی شبیه به بستن جک یعنی شافت جک بره داخل سیلندر عمل میکنه چون سوراخ محفظه خیلی کوچیکه عمل تخلیه به ارومی صورت میگیره
                    از فشار مقاومت فشار هوا داخل جک استفاده میکنن تا توی هر حالتی بود توی همون حالت بمونه و در مقابل تغییر حالت مقاومت نشون بده مثل درهای کابینت خونه ها که رو به بالا مثل جعبه باز میشن یا درهای سنگین در اماکن عمومی که نمیخوان سریع بسته بشه مثل ترمز عمل میکنه
                    اما یکی از دوستان گفتن ضربه گیره اینم درسته ولی کمک فنر اتومبیل با جک فرق داره اسمش روی خودشه
                    کمک فنر گازی داخلش فنر مارپیچی هم داره برای برگشتن به حالت باز یعنی جوری ساخته شده یک جهته عمل بکنه برخلاف جک که توی دو طرف عمل میکنه
                    ضمنا روغن هم لازم نداره اگه خیلی مهمه باید از آسیب دیدن شفی و سلیندر جک جلوگیری بشه حالا یکی دو قطره هم روغن به شفت جک بزنی بد نیست البته بعد از چند مدت کارکرد
                    سفت بودنش بخاطر اینکه قدرت بیشتری میخواد سخته با دست بازش کرد خاصیتض همون سفت بودنشه اگه راحت با دست باز بشه خرابه قطعا بدردنمیخوره البته بشتگی به سایز و کاربردش داره همه چیز

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    نوشته اصلی توسط F.p.1319 نمایش پست ها
                    سلام
                    میشه لطفن بگین این جک ها به قرص به خصوصی هم احتیاج دارن یا نه؟

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم






                    وقتی این جک ها رو میخریم فقط نصبش کنیم کافیه یا
                    باید توشون روغن هم بریزیم ؟
                    چون من وقتی دستم گرفتم باز و بسته نمیشد
                    این الان شوخی بود یا جدی قرص چیه دیگ
                    جدیدترین ویرایش توسط Edrissna; ۰۴:۱۷ ۱۳۹۸/۰۵/۱۴.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : طرز کار جک گازی

                      نوشته اصلی توسط Edrissna نمایش پست ها
                      زمانی که جک رو میخوای باز کنی یا شافتشو بکشی بیرون شبیه کاریه که با سرنگ انجام میدی فرض کن سوزن روی سرنگه و میخوای بکشیش بالا تا پر از هوا بشه چون سوراخ سوزن کوچیکه هوا خیلی کم وارد میشه و مقاومت نشون میده یعنی قدرت بیشتری میخواد برعکسشم وقتی بخوای تخلیه اش بکنی شبیه به بستن جک یعنی شافت جک بره داخل سیلندر عمل میکنه چون سوراخ محفظه خیلی کوچیکه عمل تخلیه به ارومی صورت میگیره
                      از فشار مقاومت فشار هوا داخل جک استفاده میکنن تا توی هر حالتی بود توی همون حالت بمونه و در مقابل تغییر حالت مقاومت نشون بده مثل درهای کابینت خونه ها که رو به بالا مثل جعبه باز میشن یا درهای سنگین در اماکن عمومی که نمیخوان سریع بسته بشه مثل ترمز عمل میکنه
                      اما یکی از دوستان گفتن ضربه گیره اینم درسته ولی کمک فنر اتومبیل با جک فرق داره اسمش روی خودشه
                      کمک فنر گازی داخلش فنر مارپیچی هم داره برای برگشتن به حالت باز یعنی جوری ساخته شده یک جهته عمل بکنه برخلاف جک که توی دو طرف عمل میکنه
                      ضمنا روغن هم لازم نداره اگه خیلی مهمه باید از آسیب دیدن شفی و سلیندر جک جلوگیری بشه حالا یکی دو قطره هم روغن به شفت جک بزنی بد نیست البته بعد از چند مدت کارکرد
                      سفت بودنش بخاطر اینکه قدرت بیشتری میخواد سخته با دست بازش کرد خاصیتض همون سفت بودنشه اگه راحت با دست باز بشه خرابه قطعا بدردنمیخوره البته بشتگی به سایز و کاربردش داره همه چیز

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                      این الان شوخی بود یا جدی قرص چیه دیگ
                      جدی بود من از کسی شنیدم که بعضیاشون توشون یه قرصی لازمه بندازی
                      وقتی جک رو گرفتم دستم بازوبسته نمیشد

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : طرز کار جک گازی

                        نوشته اصلی توسط Edrissna نمایش پست ها
                        زمانی که جک رو میخوای باز کنی یا شافتشو بکشی بیرون شبیه کاریه که با سرنگ انجام میدی فرض کن سوزن روی سرنگه و میخوای بکشیش بالا تا پر از هوا بشه چون سوراخ سوزن کوچیکه هوا خیلی کم وارد میشه و مقاومت نشون میده یعنی قدرت بیشتری میخواد برعکسشم وقتی بخوای تخلیه اش بکنی شبیه به بستن جک یعنی شافت جک بره داخل سیلندر عمل میکنه چون سوراخ محفظه خیلی کوچیکه عمل تخلیه به ارومی صورت میگیره
                        از فشار مقاومت فشار هوا داخل جک استفاده میکنن تا توی هر حالتی بود توی همون حالت بمونه و در مقابل تغییر حالت مقاومت نشون بده مثل درهای کابینت خونه ها که رو به بالا مثل جعبه باز میشن یا درهای سنگین در اماکن عمومی که نمیخوان سریع بسته بشه مثل ترمز عمل میکنه
                        اما یکی از دوستان گفتن ضربه گیره اینم درسته ولی کمک فنر اتومبیل با جک فرق داره اسمش روی خودشه
                        کمک فنر گازی داخلش فنر مارپیچی هم داره برای برگشتن به حالت باز یعنی جوری ساخته شده یک جهته عمل بکنه برخلاف جک که توی دو طرف عمل میکنه
                        ضمنا روغن هم لازم نداره اگه خیلی مهمه باید از آسیب دیدن شفی و سلیندر جک جلوگیری بشه حالا یکی دو قطره هم روغن به شفت جک بزنی بد نیست البته بعد از چند مدت کارکرد
                        سفت بودنش بخاطر اینکه قدرت بیشتری میخواد سخته با دست بازش کرد خاصیتض همون سفت بودنشه اگه راحت با دست باز بشه خرابه قطعا بدردنمیخوره البته بشتگی به سایز و کاربردش داره همه چیز

                        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                        این الان شوخی بود یا جدی قرص چیه دیگ
                        تو یه سری از همین جک های گازی یه قرصی استفاده میشه که فک میکنم وقتی با اب فاطی میشه تبدیل به گاز میشه

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : طرز کار جک گازی

                          نوشته اصلی توسط F.p.1319 نمایش پست ها
                          تو یه سری از همین جک های گازی یه قرصی استفاده میشه که فک میکنم وقتی با اب فاطی میشه تبدیل به گاز میشه
                          اون نقش رطوبت گیر رو داره چون هرحا که هوا متراکم بشه مقداری رطوبت هم بوجودمیاد به شکل قطره آب البته چوم جک های گازی فشار و حجم هوا خیلی کمه اون رطوبتگیر برای کل طولعمرجک کفایت میکنه
                          کمپرسورهای بزرگ هوا اگه دقت بکنی میبینی شیر تخلیه آب زیر مخزن دارن

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : طرز کار جک گازی

                            نوشته اصلی توسط Edrissna نمایش پست ها
                            اون نقش رطوبت گیر رو داره چون هرحا که هوا متراکم بشه مقداری رطوبت هم بوجودمیاد به شکل قطره آب البته چوم جک های گازی فشار و حجم هوا خیلی کمه اون رطوبتگیر برای کل طولعمرجک کفایت میکنه
                            کمپرسورهای بزرگ هوا اگه دقت بکنی میبینی شیر تخلیه آب زیر مخزن دارن
                            چه جالب خیلی ممنون از جوابتون . بازم درموردش تحقیق میکنم

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X