اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
    1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟
    2- برای همین موتور فیوز و بی متال چند آمپر مناسبه؟
    3- همین موتور (جریان ستاره 2.1) به یک گیربکس متصل شده و در این حالت مطمئناً جریان بیشتری میکشه اما این جریان بیش از جریانی است که روی موتور نوشته شده است آیا در این حالت سیم پیچ موتور نمی سوزد؟ به طور خلاصه عددی که برای جریان در حالت ستاره روی موتور نوشته شده ، جریان در حالت بی بار بودن موتور است؟ اگر جریان بیشتر از آن شود مثلا زیر بار باشه نمی سوزد؟ پس من چطور بی متال رو تنظیم کنم از روی مشخصات روی موتور یا جریان در حالت زیر بار؟
    4- بروی وسیله کنترل بار، T1 T2 یا K1 K2 چه نقشی و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آیا 15 و 16 باید در مدار فرمان سری شود؟
    5- چرا باید بی متال برابر جریان نامی موتور تنظیم شود؟ مگر جریان نامی موتور همان جریان حالت کار عادی موتور نیست خوب اینطور باشد پس از ساعاتی مدار فرمان را قطع می کند؟ تازه اگر زیر بار باشه که جریان بیشتری می کشد و بی متال زودتر عمل می کند؟
    با تشکر فراوان

    #2
    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نوشته اصلی توسط paris2009
    سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
    1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟
    یک:این جریان با ضریب قدرت 0.55 است،،پیشنهادمیشود امپدانس موتورااندازه گیری کنیدبا اتصال یک ولتاژ متناوب کوچک مثلا 24 ولت به هرکلاف نست به سرمشترک کلافها(اتصال ستاره)دراین حالت بااندازه گیری جریان ومقداولتاژامپدانس رامحاسبه کنید،،باتقسیم ولتاژ 220 به امپدانس بدست آمده جریان موتوردرحالت ستاره بدست خواهدآمد
    دراین نوشتارروی موتوریاضریب قدرت اشتباه است یاجریان،که با این اندازه گیری مشخص خواهدشد
    بااندازه گیری مقاومت الکتریکی بوسیله مولتی متروباداشتن امپدانس میتوانید xl رامحاسبه کنید درآنصورت Z=√((R^2+〖XL〗^2 )
    وCOS=R/Z
    2- برای همین موتور فیوز و بی متال چند آمپر مناسبه؟
    دو-جریان نوشته روی موتور جریان نامی است،،بطورمعمول جریان بی باری حدود (1/3)جریان نامی است،،بهتراست برای بیشترین جریان دریافتی ازشبکه بیمتال تنطیم شود البته هیچگاه نبایدبیشترازجریان نامی باشد
    3- همین موتور (جریان ستاره 2.1) به یک گیربکس متصل شده و در این حالت مطمئناً جریان بیشتری میکشه اما این جریان بیش از جریانی است که روی موتور نوشته شده است آیا در این حالت سیم پیچ موتور نمی سوزد؟ به طور خلاصه عددی که برای جریان در حالت ستاره روی موتور نوشته شده ، جریان در حالت بی بار بودن موتور است؟ اگر جریان بیشتر از آن شود مثلا زیر بار باشه نمی سوزد؟ پس من چطور بی متال رو تنظیم کنم از روی مشخصات روی موتور یا جریان در حالت زیر بار؟
    سه- جریان بیشترازجریان نامی باعث گرم کردن وطولانی شدن آن باعث سوختن موتورمیشود،،عددی که روی موتوذرنوشته درحال ستاره یعنی این موتورفقط ستاره کارمیکند
    4- بروی وسیله کنترل بار، T1 T2 یا K1 K2 چه نقشی و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آیا 15 و 16 باید در مدار فرمان سری شود؟
    چهار-اتصالها برای قطع کردن مداردرافزایش ولتاژ ودرمواردی ازاین سیستم هاافزایش جریان است،،کنتاکتها بگونه ای است که میتواند یک مداری قطع ویک هوشداری رااعلام کندحالا شماره ترمینالهامهم نیست به شماتیک کلیدها توجه فرمایید
    5- چرا باید بی متال برابر جریان نامی موتور تنظیم شود؟ مگر جریان نامی موتور همان جریان حالت کار عادی موتور نیست خوب اینطور باشد پس از ساعاتی مدار فرمان را قطع می کند؟ تازه اگر زیر بار باشه که جریان بیشتری می کشد و بی متال زودتر عمل می کند؟
    با تشکر فراوان
    پنج-بهترین حالت کارکردبرای هرموتوری درتوان نامی است وکمترازآن یعنی افزایش تلفات،،پس بهتراست موتوردرتوان نامی کارکندتا ضریب قدرت درحداستانداردآن باش پس دراین حالت جریان هم درحالت نامی خواهدبود
    توجه:برای بهترین حالت حفاظت بایدازسیستم حافظتی مطمئن استفاده کرد نه اینکه موتوری با جریان بالا را درجریانی کمتری استفاده کنیم
    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

      نوشته اصلی توسط paris2009
      سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
      1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟
      2- برای همین موتور فیوز و بی متال چند آمپر مناسبه؟
      3- همین موتور (جریان ستاره 2.1) به یک گیربکس متصل شده و در این حالت مطمئناً جریان بیشتری میکشه اما این جریان بیش از جریانی است که روی موتور نوشته شده است آیا در این حالت سیم پیچ موتور نمی سوزد؟ به طور خلاصه عددی که برای جریان در حالت ستاره روی موتور نوشته شده ، جریان در حالت بی بار بودن موتور است؟ اگر جریان بیشتر از آن شود مثلا زیر بار باشه نمی سوزد؟ پس من چطور بی متال رو تنظیم کنم از روی مشخصات روی موتور یا جریان در حالت زیر بار؟
      4- بروی وسیله کنترل بار، T1 T2 یا K1 K2 چه نقشی و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آیا 15 و 16 باید در مدار فرمان سری شود؟
      5- چرا باید بی متال برابر جریان نامی موتور تنظیم شود؟ مگر جریان نامی موتور همان جریان حالت کار عادی موتور نیست خوب اینطور باشد پس از ساعاتی مدار فرمان را قطع می کند؟ تازه اگر زیر بار باشه که جریان بیشتری می کشد و بی متال زودتر عمل می کند؟
      با تشکر فراوان
      سلام
      بی متال باید برابر جریان نامی موقور باشه اگر موتور شما بیشتر جریان میکشه یعنی شما بیش از اندازه
      از موتور توان میگیرید یا به عبارت دیگه موتور برای کار شما ضعیفه.
      کنتاکت بسته بی متال رو با مدار استپ سری کنید. اگر بیش از اندازه از موتور توان بگیرید به موتور آسیب میرسه
      البته ممکن چند روز یا چند ماه موتور کار کنه ولی عمر موتور به شدت کم میشه

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

        [quote author=paris2009 link=topic=89512.msg553865#msg553865 date=1392275773]
        سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
        1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟

        باسلام
        لطفاموتورراباباتوجه به این مدارات بررسی وچک کنید


        توان موتوردرصفجه 2 برابراست با 22.52KW



        محمدرضامکوندی
        WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
        MMCVANDY@YAHOO.COM

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

          نوشته اصلی توسط paris2009
          سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
          1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟
          2- برای همین موتور فیوز و بی متال چند آمپر مناسبه؟
          3- همین موتور (جریان ستاره 2.1) به یک گیربکس متصل شده و در این حالت مطمئناً جریان بیشتری میکشه اما این جریان بیش از جریانی است که روی موتور نوشته شده است آیا در این حالت سیم پیچ موتور نمی سوزد؟ به طور خلاصه عددی که برای جریان در حالت ستاره روی موتور نوشته شده ، جریان در حالت بی بار بودن موتور است؟ اگر جریان بیشتر از آن شود مثلا زیر بار باشه نمی سوزد؟ پس من چطور بی متال رو تنظیم کنم از روی مشخصات روی موتور یا جریان در حالت زیر بار؟
          4- بروی وسیله کنترل بار، T1 T2 یا K1 K2 چه نقشی و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آیا 15 و 16 باید در مدار فرمان سری شود؟
          5- چرا باید بی متال برابر جریان نامی موتور تنظیم شود؟ مگر جریان نامی موتور همان جریان حالت کار عادی موتور نیست خوب اینطور باشد پس از ساعاتی مدار فرمان را قطع می کند؟ تازه اگر زیر بار باشه که جریان بیشتری می کشد و بی متال زودتر عمل می کند؟
          با تشکر فراوان
          اقا موتور سه فاز 380 یا سه فاز 220 :read:
          دوربين مدار بسته و دزد گير و رفع مشكلات
          بانك اطلاعاتي سنسورها
          ساخت رقص نور براي شيشه سكوريت مغازه ها
          تعمير لوازم خانگي را اينجا مطرح كنيد
          [move][b] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

            نوشته اصلی توسط حمید رضا ریاحی
            اقا موتور سه فاز 380 یا سه فاز 220 :read:
            باسلام
            موتورهای سه فازدرایران
            1-ولتاژپایین قابل دسترس برای عموم حتی درمنازل مسکونی 380 مثلث و220 با نول
            2-درصنایع 380،،3300،،6600،،11000،،20000 ولت درصنایع مختلف باتوجه به توان دریافتی انواع این ولتاژ وجود دارد
            3-اما دراین مثال:
            چون موتوربصورت ستاره مورد بررسی قرارگرفته است پس ولتاژی که روی هرکلاف افت میکند 220 ولت است
            هرکلاف سیم پیچی در درون خوددرولتاژ DC فقط مقاومت الکتریکی یعنی همان R رادارد ودرولتاژ متناوب علاوه برمقاومت الکتریکی دارای مقاومت سلفی هم هست که مجموع برداری آنها امپدانس Z میشود
            موفق باشید
            محمدرضامکوندی
            WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
            MMCVANDY@YAHOO.COM

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

              نوشته اصلی توسط mmcvandy
              باسلام
              موتورهای سه فازدرایران
              1-ولتاژپایین قابل دسترس برای عموم حتی درمنازل مسکونی 380 مثلث و220 با نول
              2-درصنایع 380،،3300،،6600،،11000،،20000 ولت درصنایع مختلف باتوجه به توان دریافتی انواع این ولتاژ وجود دارد
              3-اما دراین مثال:
              چون موتوربصورت ستاره مورد بررسی قرارگرفته است پس ولتاژی که روی هرکلاف افت میکند 220 ولت است
              هرکلاف سیم پیچی در درون خوددرولتاژ DC فقط مقاومت الکتریکی یعنی همان R رادارد ودرولتاژ متناوب علاوه برمقاومت الکتریکی دارای مقاومت سلفی هم هست که مجموع برداری آنها امپدانس Z میشود
              موفق باشید
              اقا میدونم ولی موتور های سه فازی که لان تو دستگاه های cnc تا حالا دیدم 220 بود و نمیشد به با برق ما راه اندازی کرد بنا براین واسشون ترانس میذاشتن
              :read:
              دوربين مدار بسته و دزد گير و رفع مشكلات
              بانك اطلاعاتي سنسورها
              ساخت رقص نور براي شيشه سكوريت مغازه ها
              تعمير لوازم خانگي را اينجا مطرح كنيد
              [move][b] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                نوشته اصلی توسط حمید رضا ریاحی
                اقا میدونم ولی موتور های سه فازی که لان تو دستگاه های cnc تا حالا دیدم 220 بود و نمیشد به با برق ما راه اندازی کرد بنا براین واسشون ترانس میذاشتن
                :read:
                نوشته اصلی توسط حمید رضا ریاحی
                باسلام
                استفاده ازترانس برای ایزوله کردن بعضی تجهییزات ازبرق شهراست بخاطرفزایش حفاظت،،اگرمسئله ایزوله مهم نباشدهمین تجهییزات رابطورمستقیم میتوان با برق شهر روشن کرد.
                بطورمعمول ولتاژ ورودی وخروجی این ترانس ها باهم برابراست یعنی ضریب تبدیل«یک»است
                محمدرضامکوندی
                WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
                MMCVANDY@YAHOO.COM

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                  نوشته اصلی توسط mmcvandy
                  [color=red]باسلام
                  استفاده ازترانس برای ایزوله کردن بعضی تجهییزات ازبرق شهراست بخاطرفزایش حفاظت،،اگرمسئله ایزوله مهم نباشدهمین تجهییزات رابطورمستقیم میتوان با برق شهر روشن کرد.
                  بطورمعمول ولتاژ ورودی وخروجی این ترانس ها باهم برابراست یعنی ضریب تبدیل«یک»است
                  قا یعنی شما میگید یه ترانسی که 380 ورودی و بعد n تا خروجی برای موتور ها و بقیه تجهیزات داره ترانس ایزوله است
                  دوما موتوری که روش نوشته 220 ولت سه فاز ولتاژ فازش تغریبا 120 ولت ونمیشه با برق شهر را اندازی کرد چون اگه این کار را کردی و سوخت باید یگردی دنبال این موتور من حداقل با 100 از این موتور ها کا کردم که حتی درایورشون هم سه فاز 220 میده
                  :read:
                  دوربين مدار بسته و دزد گير و رفع مشكلات
                  بانك اطلاعاتي سنسورها
                  ساخت رقص نور براي شيشه سكوريت مغازه ها
                  تعمير لوازم خانگي را اينجا مطرح كنيد
                  [move][b] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                    نوشته اصلی توسط حمید رضا ریاحی
                    قا یعنی شما میگید یه ترانسی که 380 ورودی و بعد n تا خروجی برای موتور ها و بقیه تجهیزات داره ترانس ایزوله است
                    دوما موتوری که روش نوشته 220 ولت سه فاز ولتاژ فازش تغریبا 120 ولت ونمیشه با برق شهر را اندازی کرد چون اگه این کار را کردی و سوخت باید یگردی دنبال این موتور من حداقل با 100 از این موتور ها کا کردم که حتی درایورشون هم سه فاز 220 میده
                    :read:

                    باسلام وتشکرازبذل توجه جنابعالی
                    موتورهایی که درحالت مثلث با 220 ولت کارمیکنند رانمیتوان بصورت مثلث بدون ترانس ایزوله استفاده کرد
                    برای راه اندازی این نوع موتوربطورمستقیم با برق شهر باید آرایش سیم سربندی ازحالت مثلث به حالت ستاره تغییریابددرآنصورت ولتاژ فازی همان مقدارجدود 120 ولت است
                    موتورهای امریکایی اینگونه هستندچون ولتاژ سه فاز درآمریکا 220 ولت است وولتاژ خانگی یاهمان تک فاز 110 ولت است لذا تجهیزات آمریکایی که به میل خریدارطراحی نشده است درایران برای راه اندازی نیاز به ترانس دارد.
                    موفق باشید
                    محمدرضامکوندی
                    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
                    MMCVANDY@YAHOO.COM

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                      آقای مکوندی صندوق پیام شما پر شده لطفا خالیش کنید !
                      ببخشید هنوز جواب یک بخش از سوالاتم نامفهموه
                      روی موتور جریان ستاره 2.1 و جریان مثلث 3.6 نوشته است. اگر با ستاره کار کند، آیا به این معنی است که در هر شرایطی مثلا زیر بار زیاد و یا نصب گیربکس نهایت از هر خط آن 2.1 آمپر بکشد ؟ یا عدد روی موتور، عدد جریان بی بار است مثلا در کارخانه تولید کننده موتور با اتصال به برق سه فاز، موتور را تست می کنند و این عدد را روی موتور ثبت می کنند. در این حالت مشکل این است که ما نمی دانیم نهایت جریان مجاز این موتور باید چقدر باشد چون عدد روی موتور در حالت بی بار است ؟

                      کدام حالت بالا جریان نامی است، حالت بی بار یا نوشته روی موتور ؟
                      پس چرا بی متال ما روی 7 تنظیم شده ، عدد 7 با نوشته روی موتور فاصله زیادی دارد؟

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                        نوشته اصلی توسط paris2009
                        آقای مکوندی صندوق پیام شما پر شده لطفا خالیش کنید !
                        ببخشید هنوز جواب یک بخش از سوالاتم نامفهموه
                        روی موتور جریان ستاره 2.1 و جریان مثلث 3.6 نوشته است. اگر با ستاره کار کند، آیا به این معنی است که در هر شرایطی مثلا زیر بار زیاد و یا نصب گیربکس نهایت از هر خط آن 2.1 آمپر بکشد ؟ یا عدد روی موتور، عدد جریان بی بار است مثلا در کارخانه تولید کننده موتور با اتصال به برق سه فاز، موتور را تست می کنند و این عدد را روی موتور ثبت می کنند. در این حالت مشکل این است که ما نمی دانیم نهایت جریان مجاز این موتور باید چقدر باشد چون عدد روی موتور در حالت بی بار است ؟

                        کدام حالت بالا جریان نامی است، حالت بی بار یا نوشته روی موتور ؟
                        پس چرا بی متال ما روی 7 تنظیم شده ، عدد 7 با نوشته روی موتور فاصله زیادی دارد؟
                        باسلام
                        لطفا عکسی از پلاک موتورا ایمیل کنید یا درهمین پست پیوست کنید
                        باتشکرفراوان
                        محمدرضامکوندی
                        WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
                        MMCVANDY@YAHOO.COM

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                          نوشته اصلی توسط mmcvandy

                          باسلام وتشکرازبذل توجه جنابعالی
                          موتورهایی که درحالت مثلث با 220 ولت کارمیکنند رانمیتوان بصورت مثلث بدون ترانس ایزوله استفاده کرد
                          برای راه اندازی این نوع موتوربطورمستقیم با برق شهر باید آرایش سیم سربندی ازحالت مثلث به حالت ستاره تغییریابددرآنصورت ولتاژ فازی همان مقدارجدود 120 ولت است
                          موتورهای امریکایی اینگونه هستندچون ولتاژ سه فاز درآمریکا 220 ولت است وولتاژ خانگی یاهمان تک فاز 110 ولت است لذا تجهیزات آمریکایی که به میل خریدارطراحی نشده است درایران برای راه اندازی نیاز به ترانس دارد.
                          موفق باشید
                          با تشکر
                          بنده هم دقیقا اینا میگم البته تو بازار سه فاز 220 هم هست که بنده تویه پروژه ازش استفاده کردم
                          دوربين مدار بسته و دزد گير و رفع مشكلات
                          بانك اطلاعاتي سنسورها
                          ساخت رقص نور براي شيشه سكوريت مغازه ها
                          تعمير لوازم خانگي را اينجا مطرح كنيد
                          [move][b] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                            نوشته اصلی توسط paris2009
                            آقای مکوندی صندوق پیام شما پر شده لطفا خالیش کنید !
                            ببخشید هنوز جواب یک بخش از سوالاتم نامفهموه
                            روی موتور جریان ستاره 2.1 و جریان مثلث 3.6 نوشته است. اگر با ستاره کار کند، آیا به این معنی است که در هر شرایطی مثلا زیر بار زیاد و یا نصب گیربکس نهایت از هر خط آن 2.1 آمپر بکشد ؟ یا عدد روی موتور، عدد جریان بی بار است مثلا در کارخانه تولید کننده موتور با اتصال به برق سه فاز، موتور را تست می کنند و این عدد را روی موتور ثبت می کنند. در این حالت مشکل این است که ما نمی دانیم نهایت جریان مجاز این موتور باید چقدر باشد چون عدد روی موتور در حالت بی بار است ؟

                            کدام حالت بالا جریان نامی است، حالت بی بار یا نوشته روی موتور ؟
                            پس چرا بی متال ما روی 7 تنظیم شده ، عدد 7 با نوشته روی موتور فاصله زیادی دارد؟
                            همیشه جریان با بار کامل روی موتور نوشته میشه و بیشتر از اون نباد بشه در غیر این صورت موتور آسیب میبینه
                            7 آمپر برای یه موتور 2.1 آمپر خیلی بالاست شایدموتور با این جریان بتونه 10 ثانیه کار کنه ولی تا خنک نشه نبایدذ بهش
                            برق وصل کرد

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

                              نوشته اصلی توسط paris2009
                              سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
                              1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟
                              2- برای همین موتور فیوز و بی متال چند آمپر مناسبه؟
                              3- همین موتور (جریان ستاره 2.1) به یک گیربکس متصل شده و در این حالت مطمئناً جریان بیشتری میکشه اما این جریان بیش از جریانی است که روی موتور نوشته شده است آیا در این حالت سیم پیچ موتور نمی سوزد؟ به طور خلاصه عددی که برای جریان در حالت ستاره روی موتور نوشته شده ، جریان در حالت بی بار بودن موتور است؟ اگر جریان بیشتر از آن شود مثلا زیر بار باشه نمی سوزد؟ پس من چطور بی متال رو تنظیم کنم از روی مشخصات روی موتور یا جریان در حالت زیر بار؟
                              4- بروی وسیله کنترل بار، T1 T2 یا K1 K2 چه نقشی و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آیا 15 و 16 باید در مدار فرمان سری شود؟
                              5- چرا باید بی متال برابر جریان نامی موتور تنظیم شود؟ مگر جریان نامی موتور همان جریان حالت کار عادی موتور نیست خوب اینطور باشد پس از ساعاتی مدار فرمان را قطع می کند؟ تازه اگر زیر بار باشه که جریان بیشتری می کشد و بی متال زودتر عمل می کند؟
                              با تشکر فراوان
                              دوست عزیز این قدر هم سخت نیست البته نیاز به محاسبه نداری اما شما در محاسباتت راندمان موتور رو منظور نکردی که توان زیاد شده چون موتور 750 وات رو نمی شه مثلث راه اندازی کرد پس جریان 2.1 آمپر جریان نامی شما است که موتور می تواند تحمل کند بهتر است شما از کلید اتومات به جای بی متال استفاده کنید که در این صورت ارزونتر تمام می شه
                              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X