ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 18
  1. #1
    2014/02/13
    2
    0

    سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
    1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟
    2- برای همین موتور فیوز و بی متال چند آمپر مناسبه؟
    3- همین موتور (جریان ستاره 2.1) به یک گیربکس متصل شده و در این حالت مطمئناً جریان بیشتری میکشه اما این جریان بیش از جریانی است که روی موتور نوشته شده است آیا در این حالت سیم پیچ موتور نمی سوزد؟ به طور خلاصه عددی که برای جریان در حالت ستاره روی موتور نوشته شده ، جریان در حالت بی بار بودن موتور است؟ اگر جریان بیشتر از آن شود مثلا زیر بار باشه نمی سوزد؟ پس من چطور بی متال رو تنظیم کنم از روی مشخصات روی موتور یا جریان در حالت زیر بار؟
    4- بروی وسیله کنترل بار، T1 T2 یا K1 K2 چه نقشی و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آیا 15 و 16 باید در مدار فرمان سری شود؟
    5- چرا باید بی متال برابر جریان نامی موتور تنظیم شود؟ مگر جریان نامی موتور همان جریان حالت کار عادی موتور نیست خوب اینطور باشد پس از ساعاتی مدار فرمان را قطع می کند؟ تازه اگر زیر بار باشه که جریان بیشتری می کشد و بی متال زودتر عمل می کند؟
    با تشکر فراوان
  2. #2
    2013/04/10
    اهواز
    326
    19

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط paris2009
    سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
    1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟
    یک:این جریان با ضریب قدرت 0.55 است،،پیشنهادمیشود امپدانس موتورااندازه گیری کنیدبا اتصال یک ولتاژ متناوب کوچک مثلا 24 ولت به هرکلاف نست به سرمشترک کلافها(اتصال ستاره)دراین حالت بااندازه گیری جریان ومقداولتاژامپدانس رامحاسبه کنید،،باتقسیم ولتاژ 220 به امپدانس بدست آمده جریان موتوردرحالت ستاره بدست خواهدآمد
    دراین نوشتارروی موتوریاضریب قدرت اشتباه است یاجریان،که با این اندازه گیری مشخص خواهدشد
    بااندازه گیری مقاومت الکتریکی بوسیله مولتی متروباداشتن امپدانس میتوانید xl رامحاسبه کنید درآنصورت Z=√((R^2+〖XL〗^2 )
    وCOS=R/Z
    2- برای همین موتور فیوز و بی متال چند آمپر مناسبه؟
    دو-جریان نوشته روی موتور جریان نامی است،،بطورمعمول جریان بی باری حدود (1/3)جریان نامی است،،بهتراست برای بیشترین جریان دریافتی ازشبکه بیمتال تنطیم شود البته هیچگاه نبایدبیشترازجریان نامی باشد
    3- همین موتور (جریان ستاره 2.1) به یک گیربکس متصل شده و در این حالت مطمئناً جریان بیشتری میکشه اما این جریان بیش از جریانی است که روی موتور نوشته شده است آیا در این حالت سیم پیچ موتور نمی سوزد؟ به طور خلاصه عددی که برای جریان در حالت ستاره روی موتور نوشته شده ، جریان در حالت بی بار بودن موتور است؟ اگر جریان بیشتر از آن شود مثلا زیر بار باشه نمی سوزد؟ پس من چطور بی متال رو تنظیم کنم از روی مشخصات روی موتور یا جریان در حالت زیر بار؟
    سه- جریان بیشترازجریان نامی باعث گرم کردن وطولانی شدن آن باعث سوختن موتورمیشود،،عددی که روی موتوذرنوشته درحال ستاره یعنی این موتورفقط ستاره کارمیکند
    4- بروی وسیله کنترل بار، T1 T2 یا K1 K2 چه نقشی و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آیا 15 و 16 باید در مدار فرمان سری شود؟
    چهار-اتصالها برای قطع کردن مداردرافزایش ولتاژ ودرمواردی ازاین سیستم هاافزایش جریان است،،کنتاکتها بگونه ای است که میتواند یک مداری قطع ویک هوشداری رااعلام کندحالا شماره ترمینالهامهم نیست به شماتیک کلیدها توجه فرمایید
    5- چرا باید بی متال برابر جریان نامی موتور تنظیم شود؟ مگر جریان نامی موتور همان جریان حالت کار عادی موتور نیست خوب اینطور باشد پس از ساعاتی مدار فرمان را قطع می کند؟ تازه اگر زیر بار باشه که جریان بیشتری می کشد و بی متال زودتر عمل می کند؟
    با تشکر فراوان
    پنج-بهترین حالت کارکردبرای هرموتوری درتوان نامی است وکمترازآن یعنی افزایش تلفات،،پس بهتراست موتوردرتوان نامی کارکندتا ضریب قدرت درحداستانداردآن باش پس دراین حالت جریان هم درحالت نامی خواهدبود
    توجه:برای بهترین حالت حفاظت بایدازسیستم حافظتی مطمئن استفاده کرد نه اینکه موتوری با جریان بالا را درجریانی کمتری استفاده کنیم
    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM
  3. #3
    2011/08/08
    اصفهان
    974
    66

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط paris2009
    سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هيچ جايي پيدا نکردم کمکم کنيد
    1- توان روي موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جريان حالت ستاره 2.1 و ضريب قدرت 0.8 است که محاسبه کنيد ميشه 1100 وات که با عدد روي موتور (750 وات) همخواني ندارد؟ اگه اينطور باشه و اين اعداد با محاسبات همخواني نداشته باشه چطور بتونم فيوز و بي متال رو محاسبه کنم؟؟؟
    2- براي همين موتور فيوز و بي متال چند آمپر مناسبه؟
    3- همين موتور (جريان ستاره 2.1) به يک گيربکس متصل شده و در اين حالت مطمئناً جريان بيشتري ميکشه اما اين جريان بيش از جرياني است که روي موتور نوشته شده است آيا در اين حالت سيم پيچ موتور نمي سوزد؟ به طور خلاصه عددي که براي جريان در حالت ستاره روي موتور نوشته شده ، جريان در حالت بي بار بودن موتور است؟ اگر جريان بيشتر از آن شود مثلا زير بار باشه نمي سوزد؟ پس من چطور بي متال رو تنظيم کنم از روي مشخصات روي موتور يا جريان در حالت زير بار؟
    4- بروي وسيله کنترل بار، T1 T2 يا K1 K2 چه نقشي و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آيا 15 و 16 بايد در مدار فرمان سري شود؟
    5- چرا بايد بي متال برابر جريان نامي موتور تنظيم شود؟ مگر جريان نامي موتور همان جريان حالت کار عادي موتور نيست خوب اينطور باشد پس از ساعاتي مدار فرمان را قطع مي کند؟ تازه اگر زير بار باشه که جريان بيشتري مي کشد و بي متال زودتر عمل مي کند؟
    با تشکر فراوان
    سلام
    بي متال بايد برابر جريان نامي موقور باشه اگر موتور شما بيشتر جريان ميکشه يعني شما بيش از اندازه
    از موتور توان ميگيريد يا به عبارت ديگه موتور براي کار شما ضعيفه.
    کنتاکت بسته بي متال رو با مدار استپ سري کنيد. اگر بيش از اندازه از موتور توان بگيريد به موتور آسيب ميرسه
    البته ممکن چند روز يا چند ماه موتور کار کنه ولي عمر موتور به شدت کم ميشه
  4. #4
    2013/04/10
    اهواز
    326
    19

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    [quote author=paris2009 link=topic=89512.msg553865#msg553865 date=1392275773]
    سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هیچ جایی پیدا نکردم کمکم کنید
    1- توان روی موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جریان حالت ستاره 2.1 و ضریب قدرت 0.8 است که محاسبه کنید میشه 1100 وات که با عدد روی موتور (750 وات) همخوانی ندارد؟ اگه اینطور باشه و این اعداد با محاسبات همخوانی نداشته باشه چطور بتونم فیوز و بی متال رو محاسبه کنم؟؟؟

    باسلام
    لطفاموتورراباباتوجه به این مدارات بررسی وچک کنید


    توان موتوردرصفجه 2 برابراست با 22.52KW



    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM
  5. #5
    2013/07/12
    شهركرد
    1,377
    77

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط paris2009
    سلام دوستان چند سوال داشتم که مدت هاست جواب اونو در هيچ جايي پيدا نکردم کمکم کنيد
    1- توان روي موتور سه فاز 750 وات نوشته اما جريان حالت ستاره 2.1 و ضريب قدرت 0.8 است که محاسبه کنيد ميشه 1100 وات که با عدد روي موتور (750 وات) همخواني ندارد؟ اگه اينطور باشه و اين اعداد با محاسبات همخواني نداشته باشه چطور بتونم فيوز و بي متال رو محاسبه کنم؟؟؟
    2- براي همين موتور فيوز و بي متال چند آمپر مناسبه؟
    3- همين موتور (جريان ستاره 2.1) به يک گيربکس متصل شده و در اين حالت مطمئناً جريان بيشتري ميکشه اما اين جريان بيش از جرياني است که روي موتور نوشته شده است آيا در اين حالت سيم پيچ موتور نمي سوزد؟ به طور خلاصه عددي که براي جريان در حالت ستاره روي موتور نوشته شده ، جريان در حالت بي بار بودن موتور است؟ اگر جريان بيشتر از آن شود مثلا زير بار باشه نمي سوزد؟ پس من چطور بي متال رو تنظيم کنم از روي مشخصات روي موتور يا جريان در حالت زير بار؟
    4- بروي وسيله کنترل بار، T1 T2 يا K1 K2 چه نقشي و مدار کاربرد آنها چطور است ؟ آيا 15 و 16 بايد در مدار فرمان سري شود؟
    5- چرا بايد بي متال برابر جريان نامي موتور تنظيم شود؟ مگر جريان نامي موتور همان جريان حالت کار عادي موتور نيست خوب اينطور باشد پس از ساعاتي مدار فرمان را قطع مي کند؟ تازه اگر زير بار باشه که جريان بيشتري مي کشد و بي متال زودتر عمل مي کند؟
    با تشکر فراوان
    اقا موتور سه فاز 380 يا سه فاز 220 :read:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    [move][b][size=18pt] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.[/size]
  6. #6
    2013/04/10
    اهواز
    326
    19

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط حميد رضا رياحي
    اقا موتور سه فاز 380 يا سه فاز 220 :read:
    باسلام
    موتورهای سه فازدرایران
    1-ولتاژپایین قابل دسترس برای عموم حتی درمنازل مسکونی 380 مثلث و220 با نول
    2-درصنایع 380،،3300،،6600،،11000،،20000 ولت درصنایع مختلف باتوجه به توان دریافتی انواع این ولتاژ وجود دارد
    3-اما دراین مثال:
    چون موتوربصورت ستاره مورد بررسی قرارگرفته است پس ولتاژی که روی هرکلاف افت میکند 220 ولت است
    هرکلاف سیم پیچی در درون خوددرولتاژ DC فقط مقاومت الکتریکی یعنی همان R رادارد ودرولتاژ متناوب علاوه برمقاومت الکتریکی دارای مقاومت سلفی هم هست که مجموع برداری آنها امپدانس Z میشود
    موفق باشید
    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM
  7. #7
    2013/07/12
    شهركرد
    1,377
    77

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط mmcvandy
    باسلام
    موتورهاي سه فازدرايران
    1-ولتاژپايين قابل دسترس براي عموم حتي درمنازل مسکوني 380 مثلث و220 با نول
    2-درصنايع 380،،3300،،6600،،11000،،20000 ولت درصنايع مختلف باتوجه به توان دريافتي انواع اين ولتاژ وجود دارد
    3-اما دراين مثال:
    چون موتوربصورت ستاره مورد بررسي قرارگرفته است پس ولتاژي که روي هرکلاف افت ميکند 220 ولت است
    هرکلاف سيم پيچي در درون خوددرولتاژ DC فقط مقاومت الکتريکي يعني همان R رادارد ودرولتاژ متناوب علاوه برمقاومت الکتريکي داراي مقاومت سلفي هم هست که مجموع برداري آنها امپدانس Z ميشود
    موفق باشيد
    اقا ميدونم ولي موتور هاي سه فازي كه لان تو دستگاه هاي cnc تا حالا ديدم 220 بود و نميشد به با برق ما راه اندازي كرد بنا براين واسشون ترانس ميذاشتن
    :read:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    [move][b][size=18pt] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.[/size]
  8. #8
    2013/04/10
    اهواز
    326
    19

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط حميد رضا رياحي
    اقا ميدونم ولي موتور هاي سه فازي كه لان تو دستگاه هاي cnc تا حالا ديدم 220 بود و نميشد به با برق ما راه اندازي كرد بنا براين واسشون ترانس ميذاشتن
    :read:
    نقل قول نوشته اصلی توسط حميد رضا رياحي
    باسلام
    استفاده ازترانس برای ایزوله کردن بعضی تجهییزات ازبرق شهراست بخاطرفزایش حفاظت،،اگرمسئله ایزوله مهم نباشدهمین تجهییزات رابطورمستقیم میتوان با برق شهر روشن کرد.
    بطورمعمول ولتاژ ورودی وخروجی این ترانس ها باهم برابراست یعنی ضریب تبدیل«یک»است
    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM
  9. #9
    2013/07/12
    شهركرد
    1,377
    77

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط mmcvandy
    [color=red]باسلام
    استفاده ازترانس براي ايزوله کردن بعضي تجهييزات ازبرق شهراست بخاطرفزايش حفاظت،،اگرمسئله ايزوله مهم نباشدهمين تجهييزات رابطورمستقيم ميتوان با برق شهر روشن کرد.
    بطورمعمول ولتاژ ورودي وخروجي اين ترانس ها باهم برابراست يعني ضريب تبديل«يک»است
    قا يعني شما ميگيد يه ترانسي كه 380 ورودي و بعد n تا خروجي براي موتور ها و بقيه تجهيزات داره ترانس ايزوله است
    دوما موتوري كه روش نوشته 220 ولت سه فاز ولتاژ فازش تغريبا 120 ولت ونميشه با برق شهر را اندازي كرد چون اگه اين كار را كردي و سوخت بايد يگردي دنبال اين موتور من حداقل با 100 از اين موتور ها كا كردم كه حتي درايورشون هم سه فاز 220 ميده
    :read:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    [move][b][size=18pt] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.[/size]
  10. #10
    2013/04/10
    اهواز
    326
    19

    پاسخ : سوال در مورد توان موتور و حفاظت آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط حميد رضا رياحي
    قا يعني شما ميگيد يه ترانسي كه 380 ورودي و بعد n تا خروجي براي موتور ها و بقيه تجهيزات داره ترانس ايزوله است
    دوما موتوري كه روش نوشته 220 ولت سه فاز ولتاژ فازش تغريبا 120 ولت ونميشه با برق شهر را اندازي كرد چون اگه اين كار را كردي و سوخت بايد يگردي دنبال اين موتور من حداقل با 100 از اين موتور ها كا كردم كه حتي درايورشون هم سه فاز 220 ميده
    :read:

    باسلام وتشکرازبذل توجه جنابعالی
    موتورهایی که درحالت مثلث با 220 ولت کارمیکنند رانمیتوان بصورت مثلث بدون ترانس ایزوله استفاده کرد
    برای راه اندازی این نوع موتوربطورمستقیم با برق شهر باید آرایش سیم سربندی ازحالت مثلث به حالت ستاره تغییریابددرآنصورت ولتاژ فازی همان مقدارجدود 120 ولت است
    موتورهای امریکایی اینگونه هستندچون ولتاژ سه فاز درآمریکا 220 ولت است وولتاژ خانگی یاهمان تک فاز 110 ولت است لذا تجهیزات آمریکایی که به میل خریدارطراحی نشده است درایران برای راه اندازی نیاز به ترانس دارد.
    موفق باشید
    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 18

موضوعات مشابه

  1. توان در مورد ژنراتور کوچک (همون موتور برق خودمون)
    توسط hosseinam در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2018/02/04, 23:16
  2. سوال در مورد محاسبه توان آی جی بی تی
    توسط hect0r در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015/05/26, 02:51
  3. چند تا سوال فني در مورد رله و حفاظت
    توسط Challenger_69 در انجمن حفاظت سیستمهای قدرت
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2013/03/05, 15:05
  4. سوال در مورد توان فرستنده AM
    توسط alireza2s2003 در انجمن مدارهاي مخابراتي
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2011/09/18, 04:07
  5. سوال در مورد توان الکتریکیac
    توسط ahmad64rp در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2011/05/14, 14:25

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •