ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 27
  1. #11
    2013/07/10
    611
    29

    پاسخ : قدم صفر در Android

    نقل قول نوشته اصلی توسط بنيامين خليلي
    من فکر مي کنم زبان جاوا از همه زبان ها بهتر
    و برنامه فقط netbeans
    خوب Netbeans هم خوبه که يکي از IDEهاي رايگان براي برنامه نويسي هست
    اما يه مشکلي که داره اينه که فارسي را قشنگ جواب نميده يعني من که نتونستم توش کلمات فارسي بکار بگيرم و يه چندتا مشکل ديگه ولي در کل خوبه اگه اينا رفع بشه :nerd: :nerd: :nerd:
    البته اينم بگم يهدفعه جناب Eclips ناراحت نشه . :biggrin:
    Eclips هم خوبه چون هم راحته هم اوپن سورسه هم خيلي پلاگين داره که ميشه روش نصب کرد ومشکلي نداشته باشه ولي در اخر Netbeans عاليه هم براي بيسوادا مثل من و هم براي حرفه اي ها مثل دوستان :nerd:
  2. #12
    2013/08/30
    1,000
    5

    پاسخ : قدم صفر در Android

    نقل قول نوشته اصلی توسط سميراا
    خوب Netbeans هم خوبه که يکي از IDEهاي رايگان براي برنامه نويسي هست
    اما يه مشکلي که داره اينه که فارسي را قشنگ جواب نميده يعني من که نتونستم توش کلمات فارسي بکار بگيرم و يه چندتا مشکل ديگه ولي در کل خوبه اگه اينا رفع بشه :nerd: :nerd: :nerd:
    من رشتم کامپیوتر نیست اما خیلی دوست دارم یه برنامه قشنگ برای موبایلم بنویسم
    به نظرم لب ویو برای برنامه نویسی اندروید مناسب تر و اسون تره
  3. #13
    2013/07/10
    611
    29

    پاسخ : قدم صفر در Android

    نقل قول نوشته اصلی توسط matrex
    توي پست ديگه نوشته اين ابزار ها رو احتياج دارم (JRE,JDK,SDK,Eclipse,ADT)
    و شما Basic4Android v3.0
    من نميدونم چه کنم oo:
    در کل چند تا محيط داريم ؟؟و کدوم بهتره براي شروع يه تازه وارد؟؟؟
    پس . فکر کنم ديگه مشکلت رفع شده باشه . يه توضيح مختصر هم بدم به صورت ساده اين که
    براي اين که بخواييم برنامه نويسي تو محيط ويندوز بکنيم از اين Basic4Android v3.0 که گفتم و در ويندوز نصب ميکنيم
    و براي اين که بتونيم کد دريافت کينم يا بهتر بگم براي اين که بتويم بکار بگيريم کد هاشو وقتي کامپايل ميشه اي بابا خودم گيج شدم :mrgreen: اينطوري بگم و براي اين که وقتي کامپايل ميشه برناممون و اون بقولي هگزي که بدست مياريم بدردمون بخوره مجبور جاوا نصب باشه يا ديگه نرم افزار ها تا بدرد کارمون بخوه که بيشتر براي موبايل هست :nerd:
  4. #14
    2013/07/10
    611
    29

    پاسخ : قدم صفر در Android

    نقل قول نوشته اصلی توسط بنيامين خليلي
    من رشتم کامپيوتر نيست اما خيلي دوست دارم يه برنامه قشنگ براي موبايلم بنويسم
    به نظرم لب ويو براي برنامه نويسي اندرويد مناسب تر و اسون تره
    :surprised: هان چي لب ويو!!! من که نفهميدم چيه منظورت يعني با لب ويو ميخواي چه کار کني ؟؟؟
  5. #15
    2010/10/09
    118
    0

    پاسخ : قدم صفر در Android

    همون طور که آقای خلیلی هم گقتن باید جاوا خوب بلد باشی.البته بگم که کار برای اونایی که به C C++ C# مسلط هستند آسون تره.
    مرحله بعدی هم انتخاب یه IDE هست.اون چیزی که خیلی رایج و خوبه eclipse.
    البته گوگل هم بی کار ننشسته و Google android studio ساخته که نسبت به eclipse خیلی بهتر و رونتره ولی متاسفانه هنوز نسخه نهاییش نیومده و نسخه های موجود باگ دارن هر چند که گوگل زود به زود واسش پدیت می ده.
  6. #16
    2013/07/10
    611
    29

    پاسخ : قدم صفر در Android

    نقل قول نوشته اصلی توسط بنيامين خليلي
    چي مگه
    خوب والا نميدونم . اخه من با لب ويو خيلي کار کردم ولي اين که باش برنامه بنويسم برا اندرويد يه کمي عجيبه
    چون ما براي اين که يه برنامه بتونيم بنويسيم بايد يه محيط داشته باشيم که در اخر کامپايل کنيم و اون کد هايي که توليد ميشه بايد يه چيز مثل جاوا باشه براي موبايل تا جواب بده و حالا بگذريم از اين که نياز به کومپنت هاي اون هم داريم تا کارمون راه بيفته . ولي لبويو !!! اخه خودت توضيح بده شايد من ندونم . :nerd:
  7. #17
    2007/12/09
    تهران
    1,626
    17

    پاسخ : قدم صفر در Android

    چه قدر بحث های بیخودی میکنید.هرکس هر اسمی شنیده اومده گفته خوبه! یه توضیح مختصر راجع به برنامه ها میدم که بحث تموم بشه.
    اولین چیزی که نیاز هست JDK هست.java development kit رو دانلود میکنید و نصب میکنید. حجمش حدود 140-150 مگ هست.بعد از نصب توی خط فرمان دستور java شناخته میشه! این اولین نیاز بود و برای همه روش ها لازم هست.
    ------اگر با جاوا برنامه می نویسید. ( این روش native حساب میشه و بهترین انتخاب هست)
    خیلی راحت ADT Bundle رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و شروع به کار کنید. حجمش بسته به نسخه های SDK هایی که داخلش هست متغییر هست.مثلا اگه فقط Android 19 داخلش باشه حجمش حدود 1 گیگ درمیاد.همین نسخه برای کار مناسب هست.
    اگر بخواید خودتون دستی درست کنید باید اکلیپس برای جاوا رو جدا دانلود کنید (150 مگ) بعد داخلش ADT رو نصب کنید (25 مگ) بعد SDK رو بزنید دانلود ( 800 مگ برای اندروید 19 ) معمولا کسایی که تازه کار هستند خودشون راحت نمیتونند دستی جمع کنند.برای همین bundle رو گزاشتن که همه این تنظیمات داخلش انجام شده.
    * به جای اکلیپس میتونید از intellijIdea استفاده کنید. هیچ جای کار فرقی نداره و فقط ظاهر IDE عوض شده.
    * android studio یک باندلی هست که خود گوگل بر پایه intellijidea ساخته ولی هنوز خیلی استیبل نیست.
    * netbeans هم IDE خوبی هست ومیشه یه کارایی باهاش کرد ولی برای اندروید کسی سراغش نمیره! (چون گوگل ساپورتش نمیکنه)

    --------اگر با C/C++ برنامه مینویسید. این روش هم native حساب میشه چون درآخر فایل *.so که از کامپایل کدتون ساختید داخل جاوا صدا میشه ولی از نظر پشتیبانی با جاوا خیلی فاصله داره)
    امکان نوشتن مستقیم با C++ برای اندروید نیست اما با یه سری Framework ها میشه برنامه رو ساخت و اون رو به شکل یه شی داخل جاوا برد ( کد جاواش چند خط میشه که خودش نوشته میشه)
    - Qt از نسخه 5.2 امکان نوشتن رسمی برای اندروید رو اضافه کرد. گرچه میتونه خروجی بده ولی از نظر بهیته بودن هنوز کار داره + هنوز منابع خیلی کمی براش هست. محیط کار هم همون qt creator خودمون هست.
    - استفاده از GameEngine ها مثل cocos2D
    این انجین ها مناسب برای نوشتن بازی ها هست ولی یه سری برنامه ها رو هم میشه به کمک این ها نوشت.محیط کار این ها معمولا Visual studio هست ولی هر IDE دیگه ای هم میشه استفاده کرد.
    مزیت استفاده از این روش این هست که هم خروجی اندروید دارید وهم ios .فعلا ios رو کاری نداریم. برای اندروید علاوه بر IDE مربوطه به SDK و NDK هم نیاز داریم. حجم NDK حدود 150 Mb هست و کارش کامپایل native کد های سی برای استفاده در محیط جاواست. SDK , NDK برنامه نصبی نیستند و یه سری فایل هستند که فقط آدرس این که کجا هستند رو باید به برنامه ها بدید!

    -------- اگر با C# کار میکنید
    با استفاده از پروژه مونو میتونید با C# خروجی اندروید بگیرید.خروجی بهینه ای نداره ولی قابل قبول هست و منابع قابل قبولی هم داره. محیط کار Visual studio هست + پروژه مونو. راستی پروژه مونو رایگان نیست و باید خودتون درگیر کرک و این حرف ها کنید!

    ------اگر با Html / Css / java script کار میکنید.
    این روش بیشتر به درد کسایی میخوره که طراح وب هستند. با استفاده از برنامه هایی مثل phone gap میتونند برنامه ای برای اندروید و .... بگیرند. این روش دسترسی کمی به منابع سیستمی داره ( دقیقا همون دسترسی هایی که Browser گوشی داره ) و از سرعت خیلی کمتری نسبت به برنامه های native داره.
    این روش برای ساخت کتاب و برنامه های ارایه محتوا و این داستان ها مناسب هست.

    ----- اگر با basic کار میکنید.
    برنامه basic4android برای این کار نوشته شده و از syntax بیسیک استفاده میکنه. همین طور که از اسمش معلومه یه برنامه basic هست و به درد کار های حرفه ای نمیخوره.

    دیگه روش دیگه ای برای ساخت برنامه ی اندروید نیست که اونقدرا خروجی قابل اطمینانی داشته باشه!
    [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]
  8. #18
    2010/05/01
    اصفهان
    378
    1

    پاسخ : قدم صفر در Android

    ديگه روش ديگه اي براي ساخت برنامه ي اندرويد نيست که اونقدرا خروجي قابل اطميناني داشته باشه!
    دلفي آخرين نسخه منتشر شده اون يعني XE5 امکان برنامه نويسي براي گوشي هاي اندروئيد و IOS (آيفون) را دارا ميباشد
    کدنويسي و توليد نرم افزار در اين IDE-Compiler بسيار سريع ميباشد
    تا به اين ساعت عمده مشکل اون حجم زياد فايلهاي apk هست ( حدود 20 مگابايت براي هر برنامه ) و عدم پشتيباني مستقل از متون فارسي ( راست به چپ) براي اين مشکل هم ايرانيها کامپوننتهاي مخصوص منتشر کردند که چپ به راست را ساپورت ميکنه

    جهت کسب اطلاعات بيشتر و نمونه برنامه ها و استفاده از امکانات مختلف گوشي
    http://www.embarcadero.com/products/delphi/android-ios-code-samples-xe5
    آن دم که مرا مي زده بر خاک سپاريد زير کفنم خمره اي از باده گذاريد
    تا در سفر دوزخ از اين باده بنوشم
    آنلحظه که با دوزخيان کنم ملاقات يک خمره شراب ارغوان برم به سوغات
    هرقدر که در خاک ننوشيدم از اين باده صافي ، بنشينم و با دوزخيان کنم تلافي
  9. #19
    2007/12/09
    تهران
    1,626
    17

    پاسخ : قدم صفر در Android

    نقل قول نوشته اصلی توسط J0KER
    دلفي آخرين نسخه منتشر شده اون يعني XE5 امکان برنامه نويسي براي گوشي هاي اندروئيد و IOS (آيفون) را دارا ميباشد
    کدنويسي و توليد نرم افزار در اين IDE-Compiler بسيار سريع ميباشد
    تا به اين ساعت عمده مشکل اون حجم زياد فايلهاي apk هست ( حدود 20 مگابايت براي هر برنامه ) و عدم پشتيباني مستقل از متون فارسي ( راست به چپ) براي اين مشکل هم ايرانيها کامپوننتهاي مخصوص منتشر کردند که چپ به راست را ساپورت ميکنه

    جهت کسب اطلاعات بيشتر و نمونه برنامه ها و استفاده از امکانات مختلف گوشي
    http://www.embarcadero.com/products/delphi/android-ios-code-samples-xe5
    درسته تولید نرم افزار سریع هست ولی اجرای اون...
    بعد این که از qt هم بیشتر کار داره! qt بدبخت 17-18 مگ بود خروجیش گفتیم چرا اینقدر...... انصافا جاوا یه چیز دیگه هست! n خط کد میزنی به 1 مگ هم نمیرسه! وقتی 20 مگ حجم پایه هست دیگه 4 تا asset هم تو برنامه داشته باشی که دیگه......
    [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]
  10. #20
    2013/07/10
    611
    29

    پاسخ : قدم صفر در Android

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahinbahari
    چه قدر بحث هاي بيخودي ميکنيد.هرکس هر اسمي شنيده اومده گفته خوبه! يه توضيح مختصر راجع به برنامه ها ميدم که بحث تموم بشه.
    اولين چيزي که نياز هست JDK هست.java development kit رو دانلود ميکنيد و نصب ميکنيد. حجمش حدود 140-150 مگ هست.بعد از نصب توي خط فرمان دستور java شناخته ميشه! اين اولين نياز بود و براي همه روش ها لازم هست.
    ------اگر با جاوا برنامه مي نويسيد. ( اين روش native حساب ميشه و بهترين انتخاب هست)
    خيلي راحت ADT Bundle رو دانلود کنيد و از حالت فشرده خارج کنيد و شروع به کار کنيد. حجمش بسته به نسخه هاي SDK هايي که داخلش هست متغيير هست.مثلا اگه فقط Android 19 داخلش باشه حجمش حدود 1 گيگ درمياد.همين نسخه براي کار مناسب هست.
    اگر بخوايد خودتون دستي درست کنيد بايد اکليپس براي جاوا رو جدا دانلود کنيد (150 مگ) بعد داخلش ADT رو نصب کنيد (25 مگ) بعد SDK رو بزنيد دانلود ( 800 مگ براي اندرويد 19 ) معمولا کسايي که تازه کار هستند خودشون راحت نميتونند دستي جمع کنند.براي همين bundle رو گزاشتن که همه اين تنظيمات داخلش انجام شده.
    * به جاي اکليپس ميتونيد از intellijIdea استفاده کنيد. هيچ جاي کار فرقي نداره و فقط ظاهر IDE عوض شده.
    * android studio يک باندلي هست که خود گوگل بر پايه intellijidea ساخته ولي هنوز خيلي استيبل نيست.
    * netbeans هم IDE خوبي هست وميشه يه کارايي باهاش کرد ولي براي اندرويد کسي سراغش نميره! (چون گوگل ساپورتش نميکنه)

    --------اگر با C/C++ برنامه مينويسيد. اين روش هم native حساب ميشه چون درآخر فايل *.so که از کامپايل کدتون ساختيد داخل جاوا صدا ميشه ولي از نظر پشتيباني با جاوا خيلي فاصله داره)
    امکان نوشتن مستقيم با C++ براي اندرويد نيست اما با يه سري Framework ها ميشه برنامه رو ساخت و اون رو به شکل يه شي داخل جاوا برد ( کد جاواش چند خط ميشه که خودش نوشته ميشه)
    - Qt از نسخه 5.2 امکان نوشتن رسمي براي اندرويد رو اضافه کرد. گرچه ميتونه خروجي بده ولي از نظر بهيته بودن هنوز کار داره + هنوز منابع خيلي کمي براش هست. محيط کار هم همون qt creator خودمون هست.
    - استفاده از GameEngine ها مثل cocos2D
    اين انجين ها مناسب براي نوشتن بازي ها هست ولي يه سري برنامه ها رو هم ميشه به کمک اين ها نوشت.محيط کار اين ها معمولا Visual studio هست ولي هر IDE ديگه اي هم ميشه استفاده کرد.
    مزيت استفاده از اين روش اين هست که هم خروجي اندرويد داريد وهم ios .فعلا ios رو کاري نداريم. براي اندرويد علاوه بر IDE مربوطه به SDK و NDK هم نياز داريم. حجم NDK حدود 150 Mb هست و کارش کامپايل native کد هاي سي براي استفاده در محيط جاواست. SDK , NDK برنامه نصبي نيستند و يه سري فايل هستند که فقط آدرس اين که کجا هستند رو بايد به برنامه ها بديد!

    -------- اگر با C# کار ميکنيد
    با استفاده از پروژه مونو ميتونيد با C# خروجي اندرويد بگيريد.خروجي بهينه اي نداره ولي قابل قبول هست و منابع قابل قبولي هم داره. محيط کار Visual studio هست + پروژه مونو. راستي پروژه مونو رايگان نيست و بايد خودتون درگير کرک و اين حرف ها کنيد!

    ------اگر با Html / Css / java script کار ميکنيد.
    اين روش بيشتر به درد کسايي ميخوره که طراح وب هستند. با استفاده از برنامه هايي مثل phone gap ميتونند برنامه اي براي اندرويد و .... بگيرند. اين روش دسترسي کمي به منابع سيستمي داره ( دقيقا همون دسترسي هايي که Browser گوشي داره ) و از سرعت خيلي کمتري نسبت به برنامه هاي native داره.
    اين روش براي ساخت کتاب و برنامه هاي ارايه محتوا و اين داستان ها مناسب هست.

    ----- اگر با basic کار ميکنيد.
    برنامه basic4android براي اين کار نوشته شده و از syntax بيسيک استفاده ميکنه. همين طور که از اسمش معلومه يه برنامه basic هست و به درد کار هاي حرفه اي نميخوره.

    ديگه روش ديگه اي براي ساخت برنامه ي اندرويد نيست که اونقدرا خروجي قابل اطميناني داشته باشه!
    سلام و ممنون از توضيحات
    لطفا اگه امکانش هست بفرماييد که چر ا ميگيد که basic4android بدرد کارهاي حرفه اي نميخوره اينا همين طوري ميگيد چون بيسيکه يا خودتون باهش کار کرديد :nerd:
صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 27

موضوعات مشابه

  1. Android studio
    توسط mrmirlohi در انجمن Android
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2015/09/28, 19:02
  2. LABVIEW و سیستم عامل ANDROID
    توسط ali_elect62 در انجمن Labview
    پاسخ: 56
    آخرين نوشته: 2015/08/19, 13:19
  3. android
    توسط فرشاد اکرمی در انجمن Android
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2012/08/04, 14:22
  4. کنترل لوازم جانبي،ميکروکنترلر از طريق android
    توسط mohpooria در انجمن برنامه نويسي و اينترفيس
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2011/10/16, 20:37
  5. آموزش برنامه نويسي Android
    توسط saeydkazemi در انجمن موبايل
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2011/09/13, 04:05

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •