اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

رله آفتامات

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    رله آفتامات

    سلام

    این رله های آفتامات که تو ماشین هستند دو دسته هستن.یکی 12 ولت و یکی 24 ولت(ولتاژ بوبین).
    معمولا جریان خوبی هم میدن (از 20 تا 40 آمپر).
    حالا میخواستم بدونم میشه بجای ولتاژ DC ، ولتاژ AC از کنتاکت های باز و بسته اش عبور داد؟(البته تو جریان حداکثر 5 آمپر).

    با تشکر

    #2
    پاسخ : رله آفتامات

    ولتاژ ac شما چقده؟ چرا از رله های معمولی استفاده نمیکنید؟
    در جهان هرگز مشو مدیون احساس کسی - تا نباشد رایگان مهرت گروگان کسی
    گوهر خود را نزن بر سنگ هر ناقابلی - صبر کن پیدا شود گوهر شناس قابلی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : رله آفتامات

      میخوام با بقیه رله ها که تو مدارم هستند یک جور باشه.
      مهندس برق شهره.220
      شما تا بحال برق شهر از کنتاکتهاش عبور دادی؟
      میشه روی 4 ، 5 آمپر روش حساب کرد؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : رله آفتامات

        نوشته اصلی توسط nanocycle
        میخوام با بقیه رله ها که تو مدارم هستند یک جور باشه.
        مهندس برق شهره.220
        شما تا بحال برق شهر از کنتاکتهاش عبور دادی؟
        میشه روی 4 ، 5 آمپر روش حساب کرد؟
        اره میشه.
        وقتی رو 12 ولت 20 امپر بده.
        روی 220 ولت 7 امپر میده.
        شما 5 امپر رو مطمعن باش که میده.
        فقط رله های ماشین اگه توش خلا نباشه عمرش کم میشه.
        ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

        کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : رله آفتامات

          ممنون از پاسختون

          این کم شدن عمر به مقدار جریان وابسته است؟
          5 آمپری که گفتم خیلی خیلی over بهتون گفتم.در واقع خروجیش میخواد برای فعال کردن بوبین کنتاکتور 300 کیلوواتی استفاده بشه که البته فکر کنم خیلی کمتر از 1 آمپر جریان بکشه.
          با این تفاسیر بازم فکر میکنید این جریان مشکل ساز بشه و عمر رله را کم کنه؟

          با تشکر

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : رله آفتامات

            نوشته اصلی توسط nanocycle
            سلام

            این رله های آفتامات که تو ماشین هستند دو دسته هستن.یکی 12 ولت و یکی 24 ولت(ولتاژ بوبین).
            معمولا جریان خوبی هم میدن (از 20 تا 40 آمپر).
            حالا میخواستم بدونم میشه بجای ولتاژ DC ، ولتاژ AC از کنتاکت های باز و بسته اش عبور داد؟(البته تو جریان حداکثر 5 آمپر).

            با تشکر
            ولتاژ کاری کنتاکت های یک رله رو بر مبنای فاصله اون کنتاکت ها از هم میدن. وقتی کنتاکت یه رله برای 24 ولت باشه، درست نیست که از اون برای 10 برابر ولتاژ بیشتر استفاده بشه. در صورت استفاده ممکنه که خیلی خیلی زود آسیب ببینه و کنتاکت هاش به هم بچسبن!

            نوشته اصلی توسط nanocycle
            ممنون از پاسختون

            این کم شدن عمر به مقدار جریان وابسته است؟
            5 آمپری که گفتم خیلی خیلی over بهتون گفتم.در واقع خروجیش میخواد برای فعال کردن بوبین کنتاکتور 300 کیلوواتی استفاده بشه که البته فکر کنم خیلی کمتر از 1 آمپر جریان بکشه.
            با این تفاسیر بازم فکر میکنید این جریان مشکل ساز بشه و عمر رله را کم کنه؟

            با تشکر
            300 کیلووات رو میخواین بسپرین دست یه رله که معلوم نیست بتونه با 220 ولت کار کنه؟!!
            خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارها را اصلاح کند. امیر المومنین علی (ع)

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : رله آفتامات

              نوشته اصلی توسط nanocycle
              این کم شدن عمر به مقدار جریان وابسته است؟
              اره.
              ولی در کل تو بار سلفی {حتی 100 میلی امپر} در زمان قطع و وصل رله ،چون ولتاژ زیاد در دوسر کنتاکت ها هست باعث جرقه میشه.
              این جرقه در دراز مدت باعث میشه که دیگه رله کار نکنه.
              واسه جلوگیری از جرقه یه سلف با بارت سری کن که جریان تدریجی بالا بره و لحظه متصل شدن جریان زیادی نکشه.
              یه خازن هم با کنتاکتور موازی کن که لحظه جدا شدن جریان واسه لحضات کوتاهی از خازن جاری بشه.

              نوشته اصلی توسط حامد سازگاران
              ولتاژ کاری کنتاکت های یک رله رو بر مبنای فاصله اون کنتاکت ها از هم میدن. وقتی کنتاکت یه رله برای 24 ولت باشه، درست نیست که از اون برای 10 برابر ولتاژ بیشتر استفاده بشه. در صورت استفاده ممکنه که خیلی خیلی زود آسیب ببینه و کنتاکت هاش به هم بچسبن!

              300 کیلووات رو میخواین بسپرین دست یه رله که معلوم نیست بتونه با 220 ولت کار کنه؟!!
              کاملا درسته.
              یک رله المانی اصیل پدر مادر دار بگیر خیالتو راحت کن.
              موفق باشی.
              ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

              کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : رله آفتامات

                نوشته اصلی توسط حامد سازگاران
                300 کیلووات رو میخواین بسپرین دست یه رله که معلوم نیست بتونه با 220 ولت کار کنه؟!!
                از راهنمایی همگی ممنونم.
                والا 300 کیلووات برای من که شده مثل پول خرد جیبم.راستش منم الکترونیک خوندم و میلی آمپری بودم تا اینکه دست روزگار منو انداخت تو کیلوآمپر.
                بماند.
                تا 5 مگاوات زیاد دلهره نمیگیرم.

                شاد باشید و پیروز

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X