اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

گرم شدن بدنه کوره القایی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    گرم شدن بدنه کوره القایی

    سلام.

    بعد از مدتی مدار کوره القایی رو داخل یه بدنه گذاشتم و شروع کردم به تست گرفتن.

    اما مشکلی که پیش اومده اینه که در قسمتی که لوله و ترانس مچینگ قرار دارند، گرمای زیادی در بدنه ایجاد میشه.

    منظورم این قسمته:



    گوشه سمت راست و پایین. به عبارتی در عرض چند لحظه خیلی داغ میشه. علی الخصوص اون پیچه!

    حالا به نظر شما علت این گرما چیه و چه طور میشه رفعش کرد؟ با توجه به اینکه فاصله لوله و ترانس از بدنه بیشتر از 2.5 سانته.
    خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارها را اصلاح کند. امیر المومنین علی (ع)

    #2
    پاسخ : گرم شدن بدنه کوره القایی

    عکس کلی از سیستم:



    این مشکل داغ شدن خیلی حاد نیست. اون گوشه تا حدود 70-80 درجه داغ میشه و ثابت میومنه. یه مدت روشن گذاشتمش مشکلی پیش نیومد... ولی میخوام علتش رو بدونم.
    یه چیز عجیب دیگه هم اتفاق افتاده. در عکس بالا، گوشه سمت راست و پایین (دقیقا سمت راست فن ها) هم گرم میشه (در حد 40-50 درجه)! واقعا نمیدونم چرا؟ خیلی هم با مسیر عبور جریان ثانویه فاصله داره. و جالبه که فقط گوشه داغ میشه و اطرافش سرده :eek:

    مشخصات به صورت زیره:
    توپولوژی فول بریج
    نسبت ترانس 44 به 1
    رزونانس سری در ثانویه
    خازن 94 عدد 47 نانو 250 ولت MKP
    کنترلر اتومات (PIC+494) :biggrin:

    اینم عکس از شکل موج روی خازن ثانویه در حال کار (با بار آلومینیوم):



    توان اولیه تقریبا 1.9 کیلو وات.

    یه فیلم هم داخل وبلاگم گذاشتم.
    elecfan.persianblog.ir
    خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارها را اصلاح کند. امیر المومنین علی (ع)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : گرم شدن بدنه کوره القایی

      سلام-علت گرم شدن بدنه دستگاه عدم رعایت فاصله خطوط جریان بالا با بدنه میباشد--ترانس جریان را هم به این شکلی که شما گذاشته اید به شدت داغ خواهد شد زیرا یک ماده فرو مغناطیس را درست نزدیک خط جریان بالا گذاشته اید.جریان بالا و فرکانس بالا فلزات مغناطیسی را داغ میکند .خطوط فوران در اطراف سیم حامل جر یان مقداری به بدنه جذب شده و مقدار زیادی از ان از ماده فریت هسته ترانس جر یان عبور میکند و باعث داغ شدن هسته میشود.اگر توان بالاتر برود که سرخ هم خواهد شد.چاره کار تغییر محل ترانس جریان به اولیه و ایجاد فاصله مناسب بین خطوط حامل جر یان بالای ثانویه و بدنه دستگاه.و استفاده از فلزات غیر اهنی در بدنه دستگاه.
      در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : پاسخ : گرم شدن بدنه کوره القایی

        نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
        سلام-علت گرم شدن بدنه دستگاه عدم رعایت فاصله خطوط جریان بالا با بدنه میباشد--ترانس جریان را هم به این شکلی که شما گذاشته اید به شدت داغ خواهد شد زیرا یک ماده فرو مغناطیس را درست نزدیک خط جریان بالا گذاشته اید.جریان بالا و فرکانس بالا فلزات مغناطیسی را داغ میکند .خطوط فوران در اطراف سیم حامل جر یان مقداری به بدنه جذب شده و مقدار زیادی از ان از ماده فریت هسته ترانس جر یان عبور میکند و باعث داغ شدن هسته میشود.اگر توان بالاتر برود که سرخ هم خواهد شد.چاره کار تغییر محل ترانس جریان به اولیه و ایجاد فاصله مناسب بین خطوط حامل جر یان بالای ثانویه و بدنه دستگاه.و استفاده از فلزات غیر اهنی در بدنه دستگاه.
        ممنون. اما چرا اون گوشه دیگه (که در پست دوم گفتم) گرم میشه؟ اونجا خیلی با خطوط جریان بالا فاصله داره؟

        راستی من ترانس جریان ندارم. اون ترانس روی لوله، همون ترانس مچینگه که از سه تا تروید و اولیه 44 دور تشکیل شده و جالبه که حتی گرم هم نمیشه!
        خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارها را اصلاح کند. امیر المومنین علی (ع)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : گرم شدن بدنه کوره القایی

          سلام فورانهای ایجاد شده در ترانس مچینگ اثر همدیگر را خنثی میکنند و بنابراین تعجبی ندارد که گرم نمیشودولی شما اگر یک هسته دیگری را نزدیک خط جریان بگذارید حتما گرم خواهد شد.در مورد گوشه هم نظری ندارم زیرا از داخل دستگاه شما اطلاعی ندارم.در ظمن ممکن است بعصی از قطعات بدنه دستگاه تشکیل یک حلقه بسته داده و در حضور میدان مغناطیسی از ان مسیر جریان بگذرد.
          در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : گرم شدن بدنه کوره القایی

            سلام
            گرم شدن بدنه دستگاه شما با این روش طبیعی هستش چون فاصله ی مسیر جریان ها با دیواره کیس رعایت نشده
            در چار چوب ها یک حلقه بسته تشکیل میشود که این باعث گرم شدن هستش
            با کاهش جریان و افزایش ولتاژ تانک این مشکل حدودی رفع میشود(با کاهش زیاد جریان دیگر بار شما زیاد گرم نمیشود) میتوانید نسبت ترانس مچینگ را تغییر دهید.....طول مسیر ها را کاهش دهید با این طول توان انتقالی به کویل کم میباشد
            موفق باشید

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : گرم شدن بدنه کوره القایی

              نوشته اصلی توسط حامد سازگاران
              سلام.

              بعد از مدتی مدار کوره القایی رو داخل یه بدنه گذاشتم و شروع کردم به تست گرفتن.

              اما مشکلی که پیش اومده اینه که در قسمتی که لوله و ترانس مچینگ قرار دارند، گرمای زیادی در بدنه ایجاد میشه.

              منظورم این قسمته:


              سلام
              اگر به عکسهای کوره های القایی خارجی دقت کرده باشید میبینید که خروجی کوره ها کاملا نزدیک بهم وتقریبا چسبیده بهم قرار گرفته که هم بازدهی رو بالا میبره و هم القا به اطراف کمتر میشه.بهترین کیس که رفلکتور خوبی هم هست الومینیومه.برای پیچها هم بهتره از جنس استیل نگیر باشه.

              گوشه سمت راست و پایین. به عبارتی در عرض چند لحظه خیلی داغ میشه. علی الخصوص اون پیچه!

              حالا به نظر شما علت این گرما چیه و چه طور میشه رفعش کرد؟ با توجه به اینکه فاصله لوله و ترانس از بدنه بیشتر از 2.5 سانته.
              من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که اراده کنیم چنین ایده هایی را داشته باشیم. "چارلز چاپلین "

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X