اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    سلام دوستان

    رفتم موتور سه فاز اسپیندل بخرم ، فروشنده می گه سه فاز 220 ولت می خواهی یا سه فاز 380 ولت !!!!!!

    کسی می دونه سه فاز220 داستانش از چه قراره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ممنون

    #2
    پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    سلام سه فازی هستش که در بعضی کشور ها رواج داره و قاعئدتا ابزار الاتی هم که از اون کشور ها وارد ایران میشه باید این سیستم را براشون پیاده کرد.
    که این کار توسط اینورتر انجام میشه .
    البته مختص کشور هایی هست که تک فازشون به جای 220 ولت 110 ولت هستش با فرکانس 60 که برای کاهش تلفات استفاده میشه( آمریکا ، کانادا، ژاپن و چند کشور پیشرفته دیگر هم جزو این گروه هستن)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      نوشته اصلی توسط Mahdy111
      سلام دوستان

      رفتم موتور سه فاز اسپیندل بخرم ، فروشنده می گه سه فاز 220 ولت می خواهی یا سه فاز 380 ولت !!!!!!

      کسی می دونه سه فاز220 داستانش از چه قراره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      ممنون
      با سلام
      علاوه بر نکات دوست عزیز باید بگم که درایور اون هم تو بازار هست تک فاز 220 میدی و سه فاز 220ولت واسه موتور تحویل میگیری
      دوربين مدار بسته و دزد گير و رفع مشكلات
      بانك اطلاعاتي سنسورها
      ساخت رقص نور براي شيشه سكوريت مغازه ها
      تعمير لوازم خانگي را اينجا مطرح كنيد
      [move][b] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ممنون عالی و کامل بود ، بله اتفاقا اینورترش را هم موجود داشت

        حالا یک سوال ، یک موتور 5 کیلووات سه فاز 220 ، با 5 کیلووات سه فاز 380 ولت از لحاظ قدرت و کارایی فرقی هم با هم دارند؟
        چون هر دو دقیقا شکل هم و یک قیمت بود ، فقط ظاهر اینورترشون با هم فرق می کرد

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          نوشته اصلی توسط Mahdy111
          ممنون عالی و کامل بود ، بله اتفاقا اینورترش را هم موجود داشت

          حالا یک سوال ، یک موتور 5 کیلووات سه فاز 220 ، با 5 کیلووات سه فاز 380 ولت از لحاظ قدرت و کارایی فرقی هم با هم دارند؟
          چون هر دو دقیقا شکل هم و یک قیمت بود ، فقط ظاهر اینورترشون با هم فرق می کرد
          220 ولتی جریان بیشتری میکشه و در عوض راندمان بالاتری داره. و بلعکس 380 ولتی جریان کمتری نسبت به اون میکشه و راندمان کمتری دارد.
          کلا برق سه فاز 220 به صرفه تر هستش فقط تکنیک تولید بالاتری احتیاج داره که در توان خیلی از کشور ها نیست یا اگر هست زیر ساختش فراهم نیست.البته به کمک علم الترونیک میشه به هم تبدیلشون کرد.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            نوشته اصلی توسط Mahdy111
            ممنون عالی و کامل بود ، بله اتفاقا اینورترش را هم موجود داشت

            حالا یک سوال ، یک موتور 5 کیلووات سه فاز 220 ، با 5 کیلووات سه فاز 380 ولت از لحاظ قدرت و کارایی فرقی هم با هم دارند؟
            چون هر دو دقیقا شکل هم و یک قیمت بود ، فقط ظاهر اینورترشون با هم فرق می کرد
            با سلام
            فک نکنم اندازه ها یکی باشه چون تو 220 قطر سیم باید به خاطر جریان کشی بیشتر زیاد باشه در نتیجه نیاز به فضای بیشتری داره
            دوربين مدار بسته و دزد گير و رفع مشكلات
            بانك اطلاعاتي سنسورها
            ساخت رقص نور براي شيشه سكوريت مغازه ها
            تعمير لوازم خانگي را اينجا مطرح كنيد
            [move][b] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              ممنون مصطفی جان

              چرا حمیدرضا جان ، دقیقا ابعاد و اندازه های موتور یکی بود حالا قضیه چیه نمی دونم


              بچه ها با این حسابی که می فرمایید ، به نظرم 380سه فاز ولتی برای ایران منطقی تر باشه ، فقط یک سوال
              این اینورترهایی که تو بازار هست ، مثلا همین LS ها معمولا خروجی شون 380 هست دیگه. درسته ؟

              http://www.persiandrive.ir/index.php/price-list/ls-inverters-price-list

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                موتور های 220 ولتی مخصوص کار با اینورتر های ورودی تکفاز هستند. اینورتر هایی که ورودی تکفاز دارند (گاها سه فازها هم اینطور هستند) خروجی سه فاز 220 ولت میدن.

                این دو موتور در توانهای یکسان اختلاف راندمان با هم ندارد و هم سایز بودنشون هم طبیعیه. در نوع 220 ولتی قطر سیم بیشتر هست ولی تعداد دور سیم پیچ ها کمتر میشه پس منطقیه که هم اندازه باشن.

                استاندارد موتور های 220 ولتی ارتباطی با استاندارد 110 ولتی برخی کشورها نداره. سه فاز 110 ولت میشه 190 ولت. 220 نمیشه.

                تولید برق با ولتاژ پایینتر و فرکانس 60 هرتز تکنولوژی خاصی نمیخواد. چند استاندارد تعریف شده وجود داره که کشورها با توجه به شرایط اقلیمی و تجهیزات موجودشون و هزار دلیل دیگه یکی رو انتخاب میکنند.
                فرکانس 60 هرتز فقط یک مزیت نسبت به 50 هرتز داره اونم اینه که در فرکانس 0 هرتز به دلیل اینکه تقسیمات بیشتری از فرکانس میتونیم داشته باشیم سیکلوکنورتورها خروجی های متنوع تری میتونن نسبت به 50 هرتز داشته باشن.
                حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                K.Show

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                  موتور های 220 ولتی مخصوص کار با اینورتر های ورودی تکفاز هستند. اینورتر هایی که ورودی تکفاز دارند (گاها سه فازها هم اینطور هستند) خروجی سه فاز 220 ولت میدن.

                  این دو موتور در توانهای یکسان اختلاف راندمان با هم ندارد و هم سایز بودنشون هم طبیعیه. در نوع 220 ولتی قطر سیم بیشتر هست ولی تعداد دور سیم پیچ ها کمتر میشه پس منطقیه که هم اندازه باشن.

                  استاندارد موتور های 220 ولتی ارتباطی با استاندارد 110 ولتی برخی کشورها نداره. سه فاز 110 ولت میشه 190 ولت. 220 نمیشه.

                  تولید برق با ولتاژ پایینتر و فرکانس 60 هرتز تکنولوژی خاصی نمیخواد. چند استاندارد تعریف شده وجود داره که کشورها با توجه به شرایط اقلیمی و تجهیزات موجودشون و هزار دلیل دیگه یکی رو انتخاب میکنند.
                  فرکانس 60 هرتز فقط یک مزیت نسبت به 50 هرتز داره اونم اینه که در فرکانس 0 هرتز به دلیل اینکه تقسیمات بیشتری از فرکانس میتونیم داشته باشیم سیکلوکنورتورها خروجی های متنوع تری میتونن نسبت به 50 هرتز داشته باشن.
                  شما دوست عزیز اگه بخواین برق 60 هرتز تولید کنی از دور ژنراتور گرفته تا کلیه تجهیزات پست باید عوض بشه مصرف کننده ها که دیگه بماند
                  شما اگه پریز برق خونتون را اندازه بگیرین هیچ موقع 220 نیست یا کمتره ( که امروزه پیش نماید) و یا بیشتره در حدود 230 تا 240 ولته به خاطر افت ولتاژ تب چنجر ترانس توزیع را بالاتر میگیرند که بهتر از اینه که ولتاژ زیر بزنه و سه فازمون هم بیش از 380 ولته و و چیزی در حدود 400 ولته

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    درسته باید عوض بشه. ولی چه ربطی به تکنولوژیش داره؟؟ خب اون کشورایی که 60 هرتز هستن هم اگر بخوان تغییر بدن باید همه چیز رو عوض بکنن. این که اونا 60 هرتز استفاده میکنن دلیل بر تکنولوژی بالاشون نیست!!!.
                    در من چند پست بالاتر گفتید که 60 هرتز تلفات کمتری داره!!!. لطفا برید ماشین ثابت رو یه دوره ای بکنید. با افزایش فرکانس به صورت مستقیم تلفات هیسترزیس و به صورت توان دو تلفات فوکو در ترانسها افزایش پیدا میکنه. پس در کل 60 هرتز تلفات بیشتری داره. احتمالا دلیل اینکه 50 هرتز رو خیلی از کشورا استفاده میکنن همینه.

                    و در مورد ولتاژ!!! هیچ حرفی نیست. استاندارد میگه از 190 تا 250 مجازه. فکر میکنی اون کشورایی که برقشون 110 فیکس 110 دارن؟؟؟ استاندارد اونها هم از 85 تا فک کنم 165 ولته!!! یعنی ولتاژ های اونها هم اختلاف زیاد داره. ولی در کل ربط این جمله رو با حرف خودم نفهمیدم. جواب کدوم حرف من بود؟؟؟
                    حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                    به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                    K.Show

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                      درسته باید عوض بشه. ولی چه ربطی به تکنولوژیش داره؟؟ خب اون کشورایی که 60 هرتز هستن هم اگر بخوان تغییر بدن باید همه چیز رو عوض بکنن. این که اونا 60 هرتز استفاده میکنن دلیل بر تکنولوژی بالاشون نیست!!!.
                      در من چند پست بالاتر گفتید که 60 هرتز تلفات کمتری داره!!!. لطفا برید ماشین ثابت رو یه دوره ای بکنید. با افزایش فرکانس به صورت مستقیم تلفات هیسترزیس و به صورت توان دو تلفات فوکو در ترانسها افزایش پیدا میکنه. پس در کل 60 هرتز تلفات بیشتری داره. احتمالا دلیل اینکه 50 هرتز رو خیلی از کشورا استفاده میکنن همینه.

                      و در مورد ولتاژ!!! هیچ حرفی نیست. استاندارد میگه از 190 تا 250 مجازه. فکر میکنی اون کشورایی که برقشون 110 فیکس 110 دارن؟؟؟ استاندارد اونها هم از 85 تا فک کنم 165 ولته!!! یعنی ولتاژ های اونها هم اختلاف زیاد داره. ولی در کل ربط این جمله رو با حرف خودم نفهمیدم. جواب کدوم حرف من بود؟؟؟
                      بله درست می فرمایید
                      جواب شما را بد بیان کردم(وقتی دوباره خوندم متوجه شدم)
                      تلفات فوکو و هیسترزیس رابطه مستقیم با فرکانس دارند حرفی توش نیست
                      در کل ایمنی، یکسو سازی و چند مورد دیگه که الا حضور ذهن ندارم در 60 هرتز بهتره قبول دارین؟

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                        نوشته اصلی توسط mostafa.medar
                        بله درست می فرمایید
                        جواب شما را بد بیان کردم(وقتی دوباره خوندم متوجه شدم)
                        تلفات فوکو و هیسترزیس رابطه مستقیم با فرکانس دارند حرفی توش نیست
                        در کل ایمنی، یکسو سازی و چند مورد دیگه که الا حضور ذهن ندارم در 60 هرتز بهتره قبول دارین؟
                        در یکسوسازی هم (به دلیل تعداد بیشتر عبور از صفر) تلفات یکسوسازی هم کمی افزایش پیدا میکنه. البته اصلا به چشم نمیاد.

                        کشورهایی که صنعتی تر هستندهرتز استفاده میکنن تنها به دلیل اینکه در صنعت راهکارهای بیشتری برای 60هرتز هست از این فرکانس استفاده میکنن. سیکلوکنورتر ها در برخی صنایع کاربرد خیلی زیادی دارند. (حتی هنوز که اینورتر ها خیلی پیشرفت کردن باز هم سیکلوکنورتر ها کاربرد خودشونو از دست ندادن) از فرکانس 50 هرتز فقط میشه 25 و 10و5 هرتز رو گرفت. ولی از 60 میشه 30و 20و15و10و5 هرتز رو گرفت.اگر مزیت دیگه ای فکر میکنید داره بگید نادان نمونیم . تو الکترونیک صنعتی فقط اینو به ما گفتن.
                        حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                        به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                        K.Show

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                          موتور 5.5 کیلیو وات با مشخصاتن زیر رو میشه هم 220 ولت بست و هم 380 ولت
                          توان = 5500 وات
                          اتصال ستاره = 380 ولت
                          اتصال مثلث = 220 ولت

                          این ها روی پلاک موتور نوشته شده و و فقط نوع اتصال فرق می کنه و تاثیری در راندمان و بقیه چیز ها تداره

                          در یک جمله : موتور سه فاز 380 رو میشه با 220 بطور مثلث راه انداخت



                          اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                            اقای باقرانی ولتاژ ذکر شده روی پلاک موتور برای اتصال مثلث هستش. یعنی یک موتور 380 ولتی به هیچ وجه در 220 ولت در هیچ ارایشی نمیتونه توان مورد نظر ما رو (توان ذکر شده روی پلاک ) بده.
                            ولتاژ ذکر شده روی پلاک برای هر سیم پیچ به صورت جداست. یعنی همون حالت مثلث. یک موتور سه فاز 380 ولتی در حالت ستاره تا 650 ولت میتونه تحمل بکنه.
                            حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                            به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                            K.Show

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : سه فاز 220 ولت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                              نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
                              موتور 5.5 کیلیو وات با مشخصاتن زیر رو میشه هم 220 ولت بست و هم 380 ولت
                              توان = 5500 وات
                              اتصال ستاره = 380 ولت
                              اتصال مثلث = 220 ولت

                              این ها روی پلاک موتور نوشته شده و و فقط نوع اتصال فرق می کنه و تاثیری در راندمان و بقیه چیز ها تداره

                              در یک جمله : موتور سه فاز 380 رو میشه با 220 بطور مثلث راه انداخت



                              خوب اینکه معلومه با ولتاژ کمتر میشه راهش انداخت .ولی به همون نسبت گشتاور راه اندازی پایین میاد و زیربار نمیشه راه اندازیش کرد.مثلث 220 یعنی در ایران با ولتاژ عادی که داریم فقط میشه در حالت ستاره راه اندازی کرد اگر مثلث بشه میشوزه.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X