ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9
  1. #1
    2011/07/31
    504
    30

    اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    سلام
    كسي ميتونه به سوالم جواب بده؟
    تو موتورهاي وات بالا مثلا110كيلو وات به بالا اگر در حين كار موتور بجاي دكمه استپ فرمان موتور بخاييم كليد قسمت قدرت موتور رو قطع كنيم بخاطر ولتاژ القايي رتور اين ولتاژ هنگام قطع موتور توسط كليد قدرت باعث اتش گرفتن و چه بسا برق گرفتگي بشه
    حالا سولم من اينه كه چرا زماني كه دكمه استپ فرمان موتور رو ميزنيم اي ولتاژ القايي سر كنتاكتورها نمياد و باعث خرابي اونج نميشه
  2. #2
    2013/03/18
    babol
    1,387
    653

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    اون کلید قدرت رو به صورت دستی قطع میکنید؟

    اگه جواب آره هست،دلیل آتش اینه که چون مدت زمانی که طول میکشه تا جریان رو از برق اصلی جدا کنی طولانی هست،تا شما بیاید قطع کنید جرقه ای اطراف کنتاکت ها میزنه که باعث این اتفاق میشه.که برای حل این مشکل تو کلید های قدرت یه صفحه میزارن تا این جرقه رو بگیره،که به اون جرقه خفه کن یا جرقه گیر میگن.

    ولی تو کنتاکتور بخاطر سرعت بسیار بالا در قطع،این اثر بسیار کم هست،ولی در هر صورت جرقه میزنه.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)
  3. #3
    2011/07/31
    504
    30

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    ممنون :agree:
  4. #4
    2007/02/18
    مشهد
    2,390
    138

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    معمولن این اتفاق در کلید های غیر قابل قطع زیر بار می افته
    وگرنه کلیه کلید های قابل قطع زیر بار خاصیت جرقه گیری رو دارن و مشکلی بوجود نمیارن



    هر زمان تونستید مطلبی رو به مادربزرگتون بفهمونید یعنی اینکه اون مطلب رو درست فهمیدید البرت انیشتن

    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  5. #5
    2013/08/26
    بوشهر
    1,260
    356

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    نقل قول نوشته اصلی توسط سعيد باقراني
    معمولن اين اتفاق در کليد هاي غير قابل قطع زير بار مي افته
    وگرنه کليه کليد هاي قابل قطع زير بار خاصيت جرقه گيري رو دارن و مشکلي بوجود نميارن



    درود بر جناب باقراني :biggrin:. آيا اين اتفاق به خاطر کم بودن گپ بين کنتاکت هاي کليد در حالت بازه؟ يعني يه حالت اسپارک پلاسمايي بينشون ايجاد ميشه يا علت ديگه اي داره؟
    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.
  6. #6
    2009/08/20
    526
    7

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    نقل قول نوشته اصلی توسط ي نفر
    سلام
    كسي ميتونه به سوالم جواب بده؟
    تو موتورهاي وات بالا مثلا110كيلو وات به بالا اگر در حين كار موتور بجاي دكمه استپ فرمان موتور بخاييم كليد قسمت قدرت موتور رو قطع كنيم بخاطر ولتاژ القايي رتور اين ولتاژ هنگام قطع موتور توسط كليد قدرت باعث اتش گرفتن و چه بسا برق گرفتگي بشه
    حالا سولم من اينه كه چرا زماني كه دكمه استپ فرمان موتور رو ميزنيم اي ولتاژ القايي سر كنتاكتورها نمياد و باعث خرابي اونج نميشه
    دوست عزیز اگه شما از کلید کامپکت استفاده کنی هیچ اتفاقی نمی افته دوست عزیز چند وقت پیش کلید اصلی ما داشت 1000 آمپر می کشید که به دلیل نقص فنی کلید تریپ داد و هیج آتش سوزی اتفاق نیفتاد
    این طور که شما می گید ما تو جریان های بالا از کلید نمی تونیم محافظت کنیم
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند
  7. #7
    2009/08/20
    526
    7

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamid256
    دوست عزیز اگه شما از کلید کامپکت استفاده کنی هیچ اتفاقی نمی افته دوست عزیز چند وقت پیش کلید اصلی ما داشت 1000 آمپر می کشید که به دلیل نقص فنی کلید تریپ داد و هیج آتش سوزی اتفاق نیفتاد
    این طور که شما می گید ما تو جریان های بالا از کلید نمی تونیم محافظت کنیم
    واینکه تو کنتاکتورهای جریان بالا کلا سیستم فرق می کنه برای مثال مدل اشنایدر 630 آمپر رو نگاه کنید
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند
  8. #8
    2007/02/18
    مشهد
    2,390
    138

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    نقل قول نوشته اصلی توسط محسن محمدشاهي
    درود بر جناب باقراني :biggrin:. آيا اين اتفاق به خاطر کم بودن گپ بين کنتاکت هاي کليد در حالت بازه؟ يعني يه حالت اسپارک پلاسمايي بينشون ايجاد ميشه يا علت ديگه اي داره؟
    خیر فاصله هووایی بین کلید ها در طراحی اولیه خود کلید انجام شده
    بیشتر بحث جرقه گیر و ... مطرح می شه
    ضمنا فرض کنید موتور 200 آمپر جریان می کشه و قراره کنتاکتور اون رو قطع کنه
    حالا اگه اتصال کوتاه اتفاق بیفته و جریان حدود 15 هزار آمپر باشه اینجا کنتاکتور ممکنه چنین قدرتی رو برای قطع نداشته باشه و کلید های اتومات که شما فکر می کنید کلید های ضعیفی هستن و نمیشه اونها رو زیر بار قطع کرد و بالا دست مدار قرار گرفتن به داد مدار می رسن
    باید توجه کنید
    وسیله سوئیچ زنی و قطع و وصل مدار به عهده کنتاکتور و ویسله حفاظت اتصال کوتاه به عهده کلید اتومات قرار گرفته اگرچه که کلید کار کنتاکتور رو هم برای تعداد محدود می تونه انجام بده



    هر زمان تونستید مطلبی رو به مادربزرگتون بفهمونید یعنی اینکه اون مطلب رو درست فهمیدید البرت انیشتن

    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  9. #9
    2015/10/21
    17
    4

    پاسخ : اتش گرفتن كليد موتورهاي وات بالا

    اگر کلید حفاظتی از نوع قابل قطع باشه (مثل کلید کمپکت) ، نباید مشکلی پیدا کنه. مگر اینکه تعداد قطع و وصل زیر بار آن ، بیش از حد مجاز انجام شده باشد.
    کنتاکتور ، قابل قطع زیر باره و طول عمر آن از همه کلید های مدارشکن ، بیشتره و اصلا ساخته شده برای قطع و وصل زیر بار
نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوعات مشابه

  1. مشکل با گرفتن ولتاژ فرکانس بالا اهم متر
    توسط sepehr63 در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/06/06, 12:20
  2. کمک در مورد موتورهاي DC
    توسط Aram.Azarm در انجمن سيستم هاي كنترلي
    پاسخ: 43
    آخرين نوشته: 2014/05/20, 14:20
  3. كمك درباره گرفتن عدد از صفحه كليد
    توسط hamedb3269 در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2010/05/03, 19:25
  4. موتورهاي خانگي
    توسط baharan17 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2007/11/03, 09:26
  5. انواع موتورهاي مهم
    توسط *محمد* در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2006/12/05, 22:33

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •