ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8
  1. #1
    2006/08/16
    867
    17

    شکاف و برش در برد مدار چاپی؟


    سلام دوستان. کسی میدونه اگر بخایم تو مدارمون یک شکاف ایجاد کنیم باید تو پروتل چی بزاریم؟
    و سوال مهمتر اینکه آیا تولیدکننده های PCB این رو قبول میکنند؟

    یا مثلاً میتونیم چند کپی از مدارمون بگیریم و توی فایل کنار هم بچینیم و دورشون برش بزاریم؟ آیا شرکت ها ی مدارساز قبول میکنند؟

    ممنون.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  2. #2
    2008/08/23
    183
    40

    پاسخ : شکاف و برش در برد مدار چاپی؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط freedom_truth
    سلام دوستان. کسی میدونه اگر بخایم تو مدارمون یک شکاف ایجاد کنیم باید تو پروتل چی بزاریم؟
    و سوال مهمتر اینکه آیا تولیدکننده های PCB این رو قبول میکنند؟

    ممنون.
    سلام.
    جواب سوال اول: اون شکاف رو با keepout layer بکش. بعدش موقع سفارش حتماً بگو که باید این قسمت حتماً شکاف بخوره.
    جواب سوال دوم: تولید کننده های PCB هم قبول میکنند. فقط هزینه برشکاری رو جدا حساب میکنند.
    موفق باشی
  3. #3
    2013/07/12
    شهركرد
    1,377
    77

    پاسخ : شکاف و برش در برد مدار چاپي؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط freedom_truth
    سلام دوستان. کسي ميدونه اگر بخايم تو مدارمون يک شکاف ايجاد کنيم بايد تو پروتل چي بزاريم؟
    و سوال مهمتر اينکه آيا توليدکننده هاي PCB اين رو قبول ميکنند؟

    يا مثلاً ميتونيم چند کپي از مدارمون بگيريم و توي فايل کنار هم بچينيم و دورشون برش بزاريم؟ آيا شرکت ها ي مدارساز قبول ميکنند؟

    ممنون.
    با سلام
    بنده در اين مورد اگر از اشکال هندسي باشه از خود pad استفاده ميکنم و قطر لايه مسي که دور pad هست را صفر يا مقدار کمي ميدم

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    [move][b][size=18pt] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.[/size]
  4. #4
    2008/08/23
    183
    40

    پاسخ : شکاف و برش در برد مدار چاپي؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط حميد رضا رياحي
    با سلام
    بنده در اين مورد اگر از اشکال هندسي باشه از خود pad استفاده ميکنم و قطر لايه مسي که دور pad هست را صفر يا مقدار کمي ميدم
    این هم شدنیه، ولی به شرطی که شکاف کوچیک باشه. اگه شکاف بزرگ باشه و یا شکل اون دایره نباشه، نمیشه از این روش استفاده کرد چون قطر دریل هایی که برای سوراخکاری استفاده میکنن، یه حداقل و حداکثری داره.
  5. #5
    2013/07/12
    شهركرد
    1,377
    77

    پاسخ : شکاف و برش در برد مدار چاپي؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط A F S
    اين هم شدنيه، ولي به شرطي که شکاف کوچيک باشه. اگه شکاف بزرگ باشه و يا شکل اون دايره نباشه، نميشه از اين روش استفاده کرد چون قطر دريل هايي که براي سوراخکاري استفاده ميکنن، يه حداقل و حداکثري داره.
    خوب تو اين حالت من ديدم که چندين pad با سوراخ کوچيک کنار هم ميزارن و شکل مورد نظر را در ميارن مثل زماني که ميخان جاي بلندگو ماشين را با دريل در بيارن

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    [move][b][size=18pt] موفقيت بر روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد.[/size]
  6. #6
    2008/08/23
    183
    40

    پاسخ : شکاف و برش در برد مدار چاپي؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط حميد رضا رياحي
    خوب تو اين حالت من ديدم که چندين pad با سوراخ کوچيک کنار هم ميزارن و شکل مورد نظر را در ميارن مثل زماني که ميخان جاي بلندگو ماشين را با دريل در بيارن
    بله حق با شماست. این کار فقط برای شکلهای ساده شدنیه، ولی روش استاندارد در شکل های پیچیده استفاده از keepout layer است. لطفاً به شکل زیر که از سایت شرکت آلتیوم گرفته شده توجه کنید:

    در این شکل حاشیه برد و شکاف داخل برد با استفاده از keepout layer کشیده شده اند.


    موفق باشید.
  7. #7
    2008/08/23
    183
    40

    پاسخ : شکاف و برش در برد مدار چاپی؟

    نکته تکمیلی (البته اصلاحی :biggrin:

    در اصل برای ایجاد شکاف و یا برش حاشیه برد باید از لایۀ Mechanical 1 استفاده شود. لایه Mechanical 1 ابعاد فیزیکی برد رو مشخص میکنه. به شکل زیر نگاه کنید:

    حاشیه برد با استفاده از لایۀ Mechanical 1




    اما لایۀ Keep-out Layer محدودۀ مجاز برای ترسیم مسیرهای مسی را مشخص میکنه. فرض کنید مثل شکل زیر نمی خواهیم که در فاصلۀ نیم سانتیمتری از حاشیه برد هیچگونه مسیر مسی داشته باشیم، بنابراین در این جور موارد باید از Keep-out Layer استفاده کنیم.

    مشخص نمودن فضای مجاز ترسیم مسیرهای مسی با استفاده از Keep-Out Layer


    بنابراین Keep-Out Layer لایه بدرد بخور هنگام ساخت برد نیست، بلکه هنگام طراحی به طراح یه فیدبک میده که طرحش از محدودۀ مجاز تعیین شده تخلف نکرده باشه. ولی توی عموم به صورت کاملاً اشتباه جا افتاده که Keep-Out Layer برای ایجاد شکاف و برش حاشیه برده (شاید به خاطر این باشه که رنگ هر دوی این لایه ها صورتیه). من و یا دوستام هم هر وقت فایل PCB فرستادیم تا برامون بزنن، با اینکه میدونیم اشتباهه ولی از Keep-Out Layer برای ایجاد شکاف استفاده کردیم (البته احتمال میدم سازنده های PCB خودشون این لایه رو به Mechanical 1 تغییر میدن و اصلاحش میکنن)

    موفق باشید.


  8. #8
    2006/08/16
    867
    17

    پاسخ : شکاف و برش در برد مدار چاپی؟

    جهت اطلاع: آلفا مدار میگه باید شکاف روی لایه keep-out باشه و حداقل قطر قابل تولید شکاف 0.8 میلی متر هست.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8

موضوعات مشابه

  1. مدار چاپی
    توسط khoshtip118 در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 2018/09/15, 22:05
  2. نویزی بودن مدار لود سل رو ی برد مدار چاپی
    توسط honestman در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2013/12/17, 13:54
  3. مدار کنترل دور برای مینی دریل مدار چاپی
    توسط alipoor90 در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2012/12/12, 21:36
  4. نقشه مدار چاپی
    توسط faaz در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2012/08/16, 23:27

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •