اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تابلو برق

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تابلو برق

    سلام دوستان امروزبرای تعویض یه فیوزمینیاتوری سه فازداخل تابلو برق ک برای یه الکتروموتورشناوربود رفتم .چیزی ک دیدم برایم تازگی داشت وقبلاجایی ندیده بودم .داخل تابلو ازکنتاکتور بیمتال تایمرستاره مثلث وغیراثری نبودیه وسیله بودک احتمال میدم plc بودالبته مطمئن نیستم.سه فازواردوازطرف دیگه خارج میشد.یه درداشت بازمیکردی یه دگمه ریست وسه ولوم برای تنظیم ک نفهمیدم کارشون دقیقا چیه .فیوز63امپری سه فازو عوض کردیم شاستی استارت ک میخورد بعدچند ثانیه اب بیرون میامد وبعد 5دقیقه اب قطع میشد .همه مطالبو نوشتم تا به مسئله اصلی اشاره کنم وان اینه ک یه صدای تقه ازان وسیله میومد وفیوزهای مینیاتوری را قطع میکرد نمیدانم چطورفیوزا را کنترل میکرد .امپرهرسه فاز موقعه کار48بود ودوباره ک راه انداختیم 5دقیقه بعد قطع کرد .هرسه فازمدارقدرت از فیوزمینیاتوری میگذشت ووقتی قطع میکرد مدتی طول میکشید ک فیوز وصل بشه وگرم میشد.هرکار کردیم نتونستیم بطوردائم ان را روشن کنیم چون اصلا نفهمیدم چه جوریه.یه دستگاه کوچک ک یه مانیتورداشت بودک حدس میزنم کنترل بار دیجیتالی بود ک سه سوراخ داشت ک هرسیم ازیه سوراخ رد شده بود وسه دگمه هم روش بود با7ledvریز نشانگر .اساتید عزیز ببخشند ک زیاد نوشتم .

    #2
    پاسخ : تابلو برق

    تا اونجایی که من میدنم این همون طور که گفتید کنترل بار دیجیتالی باشه که اضافه جریان یا کمبود جریان و همچنین ولتاژ و یه سری ویژگی های دیگه مثل کنترل فار و غیره رو داره و وقتی این باشه دیگه نیازی به بی متال و کنترل فاز و اینجور چیزا نداره حالا نمیدونم دیگه ستاره مثلث و ایناش کجارفته . شاید این ویژگی رو داشته باشه. این مدل سه تا CT فکر کنم داخلشون دارن. میتونید تنظیمشون کنید رو مقادیر دلخواه. و وقتی شما درست تنظیمشون نکنید محافظ جریان عمل میکنه و موتور بعد یه مدت کوتاه خاموش میشه. یا شاید موتورتون فشار زیادی بر اثر یه عواملی بهش بیاد که دستگاه عمل کرده و اینجوری شده
    http://parscenter.com/Product/16524
    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تابلو برق

      سلام .ضمن تشکر ازپاسختان.اقای محمدشاهی ازچاه دوتا کابل بیرون امده بود ک برای اتصال ستاره مثلث بود اما سیمها رادوبدوبهم وصل بودند وب یه فاز وصل بود6سیم داخل کابلها را3تاکرده بودندوب 3فاز وصل بودپس نمیتونه ب حالت ستاره مثلث راه اندازی بشه نمیدونم چرا اینکارو کردند وایا دراین حالت ب موتورفشاروارد نمیشه.واماچطوریه وسیله میتونه فیوزسه فازمینیاتوری راقطع کنه من نفهمیدم واصلاچرافیوزمینیاتوری درمدارقدرت شناورقراردادن تاحال چنین چیزی ندیدم.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تابلو برق

        نوشته اصلی توسط محمد تقی زمانی
        سلام .ضمن تشکر ازپاسختان.اقای محمدشاهی ازچاه دوتا کابل بیرون امده بود ک برای اتصال ستاره مثلث بود اما سیمها رادوبدوبهم وصل بودند وب یه فاز وصل بود6سیم داخل کابلها را3تاکرده بودندوب 3فاز وصل بودپس نمیتونه ب حالت ستاره مثلث راه اندازی بشه نمیدونم چرا اینکارو کردند وایا دراین حالت ب موتورفشاروارد نمیشه.واماچطوریه وسیله میتونه فیوزسه فازمینیاتوری راقطع کنه من نفهمیدم واصلاچرافیوزمینیاتوری درمدارقدرت شناورقراردادن تاحال چنین چیزی ندیدم.
        دوست عزیز اگه می تونی چند تا عکس بنداز و مدل اون قطعه رو بزار تا راهنماییت کنم
        واینکه plc برای مدار فرمانه نه قدرت
        ممکنه موتور رو با ستاره مثلث راه اندازی نکنند و از از سافت استارتر استفاده کرده باشه
        اگه ممکنه در تخته کلم موتور رو باز کن بین مثلث یا ستاره بستنش ؟
        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تابلو برق

          این که میدید بعد چند ثانیه صدا میده حتما سایت استارتر هست شک نکنید
          برنده رو بگید راحت تر میشه متوجه شد
          دلیل قطع شدن فیوز به احتمال زیاد تنظیم نبودن پارامتر ها ( سه تا ولوم) هست که زودتر از زمان مورد نیاز
          کن تراکتور داخلی عمل میکنه و موتور جریان میکشه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تابلو برق

            سلام دوستان گرامی .چون نتونستم راه اندازیش کنم دیگه نمیتونم ازش عکس بگیرم ودسترسی ندارم.احتمالا بفرموده خودتان همان سافت استارتر بوداماچراموتوربصورت ستاره مثلث نبودوسیها دوبدوبیه فازوصل بود؟چطوراین سافت استارترفیوزمینیاتوریه راقطع میکنه؟تنظیمات ولومش چطوریه؟دردرجه بندی دوولوم زمانهای 2sالی چند sبودویه ولوم هم دورش از10 تا60 بصورت درصدی بود ویه دگمه ریست.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تابلو برق

              اگر سافت باشه سیم ها از مینیاتوری به ترمینال ورودی و از ترمینال خروجی به موتور میره و یک کنتاکتور هم بیرون سافت نصب میشه و فرمان رو از سافت میگیره کار کنتاکتور هم دقیقا اینه که سافت وقتی موتور رو به دور رسوند کنتاکتور رو درگیر میکنه و کنتاکتور سافت رو بای پاس میکنه و بار موتور رو دوش کنتاکتور می افته چون سافت توان اداره موتور زیر بار رو نداره اما اگر سیمها از سوراخ قطعه رد شده بودن مطمئن باش کنترول بار هستش صدایی که ازش میاد علت آمپر کشیدن موتور هست و کنترل بار تریپ میداده و اون صدا رله ای هست که داخلش برای قطع کنتاکتور هستش اما چون کنتاکتور نداشتن کنترل بار چیزی رو قطع نمیکرده در واقع مدار ناقص بوده و همین اضافه جریان باعث قطع شدن فیوز میشده چون روی فیوز کنترل الکتریکی نمیشه داشت
              6 رشته سیم هم برای این بیرون اومده که قبلا مدار کامل بوده کنتاکتور های ستاره مثلث وجود داشته اما به هر دلیل بعد از حذف کنتاکتور ها سیم ها 2 به 2 وصل شدن که در واقع همون حالت ستاره هستش و مستقیم به فیوز متصل شده بودن با زدن فیوز موتور استارت میخورد جریان میکشید رله کنترل بار عمل میکرد اما کنتاکتوری برای قطع موتور نبوده پس همزمان فیوز هم قطع میکرده

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تابلو برق

                سلام ومتشکرازراهنمای شماودیگر عزیزان.مطالب شما صحیحه ومن هم احتمال میدم موتور اضافه جریان میکشد یا اینکه فیوزمینیاتوری 3فاز تحمل نداشته اما جریان موتوردرهر فاز47امپربود وفیوز63امپری پس چرا باید فیوزقطع کنه؟کنتاکتوری هم بیرون نبود یه کنترل فاز دیجیتال یه سافت و3تاct وفیوزمینیاتوری.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تابلو برق

                  نوشته اصلی توسط moh.nataj
                  اگر سافت باشه سیم ها از مینیاتوری به ترمینال ورودی و از ترمینال خروجی به موتور میره و یک کنتاکتور هم بیرون سافت نصب میشه و فرمان رو از سافت میگیره کار کنتاکتور هم دقیقا اینه که سافت وقتی موتور رو به دور رسوند کنتاکتور رو درگیر میکنه و کنتاکتور سافت رو بای پاس میکنه و بار موتور رو دوش کنتاکتور می افته چون سافت توان اداره موتور زیر بار رو نداره اما اگر سیمها از سوراخ قطعه رد شده بودن مطمئن باش کنترول بار هستش صدایی که ازش میاد علت آمپر کشیدن موتور هست و کنترل بار تریپ میداده و اون صدا رله ای هست که داخلش برای قطع کنتاکتور هستش اما چون کنتاکتور نداشتن کنترل بار چیزی رو قطع نمیکرده در واقع مدار ناقص بوده و همین اضافه جریان باعث قطع شدن فیوز میشده چون روی فیوز کنترل الکتریکی نمیشه داشت
                  6 رشته سیم هم برای این بیرون اومده که قبلا مدار کامل بوده کنتاکتور های ستاره مثلث وجود داشته اما به هر دلیل بعد از حذف کنتاکتور ها سیم ها 2 به 2 وصل شدن که در واقع همون حالت ستاره هستش و مستقیم به فیوز متصل شده بودن با زدن فیوز موتور استارت میخورد جریان میکشید رله کنترل بار عمل میکرد اما کنتاکتوری برای قطع موتور نبوده پس همزمان فیوز هم قطع میکرده
                  دوست عزیز این کنتاکتور بای پس برای راه اندازی چند موتور با یک سافت استارتره واصلا نیازی به خارج کردن سافت استارتر نیست من خودم موتور 132 کیلو وات رو با سافت استارتر اشنایدر راه اندازی کردم واصلا از مدار خارجش نکردم چون در صورت مشکل موتور سریعا سافت فالت می ده و اینکه این موتور 24 ساعته روشنه
                  هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تابلو برق

                    سلام.حمیداقا شما ک شکرخدا واردبکاراین سافتها هستیدچند سوال ازتون دارم امیدوارم جواب دهید.یه شناور30اسب داریم ک بروش قدیمی ستاره مثلث باکنتاکتوروبیمتال راه اندازی میشه ک مشکلات خاص خودشو داره.مثلااگریه کنتاکت کنتاکتورقطع شده باشه کنترل فازمتوجه نخواهد شدوتنهابیمتال است ک اضافه جریان رامتوجه شده وقطع نمایدک انهم گاهی مواقع دیر عمل میکنه وکارالکتروموتورتمامه ویاموقعه جابجایی ازستاره ب مثلث کنتاکتورجرقه شدیدی تولید میکنه ک ب مرور باعث خرابی کنتاکتورمیشه ومشکلات دیگر.حال بنظر شما ما میتونیم این شناورو با سافت راه اندازی کنیم؟اگربله چه سافت استارتی تهیه کنیم؟ایاازقیمت ان ومدلهای معمولی وپیشرفته ان اطلاع دارید؟لطفا راهنمایی کنید.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تابلو برق

                      نوشته اصلی توسط محمد تقی زمانی
                      سلام.حمیداقا شما ک شکرخدا واردبکاراین سافتها هستیدچند سوال ازتون دارم امیدوارم جواب دهید.یه شناور30اسب داریم ک بروش قدیمی ستاره مثلث باکنتاکتوروبیمتال راه اندازی میشه ک مشکلات خاص خودشو داره.مثلااگریه کنتاکت کنتاکتورقطع شده باشه کنترل فازمتوجه نخواهد شدوتنهابیمتال است ک اضافه جریان رامتوجه شده وقطع نمایدک انهم گاهی مواقع دیر عمل میکنه وکارالکتروموتورتمامه ویاموقعه جابجایی ازستاره ب مثلث کنتاکتورجرقه شدیدی تولید میکنه ک ب مرور باعث خرابی کنتاکتورمیشه ومشکلات دیگر.حال بنظر شما ما میتونیم این شناورو با سافت راه اندازی کنیم؟اگربله چه سافت استارتی تهیه کنیم؟ایاازقیمت ان ومدلهای معمولی وپیشرفته ان اطلاع دارید؟لطفا راهنمایی کنید.
                      اولین کار شما باید جریان نامی رو از روی پلاک بخونید و توی بازار بیشتر با کیلووات توان رو بیان کنید
                      این کار خیلی سادست و شدنی
                      برند ها زیادن بسته به توان مالی باید یکی رو انتخاب کنید . من با برند siemens , ABB , schnider کار کردم که همه خوب بودن ولی ABB از بقیه بهتر بود
                      برند LS هم هوبه ولی برند های چینی رو من پیشنهاد نمیدم .
                      30 اسب فکر کنم میشه 22کیلووات اگر همین رنج باشه فکر کنم بسته به برند از 600000 تا 2000000 تومن هزینه ببره ترجیحا مدلی رو پیدا کنید که
                      کنتاکتور بای پس داخلی داشته باشه وگر نه باید خودت واسش بزاری

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تابلو برق

                        سلام وتشکر.اقای باقری اگه ممکنه یه مقدار درمورد نصب وتنظیمات وراه اندازیش توضیح بدید.ایاسافت بتنهایی نصب میشه یاوسایل دیگه هم میخواهد؟

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تابلو برق

                          نوشته اصلی توسط محمد تقی زمانی
                          سلام وتشکر.اقای باقری اگه ممکنه یه مقدار درمورد نصب وتنظیمات وراه اندازیش توضیح بدید.ایاسافت بتنهایی نصب میشه یاوسایل دیگه هم میخواهد؟
                          همینطور که گفتم اگر کنتاکتور داخلی نداره باید کنارش نصب بشه با توان برابر با موتور
                          نیاز هست که تابلو تهویه بشه البته به فن نیاز نیست و به بریکر یا فیوز هم نیاز داره و دیگه چیزی نیمیخواد
                          البته چنتا سوییچ استارت و استپ و ... دیگه هم نیاز داره
                          تنظیماتش هم میشه جریان نامی موتور و کاربرد مثل فن یا پمپ یا ... و محدودیت جریان و زمان کنترل و ...
                          برای نصب هم باید طبق داکیومنتش نصب بشه توی اون دقیقا فضای مورد نیاز و ... رو نوشته

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تابلو برق

                            نوشته اصلی توسط محمد تقی زمانی
                            سلام.حمیداقا شما ک شکرخدا واردبکاراین سافتها هستیدچند سوال ازتون دارم امیدوارم جواب دهید.یه شناور30اسب داریم ک بروش قدیمی ستاره مثلث باکنتاکتوروبیمتال راه اندازی میشه ک مشکلات خاص خودشو داره.مثلااگریه کنتاکت کنتاکتورقطع شده باشه کنترل فازمتوجه نخواهد شدوتنهابیمتال است ک اضافه جریان رامتوجه شده وقطع نمایدک انهم گاهی مواقع دیر عمل میکنه وکارالکتروموتورتمامه ویاموقعه جابجایی ازستاره ب مثلث کنتاکتورجرقه شدیدی تولید میکنه ک ب مرور باعث خرابی کنتاکتورمیشه ومشکلات دیگر.حال بنظر شما ما میتونیم این شناورو با سافت راه اندازی کنیم؟اگربله چه سافت استارتی تهیه کنیم؟ایاازقیمت ان ومدلهای معمولی وپیشرفته ان اطلاع دارید؟لطفا راهنمایی کنید.
                            دوست عزیز سافت استارتر بیشتر برای موتورهای جریان بالا که نمی شه ستاره مثلث راه اندازی کرد و یا نیاز به عملکرد صحیح موتور است استفاده می شه و اما برای موتور 22 کیلو وات مقرون به صرفه نیست چون سافت مشکلات خاص خودشو داره در صورت خرابی هزینه زیادی داره و اما در مورد برند در تمامی محصولات برقی مثل کنتاکتورها فیوزها و کلیدها وسافت استارتر و... از اشنایدر استفاده کن و اینورتر و plc ها از زیمنس استفاده کن
                            اما به نظر من بهترین کار برای شما مدار رو ستاره مثلث راه اندازی کن و از از سه عدد کنتاکتور اشنایدر d32 می تونی استفاده کنی اما بهتره از d38و یا d40 استفاده کنی
                            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تابلو برق

                              این چیزی که شما میگی احتمالا فلوتر سوئیچ بوده . میتونی یه سرچ کنی و یه سری اطلاعات بدست بیاری که احتمالا کمکتون میکنه .
                              استعداد چیزی نیست جز عرق جبین ! (انیشتین)

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X