اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کلید کولر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کلید کولر

    سلام این شکل سربندی کلید کولر هست
    [URL=http://upcity.ir/images2/28984460439099307830.jpg]

    در این شکل مستقیما فاز به کلید موتور وصل است . منظورم اینه که بدون روشن بودن پمپ اب ،میتوان کولر را روشن کرد

    ایا بهتر نیست جای سیم قرمز( فاز ) با سیم(سبز) پمپ عوض بشه که فقط کولر در صورتی روشن بشود که در ابتدا پمپ اب روشن باشه
    ادمهای خوب تو eca خیلی پیدا میشه

    #2
    پاسخ : کلید کولر

    نیست جواب بده

    اگه جای سیم فاز با سیم پمپ عوض بشه مشکلی پیش میاد
    ادمهای خوب تو eca خیلی پیدا میشه

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کلید کولر

      :cry: :cry:
      ادمهای خوب تو eca خیلی پیدا میشه

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کلید کولر

        سلام دوست گرامی
        بله میشه.اتفاقا ایده خوبیه.فقط چون هم پمپ و هم موتور میان روی یک کلید شاید یه کم به کلید فشار بیاد.
        هر چند فکر نمیکنم پمپ مصرف جریان زیادی داشته باشه،بخاطر همین مشکلی پیش نمیاد. :bye
        من گرفتار سنگینی سکوتی هستم که گویا قبل از هر فریادی لازم است ...

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کلید کولر

          اقا این سوال شاید ساده باشه ولی به شدت دردسرساز شده

          در مورد جریان که از کلید میگذره که به قول شما پمپ مصرف انچنانی نداره بعدش تیغه های مصرفی در کلید مثل هم هستند که دیگه نباید به خاطر 1تا2 امپر براش مشکلی پیش ییاد تو کنتاکتی که همش 3 سانت طول نداره


          ولی اصل مطلب، کلید کولر خونه خودم را حدود 7 سال پیش به این صورت سربندی کردم که کولر در صورتی روشن بشه که ابتدا پمپ اب روشن بشه و بعد اگه کلید موتور رو زدیم روشن بشه .که از اون موقع مثل ساعت کار کرده و مشکلی نداشته . و باید هم همینطور باشه چون از نظر تئوری جابه جا کردن سیم فاز با سیم پمپ در دو سر کلید فرق خاصی نداره
          :NO:داستان از این جا شروع میشه
          مشکل اینجاست که من یه موتور کولر(که قبلا سوخته و دوباره سیمپیچی شده) را فقط سربندی موتور کردم یعنی به سربندی کلید دست نزدم :arrow: موتور قاطی داشت یا روشن نمیشد یا اگه میشد موتور به شدت داغ میکرد و اگه خاموش میکردی دیگه روشن نمیشد . بعد اینم بگم کلید کولر دقیقا به روش عکسی که تو بالا گذاشتم سر بندی شده بود .بعد اومدم کلید باز کردم و به صورت اتفاقی جای سیم پمپ با فاز رو عوض کردم . و طرف اومده گفته که چون جای این دو با هم عوض شده موتور سوخته
          در حالی که سربندی کلید کولر در زمانی که موتور مشکل داشت ، همان چیزی بوده که این اقا میگه باید باشه .در ضمن اینهم بگم که این اقا موتور رو جوری سیم پیچی کرده که برای روشن شدن موتور ابتدا باید دور تند راه اندازی بشه و بعد اگه خواستی بزاری روی دور کند .وگرنه در حالت اولیه روی دور کند موتور روشن نمیشه

          تا این که بعد از چند روز نوبت به سر بندی کلید موتورکولر دیگری، که باز فکر کنم تعمیر شده بود رسید
          منم برای اینکه حرف این اقا رو ثابت کنم در سربندی کلید کولر جای فاز با پمپ را عوض کردم یعنی موتور در صورتی روشن بشه که پمپ هم روشن شده باشه ولی بعد از مدت کوتاه موتور سوخته وبا اومده گفته چون جای سیم فاز با پمپ عوض شده موتور سوخته

          من هرچه فکر میکنم مشکلی از این بابت نمی یابم که فرقی خاص بین جا به جا کردن این دوسیم باشه که بزنه موتر رو بسوزونه
          خلاصه شرفم یه جورایی رفته چون در اذعان فکر دیگران که از برق فهمی ندارند طبق گفته این اقا من متهمم
          ادمهای خوب تو eca خیلی پیدا میشه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کلید کولر

            :cry:
            ادمهای خوب تو eca خیلی پیدا میشه

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کلید کولر

              اصلا ربطی نداره
              این کار شما مشکلی نداره
              اگر پمپ روشن نباشه که اصلا برق تو کل کلید نیست و موتور اصلا روشن نمیشه ( پس چیزیو نمیسوزونه )
              وقتی هم پمپ روشن باشه دیگه فرقی نمیکنه سیم قرمز بالا باشه یا سیم سبز ( همشون فاز میشن ) و تازه میشه همون سیم بندی که بوده
              فقط اگر مشکل جریان کشی برای کلید پیش نیاد دیگه موردی نداره
              اون طرف هم چیزی حالیش نیست که میگه بخاطر سیم بندی کلید موتور سوخنه
              درایور شبکه و nRF24L01
              کاتالوگ محصولات
              کنترلر CNC شش محوره براي پرينتر 3D و Pick n Place
              شبيه ساز تک تيرانداز و سيبل ديجيتال با پردازش تصوير
              فروش اسيلوسکوپ GWinstek GOS-630FC

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کلید کولر

                از نظر جریان کشی هم نباید مشکلی باشه چون جریان نامی روی کلید بیشتر از خود جریان کشی موتور هست

                در ضمن اگر از کولر تو دور کند استفاده بشه که تقریبا نصف جریان دائمی تو حالت دور تند هست و پمپ هم که روشنه باشه به جریان کشی دور تند نمیرسه
                پس کلا این فرضیه قابا قبول نیست


                با نهایت تشکر از جواب شما دوستان
                ادمهای خوب تو eca خیلی پیدا میشه

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X