اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اتصال lf33 به باتری ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اتصال lf33 به باتری ماشین

    سلام
    من برای راه اندازی microSD و میکرو AVR میخوام از lf33 داخل ماشین استفاده کنم. اما تو همین انجمن چند جا دیدم که نوشته بود باتری ماشین های سنگین 24 ولته! درسته؟
    اگه اینطور باشه آیا اگه یه مقاومت با ورودی رگولاتور سری کنم مشکلی ایجاد میشه؟ اگه آره راهکار چیه؟ (از نظر فضا محدودیت دارم.)

    #2
    پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

    نوشته اصلی توسط redown
    سلام
    من برای راه اندازی microSD و میکرو AVR میخوام از lf33 داخل ماشین استفاده کنم. اما تو همین انجمن چند جا دیدم که نوشته بود باتری ماشین های سنگین 24 ولته! درسته؟
    اگه اینطور باشه آیا اگه یه مقاومت با ورودی رگولاتور سری کنم مشکلی ایجاد میشه؟ اگه آره راهکار چیه؟ (از نظر فضا محدودیت دارم.)
    باتری ماشین پر از نویزه! مواضب باش نره رو هنگ!
    1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
    من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
    !Electronic On! Programming On
    هوشمندانه سوال بپرسیم!
    http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

      خودم یه راه حلی پیدا کردم. خروجی 4 ولت یه رگولاتور دیگه رو میدم به ورودیش. ولی در کل دلم میخواد بدونم سری کردن مقاومت با ورودی رگولاتور مشکلی ایجاد میکنه؟
      نوشته اصلی توسط Mahan.Rafiee
      باتری ماشین پر از نویزه! مواضب باش نره رو هنگ!
      بعد از عبور از دو تا رگولاتور دیگه فکر نکنم چیزی از نویز بمونه هان؟ در کل فضای ماشین به جز باتریش زیاد که نویزی نیست هست؟ البته منظورم کنار موتورش نیست.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

        نوشته اصلی توسط Mahan.Rafiee
        باتری ماشین پر از نویزه! مواضب باش نره رو هنگ!
        من سوادم زیاد نیست ها ولی فکر میکنم باطری ها خالص ترین منابع دی سی باشند حالا می خواد باطری ماشین باشه یا باطری کشتی
        یه مقداری ریپل هست که یا براشارژر هست یا برای مصرف کننده که باز هم میگم ریپل مصرف کننده هست یا شارژر و نویز نیست .
        معجزه پس از معجزه می آید و شگفتی ها از تجلی باز نمی مانند.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

          سلام. خیالتون از بابت نویز برق ماشین دیزلی راحت باشه. حتی بنزینی هم باشه رگولاتور که بزاریم حله.
          ماشین های دیزل بر خلاف بنزینی ها سیستم شمع و جرقه زنی ندارند و ریپل آلترناتور هم توسط خود باتری که مثل یه خازن بزرگه گرفته میشه. ولتاژ در حالت خاموش بودن ماشین: 24 تا 26 ولت. روشن بودن: 27 تا 29 ولت.
          نویزی که تو ماشین ها به وجود میاد اکثرا به خاطر خرابی آلترناتور و تموم شدن زغال روتور و جرقه کاریه که اونم رو رادیو نویز میندازه نه رو رگولاتور.
          لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

            نوشته اصلی توسط Mahan.Rafiee
            باتری ماشین پر از نویزه! مواضب باش نره رو هنگ!
            والا من اینو از یجا شنیدم
            مطمئن نیستم که درست باشه
            1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
            من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
            !Electronic On! Programming On
            هوشمندانه سوال بپرسیم!
            http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

              اگه اینطور باشه آیا اگه یه مقاومت با ورودی رگولاتور سری کنم مشکلی ایجاد میشه؟
              نه مشکلی ایجاد نمیشه فقط بسته به مقدار مقاومت ممکنه توان زیادی روش تلف بشه که باید توان بالا در نظر بگیری مقاومت رو(احتمالا آجری)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

                باتری ماشین هایی که 24 ولتین از دوتا باتری12 ولته شما میتونین از یه باتری اسفاه کنید
                نویز هم نداره اگه داشت 99 درصد بایه فیلتر ال سی سر راه تغذیه حل میشه
                به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
                الکترونیک قدرت
                الکترونیک آنالوگ
                طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
                ---------------------BMCELEC@-------------------
                ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
                ---------------www.bmc-elec.com--------------
                ---------------www.bmc-elec.ir--------------

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

                  نوشته اصلی توسط redown
                  ولی در کل دلم میخواد بدونم سری کردن مقاومت با ورودی رگولاتور مشکلی ایجاد میکنه؟
                  با سلام
                  نه. مشکلی ایجاد نمیکنه. ولی چون افت ولتاژ روی مقاومت به جریان مصرفی مدار بستگی پیدا میکنه، باید مقدارش رو طوری محاسبه کنین که تو حداکثر و حداقل مصرف جریان، ولتاژ ورودی رگولاتور از محدوده مجاز، بیشتر یا کمتر نشه.
                  کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

                    نوشته اصلی توسط hoseyni imeni
                    باتری ماشین هایی که 24 ولتین از دوتا باتری12 ولته شما میتونین از یه باتری اسفاه کنید
                    واقعا دو تا باتریه؟ پس با این حساب من ورودی lf33 رو از باتری بگیرم یا از رگولاتور که خروجیش بین 3.9 تا 4 ولته؟ lf33 باید با 3.75 ولت ورودی کار کنه ولی اگه اون یکی رگولاتور خیلی افت کنه اون وقت میکرو ریست میشه

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

                      نوشته اصلی توسط redown
                      واقعا دو تا باتریه؟ پس با این حساب من ورودی lf33 رو از باتری بگیرم یا از رگولاتور که خروجیش بین 3.9 تا 4 ولته؟ lf33 باید با 3.75 ولت ورودی کار کنه ولی اگه اون یکی رگولاتور خیلی افت کنه اون وقت میکرو ریست میشه
                      من که دیدم اینطوری بود .
                      شما میتونین رگلاتور رو به یه باتری وصل کنین بعد بدین به lf33 که تلفات تقسیم میشه و lf33 کمتر داغ میکنه.
                      یا میتونین یکسره وصل کنید که تمام تلفات روی lf33 می افته.
                      به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
                      الکترونیک قدرت
                      الکترونیک آنالوگ
                      طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
                      ---------------------BMCELEC@-------------------
                      ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
                      ---------------www.bmc-elec.com--------------
                      ---------------www.bmc-elec.ir--------------

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : اتصال lf33 به باتری ماشین

                        سلام
                        اینو ببین
                        نویز برق خودرو

                        من قبلا اینا رو تست کردم حتی اسکپ روی ماشین گذاشتم و هنگام استارت و کار همه چی رو بررسی کردم

                        باتری ماشین اصلا نویز نداره چون بااری مثل یه خازن بزرگ همه چی رو فیلتر میکنه
                        پیشنهاد من استفاده از 1 باتری هست ( همیشه 24 ولت 2 تا باتری سری شده است )
                        از باتری ای استفاده کن که منفیش به بدنه وصل شده
                        یه ریگولاتور سویچینگ LM2576 بذار و خروجی 4.2 به بالا تولید کن ( بر اساس جریان مصرفی مدارت )
                        این ولتاژ رو با LF33 برسون به 3.3 و مدارو تغذیه کن
                        همون خازن هایی که برای ریگولاتور همیشه مذاشتی بذار ( نیازی نیست بزرگتر انتخاب کنی )
                        مقاومت سری اصلا نیاز نیست ( کار بیخودیه اصلا برای چی میخوای مقاومت بذاری؟!!!! )
                        همین کارایی گفتمو بکن مشکلی نخواهی داشت
                        توی اون پروژه رو کلی ماشین کلی بر نصب شد و هنوز هم دارن کار میکنن
                        درایور شبکه و nRF24L01
                        کاتالوگ محصولات
                        کنترلر CNC شش محوره براي پرينتر 3D و Pick n Place
                        شبيه ساز تک تيرانداز و سيبل ديجيتال با پردازش تصوير
                        فروش اسيلوسکوپ GWinstek GOS-630FC

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X