اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کتاب طراحی ترانس فلای بک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کتاب طراحی ترانس فلای بک

    سلام دوستان عزیز تغذیه ای. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    چه خبرا؟؟؟ خوبین؟؟ ایام خوش میگذره؟؟ دلم واسه همتون تنگه با
    این یه کتاب در مورد طراحی ترانس فلای بک که خوب توضیح داده...خوب که یعنی با زبان خیلی ساده و مرحله به مرحله.
    اگه به دردتون خورد تو این ماه عزیز همه مریض هارو دعا کنین
    Wurth_CookbookforTransformerDesign.pdf
    تکاور شدن جرات افزون کند.....هراس از دل مرد بیرون کند....


    تا تکاور به تن زخمی خود جان دارد....مرز اسلام در این ملک نگهبان دارد.........

    #2
    پاسخ : کتاب طراحی ترانس فلای بک

    سلام
    در طراخی تو design tip 4 گفته که افزایش دما باید کمتر از 40K باشد. یعنی چی؟ در کل دمای ترانس چقدر باید باشد؟ در مدار 22 ولت 6 آمپر من اندازه گرقتم شده 70 درجه. اشکالی نداره؟
    والسلام

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کتاب طراحی ترانس فلای بک

      <احد کلوین همون سلسیوسه. منظور 40 درجه بر واته. تغییرات دمایی شما بیشتر از 40 درجه بر وات نباید باشه.
      تو مثال د صفحه بعدش (16) مثال زده. تلفاتش شده 106 میلی وات و هسته ای که انتخاب کرده مقامت حرارتیش 75 کلوین بر وات بوده. مشخصه که با ماشین حساب حسابش نکرده و همینجوری ذهنی گفته میشه 8 کلوین. رندشم کرد ها!!!.
      75 مساوی کلوین تقسیم بر 0.106.
      اگر تلفات رو صد میلی فرض کنیم میشه 7.5. که رندش کرده رو هشت.
      در کل اینجا منظور میزان حرارت افزایش یابنده بر توانه (چی گفتم )

      در مورد حرارت ترانس شما اینطوری نمیشه نظری داد. باید ببینید تغییرات دماتون بر زمان چقدره. (به دست بیارید که چقدر توان داره در هسته تلف میشه.)
      اگر در عرض 1 دقیقه به این دما رسیده یک ساعته میره بالای 200 و وقتی به کوری هسته برسه سوییچها میسوزن. ولی اگر دو ساعت کار کرده و رسیدبه اینجا با یه مقدار خنک سازی حله.
      حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
      به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

      K.Show

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کتاب طراحی ترانس فلای بک

        سلام
        ممنون اون مورد اول رو فهمیدم. اما....
        1) تو محاسبات ما (که از ترانسمون عدد و رقمی نداریم) مهمه و میشه اونو لحاظ کرد؟
        2) مگر میشه "دست آورد که چقدر توان داره در هسته تلف میشه"؟
        3) دمای هسته من ظرف 20 تا 25 دقیقه از دمای اتاق به 70 میرسه. چجوری با خنک سازی حل میشه؟ هیت سینک خور که نیست. فن هم نمی تونم بگذارم. جای مدار تو کیسه.
        4) در ضمن دمای سوییچ و دیود خروجی با 4 آمپر جریان کشی به ترتیب به 60 و 80 درجه ظرف همون 20 25 دقیقه میرسه در جالیکه هر دوشون در فضای باز اند و هیت سینک جون داری هم دارند. اندوکتانس نشتی هم میخواسته 4 میکرو باشه شده 9 میکرو. تازه من میخواستم مدارو بگذارم تو کیس و بعد بگذارم تو یه کیس دیگه.
        والسلام

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کتاب طراحی ترانس فلای بک

          نوشته اصلی توسط firstlast
          سلام
          ممنون اون مورد اول رو فهمیدم. اما....
          1) تو محاسبات ما (که از ترانسمون عدد و رقمی نداریم) مهمه و میشه اونو لحاظ کرد؟
          2) مگر میشه "دست آورد که چقدر توان داره در هسته تلف میشه"؟
          3) دمای هسته من ظرف 20 تا 25 دقیقه از دمای اتاق به 70 میرسه. چجوری با خنک سازی حل میشه؟ هیت سینک خور که نیست. فن هم نمی تونم بگذارم. جای مدار تو کیسه.
          4) در ضمن دمای سوییچ و دیود خروجی با 4 آمپر جریان کشی به ترتیب به 60 و 80 درجه ظرف همون 20 25 دقیقه میرسه در جالیکه هر دوشون در فضای باز اند و هیت سینک جون داری هم دارند. اندوکتانس نشتی هم میخواسته 4 میکرو باشه شده 9 میکرو. تازه من میخواستم مدارو بگذارم تو کیس و بعد بگذارم تو یه کیس دیگه.
          والسلام
          مگه ترانس رو خودتون طراحی نکردید؟؟ ت همین کتاب گفته چطور تلفات رو محاسبه کنید.!!
          اینهمه تلفات روی هسته خیلی زیاده. مطمئن بشید که تلفات مسی نباشه. تلفات مسی رو به راحتی میشه با اظافه کردن سیمهای ترانس کاهش داد. ولی اگر تلفات مستقیما روی هسته باشه باید هسته بزرگتری انتخاب بکنید یا فاصله هوایی رو بزرگتر بکنید که ترانس از نقطه اشباع دور بشه.
          اگر تلفات بخاطر نزدیک بودن به ناحیه غیر خطی هسته (همون اشباع شدن) باشه گرم کردن سوییچ هم ممکنه اتفاق بیفته.
          اگر اندوکتانس نشتی زیاد شده کلمپر باید بر اساس اندوکتانس نشتی 9 میکرو محاسبه بشه. ول یاین فقط روی سلامت و گاهی تلفات سوییچ تاثیر میزاره و به دمای ترانس ربطی نداره.
          به هر حال 70 درجه برای هسته فریت زیاده و هر چه دما بیشتر بشه باعث میشه منحنی bh کوچکتر بشه و هسته زودتر اشباع بشه.

          پیشنهاد اول اینه که از نوع تلفات مطمئن بشید. اگر مسی بود به زیاد کردن سیمهای موازی داخل ترانس کاهشش بدبد. اگر تلفات هسته بود فاصله هوایی رو زیاد بکنید (البته در این مورد باید تعداد دور هم افزایش پیدا بکنه) و اگر جواب نداد هسته بزرگتر انتخاب بکنید.
          حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
          به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

          K.Show

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کتاب طراحی ترانس فلای بک

            با سلام
            ممنون از دوست خوبم برا ی ایجاد این تاپیک :applause:
            خالی از لطف نیست که این pdfرو هم ببینید فکر کنم تمام رگلاتور ها رو نوشته تو این مطلب
            http://tabasoomtz.persiangig.com/document/Power%20Supply%20Circuits.pdf
            موفق باشین
            به جای اینکه جای کسی را بگیرید سعی کنید جای واقعیه خود را بیابید

            TABRIZ

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کتاب طراحی ترانس فلای بک

              سلام نمیشه دانلود کرد

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کتاب طراحی ترانس فلای بک

                سلام این لینک ها همگی خراب هستن. کسی کتابی سراغ نداره؟

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X