اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

    سلام
    دوستان یک موتور 37 آمپر با اینورتر زیمنس راه اندازی شده اما موتور بعد از چند ساعت کار خیلی داغ می شه به 60 درجه سانتی گراد می رسد البنه موتور فقط 17 آمپر می کشه
    نکته یک: موتور و اینورتر هیچ مشکلی ندارند
    نکته دو: این موتور در بعضی از مواقع به حالت ژنراتوری می ره
    کلا به غیر از آمپر چه چیزی بر گرمای بیش از حد موتور تاثیر گذاره...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

    #2
    پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

    نوشته اصلی توسط hamid256
    سلام
    دوستان یک موتور 37 آمپر با اینورتر زیمنس راه اندازی شده اما موتور بعد از چند ساعت کار خیلی داغ می شه به 60 درجه سانتی گراد می رسد البنه موتور فقط 17 آمپر می کشه
    نکته یک: موتور و اینورتر هیچ مشکلی ندارند
    نکته دو: این موتور در بعضی از مواقع به حالت ژنراتوری می ره
    کلا به غیر از آمپر چه چیزی بر گرمای بیش از حد موتور تاثیر گذاره...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وقتی سزعت موتور کم باشه به دلیل این که فن موتور خوب کار نمیکنه موتور داغ میشه در ضمن سیم پیچ تا 110 درجه سانتی گراد ایراد نداره
    بره ولی بیرینگ ها نباید دماشون از 90 درجه بیشتر بشه
    شما اگر موتور رو تو سرعت های کمتر از 30% نامی نگه میدارید باید فن پشت موتور رو باز کنید و به جاش یه فن با موتور مجزا نصب کنید تا مستقل از خود
    موتور کار کنه

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

      نوشته اصلی توسط ehsanbagheri
      وقتی سزعت موتور کم باشه به دلیل این که فن موتور خوب کار نمیکنه موتور داغ میشه در ضمن سیم پیچ تا 110 درجه سانتی گراد ایراد نداره
      بره ولی بیرینگ ها نباید دماشون از 90 درجه بیشتر بشه
      شما اگر موتور رو تو سرعت های کمتر از 30% نامی نگه میدارید باید فن پشت موتور رو باز کنید و به جاش یه فن با موتور مجزا نصب کنید تا مستقل از خود
      موتور کار کنه
      دوست عزیز تمام موتورهای درایو دار فن جدا دارند اما این فن هم پاسخ گوی گرمای بیش از حد اون نیست

      اما سوال من اینه چه چیزهایی بر گرم شدن موتور خیلی تاثیر گذارند.........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

        نوشته اصلی توسط hamid256
        دوست عزیز تمام موتورهای درایو دار فن جدا دارند.
        همه موتور های شما فن جداگانه دارن، ولی همه موتور های درایو دار اینطوری نیستن. این موضوع مستقیما به توان موتور ربط داره. همونطور که آقای باقری گفتن 60 درجه درسته که دست رو میسوزونه، ولی برای موتور زیاد نیست.
        کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

          نوشته اصلی توسط نو رسیده
          همه موتور های شما فن جداگانه دارن، ولی همه موتور های درایو دار اینطوری نیستن. این موضوع مستقیما به توان موتور ربط داره. همونطور که آقای باقری گفتن 60 درجه درسته که دست رو میسوزونه، ولی برای موتور زیاد نیست.
          دوست غزیز روی شفت موتور اینکودره که در دمای 60 درجه فالت میده
          من هم اینقدر برام مهم نیست که موتور داغ می کنه یا نه آخرش می سوزه اما با فالت اینودر خط می خوابه
          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

            نوشته اصلی توسط hamid256
            دوست غزیز روی شفت موتور اینکودره که در دمای 60 درجه فالت میده
            من هم اینقدر برام مهم نیست که موتور داغ می کنه یا نه آخرش می سوزه اما با فالت اینودر خط می خوابه
            حالا موضوع واضحتر شد.

            اگه سیستم بلبرینگ یا یاتاقان بندی موتور هم ایراد داشته باشه، تو نقطه لغزش، تولید گرما میکنه و از طریق کوپلینگ شفت میتونه مستقیم به انکودر منتقل بشه. یعنی شاید دمای داخلی انکودر بیشتر از 60 درجه هم باشه. البته اگه انکودر فابریک خودش باشه میشه این مورد رو یکی از عوامل دونست.
            کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

              نوشته اصلی توسط نو رسیده
              حالا موضوع واضحتر شد.

              اگه سیستم بلبرینگ یا یاتاقان بندی موتور هم ایراد داشته باشه، تو نقطه لغزش، تولید گرما میکنه و از طریق کوپلینگ شفت میتونه مستقیم به انکودر منتقل بشه. یعنی شاید دمای داخلی انکودر بیشتر از 60 درجه هم باشه. البته اگه انکودر فابریک خودش باشه میشه این مورد رو یکی از عوامل دونست.
              نه مشکل مکانیکی نداره اما شفت موتور زیاد داغ می شود ممکنه به خاطر ژنراتوری رفتن موتور باشه چون در هردقیقه چند بار این اتفاق می افته
              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

                تو حالت ژنراتوری باید انرژی تولید شده یه جوری دفع بشه.

                یه راهش همون مقاومته که خود درایو معمولا خروجی رو میندازه روی اون و میتونه اینترنال یا اکسترنال باشه ( معمولا تا یه توانی اینترنال هست و بیش از اون اکسترنال به درایو بسته میشه). یه راه دیگه ش هم استفاده از سیستم ترمز لنتی یا مغناطیسی هست. در هر صورت باید کاری کنین که این انرژی تولید شده خارج از موتور تلف بشه.
                کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

                  دوسته عزیز موتور رو کجا استفاده میکنید که میگید میره تو حالت ژنراتوری؟
                  جالب شد.
                  به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
                  (پيش به سوي هدف)

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راهنمایی گرم شدن بیش از حد موتور

                    نوشته اصلی توسط نو رسیده
                    تو حالت ژنراتوری باید انرژی تولید شده یه جوری دفع بشه.

                    یه راهش همون مقاومته که خود درایو معمولا خروجی رو میندازه روی اون و میتونه اینترنال یا اکسترنال باشه ( معمولا تا یه توانی اینترنال هست و بیش از اون اکسترنال به درایو بسته میشه). یه راه دیگه ش هم استفاده از سیستم ترمز لنتی یا مغناطیسی هست. در هر صورت باید کاری کنین که این انرژی تولید شده خارج از موتور تلف بشه.
                    دوست عزیز با تکنولوژی جدید آشنا نیستی از دی سی ریکتفایر برای تغذیه داریوها استفاده شده که قابلیت گرفتن ولتاژ از موتورها رو هم داره
                    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X