اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل با اینورتر تک فاز

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل با اینورتر تک فاز

    سلام خسته نباشید
    من مدار اینورتر تک فاز بستم که قرار یک موتور القای راه اندازی کنم تا بتونم توسط تغییر فرکانس سرعتشو تغییر بدم برای این کار برق شهر رو dc کردم سپس توسط چهار تا irf740 که به صورت h bridge بسته شدن سویچ میکنم و خروجی رو به موتور دادم
    راه انداز fet هم ir2110
    برای دیود هرز گرد هم از دیود معمولی استفاده کردم
    چند تا مشکل دارم
    1 fet خیلی گرم میشه (موتور جریانش 1.7 امپره در حالی که fet ها 10 امپرین)
    2 موتور خیلی میکوبه چه وقتی فرکانس مربعی pwm باشه چه spwm
    3خازن صافی 220ولت هم گرم میشه
    شماتیک مدار من دقیقا همینه
    http://www.digikey.com/techxchange/s...1111111111.jpg
    به نظر شما مشکل کجاس
    ممنون

    #2
    پاسخ : مشکل با اینورتر تک فاز

    نوشته اصلی توسط mostafa moradmoghadam
    1 fet خیلی گرم میشه (موتور جریانش 1.7 امپره در حالی که fet ها 10 امپرین)
    2 موتور خیلی میکوبه چه وقتی فرکانس مربعی pwm باشه چه spwm
    3خازن صافی 220ولت هم گرم میشه
    به نظر شما مشکل کجاس
    ممنون
    اول توان موتور رو مشخص کنین. بعد ببینین موتورتون سوئیچ شتاب داره یا نه؟ موتور تو چه دوری میکوبه؟ اگه موتور بدون سوئیچ باشه، هر سه مشکلی که گفتین مربوط به عدم تناسب ولتاژ به دور و در نتیجه جریان کشی زیاد هست که معمولا تو دور های پائینتر از دور نامی اتفاق میفته.

    ویرایش: تا یادم نرفته دیودها رو هم حتما عوض کنین واز نوع فست بذارین.
    کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل با اینورتر تک فاز

      سلام
      ممنون که جواب دادین
      توان موتور 380 وات
      منظورتون از سویچ شتاب نمیدونم یعنی چی
      موتور گیر بگسی هستش اصلا با تغییر فرکانسش سرعت دور موتور تغییر نمیکنه یا شاید من نمی بینم
      تو همه فرکانس ها می کوبه فقط مقدارش فرق میکنه

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل با اینورتر تک فاز

        معمول موتورهای تکفاز یه سیم پیچ راه انداز دارن که با کشیدن جریان زیاد و تولید گشتاور زیاد، موتور رو به حرکت در میاره. وقتی حدودا دور موتور به 75 درصد دور نامی رسید، یه سوئیچ شتاب ( گریز از مرکز) اونو از مدار خارج میکنه و فقط سیم پیچ اصلی میمونه.

        فرکانس PWM تون چقدره؟ رزولوشن تولید سینوس چند بیتیه؟ فرکانس سینوس چقدره؟ اینا همش موثره. برای تست، دو سر خروجی رو به یه RC بدین و دو سر خازن رو با اسکوپ ببینین. اگه سینوسی بود شکل موجتون درسته.
        کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل با اینورتر تک فاز

          سلام خسته نباشید
          ببخشید که دیر جواب دادم
          موتور از نوع سویچ شتاب نیست
          با تغییر فرکانس مشکل کوبیدن موتور حل شد
          الان موتور با pwm =5khz رزولیشن 128 وفرکانس سینوس 55 هرتز داره کار میکنه ولتاژ gs ترانزیستور ها 15 ولت هستش با مقاوت 330 گیت
          ولی هم چنان fet ها دارن داغ میشن مقاوت گیت زیاد نیست؟
          در عرض 30 ثانیه کاملا داغ میشه و نمیشه بهش دست زد در حالی که fet ها جریان 5 برابر موتور تحمل میکنن (موتور در حالت سینوسی جرسان 1.7 امپر رو عبور میده)
          مشکل از دیود هرز گرد نیست الان دیود های خیلی خوبی هم گذاشتم uf5408
          به نظرتون چی کار کنم متاسفانه اسکوپ هم ندارم شکل موج خروجی رو نگاه کنم
          راسی در خروجی از خازن استفاده نکردم و فقط خازن راه اندازه موتور هستش

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل با اینورتر تک فاز

            با سلام مقاومت گیت خیلی زیاده. بین 10 الی 20 اهم باشه کافیه.

            مقاومت گیت با خازن گیت سورس یه ثابت زمانی تولید میکنه که عملا زمان سوئیچ رو بالا میبره. بالا رفتن زمان سوئیچ هم برابر با تلفات هست.
            کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X