اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

    با عرض سلام خدمت تمامی دوستان واساتید.من تازه بااین سایت خوب اشنا شدم اگر کمکم کنید خیلی ممنون میشم. من یک موتورسیکلت دارم میخوام سیستم جرقه زنیش که کویل : ( قطعه ای که جریانی از مولد موتور بهش میرسه و اون جریان رو چندصد برابر قویتر به شمع میرسونه یعنی مثل شوکر کار میکنه اما ضعیفتراز شوکر) ،،،باشه رو قویش کنم. اما هرکاری کردم موفق نشدم. حتی بجای کویل شوکر نصب کردم ولی کارنکرد چون اون جریانی ک از مولد میاد شوکر را روشن نمیکنه یعنی جریان برقش با شوکر سازگار نیس. ساده تر بگم، من میخوام سیتمی بسازم ک یا کویل را ب اندازه شوکر قویش کنه یا سیتمی باشه ک بجای کویل کارکنه اما قویتراز کویل برق بده مثل شوکر. بخدا ممنون میشم. اینم ایمیلم.ALIREZA.mohammadani@gmail.com :sad:

    #2
    پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

    سلام ، اگر حال و حوصله ساخت مدار رو ندارید ، قبل کویل از کیت "ترانزیستور سی دی آی" استفاده کنید ، تو گمرک به هر جانبی فروش موتور بگی داره ، قیمتش هم از ۸ ت ۲۰ هزار تومانه ،،،
    - اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَليِّکَ الفَرَج -
    ارتباط با من : ir02x6
    طراحی و ساخت انواع منابع تغذیه سوئیچینگ - SMPS Designer

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

      سلام دوست عزیز. ممنون ازراهنماییت.الان دقیقا مبدل برق و ترانزیستور و کویل موتورم سی دی آی ژاپن هستند ولی برقش قوی هست ولی نه اندازه برقی ک از شوکر تولیددمیشه. من حاضرم ماهها حالو حوصله بخرج بدم فقط بتونم یه برق قوی مثل شوکر ب شمع برسونمآ‌. لطفا اگه شما طراحی کیت یا طراحی کویلی ک بتونه کارمو راش بندازه رو بلدید راهنماییم کنید ممنون میشم.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

        با سلام
        عزیز جان این فرمایش شما کمی جای تامل داره درسته که سیستم جرقه زنی موتور کمی قدیمیه و میشه روش کار کرد بهتر بشه اما اینکه شما میگی نمیشه چندتا دلیل داره:
        1-شمع موتور بر اساس استاندارد خاص تولید میشه که پلاتینش قادره مقدار مشخصی از ولتاژ و آمپراز رو تحمل کنه و بیشتر بودن باعث خال زدگی و خرابی شمع میشه
        2- جرقه قویتر به معنای احتراق بهتر و کامل تر نیست
        3- سیستم برق و مجموعه سیم کشی موتور توان مشخصی جهت هدایت الکتریکی داره و بالاتر از اون امکان خرابیش هست

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

          سلام. ممنون از راهنماییهای مفیدت. پس من این فکرو از کلم بندازم دور؟ شدنی نیست؟ راهی هست ک بشه از طریق برق یک گامی بسوی پر قدرت کردن توان موتور اجرایی کرد؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

            نوشته اصلی توسط کبیر
            سلام. ممنون از راهنماییهای مفیدت. پس من این فکرو از کلم بندازم دور؟ شدنی نیست؟ راهی هست ک بشه از طریق برق یک گامی بسوی پر قدرت کردن توان موتور اجرایی کرد؟
            اول باید مشکل سوخت رسانی حل بشه
            بعد باید قدرت اشباع سیلندر بالا بره

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

              منظورتون از بالا رفتن اشباع سیلندر چیه؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

                نوشته اصلی توسط کبیر
                منظورتون از بالا رفتن اشباع سیلندر چیه؟
                هر سیلندری تا یه توانی رو میتونه توی واحد زمان بدون مشکل تولید کنه
                حالا اگه این توان در واحد زمان از حد مشخصی که سیلندر برای اون طراحی شده مشکلاتی مانند داغ کردن و انبساط بیش از حد پیستون ها بوجود میاد که در اکثر موارد منجر به ترک برداشتن سیلندر یا پیستون میشه

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

                  اگر شما با اینکار قسط احتراقی بهتر و سرعتی افزون به قبل رو دارید به جای این که سیستم برق رو دست کاری کنید و باعث ناکارامد شدن زود هنگام شمع بشید میتونید از یک تربو فن برقی در جعبه فیلتر هواتون استفاده کنید که باعث احتراق بهتر میشه و همچنین و اگر که سیم پیچی موتورتون از نوع جدید و اتمی هستش اون رو با یک سیم پیچ پلاتینی قدیمی عوض کنید

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

                    ببین دوست عزیز برای افزایش قدرت موتور چندین راه وجود داره که باید ببینی کدوم بصرفه هستش
                    یکیش افزایش جریان سوخت رسانی که مخلوط هوا و بنزین رو میشه زیاد کرد البته این روش محدودیت و معایبی داره محدودیت اینه که وقتی نسبت هوا و سوخت رو افزایش میدی مصرف بنزین میره بالا و در نتیجه گرمای سیلندر بیشتر میشه که امکان پیش احتراق وجود داره که در نتیجه سوخت ناقص و هدررفت انرژی داریم و توان سیلندر مشخصه
                    دوم میشه از طریق کف تراشی سیلندر یه مقدار ضریب تراکم رو بالاتر برد که اینکار هم مشکلاتی داره ازقبیل اینکه خلاء قانونی در موردش هست و امکانش هست بعنوان مجرم(کیف قاپ) باهاتون برخورد بشه
                    تغییر سایز سوپاپ دود که اینهم مسلتزم صرف هزینه زیاد هستش که با سیستم موتورسیکلتهای ایران که اکثرا طرح هوندای چهل سال پیش هستن بصرفه نیست
                    تنها راه حل میمونه همون کف تراشی سیلندر که بعدش باید کاربراتور رو عوض کنی و سوپاپ تغییر کنه که صدالبته باید عواقب بعدیش رو بجون بخری(احتمال دستگیری به عنوان مجرم شامل سارق، کیف قاپ و هزارتا جرم ناشناخته که میتونن بهت برچسب بزنن)
                    با تمام این تفاسیر انتخاب به عهده خودته
                    خوش باشی و پیروز

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

                      آقا اصلا چرا موتور رو از استاندارد خودش خارج می کنید سی جی حون تو جونش کنی سی جیه فقط پولت رو خرج بی هوده کردی شما سی جی موتورش رو آب طلا کنی بجای بنزین ارانیوم توش کنی باز به قول دوستمون سوار هوندای چهل سال پیشی

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

                        با سلام وتشکر از نظرات ارزشمند شما عزیزان. نظرشما درمورد کف تراشی سیلندر نظرخوبیه ولی اگه سیلندر از حالت استانداردش بیشتر کف تراش بشه پستون با سوپاپها برخورد نمیکنه؟ منظورتون از تعویض کاربراتور چ جور کاربراتوریه ک بزارم رو موتور؟ و منظورتون از تعغیر سوپاپ دود بزرگتر کردنشه یا کوچکتر؟

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

                          سلام به اساتید برای اتقاع موتور میتونی ازیه تربو فن استفادکنی
                          برای تقویت برق رسانی از ترانس فلای بک تلوزیون ازاون رنگی قدیمیا استفاده کن خیلی خوبه
                          اگزوز موتورتو تغیر بده 5الا15درصد تعثیر داره
                          کفتراشی سرسیلندر انجام بده این باعث میشه پیستون نزدیک تربه سرسیلندر بشه وفشاربه پیستون زیاد میشه که میتونم بگم اگر کفتراشی سرسیلندر نکردی 5الا20درصد حس شتاب وقدرت موتورو حس کنی اما باعث میشه صدای موتور زیاد بشه وممکنه توی سرعت زیاد شاتون بزنه که من بجای این کار پیش نهادمیکنم واشرسرسیلندر تیغی بندازی ازاون نازک ها انداختی متوجه میشی چی میگم
                          بعد برو سفه کلاچ 6پرمیگن که بنداز اینم خوبه
                          بروتوی این اورافی ها سوپاپ 206 بگیر بنداز اینم خوبه ولی ممکنه به یهتراش کوچولو نیاز داشته باشه میتونی چرخ دنده عقب وجلو رو تغیر بدی اما پینهاد نمیکنم اگر میخوای بیشتر خرج کنی سرسیلندر ارتقاع بده گیربکس تعویز کن
                          امید وارم برات مفید باشه راستی شمع سوزنی بنداز تعثیر خوبی داره احتراق بهتر ایجاد میشه
                          اگر غلط املای چیزی داشتم به بزرگی خودتون ببخشید

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : چگونگی بالا بردن سیستم جرقه زنی موتورسیکلت

                            نوشته اصلی توسط lemon_toxine نمایش پست ها
                            با سلام
                            عزیز جان این فرمایش شما کمی جای تامل داره درسته که سیستم جرقه زنی موتور کمی قدیمیه و میشه روش کار کرد بهتر بشه اما اینکه شما میگی نمیشه چندتا دلیل داره:
                            1-شمع موتور بر اساس استاندارد خاص تولید میشه که پلاتینش قادره مقدار مشخصی از ولتاژ و آمپراز رو تحمل کنه و بیشتر بودن باعث خال زدگی و خرابی شمع میشه
                            2- جرقه قویتر به معنای احتراق بهتر و کامل تر نیست
                            3- سیستم برق و مجموعه سیم کشی موتور توان مشخصی جهت هدایت الکتریکی داره و بالاتر از اون امکان خرابیش هست
                            کاملا درست گفتند
                            من روی پالس 220 با نصب متعدد خازن در قسمتهای مختلف به این دستاورد سیدم که تعداد 4الی 5 تا خا زن بهترین بازدهی ا داشته ولی افزایش خازن اول بوبین آسیب دید و بعد ترانزیستور سوخت پشتش باطری هم مرخص شد و آجرشم سیمکشی سوخت در حال جاضر دارم سیمهای سوخته را لنت کشی میکنم شاید موتو روشن بشه

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X