ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 4 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 38
  1. #1
    2006/04/22
    109
    3

    شروع به کار عملی با DSP

    سلام دوستان
    من تصمیم داشتم که وقتی DSP رو خوب یاد گرفتم توی سایت مطرح کنم ولی وقتی دیدم که این یه بحث مفصله ترسیدم که شاید خودم هم وسط کار ولش کنم و یا اگر هم یاد بگیرم دیگه وقت نشه توی سایت مطرح کنم (به دلیل حجم زیاد و زمان) . حالا تصمیم گرفتم که مطالبی رو توی سایت بذارم و اگه اشتباه باشه دوستان اصلاح کنن.
    خوب من TMS320F2812 رو برای کارم انتخاب کردم چون به میکرو شبیه تره . پس اینجا منظورم از DSP همون TMS320F2812 است.

    اولین چیزی که هست فرق نقشه حافظه DSP با میکروه.
    DSP چند تا حافظه داره که شامل RAM ,ROM , FLASH میشه که همگی به صورت WORD سازماندهی شده. کل حافظه DSP از خونه 0 شروع میشه تا خونه 3FFFFF. خوب این حافظه خیلی زیاده و خیلی از قسمتهاش رزرو شده و استفاده نشده.
    کل این حافظه به دو قسمت تقسیم شده که قسمت پایینی مربوط به فضای داده است و بخشهای مختلفRAM در این قسمت هستند و قسمت بالایی مربوط به فضای برنامه است که بخشهای FLASH , ROM در این قسمت هستند.
    کل RAM در DSP از چند RAM تشکیل شده که هر کدام یه اسمی داره و هر کدام برای یه کار ه (هنوز نمیدونم).
    در واقع فلش DSP از مکان 0 در حافظه شروع نمیشه بلکه از مکان 3D8000 شروع میشه. پس ما باید برنامه خودمون رو در این مکان از حافظه لود کنیم.
    DSP مثل کامپیوتر می تواننداز چند نقطه بوت شود و به وسیله چند پایه از DSP ما میتونیم تعیین کنیم که DSP از کجا شروع به کار کنه یعنی به صورت سخت افزاری از بیرون تعیین میشه. یکی از این محلها حافظه FLASH است یکی حافظه ROM و .. و در یه حالت هم توسط یک پایه تعیین میشه که DSP از حافظه خارجی بوت شه و در اینجا دیگه میشه پرسسور.
    توی حافظه ROM کارخانه یه سری جدولها و برنامه ها گذاشته و مثلا جدولهای استاندارد سینوس و کسینوس رو گذاشته و ما میتونیم موقع محاسبات ریاضی از اونا استفاده کنیم. چند تا برنامه هم گذاشته برای اینکه از یه رابط مثل RS232 یا SPI یا PARALLEL برنامه رو بخونه و توی حافظه فلش لود کنه. هر کدام از این برنامه ها یه الگوریتم واسه خوندن اطلاعات و برنامه ریزی فلش دارن. ساده ترین راه, استفاده از حالت سریال است . یعنی ما اگه بخواهیم DSP رو پروگرام کنیم به پروگرامر نیازی نداریم و میتونیم با تنظیم همون پایه های خارجی که گفتم DSP رو رو حالت بوت از ROM و لود ازطریق RS232 بذاریم و با برنامه SDFLASH یا C200PROG اونو پروگراو کنیم و بعد که پروگرام شد دوباره وضعیت پایه ها رو تغببر بدیم تا DSP از FLASH بوت شه و در واقع برنامه اجرا شه.(به همین سادگی)
    برای اتصالات بین کامپیوتر و DSP هم به صورت استاندارد پورت سریال کامپیوتر رو به سریال DSP با یه MAX232 وصل میکنیم. فقط باید دقت کرد که I/O های DSP دارای ولتاژ 3.3 ولت هستند و باید در خروجی MAX232 در طرف DSP یه تقسیم مقاومتی گذاشته شه. خود هسته DSP هم با 1.8 یا 1.9 ولت کار میکنه و در کل دو سطح ولتاژ نیاز داریم.
    دوستان کمک کنن این قسمت تکمیل شه. :applause:
    ” تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی هرگز نشوی گرگ بیابان حقیقت”
  2. #2
    2007/08/05
    131
    0

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    نقل قول نوشته اصلی توسط micromajid
    برای اتصالات بین کامپیوتر و DSP هم به صورت استاندارد پورت سریال کامپیوتر رو به سریال DSP با یه MAX232 وصل میکنیم. فقط باید دقت کرد که I/O های DSP دارای ولتاژ 3.3 ولت هستند و باید در خروجی MAX232 در طرف DSP یه تقسیم مقاومتی گذاشته شه.
    سلام
    ماه گذشته برای dsPIC33FJ256GP506-I/PT که باتغذیه 3.3 ولت کار می کنه یک مینیمم سیستم بستم و برای ارتباط یا کامپیوتر فقط تغذیه MAX232 رو به 3.3 ولت متصل کردم و بدون مشکلی جواب داد. قکر کنم برای DSP شما هم بشه این کار کرد :bye
  3. #3
    2006/04/22
    109
    3

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    سلام دوستان
    خوب از حافظه شروع کرده بودیم که مهمترین قسمت واسه شروعه
    گفتیم که حافظه DSP از خونه 0 شروع میشه تا 3FFFFF . و کل حافظه از RAM تاROM و FLASH به دنبال هم قرار گرفته اند بر خلاف میکرو که جدا بودند . مثلا ما در میکرو خونه 0 از حافظه RAM داشتیم و یه خونه 0 هم از حافظه FLASH داشتیم. یعنی RAM و FLASH از هم جدا بودند ولی در DSP به ترتیب پشت سر هم هستند و مثلا خونه 0 مال RAM هستش و خونه 3D8000 مال FLASH هست و جالبه بدونید که ما میتونیم برنامه رو توی RAM هم اجرا کنیم یعنی یه قسمت از برنامه رو توی RAM کپی کنیم و بعد CPU برنامه رو از RAM بخونه و اجرا کنه که ارزش این کار موقعی معلوم میشه که شما بخواین یه قسمت از برنامه رو چندین باراجرا کنین مثلا یه حلقه و سرعت اجرا از توی RAM احتمالا بیشتره ... پس در کل حافظه های DSP توی یک مسیرند و لطف کنید صفحه 29 از SPRS174O از TI.COM که دیتا شیت DSP هست رو ببینید که این صفحه نقشه حافظه هست و به خوبی متوجه میشید چی میگم.
    خوب من میخوام حافظه ها رو تفکیک کنم و دونه دونه توضیح بدم.... کل حافظه DSP از قسمتهای زیر تشکیل شده است :

    1. M0 Vector − RAM
    2. SRAM
    3. Peripheral Frame
    4. PIE Vector - RAM
    5. OTP
    6. Flash
    7. BOOT ROM
    8. BOOT ROM Vector

    قسمتهایی هم مربوط به آدرس دهی فضای حافظه خارجی میباشد و فعلا باهاش کاری نداریم
    و بقیه قسمتها رزرو شده است و قابل دستیابی نمی باشد.
    بعضی از این قسمتها خود شامل چند قسمت می باشد که موقع توضیح هر قسمت گفته میشه.
    شما لطف کنین اون صفحه ای که گفتم ببینید :applause:
    این هم نقشه حافظه منتها خیلی واضح نیست و همون pdf بهتره.




    ” تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی هرگز نشوی گرگ بیابان حقیقت”
  4. #4
    2006/04/22
    109
    3

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    سلام دوستان
    خوب الان میخوایم حافظه ها رو بگیم منتها قبل از اون چند تا تعریف رو بگم که اگه وسط بحث به اونها برخورد کردیم بدونیم چیه.

    MP/MC : این یکی از پایه های DSP است که اگه این پایه رو 0 کنیم مد (Micro Computer (MC انتخاب میشه و وقتی DSP روشن میشه از حافظه های داخلی بوت میشه و حافظه خارجی غیر فعال میشه. و اگه این پایه رو 1 کنیم مد (Micro Processor (MP انتخاب میشه و وقتی DSP روشن میشه از حافظه خارجی بوت میشه و حافظه BOOT داخلی غیر فعال میشه.

    VMAP : این اسم یک بیت است که توی رجیستر ( Status Register1 (ST1 می باشد و بیت شماره 3 است و برای تعیین نقطه بوت DSP به کار می رود و این بیت به صورت پیش فرض مقدار 1 را دارد. توجه شود که رجیسترها در DSP شانزده بیتی هستند.

    ENPIE : این هم اسم یک بیت است که توی رجیستر PIECTRL می باشد و بیت شماره 0 است و برای تعیین نقطه بوت DSP به کار می رود و این بیت به صورت پیش فرض مقدار 0 را دارد.
    ************************************************** ********
    همون طور که قبلا گفته شد خیلی از جاهای نقشه حافظه استفاده نشده و جاهای خالی روال منظمی هم ندارد و هر جایی یه قسمت از اون رزرو شده.
    و اما حافظه ها به ترتیب که قبلا گفته شد:

    1 . M0 Vector − RAM :
    این قسمت یک RAM با اندازه 32 * 32 بیت می باشد (از 000000 تا 00003F)(خوب مقدارش کمه). همون جور که از اسمش پیداست این یک VECTOR
    میباشد و یکی از نقاطی است که DSP میتواند از اونجا بوت شود. شرط بوت شدن از اینجا اینه که مقدار بیت VMAP=0 باشد. یعنی کاربر میتواند مثلا اول DSP رو از FLASH بوت کنه و اونجا توی برنامه مقدار این بیت رو صفر کنه.
    *********
    2 . RAM ها
    --- بعد از M0 Vector − RAM دو قسمت RAM دیگه پشت سر هم هستند به نامهای M0 SRAM به اندازه 1K *16 که از (000040 تا 0003FF) میباشد
    و M1 SRAM که به اندازه 1K *16 که از (000400 تا 0007FF) میباشد. این دو RAM میتوانند هم برای حافظه کد(دستورات برنامه) به کار رود و هم برای ذخیره متغیرهای برنامه استفاده شود. یک نکته اینکه هنگام ریست شدن DSP ، رجیستر پشته(stack pointer) به محل شروع M1 SRAM اشاره میکند.

    ---دو بلوک RAM دیگه نیز پشت سر هم هستند به نامهای L0 SRAM به اندازه 4K *16 که از (008000 تا 008FFF) میباشد
    و L1 SRAM که این هم به اندازه 4K *16 که از (009000 تا 009FFF) میباشد. این RAM ها مثل RAM توی میکرو است و برای ذخیره متغییر ها به کار می رود.

    --- یک بلوک RAM دیگه نیز هست به نام H0 SRAM به اندازه 8K *16 که از (3F8000 تا 3F9FFF) میباشد. این RAM مثل L0 و L1 میباشد و برای ذخیره متغییر ها به کار می رود. دیگه RAM تموم شد. در کل 5 تا RAM با اندازه های 8K , 4K , 4K , 1K , 1K داره.
    *********
    3 . Peripheral Frame :
    توی DSP سه قسمت از RAM وجود داره به نامهای Peripheral Frame 0 که از (000800 تا 000CFF) می باشد و
    Peripheral Frame 1 که از (006000 تا 006FFF) می باشد و Peripheral Frame 2 که از (007000 تا 007FFF) می باشد . این سه قسمت از حافظه مربوط به رجیسترهای امکانات جانبی DSP میباشد مثل رجیسترهای تایمر ها , SPI , SCI , ADC و غیره می باشد و شبیه رجیستر های میکرو هست. این قسمت مفصل هست و در یه جای جداگانه اگه بخاین بحث میشه ولی خوب با نگاه کردن به دیتاشیت چیز سختی نیست. البته سعی میکنیم همراه با مثال برنامه نویسی و استفاده از اونها توضیح داده شه.
    *********
    4 . PIE Vector - RAM :
    این قسمت یک RAM با اندازه 16 * 256 بیت می باشد (از 000D00 تا 000DFF) . همون جور که از اسمش پیداست این یک VECTOR
    میباشد و یکی از نقاطی است که DSP میتواند از اونجا بوت شود. شرط بوت شدن از اینجا اینه که مقدار بیتهای VMAP=1 و ENPIE=1 باشد. یعنی کاربر میتواند مثلا اول DSP رو از FLASH بوت کنه و اونجا توی برنامه مقدار این بیت رو یک کنه. این قسمت از حافظه مربوط به بردار وقفه هاست.
    *********
    خوب تا اینجا حافظه های از جنس RAM تموم شد(البته خلاصه شد چون سرعت تایپم کمه) و میمونه حافظه های از جنس OTP , ROM , FLASH که اون هم واسه بعد.
    به امید دیدار
    :applause:
    ” تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی هرگز نشوی گرگ بیابان حقیقت”
  5. #5
    2006/04/22
    109
    3

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    سلام دوستان
    ادامه حافظه ها

    *********
    5. OTP
    این حافظه همون طور که از نامش پیداست فقط یک بار میشه اونو پروگرم کرد و اندازه آن 1K * 16 میباشد که از 3D7800 تا 3D7BFF میباشد.این قسمت هم یکی از محلهایی هست که DSP میتونه از آنجا برنامه رو شروع کنه. که شرط بوت شدن از اینجا در قسمت BOOT ROM Vector گفته میشه.

    *********
    6. Flash
    این حافظه همون جایی است که همه میخان اونو پروگرم کنن و واسه همه سوال بوده که چه جوری اونو پروگرم کنن(میدونییی بی تربیتن دیگه) و برنامشونو اجرا کنن. این حافظه از همون نوعی است که در AVR هست و همه توی یه چشم به هم زدن پروگرمش میکنن. اندازه این حافظه 128K * 16 میباشد که از 3D8000 تا 3F7FFF میباشد. حافظه FLASH به چندین سکتور تقسیم شده که شامل 4 سکتور 8K * 16 و نیز 6 سکتور 16K *16 میباشد که به صورت زیر در حافظه میباشند :

    Sector J , 8K x 16 از 0x3D 8000 تا 0x3D 9FFF
    Sector I , 8K x 16 از 0x3D A000 تا 0x3D BFFF
    Sector H , 16K x 16 از 0x3D C000 تا 0x3D FFFF
    Sector G , 16K x 16 از 0x3E 0000 تا 0x3E 3FFF
    Sector F , 16K x 16 از 0x3E 4000 تا 0x3E 7FFF
    Sector E , 16K x 16 از 0x3E 8000 تا 0x3E BFFF
    Sector D , 16K x 16 از 0x3E C000 تا 0x3E FFFF
    Sector C , 16K x 16 از 0x3F 0000 تا 0x3F 3FFF
    Sector B , 8K x 16 از 0x3F 4000 تا 0x3F 5FFF
    Sector A , 8K x 16 از 0x3F 6000 تا 0x3F 7FFF


    خوب همه سکتورها حافظه معمولی میباشد بجز سکتور A که چند تا نکته داره به قرار زیر :
    --- 128 بیت آخر سکتور A(یعنی از 0x3F7FF8 تا 0x3F7FFF ) مربوط به Security Password میباشد که شبیه همون LOCK BIT هاست و برای محافظت از کپی برداری حافظه است . دقت شود که مقدار این بیت ها نباید همگی به طور همزمان 0 شود چون DSP کلا قفل میشود و باید واسه همیشه از اون خداحافظی کنین.
    --- اگر بیتهای مربوط به Security Password فعال شود باید در سکتور A از محل 0x3F7F80 تا 0x3F7FF5 مقدار 0 برنامه ریزی شود
    --- نقطه ورورد به حافظه FLASH , سکتور A و خونه 0x3F7FF6 میباشد و باید دراین خونه و خونه بعد یک دستور پرش به ابتدای برنامه قرار داده شود و برنامه هم میتواند هر جای FLASH باشد.
    خوب پس سکتور A به صورت زیر تفکیک شد :
    از 0x3F 6000 تا 0x3F 7F7F این قسمت مثل بقیه سکتورها حافظه معمولی است
    از 0x3F 7F80 تا 0x3F 7FF5 این قسمت در صورتی که Security Password فعل شود باید با مقدار 0 پر شود
    از 0x3F 7FF6 تا 0x3F 7FF7 این دو تا خونه هم همون محل ورود به حافظه FLASH میباشد که باید در اینجا دستور پرش به اول برنامه قرار داده شود
    از 0x3F 7FF8 تا 0x3F 7FFF این 128 بیت آخر هم مربوط به Security Password میباشد که گفته شد

    خوب حافظه FLASH هم یکی از محلهایی است که DSP میتواند از اونجا بوت بشه. شرط بوت شدن از اینجا در قسمت BOOT ROM Vector گفته میشه.

    *********
    7. BOOT ROM
    خوب معلومه که این حافظه غیر قابل پروگرم شدنه و توسط کارخونه پروگرم شده و یه سری برنامه به درد بخور داخل اون قرار داده.
    اندازه این حافظه 4K * 16 میباشد و از 0x3F F000 تا 0x3F FFBF میباشد . در این حافظه الگوریتم هایی برای برنامه ریزی DSP قرار داده شده
    که برنامه رو از ورودیهای DSP (مثل Parallel , SPI , SCI) میخونه و حافظه FLASH رو با اون پروگرم میکنه. در ضمن یه سری جداول استاندارد ریاضی داخل اون هست که میتونیم توی برنامه از اونا استفاده کنیم.

    *********
    8. BOOT ROM Vector
    این آخرین قسمت از حافظه DSP است و ااندازه آن 32 * 32 بیت میباشد که از 0x3F FFC0 تا 0x3F FFFF میباشد. از اسمش پیداست که یه Vector هست و DSP میتونه از اینجا بوت شه. شرط بوت شدن از اینجا این است که مقدار بیتهای VMAP=1 و ENPIE=0 و MP/MC=0 باشد. در این قسمت 4 تا از پایه های DSP ( تو صفحه 37 پایه ها و جدول پرش هست) خوانده میشه و با توجه به وضعیت آنها به نقاط مختلف حافظه پرش انجام میشود و در آنجا برنامه مورد نظر اجرا میشه. لیست نقاطی که با توجه به وضعیت اون 4 پایه پرش به اون نقاط انجام میشه به قرار زیره : ( وضعییت پایه ها رو خودتان در ص 37 ببینید)
    با توجه به وضعیت پایه ها پرش به نقاط زیر اجام میشه :
    ----1 پرش به حافظه FLASH و اجرای برنامه در FLASH که گفته شد نقطه ورود در FLASH خونه 0x3F 7FF6 میباشد .

    ----2 پرش به حافظه BOOT ROM و اجرای برنامه SPI_Boot که در حافظه BOOT ROM توسط کارخونه قرار داده شده است. الگوریتم SPI_Boot برنامه رو از یه حافظه خارجی با پروتکل SPI میخونه و اونو واسه اجرا لود میکنه . خوب امکانات خوبیه چون میتونیم برنامه خودمون رو توی حافظه SPI بریزیم و شاید هم MMC

    ----3 پرش به حافظه BOOT ROM و اجرای برنامه SCI_Boot که در حافظه BOOT ROM توسط کارخونه قرار داده شده است. الگوریتم SCI_Boot برنامه رو از پورت سریال SCI-A (همون RS232) میخونه و حافظه FLASH رو با اون برنامه ریزی میکنه و این همون چیزیه که SDFlash ازش واسه پروگرام DSP استفاده میکنه و ما هم از SDFlash استفاده میکنیم. :wow: دست سازندش درد نکنه واقعا.

    ----4 پرش به ابتدای حافظه H0 SARAM در آدرس 0x3F 8000 و اجرای برنامه از اونجا.

    ----5 پرش به ابتدای حافظه OTP در آدرس 0x3D 7800 و اجرای برنامه از اونجا.

    ----6 پرش به حافظه BOOT ROM و اجرای برنامه Parallel_Boot که در حافظه BOOT ROM توسط کارخونه قرار داده شده است. الگوریتم Parallel_Boot برنامه رو از Port B میخونه و اونو واسه اجرا لود میکنه .
    *********
    خوب حافظه ها تموم شد فقط یه کم مطالب مربوط به بوت شدن رو جمع بندی کنیم:
    پس در کل موقع روشن شدن DSP با توجه به مقادیر بیتهای VMAP و ENPIE و MP/MC به یکی از 4 تا VECTOR در فضای حافظه پرش انجا میشه
    که عبارت بودند از :
    ---- M0 Vector − RAM که در موردش بحث شد و شرط پرش VMAP=0 و ENPIE=X و MP/MC=X
    ---- PIE Vector - RAM که در موردش بحث شد و شرط پرش VMAP=1 و ENPIE=1 و MP/MC=X
    ---- BROM Vector - ROM که در موردش بحث شد و شرط پرش VMAP=1 و ENPIE=0 و MP/MC=0
    ---- XINTF Vector - RAM که در موردش بحث نشد و این مربوط به حافظه خارجی است و شرط پرش VMAP=1 و ENPIE=0 و MP/MC=1
    و در کل در یک زمان فقط یکی از این حالتها باید برقرار باشد.
    و اگر به BROM Vector - ROM پرش انجام شود اونجا با توجه به 4 تا از پایه های DSP به یکی از نقاط زیر پرش انجام میشود:
    ---- پرش به حافظه FLASH و اجرای برنامه داخل آن
    ---- پرش به حافظه BOOT ROM و اجرای برنامه SPI_Boot
    ---- پرش به حافظه BOOT ROM و اجرای برنامه SCI_Boot
    ---- پرش به حافظه H0 SARAM در آدرس 0x3F 8000
    ---- پرش به حافظه OTP در آدرس 0x3D 7800
    ---- پرش به حافظه BOOT ROM و اجرای برنامه Parallel_Boot
    که همه موارد بالا گفته شد.
    ******************************************
    خوب دوستان مبحث DSP واقعا مفصله . من مراحل کار رو دسته بندی کردم و به 3 بخش اصلی تقسیم کردم که به قرار زیره :
    ------- یاد گیری کامل سخت افزار و تهیه یه بورد شبیه استارتر کیت (بیشتر شبیه eZDSP)
    ------- یاد گیری کامل نحوه برنامه نویسی برای امکانات DSP مثل ADC , CAN و در کل همه امکانات اون
    -------یاد گیری کامل کار با نرم افزارهای Code Composer Studio و نرم افزارهای مرتبط
    من در کنار TMS320F2812 با یکی از سری 6000 نیز کار می کنم. امیدوارم دوستان کمک کنن تا یه چیز خوب واسه یادگیری بقیه دوستان بشه.

    به امید دیدار :applause:
    ” تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی هرگز نشوی گرگ بیابان حقیقت”
  6. #6
    2008/02/09
    88
    0

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    ba salam
    baraye shoru behtare (sprc097) ro download ****
    c2000 chip select library nadare va bayad az rooye exampel ha function ha ro dar biyarid
    baraye ashnayi ba register ha (spru078) ro bayad bekhoonid
  7. #7
    2008/02/09
    88
    0

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    ba salam be doostan
    dar in bakhsh mikham nahveye kar ba register haye i/o ro behetoon begam
    ghabl az shoroo age doostan mayel boodan taghsime kar ****m yani har kas ye bakhshiro be ohde begire
    khob aval az hardware shoroo mikonam (spru078e)Chapter 4
    GPxMUX Registers
    entekhab beyne I/O ya systeme janebi mesle PWM

    If GPxMUX.bit = 0, then the pin is configured as an I/O
    If GPxMUX.bit = 1, then the pin is configured for the peripheral functionality

    GPxDIR Registers
    input ya output
    If GPxDIR.bit = 0, then the pin is configured as an input
    If GPxDIR.bit = 1, then the pin is configured as an output

    GPxDAT Registers
    hamoon set va reset bascome khodemoon
    If GPxDAT.bit = 0, AND the pin is an output, then pull the pin low
    If GPxDAT.bit = 1, AND the pin is an output, then pull the pin high

    baraye set va reset kardan behtare begaye registere ghabli az register haye zir estefade ****d
    GPxSET Registers
    baraye yek kardan
    If GPxSET.bit = 0, ignored
    If GPxSET.bit = 1, AND the pin is an output, then pull the pin high

    GPxCLEAR Registers
    baraye sefr kardan
    If GPxCLEAR.bit = 0, ignored
    If GPxCLEAR.bit = 1, AND the pin is an output, then pull the pin low
    GPxTOGGLE Registers
    If GPxTOGGLE.bit = 0, ignored
    If GPxTOGGLE.bit = 1, AND the pin is an output, then pull the pin in the
    :bye


  8. #8
    2005/06/10
    بابل
    1,808
    34

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    سلام.
    علي جان تشكر مجدد از زحمتي كه كشديد.
    قانون فروم اينه كه پست ها به نگارش فارسي باشن نه انگليسي نه فينگليش، لطفا فارسي پست ها تون رو ارسال كنيد
    با سپاس
    شأن انسان در ايمان و هجرت و جهاد است و هجرت، مقدمهآ*ي جهاد فيآ*سبيلآ*الله.
    هجرت، هجرت از سنگينيآ*هاست و جاذبهآ*هايي كه تو را به خاك ميآ*چسباند.
    چكمهآ*هايت را بپوش، رهآ*توشهآ*ات را بردار و هجرت كن.
  9. #9
    2006/09/05
    اصفهان
    236
    4

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    اقا یکی بیاد مارا توجیه کنه
    این DSP که گفتی اصلا چی هست
    ای سی هستش به چه دردی می خوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :bye
    سخت ترين چيزي كه مي توان در زندگي ياد گرفت اين است كه از روي كدام پل
    بايد رد شد و كدام پل را بايد خراب كرد
    از سه چيز متنفرم 1- خيانت 2- دروغ 3- نامردي
    { خلاف قوانین - پاک شد }
  10. #10
    2008/02/09
    88
    0

    پاسخ : شروع به کار عملی با DSP

    اقا محمد قبل از سوال توی سایت جستجو کن www.ti.com

    دوستان عزیز dsp کار لطفا به مطالب نمره بدن ببینیم این مطالب ما به درد می خوره یا نه
صفحه 1 از 4 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 38

موضوعات مشابه

  1. شروع کار عملی با AVR
    توسط saman1989t در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 60
    آخرين نوشته: 2015/02/16, 21:24
  2. شروع کار عملی الکترونیکی
    توسط milad-admin در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2013/09/02, 23:53
  3. شروع به کار عملی با FPGA
    توسط gavanbash در انجمن PLD , SPLD , GAL , CPLD , FPGA
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2012/07/02, 20:30
  4. شروع یادگیری عملی!
    توسط فاطمه آرام در انجمن مدارهاي مخابراتي
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2010/10/21, 01:33
  5. شروع کار عملی با fpga
    توسط Iran-PC در انجمن PLD , SPLD , GAL , CPLD , FPGA
    پاسخ: 18
    آخرين نوشته: 2008/01/27, 09:44

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •