اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

    دوستان ترانس های سوئیچینگ واگه سیم پیچیش شل باشه باعث افت توان میشه؟شل بودن سیم میتونه دلیل گرماوصدادادن هسته بشه؟لازمه روسیمای هسته شارلاک ریخته بشه یافقط قسمت فریت باشارلاک به هم اتصال پیداکنه کافیه؟
    دوستان ممنون میشم دراین باره یکم بیشترتوضیح بدین.
    سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

    #2
    پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

    نوشته اصلی توسط emparator
    دوستان ترانس های سوئیچینگ واگه سیم پیچیش شل باشه باعث افت توان میشه؟شل بودن سیم میتونه دلیل گرماوصدادادن هسته بشه؟لازمه روسیمای هسته شارلاک ریخته بشه یافقط قسمت فریت باشارلاک به هم اتصال پیداکنه کافیه؟
    دوستان ممنون میشم دراین باره یکم بیشترتوضیح بدین.
    سلام شل بودن باعث صدا ممیکنه بشه اما تلفات مربوط به نوع پیچیدن هست نه محکم پیچیدن.
    اگه لاک بریزی خیلی کم صدا میشه
    کلش لاک بخوره خوبه تا دیگه صدا نده و سوت نزنه

    sigpic

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

      نوشته اصلی توسط ناصر منتظری
      سلام شل بودن باعث صدا ممیکنه بشه اما تلفات مربوط به نوع پیچیدن هست نه محکم پیچیدن.
      اگه لاک بریزی خیلی کم صدا میشه
      کلش لاک بخوره خوبه تا دیگه صدا نده و سوت نزنه
      سلام
      ممنون دوست عزیز.پس سیم پیچارم لاک بریزم.حالااین گرمایی که گاهاتوهسته هادیده میشه ازچی میتونه باشه؟
      سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

        نوشته اصلی توسط emparator
        سلام
        ممنون دوست عزیز.پس سیم پیچارم لاک بریزم.حالااین گرمایی که گاهاتوهسته هادیده میشه ازچی میتونه باشه؟
        تا حدی طبیعی هست
        اگر خود سیم داغ می کنه جریان زیاد هست و باید قطر سیم بیشتر بشه و به جای یک سیم از چند سیم لاکی موازی با هم استفاده کرد یعنی به صورت چند لا پیچید تا اثر پوستی از بین بره
        اگر هسته داغ می کنه از جنسش هست و باید هسته مناسب و با کیفیت تری تهیه کرد.

        sigpic

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

          نوشته اصلی توسط emparator
          دوستان ترانس های سوئیچینگ واگه سیم پیچیش شل باشه باعث افت توان میشه؟شل بودن سیم میتونه دلیل گرماوصدادادن هسته بشه؟لازمه روسیمای هسته شارلاک ریخته بشه یافقط قسمت فریت باشارلاک به هم اتصال پیداکنه کافیه؟
          دوستان ممنون میشم دراین باره یکم بیشترتوضیح بدین.
          علاوه بر نکاتی که استاد منتظری فرمودند
          فاصله هوایی هم موثره، مراقب باش درست باشه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

            نوشته اصلی توسط imanxx_81
            علاوه بر نکاتی که استاد منتظری فرمودند
            فاصله هوایی هم موثره، مراقب باش درست باشه
            منظورازفاصله هوایی چیه؟میشه بیشترتوضیح بدین.
            سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

              نوشته اصلی توسط emparator
              منظورازفاصله هوایی چیه؟میشه بیشترتوضیح بدین.
              air Gap
              فاصله هوایی بین دو هسته جهت تنظیم مقدار سلفی

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

                نوشته اصلی توسط emparator
                منظورازفاصله هوایی چیه؟میشه بیشترتوضیح بدین.
                در برخی ترکیب ها مثل فلای بک ایزوله ترانس نقش سلف رو بازی می کنه و چون اصلا ترانس نیست باید مثل سلف طوری باشه که به اشباع نره و بهترین راه برای جلوگیری از اشباع ایجاد یک فاصله بین هسته هاست که به آن فاصله هوایی می گویند :mrgreen:
                محاسبات دقیقی هم داره و برخی جاها وحودش ضروریه و برخی جاها اصلا نباید باشه مثلا در ترانس های معمولی وجود فاصله هوایی بین هسته باعث سوختن ترانس هم ممکنه بشه :read: تاپیک آموزش سوئیچینگ رو حتما بخون.

                sigpic

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

                  نوشته اصلی توسط ناصر منتظری
                  در برخی ترکیب ها مثل فلای بک ایزوله ترانس نقش سلف رو بازی می کنه و چون اصلا ترانس نیست باید مثل سلف طوری باشه که به اشباع نره و بهترین راه برای جلوگیری از اشباع ایجاد یک فاصله بین هسته هاست که به آن فاصله هوایی می گویند :mrgreen:
                  محاسبات دقیقی هم داره و برخی جاها وحودش ضروریه و برخی جاها اصلا نباید باشه مثلا در ترانس های معمولی وجود فاصله هوایی بین هسته باعث سوختن ترانس هم ممکنه بشه :read: تاپیک آموزش سوئیچینگ رو حتما بخون.
                  بنده سوئیچینگی که ساختم واسه امپلی ماشین هست ولتازدوبل 50میده بااینکه فریت هسته هاروهمینجوری انداختم یعنی چسبی چیزیم نزدم افت ولتازاصلانداشتم فقط هسته هارگباری میزنن که میدونم لاک بریزم مشکل حل میشه میمونه فاصله هوایی که گفتی نمی دونم تواین مدارلازمه یانه.
                  سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

                    نوشته اصلی توسط emparator
                    بنده سوئیچینگی که ساختم واسه امپلی ماشین هست ولتازدوبل 50میده بااینکه فریت هسته هاروهمینجوری انداختم یعنی چسبی چیزیم نزدم افت ولتازاصلانداشتم فقط هسته هارگباری میزنن که میدونم لاک بریزم مشکل حل میشه میمونه فاصله هوایی که گفتی نمی دونم تواین مدارلازمه یانه.
                    خوب نوع مدار چیه ؟ به احتمال زیاد لازم که نداره هیچ باید محکم تر هم ببندیش که صدا ندا
                    اگر پوش پول هست و یا نیم پل که معمولا همین دو تا است نیازی به فاصله هوایی یا گپ نداره. (نوع مدار رو مشخص کن)

                    sigpic

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

                      پش پول هستش.
                      اگه یه طرف هسته شکسته باشه بعدش اونوباچسب به هم اتصال بدیم جوری که انگاراصلانشکسته ایابعداافت توان خواهیم داشت یااصلامشکلی نداره؟
                      سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

                        نوشته اصلی توسط emparator
                        پش پول هستش.
                        اگه یه طرف هسته شکسته باشه بعدش اونوباچسب به هم اتصال بدیم جوری که انگاراصلانشکسته ایابعداافت توان خواهیم داشت یااصلامشکلی نداره؟
                        پس فاصله هوایی نمی خواد
                        اما باید ترانس خوب پیچیده بشه و نکات ترانس پیچی رعایت بشه
                        این تکه شکسته خودش یه نوع فاصله هوایی میشه و موجب اتلاف توان هست .
                        نکات ترانس پیچی :
                        عایق کاری مناسب
                        یکسان بودن تعداد دور ها در اولیه چون ترانس اولیه به صورت دوبل است.
                        انتخاب هسته مناسب
                        و ...
                        که در آموزش سوئیچینگ گفته ام.

                        sigpic

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : چندسوال درموردترانس های سوئیچینگ وسیم پیچی ان

                          نوشته اصلی توسط ناصر منتظری
                          پس فاصله هوایی نمی خواد
                          اما باید ترانس خوب پیچیده بشه و نکات ترانس پیچی رعایت بشه
                          این تکه شکسته خودش یه نوع فاصله هوایی میشه و موجب اتلاف توان هست .
                          نکات ترانس پیچی :
                          عایق کاری مناسب
                          یکسان بودن تعداد دور ها در اولیه چون ترانس اولیه به صورت دوبل است.
                          انتخاب هسته مناسب
                          و ...
                          که در آموزش سوئیچینگ گفته ام.
                          ترانس تقریباخوب پیچیده شده عایق کاریم انجام شده لاک هم روسیماریختم.
                          هسته هام دوتاست نسبت به توانی که مدنظرم هستش بزرگن فقط میمونه این شکستگی.
                          این شکستگی تقریباتاچه حدی باعث اتلاف توان میشه؟
                          سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X