سلام من بعضی اوقات برام پیش میاد که باید داخل ماشین یکی دو ساعتی بخوابم
از اونجایی که هوا سرده و من هم به هیچ وجه نمیتونم تو هوای سرد بخوابم برا همین تصمیم دارم تا با راهنمایی های شما یه بخاری برا ماشینم بسازم
شاید بپرسد خوب چرا از بخاری خود ماشین استفاده نمیکنم؟
چون نمیتونم 2 ساعت یه سره ماشینو روشن بزارم و بخاری ماشین هم از المنت استفاده نمیکنه و از طرفی هم موتورش خیلی قویه و نمیشه وقتی ماشین خاموشه ازش استفاده کرد
از اونجایی که باتری ماشین 60 آمپر ساعت هستش(در شرایط ایده آل) و ما اگر در بدترین شرایط 40 آمپرساعت در نظر بگیریمش مسلمآ برای 2 ساعت استفاده دائم بیشتر از 20 آمپر نمیشه از باتری کشید
شاید حتی این جریان هم باعث بشه تا ماشین بعد دو ساعت نتونه روشن بشه
بنابر این ما نهایتآ میتونیم یه بخاری240 وات بسازیم
گرم کردن اولیه داخل ماشین رو با روشن کردن ماشین و بخاری خود ماشین برای چند دقیقه انجام میدم
دمای 28 درجه برای خوابم خوبه
میخوام با میکرو تنظیمش کنم و به طور پیش فرض از p وات بخاری استفاده کنم(در مورد p توضیح میدم)
حالا دوستانی که از فیزیک هم چیزایی میدونن زحمت بکشن بگن اگر دمای بیرون y درجه باشه و دمای داخل هم 28 درجه چه انرژی ای لازم داریم تا این اختلاف دما(28 درجه موندن داخل ماشین) حفظ بشه؟(فضای داخل ماشین رو هم 5 متر مکعب در نظر بگیرید)
تا من بتونم مناسب ترین توان رو (p) برا بخاری انتخاب کنم تا برای استفاده 2 ساعت از این توان نه داخل سرد بشه و نه خیلی گرم
شاید بگید خوب از یه lm35 استفاده کن و این همه هم دردسر نکش!!
این کار برام یه خورده دست و پا گیر میشه آخه باید lm35 رو به اندازه کافی از بخاری دور کنم تا اشتباه پیش نیاد و سیم کشی اضافی و هر دفعه هم باید این کارو بکنم
ولی با این محاسبات یه بار برای همیشه راحت میشم
از طرفی هم تا حد امکان در استفاده از انرژی باتری که مهمترین محدودیته صرفه جویی میشه
از اونجایی که هوا سرده و من هم به هیچ وجه نمیتونم تو هوای سرد بخوابم برا همین تصمیم دارم تا با راهنمایی های شما یه بخاری برا ماشینم بسازم
شاید بپرسد خوب چرا از بخاری خود ماشین استفاده نمیکنم؟
چون نمیتونم 2 ساعت یه سره ماشینو روشن بزارم و بخاری ماشین هم از المنت استفاده نمیکنه و از طرفی هم موتورش خیلی قویه و نمیشه وقتی ماشین خاموشه ازش استفاده کرد
از اونجایی که باتری ماشین 60 آمپر ساعت هستش(در شرایط ایده آل) و ما اگر در بدترین شرایط 40 آمپرساعت در نظر بگیریمش مسلمآ برای 2 ساعت استفاده دائم بیشتر از 20 آمپر نمیشه از باتری کشید
شاید حتی این جریان هم باعث بشه تا ماشین بعد دو ساعت نتونه روشن بشه
بنابر این ما نهایتآ میتونیم یه بخاری240 وات بسازیم
گرم کردن اولیه داخل ماشین رو با روشن کردن ماشین و بخاری خود ماشین برای چند دقیقه انجام میدم
دمای 28 درجه برای خوابم خوبه
میخوام با میکرو تنظیمش کنم و به طور پیش فرض از p وات بخاری استفاده کنم(در مورد p توضیح میدم)
حالا دوستانی که از فیزیک هم چیزایی میدونن زحمت بکشن بگن اگر دمای بیرون y درجه باشه و دمای داخل هم 28 درجه چه انرژی ای لازم داریم تا این اختلاف دما(28 درجه موندن داخل ماشین) حفظ بشه؟(فضای داخل ماشین رو هم 5 متر مکعب در نظر بگیرید)
تا من بتونم مناسب ترین توان رو (p) برا بخاری انتخاب کنم تا برای استفاده 2 ساعت از این توان نه داخل سرد بشه و نه خیلی گرم
شاید بگید خوب از یه lm35 استفاده کن و این همه هم دردسر نکش!!
این کار برام یه خورده دست و پا گیر میشه آخه باید lm35 رو به اندازه کافی از بخاری دور کنم تا اشتباه پیش نیاد و سیم کشی اضافی و هر دفعه هم باید این کارو بکنم
ولی با این محاسبات یه بار برای همیشه راحت میشم
از طرفی هم تا حد امکان در استفاده از انرژی باتری که مهمترین محدودیته صرفه جویی میشه