اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت توربین بادی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ساخت توربین بادی

    سلام من میخوام یه دونه توربین بادی درست کنم دینامش رو هم دارم فقط یه مدار نیاز دارم که ولتاژ زیاد کنه ممنون میشم جواب بدید :biggrin:
    بلند آسمان جایگاه من است.

    #2
    پاسخ : ساخت توربین بادی

    سلام
    بهتون توصیه میکنم از دینام 12 ولت خودرو استفاده کنید . این دینام تقریبا همه چیز لازم برای تبدیل به توربین بادی است . مثلا خروجیش یک سو شده است و آفامات داره که تو هم دورهای بالا و هم دور پایین ولتاز ثابت 14.5 ولت تولید میکنه . و مثلا میتونی مستقیم خروجی رو به باطری خودور وصل کنی و اونطرف هم یک مبدل 12 به 220 ولت یک کیلووات بخری خیلی ارزون تموم میشه .
    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ساخت توربین بادی

      چه پروانه ای باید بهش متصل کنیم؟منظورم اینه از کجا گیر بیاریم پروانشو

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ساخت توربین بادی

        میتونی از لوله پولیکا استفاده کنی
        بلند آسمان جایگاه من است.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : ساخت توربین بادی

          یه سر به سایت سرزمین دانایی بزن یه PDF گذاشته طرح جالبی هست

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : ساخت توربین بادی

            سلام یه سوال داشتم اینجا چطور مییشه عکس اپلود کرد :question:
            بلند آسمان جایگاه من است.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : ساخت توربین بادی

              چنانچه بخواهید از دینام خودرو ها نظیر پراید استفاده کنید، باید دست کم 2000 دور در دقیقه آن را بچرخانید که برای توربین بادی، رسیدن به این نرخ گردش کار سختی است(حتی با چرخدنده).
              استپ موتورها به دلیل داشتن مگنت، راندمان بهتری دارند اما گرانتر هستند. ضمنا از موتورهای مستعمل تریدمیل (ورزشی) هم می توانید به عنوان دینام استفاده کنید.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : ساخت توربین بادی

                نوشته اصلی توسط مهندس نوآور
                چنانچه بخواهید از دینام خودرو ها نظیر پراید استفاده کنید، باید دست کم 2000 دور در دقیقه آن را بچرخانید که برای توربین بادی، رسیدن به این نرخ گردش کار سختی است(حتی با چرخدنده).
                ببخشید ها مگه پراید تو کل عمرش دور موتورش تا 2000 هم میرسه ؟ :eek:

                البته جدا از شوخی معمولا این دینام ها در حالت خلاص موتور که دور موتور فکر کنم زیر 100 دور دردقیقه باشه در عرض 5 دقیقه یک باطری خالی رو همچین پر میکنه که حتی ترانس باطری سازی هم با این سرعت باطری خالی رو پر نمیکنه .لامذهب نمی دونم 10-20 آمپر جریان میده به باطری . این ترانس های خونگی که هست بچه بازیه . من داشتم دادمش به نمکی ببره اوراقش کنه . در عرض شب تا صبح باطری رو تا 10 درصد هم پر نمیکرد . صبح حتی یک بار هم ماشین استارت نمیزد . (یادش بخر. یک رنو مدل 71 اصل فرانسه - سرمه ای رنگ داشتم ) ولی با هل دادن که ماشین روشن میشد - همون دینام مردنی رنو در عرض 5 دقیقه درجا و خلاص یک باطری 75 آمپر ساعت رو حسابی پر میکنه .

                همانطوری که میدونید نسبت قطر پولی دینام نسبت به پولی موتور 5- 6 بار سرعت رو افزایش میده اگر دور موتور به 2000 برسه دور دینام به 12 هزار دور میرسه که فکر کنم آفتامات انقدر مقاومت روتور دینام رو زیاد میکنه که انگار دینام رو خارج از مدار میکنه .البته فکر کنم یک حالت pwm بده به دینام . در غیر اینصورت فکر کنم ولتاز دوسر باطری تا 380 ولت بره . :surprised:




                نوشته اصلی توسط aliesmailim
                میتونی از لوله پولیکا استفاده کنی
                نه دیگه . اگر میخواهید کار جدی بکنید باید دنبال یک ملخ عالی باشید . با نصف کردن لوله پلیکاه و این قظایا فکر کنم توان خروجی توربین حتی 2 -3 وات هم نشه .
                تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
                داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : ساخت توربین بادی

                  نوشته اصلی توسط aliila
                  ببخشید ها مگه پراید تو کل عمرش دور موتورش تا 2000 هم میرسه ؟ :eek:

                  البته جدا از شوخی معمولا این دینام ها در حالت خلاص موتور که دور موتور فکر کنم زیر 100 دور دردقیقه باشه در عرض 5 دقیقه یک باطری خالی رو همچین پر میکنه که حتی ترانس باطری سازی هم با این سرعت باطری خالی رو پر نمیکنه .لامذهب نمی دونم 10-20 آمپر جریان میده به باطری . این ترانس های خونگی که هست بچه بازیه . من داشتم دادمش به نمکی ببره اوراقش کنه . در عرض شب تا صبح باطری رو تا 10 درصد هم پر نمیکرد . صبح حتی یک بار هم ماشین استارت نمیزد . (یادش بخر. یک رنو مدل 71 اصل فرانسه - سرمه ای رنگ داشتم ) ولی با هل دادن که ماشین روشن میشد - همون دینام مردنی رنو در عرض 5 دقیقه درجا و خلاص یک باطری 75 آمپر ساعت رو حسابی پر میکنه .

                  همانطوری که میدونید نسبت قطر پولی دینام نسبت به پولی موتور 5- 6 بار سرعت رو افزایش میده اگر دور موتور به 2000 برسه دور دینام به 12 هزار دور میرسه که فکر کنم آفتامات انقدر مقاومت روتور دینام رو زیاد میکنه که انگار دینام رو خارج از مدار میکنه .البته فکر کنم یک حالت pwm بده به دینام . در غیر اینصورت فکر کنم ولتاز دوسر باطری تا 380 ولت بره . :surprised:




                  نه دیگه . اگر میخواهید کار جدی بکنید باید دنبال یک ملخ عالی باشید . با نصف کردن لوله پلیکاه و این قظایا فکر کنم توان خروجی توربین حتی 2 -3 وات هم نشه .
                  من که پرایدم رو حالت خلاص حداقل 700-800دور را نشون میده بعیده هیچ ماشینی با 100دور کار کنه با نسبت قطر پولی هم که خودتون گفتید پس حداقل 3500دور روی شافت دینام داریم پس عملا به درد توربین بادی دست ساز نمی خوره



                  اگر سرچ کنید اکثر توربینهای بادی دست ساز با موتور آهنربا ثابت ساخته شده .مثل موتور اسکوتر یا تردمیل و.........

                  یک تاپیک مفصل هم در مورد ساختن ژنراتور با کلی لینک داریم سرچ کنید پیدا میشه

                  کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                  ولتر

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : ساخت توربین بادی

                    نوشته اصلی توسط mohamad-h
                    من که پرایدم رو حالت خلاص حداقل 700-800دور را نشون میده بعیده هیچ ماشینی با 100دور کار کنه با نسبت قطر پولی هم که خودتون گفتید پس حداقل 3500دور روی شافت دینام داریم پس عملا به درد توربین بادی دست ساز نمی خوره



                    اگر سرچ کنید اکثر توربینهای بادی دست ساز با موتور آهنربا ثابت ساخته شده .مثل موتور اسکوتر یا تردمیل و.........

                    یک تاپیک مفصل هم در مورد ساختن ژنراتور با کلی لینک داریم سرچ کنید پیدا میشه
                    آره درست میگید من خیلی کم گفتم . انگار دور موتور در حالت خلاص به صورت نرمال 500 است .
                    منتهی اگر بشه با دینام این کا رو کرد تقریبا میشه گفت که مفت در میاد . مثلا الان دینام پراید با آفتاماتش فکر کنم زیر 100 هزار تومن باشه .
                    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
                    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : ساخت توربین بادی

                      برای ملخ هم؛ می تونید از ملخ آماده «پارا موتور» استفاده کنید که البته بیشتر از جنس چوب و دارای فرمتی حرفه ای است (2 و 3 Blade)، که فکر می کنم بهتر است برای افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت، آن را مدتی در پارافین تسویه شده بخوابانید.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : ساخت توربین بادی

                        نوشته اصلی توسط aliila نمایش پست ها
                        آره درست میگید من خیلی کم گفتم . انگار دور موتور در حالت خلاص به صورت نرمال 500 است .
                        منتهی اگر بشه با دینام این کا رو کرد تقریبا میشه گفت که مفت در میاد . مثلا الان دینام پراید با آفتاماتش فکر کنم زیر 100 هزار تومن باشه .
                        برای ساخت توربین بادی اول باید مقدار مورد نیاز را برآورد کرد و استفاده از دینام اتومبیل نیاز به اتصال منبع برق خارجی مثل باتری دارید ، چون دینام خود تحریک نیست و با هر سرعتی بچرخانید هیچ ولتاژی تولید نمیکند تا اینکه به بالشتکها برق بدهید تا آهنربا شوند ، بهتره از موتور dc مغناطیس دائم مثل موتور برف پاک کن یا موتور فن دینام یا موتور تردمیل dc استفاده کرد بهرحال باید ولتاژ و دور موتور را بدانید مثلا من یک موتور ۱۸ ولت dc مغناطیس دائم دارم که ۲۴۰ دور است و یکی ۹۰ ولت و ۱۲۰۰ دور ، خب اولی ۱۸÷۲۴۰ =۰٫۰۷۵ یعنی در ۲۰۰ دور ۱۵ ولت و دومی هم همین مقدار تولید میکند و برق تولیدی dc است و نیازی به رکتیفای. ندارد ، البته موتورهای پله ای (استپرها ) خیلی بهترند چون در دور کم برق زیاد تولید میکنه و چون ac است میشود یکسوسازها را سری بست تا ولتاژ بالا برود یا موازی بست تا آمپری بیشتری بدهد ، موتورهایی که گفتم وقتی با دست بچرخانید لامپ ۱۲ ولت را روشن میکند البته باید در نظر داشت هر چه برق بیشتری بگیرید موتور سفت تر میچرخد ، دینام اتومبیل ۴۵ تا ۱۲۰ آمپر تولید میکند که هنگام تولید برق و استفاده از آن اصلا با دست نمی چرخد . وقتی چراغها و تمام وسایل برقی را روشن میکنید صدای موتور مثل هنگام استفاده از کولر تغییر میکند . یعنی دینام سفت میشه که توربینهای دست ساز اصلا قدرت آن را نخواهند داشت فیلمهای یوتیوپ تبلیغاتی و دروغ است ، مثل تولید برق رایگان که خیلیها ادعا دارند ولی عملی نیست .

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : ساخت توربین بادی

                          یک طرح هست به اسم توربین های بادی مقیاس کوچک بزرگراهی ، به صورت تکی در وسط اتوبان ها نصب می شوند و با حرکت خودرو ها از هر دوطرف ، برق تولید میشود ، یک جست و جو کنید به نظرم موضوع جالبی هست من تحقیقات کاملی روش داشتم چندین وقت پیش . گفتم یه موقع به کارتون بیاد

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : ساخت توربین بادی

                            نوشته اصلی توسط Zhm412 نمایش پست ها
                            برای ساخت توربین بادی اول باید مقدار مورد نیاز را برآورد کرد و استفاده از دینام اتومبیل نیاز به اتصال منبع برق خارجی مثل باتری دارید ، چون دینام خود تحریک نیست و با هر سرعتی بچرخانید هیچ ولتاژی تولید نمیکند تا اینکه به بالشتکها برق بدهید تا آهنربا شوند ، بهتره از موتور dc مغناطیس دائم مثل موتور برف پاک کن یا موتور فن دینام یا موتور تردمیل dc استفاده کرد بهرحال باید ولتاژ و دور موتور را بدانید مثلا من یک موتور ۱۸ ولت dc مغناطیس دائم دارم که ۲۴۰ دور است و یکی ۹۰ ولت و ۱۲۰۰ دور ، خب اولی ۱۸÷۲۴۰ =۰٫۰۷۵ یعنی در ۲۰۰ دور ۱۵ ولت و دومی هم همین مقدار تولید میکند و برق تولیدی dc است و نیازی به رکتیفای. ندارد ، البته موتورهای پله ای (استپرها ) خیلی بهترند چون در دور کم برق زیاد تولید میکنه و چون ac است میشود یکسوسازها را سری بست تا ولتاژ بالا برود یا موازی بست تا آمپری بیشتری بدهد ، موتورهایی که گفتم وقتی با دست بچرخانید لامپ ۱۲ ولت را روشن میکند البته باید در نظر داشت هر چه برق بیشتری بگیرید موتور سفت تر میچرخد ، دینام اتومبیل ۴۵ تا ۱۲۰ آمپر تولید میکند که هنگام تولید برق و استفاده از آن اصلا با دست نمی چرخد . وقتی چراغها و تمام وسایل برقی را روشن میکنید صدای موتور مثل هنگام استفاده از کولر تغییر میکند . یعنی دینام سفت میشه که توربینهای دست ساز اصلا قدرت آن را نخواهند داشت فیلمهای یوتیوپ تبلیغاتی و دروغ است ، مثل تولید برق رایگان که خیلیها ادعا دارند ولی عملی نیست .

                            درود
                            شماها اصلا نگاهی به تاریخ پستها میکنید یا نه ؟؟؟؟ آخرین پست در این زمینه مربوط به آذر 1393 هست یعنی کسی که این تاپیک را شروع کرده در این 7 سال و اندی یا به مقصودش رسیده یا کلا بیخیال مطلب شده حالا پاسخ دادن به موضوع طرف الان چه معنی دارد ؟؟ من نمیدانم !!! فقط میتواند برای بالا بردن آمار پستها باشد و لا غیر .

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X