ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 20
  1. #1
    2013/03/18
    babol
    1,396
    669

    ایجاد جرقه ی شدید در موتور یونیورسال جاروبرقی

    دوستان موتور جاروبرقی رو جهت آزمایش کردن برای چپ گرد یا راست گرد کردن گرفتم،
    در همون جهتی که خودش میچرخید زدم به برق ، جاروبک هاش جرقه ی کمی داشتند،
    ولی وقتی جهت چرخششو برعکس کردم ، چنان جرقه ی میزنه که انگار جوشکاریه.
    باز تو جهت خودش جرقه خیلی کمه.
    راهی داره که در جهت عکس، بدونه جرقه بچرخه؟
    اصلا چرا باید جرقه بزنه؟

    فیلمشم گرفتم ،میتونید ببینید:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)
  2. #2
    2014/07/08
    سرزمين پارس
    463
    11

    پاسخ : ايجاد جرقه ي شديد در موتور يونيورسال جاروبرقي

    نقل قول نوشته اصلی توسط hosseinam
    دوستان موتور جاروبرقي رو جهت آزمايش کردن براي چپ گرد يا راست گرد کردن گرفتم،
    در همون جهتي که خودش ميچرخيد زدم به برق ، جاروبک هاش جرقه ي کمي داشتند،
    ولي وقتي جهت چرخششو برعکس کردم ، چنان جرقه ي ميزنه که انگار جوشکاريه.
    باز تو جهت خودش جرقه خيلي کمه.
    راهي داره که در جهت عکس، بدونه جرقه بچرخه؟
    اصلا چرا بايد جرقه بزنه؟

    فيلمشم گرفتم ،ميتونيد ببينيد:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود
    واقعا جوشکاريه :mrgreen: :mrgreen: آقا به نظرت روش تغيير جهتت درسته؟ يه نگاه به کتاب ماشين بنداز يه چيز يادمه اينکه تغيير پلاريته نميدونم تو کدوم موتور بود تغيير جهت نميده چون همزمان جريان آرميچرم عوض ميشه بايد سر قطب هاش عوض بشه
    در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........
  3. #3
    2013/03/18
    babol
    1,396
    669

    پاسخ : ایجاد جرقه ی شدید در موتور یونیورسال جاروبرقی

    همین الان تغییر میدان رو سیم پیچ های استاتور هم دادم، ولی نتیجه همونه،
    هر 2 راه تغییر دور رو انجام دادم ، ولی تو یه جهت با جرقه های قابل قبول، تو یه جهت دیگه جوشکاری.

    این دیگه چه مسخره بازی هست که این موتور در میآره.
    کل پروژمو مختل کرد.

    با تشکر.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)
  4. #4
    2014/07/08
    سرزمين پارس
    463
    11

    پاسخ : ايجاد جرقه ي شديد در موتور يونيورسال جاروبرقي

    نقل قول نوشته اصلی توسط hosseinam
    همين الان تغيير ميدان رو سيم پيچ هاي استاتور هم دادم، ولي نتيجه همونه،
    هر 2 راه تغيير دور رو انجام دادم ، ولي تو يه جهت با جرقه هاي قابل قبول، تو يه جهت ديگه جوشکاري.

    اين ديگه چه مسخره بازي هست که اين موتور در ميآره.
    کل پروژمو مختل کرد.

    با تشکر.
    از زغال هاش نيست ؟ :eek: ولتاژ همون 220 ميديد؟
    در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........
  5. #5
    2013/03/18
    babol
    1,396
    669

    پاسخ : ایجاد جرقه ی شدید در موتور یونیورسال جاروبرقی

    فکر نکنم از زغال باشه، چون یه طرف و خوب میچرخه، جهته دیگه اینجوریه.

    آره ولتاژ همون 220 هست.

    با تشکر.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)
  6. #6
    2014/07/08
    سرزمين پارس
    463
    11

    پاسخ : ايجاد جرقه ي شديد در موتور يونيورسال جاروبرقي

    نقل قول نوشته اصلی توسط hosseinam
    فکر نکنم از زغال باشه، چون يه طرف و خوب ميچرخه، جهته ديگه اينجوريه.

    آره ولتاژ همون 220 هست.

    با تشکر.
    مطمئن هستيد اين موتورهاي جارو برقي دوجهته هستند؟يعني در دو جهت عملکرد يکسان دارند؟ از نظر تئوري درسته که با تغيير ميدان يا پلاريته جهت عوض شه ولي خب هميشه که تئوري و عملي يکسان نيستند درسته؟و اينکه جرقه زماني رخ ميده که کموتاسيون در محور خنثي انجام نشه............حالا اين بحثش تئوريه و دردي رو دوا نميکنه
    راستي اين موتورها قطب کمکي هم دارند؟چون قطب کمکي جرقه رو يکم کم ميکنه فک کنم
    بنظرم موتورش فقط در يه جهت کاربرد داره :-?
    در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........
  7. #7
    2013/03/18
    babol
    1,396
    669

    پاسخ : ایجاد جرقه ی شدید در موتور یونیورسال جاروبرقی

    نه مطمئن نیستم که دوطرفه باشه. آره تئوری و عملی فرق داره زیاد، آره کمتاسیون در محور خنثی انجام نشه اینجوری میشه، تو بعضی از یونیورسال ها میآن جای محوری خنثی رو تغییر میدن، برای اینکه زیر بار محور خنثی تغییر میکنه ، و طراحان میآن اون موتور رو بر اساس همون بار طراحی میکنن تا جرقه کم بزنه، و محور خنثی رو تغییر زاویه میدن تا موتور زیر بار کمتر جرقه داشته باشه، مثل موتور دلر ، که وقتی بهش نیاز داریم روشنه ، یعنی وقتی زیره بار هست روشنه .

    نه سیم پیچ جبران کننده هم نداره.

    این فصل موتور یونیورسال و میدنی تو کدوم کتاب هنرستان بود؟ac or dc


    با تشکر.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)
  8. #8
    2014/07/08
    سرزمين پارس
    463
    11

    پاسخ : ايجاد جرقه ي شديد در موتور يونيورسال جاروبرقي

    نقل قول نوشته اصلی توسط hosseinam
    نه مطمئن نيستم که دوطرفه باشه. آره تئوري و عملي فرق داره زياد، آره کمتاسيون در محور خنثي انجام نشه اينجوري ميشه، تو بعضي از يونيورسال ها ميآن جاي محوري خنثي رو تغيير ميدن، براي اينکه زير بار محور خنثي تغيير ميکنه ، و طراحان ميآن اون موتور رو بر اساس همون بار طراحي ميکنن تا جرقه کم بزنه، و محور خنثي رو تغيير زاويه ميدن تا موتور زير بار کمتر جرقه داشته باشه، مثل موتور دلر ، که وقتي بهش نياز داريم روشنه ، يعني وقتي زيره بار هست روشنه .

    نه سيم پيچ جبران کننده هم نداره.

    اين فصل موتور يونيورسال و ميدني تو کدوم کتاب هنرستان بود؟ac or dc


    با تشکر.
    داخل کتاب هنرستان که فکر نکنم باشه دقيق يادم نيست چرا يه چيزي يادم اومد فکر کنم داخل ac هنرستان وقتي موتورهاي تکفاز رو بررسي ميکرد يونيورسال هم بود اما فک نکنم توضيح زيادي داده بود ، اولش به اين فکر نکردم که يونيورسال هست واسه همين همينجوري گفتم کتاب هنرستان اما داخل کتاب ماشين که دانشگاه تدريس ميشه هستش فکر کنم ماشين مخصوص بحثش بود چون جز دسته بندي ماشين هاي مخصوص هست
    داخل کتاب چاپمن يا پي سي سن بايد باشه و گسترده تر بحث شده
    اما شايد نتوني دليلش رو پيداکني اگه از يه کسي که کاربلد باشه بپرسي بهتره
    نظر من اينه چون ما براي جاروبرقي ميخوام مکش داشته باشيم و فقط يه جهت برامون مهمه ،موتورش رو طوري طراحي کردن که در همين جهت مکش کاراييشو داشته باشه ،اينکه تو خلاف جهت جرقه ميزنه مهم نيست چون هدف مکش هست
    در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........
  9. #9
    2013/03/18
    babol
    1,396
    669

    پاسخ : ایجاد جرقه ی شدید در موتور یونیورسال جاروبرقی

    آره حق با شماست، با کمکتون فهمیدم که گیرش اینه که محور خنثی رو زیر بار داری تنظیم کردن و اونم تو یک جهت، و تو جهت دیگش محور خنثی دورتر هست، برا همین جرقه خیلی زیاده .

    ولی موتور دریلم اینطوری نیست، هر دو طرف جرقش کمه، چون دریلم دوطرفه طراحی شده.

    اصلا میدونید من چی میخام!!! من یه موتور تکفاز میخام که بیام ترمز جریان مخالف رو مدل کنم برای کنفرانسم، با میکرو و بقیه داستانها.

    دیروز رو موتور خازن دائم کار هم امتحان کردم ولی جواب نداد.

    اینو میخام که مثلا یه موتوری که ر استگرد داره میچرخه؛ به طوره آنی جهت میدان تغییر کنه (چپگرد) جهت موتور هم آنی تغییر کنه ، برای ترمز زدن.

    این سومین موتوری بود که تست گرفتم.میدونم که موتورم باید 3 فاز باشه تا همچین کاری بکنم،هنرستان هم خیلی انجام دادیم، ولی کلاس برق 3 فاز نداریم. مجبور رو موتور تکفاز انجامش بدم.

    شما نظری نداری؟


    با تشکر.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)
  10. #10
    2014/07/08
    سرزمين پارس
    463
    11

    پاسخ : ايجاد جرقه ي شديد در موتور يونيورسال جاروبرقي

    نقل قول نوشته اصلی توسط hosseinam
    آره حق با شماست، با کمکتون فهميدم که گيرش اينه که محور خنثي رو زير بار داري تنظيم کردن و اونم تو يک جهت، و تو جهت ديگش محور خنثي دورتر هست، برا همين جرقه خيلي زياده .

    ولي موتور دريلم اينطوري نيست، هر دو طرف جرقش کمه، چون دريلم دوطرفه طراحي شده.

    اصلا ميدونيد من چي ميخام!!! من يه موتور تکفاز ميخام که بيام ترمز جريان مخالف رو مدل کنم براي کنفرانسم، با ميکرو و بقيه داستانها.

    ديروز رو موتور خازن دائم کار هم امتحان کردم ولي جواب نداد.

    اينو ميخام که مثلا يه موتوري که ر استگرد داره ميچرخه؛ به طوره آني جهت ميدان تغيير کنه (چپگرد) جهت موتور هم آني تغيير کنه ، براي ترمز زدن.

    اين سومين موتوري بود که تست گرفتم.ميدونم که موتورم بايد 3 فاز باشه تا همچين کاري بکنم،هنرستان هم خيلي انجام داديم، ولي کلاس برق 3 فاز نداريم. مجبور رو موتور تکفاز انجامش بدم.

    شما نظري نداري؟


    با تشکر.
    100درصد همينطور بوده واسه همين ميگم تئوري يه چيزه عملي زمين تا آسمون فرق داره و به طراحش بستگي داره :agree: من يه نظر دارم اما اگه عملي بشه، مدارايي که با خازن از 3 فاز به تکفازتبديل ميشند رو تست کرديد؟فکر کنم جوابگوت باشه :nice:
    در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 20

موضوعات مشابه

  1. تشخیص نیم سوز شدن موتور جاروبرقی (یونیورسال)
    توسط ic 555 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2016/01/14, 14:51
  2. مدار کنترل سرعت موتور یونیورسال جاروبرقی
    توسط MGH-POWER86 در انجمن الكترونيك صنعتی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/08/18, 03:55
  3. باز کردن موتور جاروبرقی
    توسط eca.samani در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2013/06/21, 09:34
  4. کنترل دور موتور یونیورسال
    توسط mohsenjooon در انجمن الكترونيك صنعتی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/06/29, 15:16
  5. کنترل دور موتور یونیورسال
    توسط hossein.farahmandfar در انجمن الكترونيك صنعتی
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 2011/10/22, 21:07

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •