اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

    سلام به همه
    دوستان تصمیم گرفتم واسه تعمیراین آمپلی سوخته یه تاپیک جدابزنم.
    مارک ومدل آمپلی بدین صورت هست:
    karina ab-450 1200w
    اینم لینک خودآمپلی:
    http://www.karina-us.com/994?ArticleID=6134
    قسمت تغذیه آمپلی ماسفتاش سوخته بودروبردزده بودirfz44nولی irfz34nروش انداخته بودن منم 44nگذاشتم.
    دیوداش سوخته بودن منم مشابهشون روانداختم.
    ترانزیستورای بخش آمپلی هم2sc4467,2sa1694هستش که ازهرکدوم 4تاس که همشونم سالمن.
    عکس وتوضیحات بیشترفرداقرارداده میشن.
    سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

    #2
    پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

    یعنی الان کار میکنه یا نه؟!

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

      اینم ازعکسا:
      http://s5.picofile.com/file/8156828800/IMG_20141212_142210.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156828984/IMG_20141212_142214.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156829100/IMG_20141212_142221.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156829242/IMG_20141212_142226.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156829384/IMG_20141212_142322.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156829526/IMG_20141212_142330.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156829618/IMG_20141212_142335.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156829726/IMG_20141212_142340.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156829826/IMG_20141212_142345.jpg

      اضافه شده در تاریخ :
      نه عزیزکارمی کردکه مشکلی نداشتم.مشکل الان اینه که وقتی ولتاژوصل مدارمیشه دیودقسمت مثبت درجامیسوزه.دیودسوخته روهم که درمیارم بایه دونه دیودمنفی مشکلی نداره ولتاژم 40.5میده فقط تواین شرایط یه مقاومت 220اهم 3وات بایه دیود15ولت 1وات گرم میشن درحدی که یه صدم ثانیه هم نمیشه بشون دست زدولی بااین همه خودشون سالمند.
      تواین عکسامقاومت ودیودرومشخص کردم:
      http://s5.picofile.com/file/8156832092/IMG_20141212_142301.jpg

      http://s5.picofile.com/file/8156832192/IMG_20141212_142308.jpg
      سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

        الان مدارت پروتکت شده؟ اینطور که از عکس معلومه اون دیود زنر مربوط به قسمت فیلتر ها و ورودی آمپلی هستش،باید اون قسمت از مدار ولتاژ متقارن 15 ولت داشته باشی،یعنی تغذیه آیسی های اون قسمت که اگه اشتباه نکنم باید 4558 باشن !!
        ببین اگه نداری پس باید مسیر تغذیه اون قسمت رو چک کنی!
        میتونی واسه اینکه سریعتر به نتیجه برسی تغذیه اون قسمت از مدار رو قطع کنی ببینی که باز هم جریان کشی داری یا نه!

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

          درود
          همان طور که دوست عزیزمون فرمودند اون مقاوت و دیود برای تغذیه اپ امپ ها میباشد گرم شدنش طبیعی هست ولی نه این که بخاری برقی باشه دیگه چک کن ببین چند ولت داره خروجی دیود زنر باید 12-15 رو داشته باشه شاید خروجی اتصال کوتاه شده
          اون قضیه دیود مثبت منفی چیه ؟؟ پل دیود یکسو ساز رو میگی ؟؟ باید چک کنی شاید جهتشون درست نیست چون مشابه گذاشتی میگم شاید هم خروجی اتصال کرده یک جایی یا ترانزیستور هاش رفته
          باید همه موارد رو چک کنی جایی اتصال نداشته باشه
          Fail Never
          گروه انجمن صوتی در تلگرام 09159126127
          دوستانی که تمایل دارن لطفا پیام بدین

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

            نوشته اصلی توسط 2eny1
            الان مدارت پروتکت شده؟ اینطور که از عکس معلومه اون دیود زنر مربوط به قسمت فیلتر ها و ورودی آمپلی هستش،باید اون قسمت از مدار ولتاژ متقارن 15 ولت داشته باشی،یعنی تغذیه آیسی های اون قسمت که اگه اشتباه نکنم باید 4558 باشن !!
            ببین اگه نداری پس باید مسیر تغذیه اون قسمت رو چک کنی!
            میتونی واسه اینکه سریعتر به نتیجه برسی تغذیه اون قسمت از مدار رو قطع کنی ببینی که باز هم جریان کشی داری یا نه!
            اون دیودقسمت مثبت که میزارم درجامیسوزه بدون اون دیودچراغ سبزروشنه ولتازشم تقریبارو41هستش.اون مقاومت 220اهم باولتازمنفی تغذیه سری شده وواردقسمت فیلترشده که ولتازشواندازه گرفتم 15ولت بودولی دوتاشم بدجورداغ می کنن اره ایسیاهمشون4558هستند سوختن اون دیودم احتمالش هست یه قسمتی ازمداراتصال کوتاه شده ولی کجانمی دونم.

            اضافه شده در تاریخ :
            نوشته اصلی توسط jooly
            درود
            همان طور که دوست عزیزمون فرمودند اون مقاوت و دیود برای تغذیه اپ امپ ها میباشد گرم شدنش طبیعی هست ولی نه این که بخاری برقی باشه دیگه چک کن ببین چند ولت داره خروجی دیود زنر باید 12-15 رو داشته باشه شاید خروجی اتصال کوتاه شده
            اون قضیه دیود مثبت منفی چیه ؟؟ پل دیود یکسو ساز رو میگی ؟؟ باید چک کنی شاید جهتشون درست نیست چون مشابه گذاشتی میگم شاید هم خروجی اتصال کرده یک جایی یا ترانزیستور هاش رفته
            باید همه موارد رو چک کنی جایی اتصال نداشته باشه
            گرم شدن داریم تاگرم شدن ایناروحتی یهصدم ثانیه هم نمی تونی دست بهشون بزنی.خروجی دیود15ولت میده.
            اون دیودام نظورم دیودای یکسوسازقسمت تغذیه هست جهتشونم درسته اتصال کوتاهم نتونستم جایی روپیداکنم.
            سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

              سلام مقاومت های روبرو 44n را همرو تعویض کن ترانزیستور درایوارو چکن کن،سوختنش اون دیوده به هم وصل بودن پایه هاست بردو چک کن اون سه نقطه نباید به هم اتصال داشته باشن،سلفت دایره هم داغ میشه؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                آیسیtl494cn روهم عوض کن تغذیه قسمت پری است حتما عوض کن

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                  نوشته اصلی توسط محسن اسدنژاد قبادلو
                  سلام مقاومت های روبرو 44n را همرو تعویض کن ترانزیستور درایوارو چکن کن،سوختنش اون دیوده به هم وصل بودن پایه هاست بردو چک کن اون سه نقطه نباید به هم اتصال داشته باشن،سلفت دایره هم داغ میشه؟
                  اون مقاومتاسالمن درایورام سالمن اون دیودم وسطی که مال ورودی acهستش اون دوتای دیگم مال ولتاژمثبت که توخودبردبه هم وصلن که درستشم همینه.سلفه داغ نمیشه.

                  نوشته اصلی توسط محسن اسدنژاد قبادلو
                  آیسیtl494cn روهم عوض کن تغذیه قسمت پری است حتما عوض کن
                  فقط مونده ایسی 494روعوض کنم که اونم بعیدمی دونم سوخته باشه.
                  سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                    اگه زمانی دیود رو در میاری چراغ سبز روشنه و ولتاژ مدار هم به راهه پس آیسی سالمه و نیازی به تعویض نداره!
                    فقط مسیری که اون دیود هست رو چک کن ببین ایراد از کجاس که جریان میکشه و باعث میشه دیود بیشتر از توانش جریان عبور بده و بسوزه!
                    ممکنه یکی از پ امپ ها سوخته باشه ولی خیلی کم پیش میاد که این اتفاق بیفته.
                    ولتاژ پایه پ امپ ها رو گرفتی؟ باید متقارن باشن و بین 12 تا 15! ممکنه از ریل تغذیه باشه،گرم کردن اون مقاومت ها هم به خاطر جریان زیادی هست که ازش عبور میکنه.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                      نوشته اصلی توسط 2eny1
                      اگه زمانی دیود رو در میاری چراغ سبز روشنه و ولتاژ مدار هم به راهه پس آیسی سالمه و نیازی به تعویض نداره!
                      فقط مسیری که اون دیود هست رو چک کن ببین ایراد از کجاس که جریان میکشه و باعث میشه دیود بیشتر از توانش جریان عبور بده و بسوزه!
                      ممکنه یکی از پ امپ ها سوخته باشه ولی خیلی کم پیش میاد که این اتفاق بیفته.
                      ولتاژ پایه پ امپ ها رو گرفتی؟ باید متقارن باشن و بین 12 تا 15! ممکنه از ریل تغذیه باشه،گرم کردن اون مقاومت ها هم به خاطر جریان زیادی هست که ازش عبور میکنه.
                      من خودم به ایسی بغل همون دیود15ولت شک دارم چون اونم نسبت به بقیه پ امپاگرماش بیشتره حالاتست می کنم نتیجشومیگم.
                      سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                        اونو از مدار خارج کن ببین چی میشه.
                        نتیجه رو اعلام کن تا اگه حل نشد یه فکری واسش بکنیم :rolleyes:

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                          نوشته اصلی توسط 2eny1
                          اونو از مدار خارج کن ببین چی میشه.
                          نتیجه رو اعلام کن تا اگه حل نشد یه فکری واسش بکنیم :rolleyes:
                          بدبختی اینجاست که واسه سه تاپ آمپاسوکت گذاشته که راحت بشه تعویض کردوایه سه تاش نزاشته بایداونم درآوردم سوکت بزارم .
                          سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                            اون ایسی رودرآوردم به اضافه سه تایی که سوکت دارن توعکسم مشخص هست بازم اون مقاومت ودیودبدورداغ می کنند.
                            سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راهنمایی برای تعمیرآمپلی ماشین

                              یه دونه زنر دیگه اینور مدار هست،اونو تست کردی؟
                              مسیر اون مقاومت به کلید چند حالته میرسه ها؟
                              اگه میرسه اونو دستکاری کن ببین سالمه

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X