اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تعمیر خطوط انتقال نیرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تعمیر خطوط انتقال نیرو

    سلام


    دوستان اگه کسی از نحوه تعمیر خط انتقال بدونه قطع برق خط انتقال موضعی داره قرار بده استفاده کنیم به همراه توضیح.


    با تشکر ازمهندسان گرامی :nice: :nice: :nice:
    @ *.*.*619*.*.*.@

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.390

    #2
    پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

    به صورت خلاصه عمده تعمیرات گرم خطوط مربوط میشه به تعویض زنجیره مقره ها که توسط چوب پرچهای عایق به همراه تجهیزات ایمنی کلیه یک زنجیره مقره تعویض میشه.و به این صورته که اول توسط یک چوب عایق مخصوص ومتناسب با سطح ولتاژ خط به دکل مهار میشه و بعد توسط چوبهای مخصوص عایق ، خارهای زنجیره مقره باز میشه و مقره ها برداشته شده و با زنجیره مقره سالم تعویض شده و عملیات برعکس حالت قبل اجرا میشه.
    در ضمن شستشوی مقره ها هم به حالت گرم توسط آب مقطر که عایقه انجام میشه.
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

      باسلام

      تشکر از پاسخ شما دوست عزیز

      کابل خط انتقال چی؟؟ عوض میشه؟؟ oo: اگه میشه چطوری؟
      @ *.*.*619*.*.*.@

      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.390

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

        هادی خط انتقال تا پاره نشه معمولا نیازی به تعویض یا تعمیر پیدا نمیکنه که در صورت پاره شدن خط قطع میشه و دیگه گرم کارکردن معنی نداره.
        اگه هادی پاره بشه توسط بوشن اتصال داده میشه.
        الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

          من در کلیپ دیدم که کابل خط انتقال را بصورت گرم تعویض میکردن البته تو تلویزیون بود خیلی جالب بود. :eek:
          @ *.*.*619*.*.*.@

          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.390

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

            فکر کنم تو ژاپن بود.حد اقلش تو ایران همچین عملیاتی انجام نمیشه.
            اون کابل با ظرفیت جریاندهی بیشتر و وزنی برابر با هادی قبلی بوده که تعویض شده.
            اگه نیاز به ظرفیت بالاتر باشه باید هادی عوض بشه ولی اگه وزن هادی زیادتر بشه باید کل تجهیزات خط انتقال مثل دکل ها مقره ها و ... باید تعویض بشه که به صرفه نیست.
            الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

              درود بر همگی
              راستش من قدرتیم عشق برق فشارقوی هم هستم :mrgreen:تو سایتم چند تا کلیپ قرار دادم اگر خواستید لینک بذارم استفاده کنید واسه دانلود گذاشتم
              در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو



                اگر بزارین ممنونم میشم کوروش خان @};-
                @ *.*.*619*.*.*.@

                http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.390

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

                  سرچ کنید پارسی برق
                  اینجا لینک رو ناقص میذاره من با فاصله مینویسم شما اصلاح کنید

                  www . parsibargh . com

                  صفحه اول نوشته تعمیرات خط گرم ، صفحه های دیگه هم درباره کلیدهای فشارقوی فیلم گذاشتم @};-
                  در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

                    خیلی ممنون آقا کوروش @};-

                    آقا کوروش مقاله ی راجبه ارمیچر دارین البته آرمیچرهای سیم پیچی شده که در سشوار -فرز-بتن کن و.......و نحوه تولید گشتاور در این جور دستگاها وخلاصه نحوه کار کردن آنها؟؟ :redface: :redface:

                    @ *.*.*619*.*.*.@

                    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.390

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

                      نوشته اصلی توسط Masuod619
                      خیلی ممنون آقا کوروش @};-

                      آقا کوروش مقاله ی راجبه ارمیچر دارین البته آرمیچرهای سیم پیچی شده که در سشوار -فرز-بتن کن و.......و نحوه تولید گشتاور در این جور دستگاها وخلاصه نحوه کار کردن آنها؟؟ :redface: :redface:
                      خواهش میشه داداشم
                      راستش دقیق نمیدونم باید نگاه کنم تو فایل هام ببینم هست یا نه
                      میخواید درباره نوع سیم پیچی و کارکرد موتورهایی مثل یونیورسال بدونید؟اگه راجع به کارکردشون و تنظیم دور و........میخواید میتونید به کتاب های P.C.Sen و چاپمن و اینا مراجعه کنید یه سری توضیحات داره
                      اگه میخواید با سیم پیچی هاشون آشنا شید فکر کنم کتاب سیم پیچی هنرستان فنی ها (خودمم فنی خوندم) بدرد بخوره ،اوناع سیم پیچی ها توش هست البته زیاد یادم نیست سیم پیچی روتور رو داشت یا نه
                      اما تو کاردانی که دوتا کارگاه سیم پیچی داشتیم یکیش مربوط به سیم پیچی روتور بود که انجام دادیم و جواب هم داد
                      در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

                        با سلام کوروش خان

                        بله میدونم تو ماشین dc فصل چهار هست راستش از شما چه پنهون من کار اموزی را رفتم به تعمیر گاه سیم پیچی
                        که اکثرا ارمیچر یا بالتشک میپیچیدن (که اکثرا بتن کن . فرز .دریل و....) بود و هر از چند گاهی تعمیر کوچک میکردن خودتون میدونید دیگه زغال و........
                        راستش یه گزارش دستی نوشتم بردم دانشگاه گفتن باید یه تحقیق دیگه کنار این باید بیاری هر چقدر تو اینترنت گشت زدم چیز خوبی گیرم نیومد گفتن شاید شما داشته باشین اگه براتون مقدر هست کوروش خان برام بزارین @};- @};- @};-
                        راستی کوروش خان مثل اینکه سرباز هستین کجا افتادین؟ تو شهر خودتون؟ نیروی انتظامی یا ارتش یا سپاه ؟ یکم از سربازی بگین آخه منم میخوام برم ترم آخر هستم :mrgreen: در ضمن منم مثل شما هنرستانی هستم
                        :bye
                        با تشکر

                        @ *.*.*619*.*.*.@

                        http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.390

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

                          نوشته اصلی توسط Masuod619
                          با سلام کوروش خان

                          بله میدونم تو ماشین dc فصل چهار هست راستش از شما چه پنهون من کار اموزی را رفتم به تعمیر گاه سیم پیچی
                          که اکثرا ارمیچر یا بالتشک میپیچیدن (که اکثرا بتن کن . فرز .دریل و....) بود و هر از چند گاهی تعمیر کوچک میکردن خودتون میدونید دیگه زغال و........
                          راستش یه گزارش دستی نوشتم بردم دانشگاه گفتن باید یه تحقیق دیگه کنار این باید بیاری هر چقدر تو اینترنت گشت زدم چیز خوبی گیرم نیومد گفتن شاید شما داشته باشین اگه براتون مقدر هست کوروش خان برام بزارین @};- @};- @};-
                          راستی کوروش خان مثل اینکه سرباز هستین کجا افتادین؟ تو شهر خودتون؟ نیروی انتظامی یا ارتش یا سپاه ؟ یکم از سربازی بگین آخه منم میخوام برم ترم آخر هستم :mrgreen: در ضمن منم مثل شما هنرستانی هستم
                          :bye
                          با تشکر
                          درود بر شرفت :rolleyes:
                          ببین پیچیدن آرمیچر موتورها کار هرکسی نیست چون باید بالانسش کنن و اگه درست بالانس نشه روی هسته دورش ساییدگی ایجاد میکنه و شفتش میزون نمیچرخه و باعث ایجاد سروصدا و شایدم به سوختن یا جریان کشیدن بیشتر میشه و معمولا چون کار سختی هست زیاد رو نمیارن بهش چون سیم پیچی موتور تکفاز و 3فاز براشون صرفه بیشتری داره ،وقتی که رو میخوان بذارن برا پیچیدن آرمیچر میذارن برا پیچیدن چندین موتور تکفاز یا 3فاز که درمقایسه با وقتی که میبره به صرفه تره(البته اینو استادمون تو کاردانی گفت و همچنین یه سیم پیچی رفتم طرف همینو گفت )
                          البته بالشتک رو میپیچن چون مثل آرمیچر دردسر بالانس کردن نداره و چن تا کلاف بیشتر نیست
                          والله نگاه انداختم چیزی پیدا نکردم
                          آره پذیرش سپاه بودم فعلا اندک ماهم البته کسری هم دارم 6ماه
                          اگه بسیجی و اینا نداری برو ارتش احترامت سرجاشه ولی باید به پایه ها و درجه دارها احترام بذاری اما تو سپاه چون بیشتر جوش صمیمی ایناس برا همه کس احترام نمیذاری جز اونا که خیلی مهم اند مثل فرمانده اون پادگان
                          اینم بگم من که الان لیسانسم هیچ احترامی برام قائل نیستن رک بهت بگم بیای سپاه کارای خدماتی بیخ ریشته واسه همینم هست سپاه بیشتر دیپلم جذب میکنه :biggrin:
                          در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

                            سلام

                            اره تمام مراحلش را بلدم بریدن سیم های ارمیچر- عایق بندی - لاک زدن - بالانس- تست اتصال کوتاه با دستگاه گرولر- و دستکاه تست بالانس و... تو تعمیرگاه ما یه نفری هست تو 10 دقیقه آرمیچر را سیم پیچی میکنه وتمام .
                            بهشون خوب مصرفه آقا کوروش بدک هم نیست :smile:
                            کوروش خان والا امیدم به شما بود خوشحال شده بودم که هنرستانی پیدا کردم حتما یه گزارش چیزی میاره میذاره شما هم جوابم کردین :cry: :cry: :cry: :cry2: :cry2:
                            @ *.*.*619*.*.*.@

                            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.390

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تعمیر خطوط انتقال نیرو

                              [quote=Masuod619]

                              امیدت به خدا باشه داداش :rolleyes:
                              اگه تو نت چیزی پیدا نکردی پس دیگه نگرد راستی فکر کنم جزوه سیم پیچی کاردانیم هست که از اول تا اخرشم طراحی این آرمیچر هاست یکم توضیح و بیشتر مثال هست به درد میخوره؟اگه پیداش کنم میتونم عکس بگیرم قرار بدم اینکار میتونم انجام بدم
                              ببین سیم پیچی موتور و آرمیچر ها تئوریش با عملیش خیلی فرق داره تو سیم پیچی که کار میکنی پس میدونی همه سیم پیچ ها یک یا چند دفتر دارن و انواع نقشه ها و توضیحات و تجربه هاشون رو داخلش مینویسند که اگر باز به اون مشکل برخوردند برگردند و از رو دفتر مشکل رو حل کنند
                              اگه نقشه و توضیحاتی کم از این آرمیچرها به دردت میخوره قرار بدم اما بنظرم جزوه ای که کاردانی بهمون گفت درحد همون ماشین و کتاب dc هنرستان بود :rolleyes:
                              در روزگاري که لبخند ادم ها بخاطر شکست توست برخيز تا بگيرند.........

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X