ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13
  1. #1
    2012/09/17
    50
    4

    درگیری LF33 و موتور!

    با سلام!
    دوستان مداری دارم که یه موتور دی سی 6 ولتی رو با L298 درایو میکنه، دوتا رگولاتور داره که یکیش 7805 هست و واسه تغذیه میکرو استفاده میشه و یکی هم LF33 هست و واسه یه قسمت یه مدار دیگه!
    "وقتی دور موتور بالا میره" یهو ولتاژ LF33 یه لحظه افت میکنه و مدارِ متصل به اون ریست میشه، از مقادیر خیلی کوچیک و خیلی بزرگِ خازن هم در ورودی و خروجی LF33 استفاده کردم ولی مشکل حل نشد!
    مساله اینه که این اتفاق واسه خروجی 7805 نمی افته؟!
    و اگه راه حلی دارید ممنون میشم در اختیارم بزارید!
    (راستی منبع تغذیه هم مشکل نداره و جریان زیادی میده، حتی برای امتحان ولتاژ رو به شکل وحشتناکی هم بالا بردم و حتی برای مطمئن شدن از ثبات ولتاژش از باتری هم استفاده کردم!)
    بعدش از خروجی 7805 واسه تغذیه LF33 استفاده کردم(که میدونم کار غلطیه و باید حداقل 6 ولت باشه!) و اینم مثل حالتهای قبلی ریست شد!
    یعنی یه جورایی حس میکنم زمین(!) یه مشکلی داره!!

    (فقط با عرض پوزش مدار خیلی شلوغ پلوغه، خلاصه ش رو میزارم! یعنی همه ی کامپوننت ها(خازن های ورودی و خروجی رگولاتورها و موتور و دیودهای سر موتور و...) طبق دیتاشیت ها در مدار قرار داده شده اند اما در شماتیک نیست!)



    (اگه لود نشد https://www.dropbox.com/s/v3hjdhtiotyq9x4/LF33_Error_1.jpg?dl=0 )

    آهان تا یادم نرفته بگم که وقتی تغذیه LF33 رو جدا میکنم دیگه مشکل نداره!
  2. #2
    2013/06/19
    1,544
    77

    پاسخ : درگيري LF33 و موتور!

    ديوداي هرزگرد موتور رو گذاشتي؟
    AYRIC
  3. #3
    2012/09/17
    50
    4

    پاسخ : درگيري LF33 و موتور!

    نقل قول نوشته اصلی توسط roboreza
    ديوداي هرزگرد موتور رو گذاشتي؟
    بله، طبق دیتاشیت 4تا با جهت درست!
  4. #4
    2013/10/29
    173
    5

    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    سلام دوست من
    میتونی مدارتو کامل بذاری؟؟
    اینجوری شاید بشه بهتر بهت کمک کرد، الان مدار شما کامل نیست...
    برای همین نمیشه نظری داد
    و همچنین در مورد نحوه ی دستور دادنتون به درایور برای تغییر سرعت، چون تا جایی که من متوجه شدم از از pwm استفاده نکردین.. درسته؟؟
    آدم ها همه ميپندارند که زنده اند،براي آنها تنها نشانه حيات بخار گرم نفس هايشان است!!
    کسي از کسي نميپرسد، آهاي فلاني...
    از خانه ي دلت چ خبر؟؟ گرم است؟؟ نوري دارد هنوز؟؟ ...
  5. #5
    2012/09/17
    50
    4

    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    نقل قول نوشته اصلی توسط darkknightrobo
    سلام دوست من
    میتونی مدارتو کامل بذاری؟؟
    اینجوری شاید بشه بهتر بهت کمک کرد، الان مدار شما کامل نیست...
    برای همین نمیشه نظری داد
    و همچنین در مورد نحوه ی دستور دادنتون به درایور برای تغییر سرعت، چون تا جایی که من متوجه شدم از از pwm استفاده نکردین.. درسته؟؟
    نه، دقیقا از PWM استفاده کردم، اگه به خاطر پایه های pwm در میکرو کنترلر میگید عرض کردم این فقط یه شکل هست که نشون بدم بار اضافی روی مدار نیست وگرنه پایه ها به خروجی PWM در میکرو وصل شده! (البته بازم ممنون)
    در مورد نحوه ی دستور دادن و برنامه هم که موتور با دقت تمام داره کار میکنه!!
    فقط فکر میکنم مشکل الکتریکیه!!
    چون توی سرعت بالاست که موتور جریان بیشتری میکشه و احتمالا باعث قطع شدن LF33 میشه!
    گفتم شاید با خازن های بزرگ بتونم حلش کنم اما نشد!
  6. #6
    2013/10/29
    173
    5

    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    نقل قول نوشته اصلی توسط diamond_rtd
    نه، دقیقا از PWM استفاده کردم، اگه به خاطر پایه های pwm در میکرو کنترلر میگید عرض کردم این فقط یه شکل هست که نشون بدم بار اضافی روی مدار نیست وگرنه پایه ها به خروجی PWM در میکرو وصل شده! (البته بازم ممنون)
    در مورد نحوه ی دستور دادن و برنامه هم که موتور با دقت تمام داره کار میکنه!!
    فقط فکر میکنم مشکل الکتریکیه!!
    چون توی سرعت بالاست که موتور جریان بیشتری میکشه و احتمالا باعث قطع شدن LF33 میشه!
    گفتم شاید با خازن های بزرگ بتونم حلش کنم اما نشد!
    خیلی دوس دارم بدونم دلیل این مشکلتون چیه ولی خب چون شکل دقیقی نیست نمیشه کامل بررسیش کرد...
    و با اطلاعاتی که هست تنها دلیلی که میشه براش گفت جریان کشی در لحظه ی افزایش دور موتوره... ولی با توجه به حرفی که در مورد منبعع زدین ی مقدار شک برانگیزه....
    ببینید، با توجه به حالتی که قطعات رو چیدین یعنی موازی ولتاژ ها مساویه، و جریان تقسیم میشه بین همه
    اما خب... وقتی منبع جریان میده به اندازه کافی چرا باید این مشکل پیش بیاد؟! وقتی ولتاژ ورودی 33 هم حداقل میتونه 6 باشه پس احتمال زیاد باید مشکل از جریان باشه...
    واقعا چرا؟؟!!! دوستان کسی نیس پاسخگو باشه؟؟
    شما ی کار کن، موتورو وصل کن به منبع و در چند حالت مختلف جریانو اندازه بگیر
    -موقع روشن شدن
    -ی مدت بعد روشن شدن شافت موتورو آروم آروم با ی چی بگیر و کم کم فشار بده تا ی نیرو وارد بشه به موتور وجریان بیشتری بکشه(البته ی جوری نیرو وارد کن که شافت موتور و موتور آسیب نبینه، من خودم سر همچین کاری دستکشام ذوب شد )
    و ببین در این مواقع منبعت کم میاره یا نه؟؟
    آدم ها همه ميپندارند که زنده اند،براي آنها تنها نشانه حيات بخار گرم نفس هايشان است!!
    کسي از کسي نميپرسد، آهاي فلاني...
    از خانه ي دلت چ خبر؟؟ گرم است؟؟ نوري دارد هنوز؟؟ ...
  7. #7
    2012/09/17
    50
    4

    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    نقل قول نوشته اصلی توسط darkknightrobo
    خیلی دوس دارم بدونم دلیل این مشکلتون چیه ولی خب چون شکل دقیقی نیست نمیشه کامل بررسیش کرد...
    و با اطلاعاتی که هست تنها دلیلی که میشه براش گفت جریان کشی در لحظه ی افزایش دور موتوره... ولی با توجه به حرفی که در مورد منبعع زدین ی مقدار شک برانگیزه....
    ببینید، با توجه به حالتی که قطعات رو چیدین یعنی موازی ولتاژ ها مساویه، و جریان تقسیم میشه بین همه
    اما خب... وقتی منبع جریان میده به اندازه کافی چرا باید این مشکل پیش بیاد؟! وقتی ولتاژ ورودی 33 هم حداقل میتونه 6 باشه پس احتمال زیاد باید مشکل از جریان باشه...
    واقعا چرا؟؟!!! دوستان کسی نیس پاسخگو باشه؟؟
    شما ی کار کن، موتورو وصل کن به منبع و در چند حالت مختلف جریانو اندازه بگیر
    -موقع روشن شدن
    -ی مدت بعد روشن شدن شافت موتورو آروم آروم با ی چی بگیر و کم کم فشار بده تا ی نیرو وارد بشه به موتور وجریان بیشتری بکشه(البته ی جوری نیرو وارد کن که شافت موتور و موتور آسیب نبینه، من خودم سر همچین کاری دستکشام ذوب شد )
    و ببین در این مواقع منبعت کم میاره یا نه؟؟
    والا من نمیدونم شما چه موتوری هیولایی داشتی که دستکشات "ذوب" شده(!!!) ولی من این کارم کردم، جایی که نهایتا موتور کاملا متوقف میشه حتی به نصف جریان منبع هم نمیرسه!
    ولی در واقع اینی که منو گیج کرده عدم بروز این مشکل توی 7805 هستش!
    باید یه نگاه به مدار داخلیش بندازم ببینم چی داره که نمیزاره این مشکل براش ایجاد بشه در صورتی که LF33 نمیتونه جلوی این مشکل رو بگیره!
  8. #8
    2013/10/29
    173
    5

    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    نقل قول نوشته اصلی توسط diamond_rtd
    .....
    ولی در واقع اینی که منو گیج کرده عدم بروز این مشکل توی 7805 هستش!
    باید یه نگاه به مدار داخلیش بندازم ببینم چی داره که نمیزاره این مشکل براش ایجاد بشه در صورتی که LF33 نمیتونه جلوی این مشکل رو بگیره!
    فک نمیکنم نتیجه گیریتون کاملا درست باشه
    ببینید شما اینو در نظر نگرفتین که بعد هر کدوم از اون رگولاتورها ی مدار وجود داره، و در مدار بعد 33 این مشکل پیش میاد و ریست میشه، شاید همین مشکل در رگولاتور 05 هم اتفاق بیوفته اما چون درایور با این تغییر جریان مشکل نداره براش مشکلی پیش نمیاد... یا اینکه در مورد درایور ریست شدن مفهوم چندانی نداره و اگه ریست هم بشه نمیشه تشخیص داد، درسته؟؟
    آدم ها همه ميپندارند که زنده اند،براي آنها تنها نشانه حيات بخار گرم نفس هايشان است!!
    کسي از کسي نميپرسد، آهاي فلاني...
    از خانه ي دلت چ خبر؟؟ گرم است؟؟ نوري دارد هنوز؟؟ ...
  9. #9
    2014/08/17
    456
    49

    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    :agree:
  10. #10
    2012/09/17
    50
    4

    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    نقل قول نوشته اصلی توسط mobin-m
    سلام
    اگه اون نقشه ای که کشیدی تو واقعیت هم همینطری بستی عوضش کن!!!!!!
    1 - به ورودی 7805 15 ولت دادی؟؟؟ زیاده!!! بکنش 7.5 تا 9 ولت
    2 - به ورودی LF33 هم 15 دادی؟؟؟ خیلی زیاده!!! بکنش 6 یا همون 5
    3 - اصلا مدار تغذیه از اول تا آخر عیب داره !!!

    من میگم تو نت یه سرچی حول محور مدارات تغذیه برای میکرو بزن!!!!
    یا اگه خواصتی از این ماژول استفاده کن!

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    یا

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    من هر دو رو تست کردم !!!حرف ندارن!!!!!!!!!

    مرسی، ولی جو نده!!
    توی دیتاشیتآ*ها صفحه دوم مقادیرش رو توضیح داده!
    در 7805 میشه ورودی رو تا 35 ولت هم بالا برد!
    در LF33 هم تا 40 ولت میشه، اما از 18 ولت به بالا میره تو حالت "شات داون"، یعنی بدون هیچ مشکلی میشه تا 18 ولت هم بهش ورودی داد!

    ضمنا عرض کردم که به خاطر شلوغی مدار، کامل رسم نشده!
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13

موضوعات مشابه

  1. نیاز به footprint رگولاتور 3.3 LF33 DPAK
    توسط hfhossein در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/04/28, 16:30
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/11/11, 00:30
  3. اتصال lf33 به باتري ماشين
    توسط redown در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: 2014/07/04, 14:55
  4. موتور ZGA28 و ولتاژ بیشتر از 12 شایدم موتور قویتر؟
    توسط shahryarrajabzadeh در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2011/07/05, 14:41
  5. ساختمان داخلی سه نوع موتور (موتور dc و سروو موتور و استپ موتور)*انفجاری*
    توسط فرشاد اکرمی در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2010/10/07, 15:25

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •