اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درگیری LF33 و موتور!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    درگیری LF33 و موتور!

    با سلام!
    دوستان مداری دارم که یه موتور دی سی 6 ولتی رو با L298 درایو میکنه، دوتا رگولاتور داره که یکیش 7805 هست و واسه تغذیه میکرو استفاده میشه و یکی هم LF33 هست و واسه یه قسمت یه مدار دیگه!
    "وقتی دور موتور بالا میره" یهو ولتاژ LF33 یه لحظه افت میکنه و مدارِ متصل به اون ریست میشه، از مقادیر خیلی کوچیک و خیلی بزرگِ خازن هم در ورودی و خروجی LF33 استفاده کردم ولی مشکل حل نشد!
    مساله اینه که این اتفاق واسه خروجی 7805 نمی افته؟!
    و اگه راه حلی دارید ممنون میشم در اختیارم بزارید!
    (راستی منبع تغذیه هم مشکل نداره و جریان زیادی میده، حتی برای امتحان ولتاژ رو به شکل وحشتناکی هم بالا بردم و حتی برای مطمئن شدن از ثبات ولتاژش از باتری هم استفاده کردم!)
    بعدش از خروجی 7805 واسه تغذیه LF33 استفاده کردم(که میدونم کار غلطیه و باید حداقل 6 ولت باشه!) و اینم مثل حالتهای قبلی ریست شد!
    یعنی یه جورایی حس میکنم زمین(!) یه مشکلی داره!!

    (فقط با عرض پوزش مدار خیلی شلوغ پلوغه، خلاصه ش رو میزارم! یعنی همه ی کامپوننت ها(خازن های ورودی و خروجی رگولاتورها و موتور و دیودهای سر موتور و...) طبق دیتاشیت ها در مدار قرار داده شده اند اما در شماتیک نیست!)



    (اگه لود نشد https://www.dropbox.com/s/v3hjdhtiotyq9x4/LF33_Error_1.jpg?dl=0 )

    آهان تا یادم نرفته بگم که وقتی تغذیه LF33 رو جدا میکنم دیگه مشکل نداره!

    #2
    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

    دیودای هرزگرد موتور رو گذاشتی؟
    AYRIC

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

      نوشته اصلی توسط roboreza
      دیودای هرزگرد موتور رو گذاشتی؟
      بله، طبق دیتاشیت 4تا با جهت درست!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

        سلام دوست من
        میتونی مدارتو کامل بذاری؟؟
        اینجوری شاید بشه بهتر بهت کمک کرد، الان مدار شما کامل نیست...
        برای همین نمیشه نظری داد
        و همچنین در مورد نحوه ی دستور دادنتون به درایور برای تغییر سرعت، چون تا جایی که من متوجه شدم از از pwm استفاده نکردین.. درسته؟؟
        آدم ها همه ميپندارند که زنده اند،براي آنها تنها نشانه حيات بخار گرم نفس هايشان است!!
        کسي از کسي نميپرسد، آهاي فلاني...
        از خانه ي دلت چ خبر؟؟ گرم است؟؟ نوري دارد هنوز؟؟ ...

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

          نوشته اصلی توسط darkknightrobo
          سلام دوست من
          میتونی مدارتو کامل بذاری؟؟
          اینجوری شاید بشه بهتر بهت کمک کرد، الان مدار شما کامل نیست...
          برای همین نمیشه نظری داد
          و همچنین در مورد نحوه ی دستور دادنتون به درایور برای تغییر سرعت، چون تا جایی که من متوجه شدم از از pwm استفاده نکردین.. درسته؟؟
          نه، دقیقا از PWM استفاده کردم، اگه به خاطر پایه های pwm در میکرو کنترلر میگید عرض کردم این فقط یه شکل هست که نشون بدم بار اضافی روی مدار نیست وگرنه پایه ها به خروجی PWM در میکرو وصل شده! (البته بازم ممنون)
          در مورد نحوه ی دستور دادن و برنامه هم که موتور با دقت تمام داره کار میکنه!!
          فقط فکر میکنم مشکل الکتریکیه!!
          چون توی سرعت بالاست که موتور جریان بیشتری میکشه و احتمالا باعث قطع شدن LF33 میشه!
          گفتم شاید با خازن های بزرگ بتونم حلش کنم اما نشد!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

            نوشته اصلی توسط diamond_rtd
            نه، دقیقا از PWM استفاده کردم، اگه به خاطر پایه های pwm در میکرو کنترلر میگید عرض کردم این فقط یه شکل هست که نشون بدم بار اضافی روی مدار نیست وگرنه پایه ها به خروجی PWM در میکرو وصل شده! (البته بازم ممنون)
            در مورد نحوه ی دستور دادن و برنامه هم که موتور با دقت تمام داره کار میکنه!!
            فقط فکر میکنم مشکل الکتریکیه!!
            چون توی سرعت بالاست که موتور جریان بیشتری میکشه و احتمالا باعث قطع شدن LF33 میشه!
            گفتم شاید با خازن های بزرگ بتونم حلش کنم اما نشد!
            خیلی دوس دارم بدونم دلیل این مشکلتون چیه ولی خب چون شکل دقیقی نیست نمیشه کامل بررسیش کرد...
            و با اطلاعاتی که هست تنها دلیلی که میشه براش گفت جریان کشی در لحظه ی افزایش دور موتوره... ولی با توجه به حرفی که در مورد منبعع زدین ی مقدار شک برانگیزه....
            ببینید، با توجه به حالتی که قطعات رو چیدین یعنی موازی ولتاژ ها مساویه، و جریان تقسیم میشه بین همه
            اما خب... وقتی منبع جریان میده به اندازه کافی چرا باید این مشکل پیش بیاد؟! وقتی ولتاژ ورودی 33 هم حداقل میتونه 6 باشه پس احتمال زیاد باید مشکل از جریان باشه...
            واقعا چرا؟؟!!! دوستان کسی نیس پاسخگو باشه؟؟
            شما ی کار کن، موتورو وصل کن به منبع و در چند حالت مختلف جریانو اندازه بگیر
            -موقع روشن شدن
            -ی مدت بعد روشن شدن شافت موتورو آروم آروم با ی چی بگیر و کم کم فشار بده تا ی نیرو وارد بشه به موتور وجریان بیشتری بکشه(البته ی جوری نیرو وارد کن که شافت موتور و موتور آسیب نبینه، من خودم سر همچین کاری دستکشام ذوب شد )
            و ببین در این مواقع منبعت کم میاره یا نه؟؟
            آدم ها همه ميپندارند که زنده اند،براي آنها تنها نشانه حيات بخار گرم نفس هايشان است!!
            کسي از کسي نميپرسد، آهاي فلاني...
            از خانه ي دلت چ خبر؟؟ گرم است؟؟ نوري دارد هنوز؟؟ ...

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

              نوشته اصلی توسط darkknightrobo
              خیلی دوس دارم بدونم دلیل این مشکلتون چیه ولی خب چون شکل دقیقی نیست نمیشه کامل بررسیش کرد...
              و با اطلاعاتی که هست تنها دلیلی که میشه براش گفت جریان کشی در لحظه ی افزایش دور موتوره... ولی با توجه به حرفی که در مورد منبعع زدین ی مقدار شک برانگیزه....
              ببینید، با توجه به حالتی که قطعات رو چیدین یعنی موازی ولتاژ ها مساویه، و جریان تقسیم میشه بین همه
              اما خب... وقتی منبع جریان میده به اندازه کافی چرا باید این مشکل پیش بیاد؟! وقتی ولتاژ ورودی 33 هم حداقل میتونه 6 باشه پس احتمال زیاد باید مشکل از جریان باشه...
              واقعا چرا؟؟!!! دوستان کسی نیس پاسخگو باشه؟؟
              شما ی کار کن، موتورو وصل کن به منبع و در چند حالت مختلف جریانو اندازه بگیر
              -موقع روشن شدن
              -ی مدت بعد روشن شدن شافت موتورو آروم آروم با ی چی بگیر و کم کم فشار بده تا ی نیرو وارد بشه به موتور وجریان بیشتری بکشه(البته ی جوری نیرو وارد کن که شافت موتور و موتور آسیب نبینه، من خودم سر همچین کاری دستکشام ذوب شد )
              و ببین در این مواقع منبعت کم میاره یا نه؟؟
              والا من نمیدونم شما چه موتوری هیولایی داشتی که دستکشات "ذوب" شده(!!!) ولی من این کارم کردم، جایی که نهایتا موتور کاملا متوقف میشه حتی به نصف جریان منبع هم نمیرسه!
              ولی در واقع اینی که منو گیج کرده عدم بروز این مشکل توی 7805 هستش!
              باید یه نگاه به مدار داخلیش بندازم ببینم چی داره که نمیزاره این مشکل براش ایجاد بشه در صورتی که LF33 نمیتونه جلوی این مشکل رو بگیره!

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

                نوشته اصلی توسط diamond_rtd
                .....
                ولی در واقع اینی که منو گیج کرده عدم بروز این مشکل توی 7805 هستش!
                باید یه نگاه به مدار داخلیش بندازم ببینم چی داره که نمیزاره این مشکل براش ایجاد بشه در صورتی که LF33 نمیتونه جلوی این مشکل رو بگیره!
                فک نمیکنم نتیجه گیریتون کاملا درست باشه
                ببینید شما اینو در نظر نگرفتین که بعد هر کدوم از اون رگولاتورها ی مدار وجود داره، و در مدار بعد 33 این مشکل پیش میاد و ریست میشه، شاید همین مشکل در رگولاتور 05 هم اتفاق بیوفته اما چون درایور با این تغییر جریان مشکل نداره براش مشکلی پیش نمیاد... یا اینکه در مورد درایور ریست شدن مفهوم چندانی نداره و اگه ریست هم بشه نمیشه تشخیص داد، درسته؟؟
                آدم ها همه ميپندارند که زنده اند،براي آنها تنها نشانه حيات بخار گرم نفس هايشان است!!
                کسي از کسي نميپرسد، آهاي فلاني...
                از خانه ي دلت چ خبر؟؟ گرم است؟؟ نوري دارد هنوز؟؟ ...

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

                  :agree:

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

                    نوشته اصلی توسط mobin-m
                    سلام
                    اگه اون نقشه ای که کشیدی تو واقعیت هم همینطری بستی عوضش کن!!!!!!
                    1 - به ورودی 7805 15 ولت دادی؟؟؟ زیاده!!! بکنش 7.5 تا 9 ولت
                    2 - به ورودی LF33 هم 15 دادی؟؟؟ خیلی زیاده!!! بکنش 6 یا همون 5
                    3 - اصلا مدار تغذیه از اول تا آخر عیب داره !!!

                    من میگم تو نت یه سرچی حول محور مدارات تغذیه برای میکرو بزن!!!!
                    یا اگه خواصتی از این ماژول استفاده کن!
                    http://eshop.eca.ir/%D9%85%D8%A7%DA%...%BE%D8%B1.html

                    یا

                    http://eshop.eca.ir/%D9%85%D8%A7%DA%...3v-30v-3a.html

                    من هر دو رو تست کردم !!!حرف ندارن!!!!!!!!!

                    مرسی، ولی جو نده!!
                    توی دیتاشیتآ‌ها صفحه دوم مقادیرش رو توضیح داده!
                    در 7805 میشه ورودی رو تا 35 ولت هم بالا برد!
                    در LF33 هم تا 40 ولت میشه، اما از 18 ولت به بالا میره تو حالت "شات داون"، یعنی بدون هیچ مشکلی میشه تا 18 ولت هم بهش ورودی داد!

                    ضمنا عرض کردم که به خاطر شلوغی مدار، کامل رسم نشده!

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

                      :smile:

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

                        نوشته اصلی توسط mobin-m
                        سلام
                        عزیزم جو نده یعنی چی؟؟؟
                        من کجا جو دادم؟؟؟
                        نمیدونم چرا هرچی مودبانه تر و قشنگ تر با دیگران حرف میزنم دیگران بدتر باهام حرف میزنن؟؟!!؟؟

                        آخه رو کیلومتر شمار پراید حداکثر سرعتش 240 تاست!!! ولی بیشتر از 120 تا باهاش بری یواش یواش مثل بادبادک پرواز می کنه!!!!!!
                        7805 هم اگه نوشته تا ولتاژ فلان تحمل میکنه دلیل نمیشه اونقدر بهش بدی!!!! من از روی دوستی و رفاقت و تجربه گفتم بهترین ولتاژ هایی که میتونی بهترین استفاده رو از7805 بکنی در حالی که عمر کاریش کم نشه !!!! حالا شما هر ولتاژی عشقت میکشه بده!

                        در ضمن وقتی نقشه ناقص میذاری من از کجا باید بقیه مدارتو حدس بزنم که چه چیز های دیگه گذاشتی و جا نداشتی؟؟؟؟
                        داداش من شما با این همه اعتماد به نفس و غرور چطوری به مشکل خوردی؟؟؟؟؟

                        در آخر هم میگم غلط کردم که براتون کامنت گذاشتم چون احمق ها و ابلح هایی مثل من که هیچی حالیشون نیست میان الکی و از روی مرض جو میدن!!!!
                        شما به بزرگیت مارو ببخش! :job:

                        :eek: oo: :surprised: oo: :eek:

                        خدایا یادته همیشه میآ‌گفتم یه پولی به ما بده یه ذره عقلم به اون یکی؟!!!
                        من از پولم گذشتم...!

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : درگیری LF33 و موتور!

                          سلام. شاید در مداری که دارید چیزی هست که از lf33 زیاد جریان میکشه و باعث افت ولتاژ و ریست شدن میکرو میشه. :eek:

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X