اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

توضیح در مورد ایا این موتور چه خرابی داره

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    توضیح در مورد ایا این موتور چه خرابی داره

    سلام دوستان یه موتوره تک فاز اوردن مشکلش اینه که موتور به دور نامی نمیرسه که کلید گریز از مرکز قطع بشه درنتجه خیلیم داغ کرده نخبندیو اب کرده البته سیم پیچ کاملا سالمه برای تستش خازونو بعد را اندازی قطع مکردم یعنی کار کلید گریز مرکزو کردم با خازن موتور وای می استادش.... خلاصه بد پرسو جور گفتن که اصن خازن دائم بزارمو کلید گریز از مرکزو حذف کنم ... یکم بهتر شد ولی مخام بدونم کلا مشکش چیه اخه سیم پیچش سالمه امکان داره نفر قبلی خودش کلید گریز از مرکز گذاشته؟ موتورشم یک اسب موتوژن برای تهویه
    ممنونم از دوستان

    #2
    پاسخ : توضیح در مورد ایا این موتور چه خرابی داره

    دوسته عزیز شاید اصلا کلید گریز از مرکز خراب باشه؟!! شما چطور فهمیدید که به دور نامی میرسه یا نه؟دورسنج دارید؟

    شاید سیمپیچ از داخل و دور از دید به هم اتصال کوتاه شده باشند و چند حلقه از کار افتاده باشه،

    به نظرم اگه از سلامت بلبرینگ ها مطمعنید ، احتمالن از همون سیم پیچی هست.چون چیز دیگه ای نداره.

    اگه جای پیچ های کلید گریز از مرکز بر روی بدنه هست و فضایی هم برای کلید طراحی شده ، نمیتونه کار نفر قبلی باشه و معمولا هم همچین کاری نمیکنن.

    موفق باشید.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : توضیح در مورد ایا این موتور چه خرابی داره

      ممنون دوست عزیز ولی سیم پیچ سالمه خودم بلدم ولی یه تجربی کا گفت این کارو بکنید بلبرینگاش سالمه صددرصد سیم پیچشم مشکلی نداره ولی داغ کرده عایقش اب نده.. چند روز بیشتر کار نکرده قبلا بردن یه سیم پیچی سربندیشم درسته ....اصن یه سوال چرا بعضی موتورها کلید گریز مر کز دارن بعضیا نه منظورم تو یه مشخصاته قطر سیمشونم یکیه تقریبا.. خیلی برام سواله... اگه خازنو سیم پیچ کمکی برای اختلاف فازه برا چی از مدار خارج مکنن و لی تو حالت دائم نه وتو بعضی موتورهای ضعیف اصن نه خازن هس نه کلید ممنون

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : توضیح در مورد ایا این موتور چه خرابی داره

        نوشته اصلی توسط gharari68
        ممنون دوست عزیز ولی سیم پیچ سالمه خودم بلدم ولی یه تجربی کا گفت این کارو بکنید بلبرینگاش سالمه صددرصد سیم پیچشم مشکلی نداره ولی داغ کرده عایقش اب نده.. چند روز بیشتر کار نکرده قبلا بردن یه سیم پیچی سربندیشم درسته ....اصن یه سوال چرا بعضی موتورها کلید گریز مر کز دارن بعضیا نه منظورم تو یه مشخصاته قطر سیمشونم یکیه تقریبا.. خیلی برام سواله... اگه خازنو سیم پیچ کمکی برای اختلاف فازه برا چی از مدار خارج مکنن و لی تو حالت دائم نه وتو بعضی موتورهای ضعیف اصن نه خازن هس نه کلید ممنون
        دیگه نمیدونم مشکلش چی میتونه باشه، ولی اگه پیدا کردی اینجا هم بگو.ممنون.

        ببینید معمولا ما برای موتورها دو نوع خازن داریم ، الکترولیتی و روغنی ،
        خازن الکترولیتی در یه اندازه با خازن روغنی ، ظرفیت بالاتری دارند ، و میتونند که زاویه ی جریان رو بهتر به 90 درجه برسونند تا گشتاور روبه جلو کاهش یابد ،
        اگه بخوام عمومی تر نگاه بگم ، خازن الکترولیتی گشتاور بالاتری نسبت به خازن روغنی به موتور انتقال میدن، ولی عیب این نوع خازن ها اینه که ، نباید زید تو مدار و زیر ولتاژ باقی بمونند.
        برا همین معمولا کسایی که گشتاور راه اندازی بالایی نیاز دارند ولی گشتاور در حال کار آن ، تا حد مثلا نصف گشتاور راه اندازی باشه ، براشون مهم نباشه، میآن از این نوع موتور با خازن الکترولیتی استفاده میکنند، و کلید گریز از مرکز میآد تا 75 درصد دور نامی ، خازن و میندازه بیرون.

        و اما کسایی که به گشتاور راه اندازی بالایی نیاز ندارن ، میآن از خازن روغنی دائم کار استفاده میکنند. معمولا خازن دائم کار گشتاور نرم تر ی تو گشتاور کار دارند.

        موفق باشید.
        به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
        (پيش به سوي هدف)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : توضیح در مورد ایا این موتور چه خرابی داره

          بازم ممنون دوست عزیز ما این موتورو راه انداختیم همون جور که گفتم تحویلش دادیم یعنی کلید حذف کردیم خازنم دائم گذاشتیم حالا کار مکنه شکر خدا ولی دلیلش برا خودمم سواله هنور

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X