اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

داغ شدن مقاومت اجری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    داغ شدن مقاومت اجری

    سلام دوستان
    من مخام جرىان ترانس 16 ولت 6 امپر خودمو dc کنم
    با پل دیود ازون بدنه فلزیا
    و یه خازن 25 ولت 2200uf حالا که ترانس رو به برق میزنم
    خازن خیلی داغ میکنه. خب داغ شدن خازن طبیعیه
    یا اشتباه بستم?


    #2
    پاسخ : داغ شدن خازن

    نوشته اصلی توسط human600
    سلام دوستان
    من مخام جرىان ترانس 16 ولت 6 امپر خودمو dc کنم
    با پل دیود ازون بدنه فلزیا
    و یه خازن 25 ولت 2200uf حالا که ترانس رو به برق میزنم
    خازن خیلی داغ میکنه. خب داغ شدن خازن طبیعیه
    یا اشتباه بستم?
    چقدر داغ میکنه؟
    مثبت منفی رو درست زدید؟
    یه عکس قراربدید
    بایه خازن ولتاژ بالاتر تست کنید مثلا1000میکرو100ولت یا...نتیجه رو اعلام کنید
    Proudly @real_ahmadi
    #real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : داغ شدن خازن

      سلام ممنون جواب دادید
      خازن رو اشتباه بسته بودم
      ترانس من 16v 6A هست ولی با مولتی متر 16 ولت و 2.47 آمپر نشون میده

      و زمانی که به پل دیود و خازن وصل میکنم ، میشه : 23 ولت و 4 آمپر

      حالا من نمیدونم فروشنده بهم اشتباهاا ترانس رو داده یا 2 نشون میده تا 6 میشه کشید ! oo:

      اگه فرضاا ترانس رو اشتباه خریده باشم راهی هست که تا 4 آمپر افزایشش بدم ؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : داغ شدن خازن

        راه که بله یعنی می تونی از مدارات ترانزیستوری واسه افزایش جریان استفاده کنی گرون میشه نمی صرفه
        Proudly @real_ahmadi
        #real_ahmadi

        واسه اسمت بجنگ

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : داغ شدن خازن

          سلام
          خازن رو اشتباه انتخاب کردی.باید 35V بذاری تا داغ نکنه با ظرفیت حداقل 3300uf برای 6A.
          امام حسين(عليه السلام) فرمودند: کسي که از تو انتقاد ميکند تو را دوست دارد و کسي که با تو دشمني دارد، از تو تعريف و تمجيد ميکند.
          از پاسخ به سوالات انجمن به صورت خصوصی معذورم.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : داغ شدن خازن

            ممنون از جوابتون دوستان
            الان مشکلم با داغی خازن رفع شده میشه بگید هزینه اوون مدار ترازیستوری چقدره؟

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : داغ شدن خازن

              نوشته اصلی توسط human600
              سلام دوستان
              من مخام جرىان ترانس 16 ولت 6 امپر خودمو dc کنم
              با پل دیود ازون بدنه فلزیا
              و یه خازن 25 ولت 2200uf حالا که ترانس رو به برق میزنم
              خازن خیلی داغ میکنه. خب داغ شدن خازن طبیعیه
              یا اشتباه بستم?
              با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
              داغ شدن خازن غیر طبیعی و در صورت ادامه کار باعث ترکیدگی آن می شود، در دو حالت این مشکل پیش می آید، بر عکس بستن قطب های خازن، کم بودن ولتاژ کار خازن. حداقل ولتاژ کار خازن شما نباید از 35 ولت کم تر باشد در صورت پیدا نکردن، از خازن 50 ولت با توجه به قطب های آن وصل کنید. اگر می خواهید از این مدار فقط برای باتری شارژر استفاده کنید نیازی به خازن نیست، چون باتری خودرو خودش مثل یک خازن چند هزار میکرو فارادی عمل می کند. ترانس های موجود در بازار، اکثر آمپر مورد نظر را نمی دهند، مگر بصورت سفارشی برای شما پیچیده شود.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : داغ شدن خازن

                حدف من از خرید این ترانس 6 امبر بودنش بود حالا که نیست
                ممنون میشم در رابطه با اوون مدار ترانزیستوری و هزینهخریدش یا قطعاتش
                بفرمایید

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : داغ شدن خازن

                  نوشته اصلی توسط human600
                  سلام ممنون جواب دادید
                  خازن رو اشتباه بسته بودم
                  ترانس من 16v 6A هست ولی با مولتی متر 16 ولت و 2.47 آمپر نشون میده

                  و زمانی که به پل دیود و خازن وصل میکنم ، میشه : 23 ولت و 4 آمپر

                  حالا من نمیدونم فروشنده بهم اشتباهاا ترانس رو داده یا 2 نشون میده تا 6 میشه کشید ! oo:

                  اگه فرضاا ترانس رو اشتباه خریده باشم راهی هست که تا 4 آمپر افزایشش بدم ؟
                  با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                  شما خروجیA.C ترانس 16 ولت را با چه مقاومتی وصل کردید که جریان 2.47 آمپر A.C را نشان داد. (آیا شما مطمئن هستید، که که در این تست مولتی میتر شما ولت و آمپر A.C را اندازه گیری می کرده و روی رنج D.C نبوده است). اگر ترانس شما در حالت A.C نتواند این ولت و آمپر را بدهد، مطمئن باشید در حالت D.C هم نمی تواند، چون در حالت D.C خازن ها به ولتاژ پیک شارژ می شوند 22.6 ولت و با وصل بار بشدت پائین آمده و ترانس داغ می شود. چون ولتاژ و جریان نامی یک ترانس در حالت A.C را 16 ولت 6 آمپر می گویند نه در حالت D.C
                  علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                  نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : داغ شدن خازن

                    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                    شما خروجیA.C ترانس 16 ولت را با چه مقاومتی وصل کردید که جریان 2.47 آمپر A.C را نشان داد. (آیا شما مطمئن هستید، که که در این تست مولتی میتر شما ولت و آمپر A.C را اندازه گیری می کرده و روی رنج D.C نبوده است). اگر ترانس شما در حالت A.C نتواند این ولت و آمپر را بدهد، مطمئن باشید در حالت D.C هم نمی تواند، چون در حالت D.C خازن ها به ولتاژ پیک شارژ می شوند 22.6 ولت و با وصل بار بشدت پائین آمده و ترانس داغ می شود. چون ولتاژ و جریان نامی یک ترانس در حالت A.C را 16 ولت 6 آمپر می گویند نه در حالت D.C
                    [/quote]

                    ممنون دوست عزیز
                    من توو خروجی Ac مقاومت نذاشتم و اطلاعاتی که از مولتی متر دریافت کردم مطمئن هستم که این ترانس اصلا 6 آمپر نیست بلکه 2 آمپر هست
                    چون ولتاژ و جریان نامی یک ترانس در حالت A.C را 16 ولت 6 آمپر می گویند نه در حالت D.C
                    یعنی اگه بلفرض ترانس من 16 ولت 6 آمپر باشه توو DC همچین چیزی نیست ؟

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : داغ شدن خازن

                      از دوستان عزیزی که تجربه خرید ترانس ناقص الآمپر رو دارند خواهشمندم اگه جایی رو می شناسند معرفی بنمایند

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : داغ شدن خازن

                        با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                        داغ شدن خازن غیر طبیعی و در صورت ادامه کار باعث ترکیدگی آن می شود، در دو حالت این مشکل پیش می آید، بر عکس بستن قطب های خازن، کم بودن ولتاژ کار خازن. حداقل ولتاژ کار خازن شما نباید از 35 ولت کم تر باشد در صورت پیدا نکردن، از خازن 50 ولت با توجه به قطب های آن وصل کنید. اگر می خواهید از این مدار فقط برای باتری شارژر استفاده کنید نیازی به خازن نیست، چون باتری خودرو خودش مثل یک خازن چند هزار میکرو فارادی عمل می کند. ترانس های موجود در بازار، اکثر آمپر مورد نظر را نمی دهند، مگر بصورت سفارشی برای شما پیچیده شود.
                        [/quote]


                        دوست عزیز هزینه سیم پیچی این ترانس تقریبا چقدره؟ 23 ولت 10 آمپر


                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : داغ شدن خازن

                          نوشته اصلی توسط human600
                          با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                          شما خروجیA.C ترانس 16 ولت را با چه مقاومتی وصل کردید که جریان 2.47 آمپر A.C را نشان داد. (آیا شما مطمئن هستید، که که در این تست مولتی میتر شما ولت و آمپر A.C را اندازه گیری می کرده و روی رنج D.C نبوده است). اگر ترانس شما در حالت A.C نتواند این ولت و آمپر را بدهد، مطمئن باشید در حالت D.C هم نمی تواند، چون در حالت D.C خازن ها به ولتاژ پیک شارژ می شوند 22.6 ولت و با وصل بار بشدت پائین آمده و ترانس داغ می شود. چون ولتاژ و جریان نامی یک ترانس در حالت A.C را 16 ولت 6 آمپر می گویند نه در حالت D.C


                          ممنون دوست عزیز
                          من توو خروجی Ac مقاومت نذاشتم و اطلاعاتی که از مولتی متر دریافت کردم مطمئن هستم که این ترانس اصلا 6 آمپر نیست بلکه 2 آمپر هست
                          چون ولتاژ و جریان نامی یک ترانس در حالت A.C را 16 ولت 6 آمپر می گویند نه در حالت D.C
                          یعنی اگه بلفرض ترانس من 16 ولت 6 آمپر باشه توو DC همچین چیزی نیست ؟
                          با سلام:
                          اگر در حالت a.c ترانس شما 16 ولت 6 آمپر باشد و شما این ولتاژ را d.c و پس از وصل رگولاتور به 16 ولت d.c و 6 آمپر تبدیل کنید باز هم شما باید جهت جلوگیری از افت ولتاژ بیش 6 آمپر d.c مصرف نکنید. چون چیزی به حجم ترانس بابت آمپر بیش تر به آن اضافه نشده است. و فقط خازن به پیک شارژ شده و به 22.5 ولت رسیده و با جریان کشی این ولتاژ بشدت افت و به حدود 16 ولت خود می رسد.
                          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : داغ شدن خازن

                            نوشته اصلی توسط human600
                            با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                            داغ شدن خازن غیر طبیعی و در صورت ادامه کار باعث ترکیدگی آن می شود، در دو حالت این مشکل پیش می آید، بر عکس بستن قطب های خازن، کم بودن ولتاژ کار خازن. حداقل ولتاژ کار خازن شما نباید از 35 ولت کم تر باشد در صورت پیدا نکردن، از خازن 50 ولت با توجه به قطب های آن وصل کنید. اگر می خواهید از این مدار فقط برای باتری شارژر استفاده کنید نیازی به خازن نیست، چون باتری خودرو خودش مثل یک خازن چند هزار میکرو فارادی عمل می کند. ترانس های موجود در بازار، اکثر آمپر مورد نظر را نمی دهند، مگر بصورت سفارشی برای شما پیچیده شود.
                            دوست عزیز هزینه سیم پیچی این ترانس تقریبا چقدره؟ 23 ولت 10 آمپر
                            با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                            اگر محل سکونت شما شهر تهران است، بهترین ترانس پیچ ها، میدان امام خمینی، پاساژ فتوت طبقه دوم و سوم که بصورت سفارشی می پیچند. از آن ها بخواهید با این ولتاژ و آمپر پیچیده شود و قبل از تحویل با این تست ولتاژ و جریان همان جا آزمایش کنید. در مورد قیمت اطلاعی ندارم
                            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : داغ شدن خازن

                              سلام ممنون از جوابتون
                              خلاصه مشکلم با ترانس حل شد الان مشکلم 16 ولت بودنه ترانس هست و من فقط 12 ولت
                              6 امپر لازم دارم.
                              خب همونطور که دوستمون فرمودند 7 ولت اضافه کاذب هست که به خاطر خازن هست.
                              ولى بازم من 5 ولت اضافه دارم که به مصرف کنندم صدمه مزنه
                              من براى کاهش ولتاژ از مقاومت اجری استفاده کردم که اصلا جواب نداد البته 15 وات هستند
                              و شدیداا داغ میکنن و امپر رو هم میاره پایین . دوستان من باید چیکار کنم که ولتاژ 12 رو داشته باشم و امپرمم افت نکنه و رو 6 ابت بمونه?
                              با سپاس فراوان

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X