اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سربندی کلید کولر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سربندی کلید کولر

    سلام بر دوستان
    من تازگی سیم کشی خونه رو عوض کردم و همچنین کلیدهاشو
    متاسفانه برقکاری که کار کرده سیم های کلید کولر و پیشت کلید کذاشته و سربندی انجام نداده
    کلید من شش تا جا برای بستن سیسم بهش هست که از شماره یک تا شش شماره گذاری شده و شماره 5 و 6 بهم وصل شده
    ضمنا 5 تا سیم هم دارم
    یه قرمز که با فاز متر تست کردم فاز بود
    دوتا بنقش
    یه ابی
    یه زرد

    دوستان لطفا راهنمای کنید چطوری این سیم ها رو به کلیدش وصل کنم
    ممنون میشم

    #2
    پاسخ : سربندی کلید کولر

    نوشته اصلی توسط mirbod
    سلام بر دوستان
    من تازگی سیم کشی خونه رو عوض کردم و همچنین کلیدهاشو
    متاسفانه برقکاری که کار کرده سیم های کلید کولر و پیشت کلید کذاشته و سربندی انجام نداده
    کلید من شش تا جا برای بستن سیسم بهش هست که از شماره یک تا شش شماره گذاری شده و شماره 5 و 6 بهم وصل شده
    ضمنا 5 تا سیم هم دارم
    یه قرمز که با فاز متر تست کردم فاز بود
    دوتا بنقش
    یه ابی
    یه زرد

    دوستان لطفا راهنمای کنید چطوری این سیم ها رو به کلیدش وصل کنم
    ممنون میشم
    سلام

    شما مولتی متر دارین؟ فقظ از بخش تشخیص اتصال کوتاهش باید استفاده کنیم.

    اگه ندارین میتونین یه دستگاه تست اتصال کوتاه بسازید.

    با یه باتری مداری ببندید که یه چراغ روشن شه بعد یکی از سیم ها رو قطع کنین و دو سر سیم رو بگیرین دستتون.

    بعد جفت جفت سیم ها رو به کلید بزنین و دکمه های کلید رو انگولک کنین ببینین که اتصالات به چه صورتیه.

    بعد نول رو به کولر بدین و نوبتی فاز رو به سیم های دیگه کولر بدین و ببینید که هر سیم مربوط به کدوم بخش کولر هست.

    ولی مراقب اتصال کوتاه نول و فاز هم باشید که فیوز خونتون نپره.

    آخر سر هم کلید رو به کولر بزنین.

    چون عکسی چیزی هم نزاشتین بیشتر از این نمیتونم راهنمایی کنم.
    [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
    درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سربندی کلید کولر

      ممنون دوست عزیز از توضیحات
      من متاسفانه چیزی متوجه نشدم و نفهیمدم با بیزر باید چی رو تست بگیرم
      کلید کولر من سه پل هست که وسطی مال روشن و خاموش کردنه
      شش تا پیچ برای اتصال سیم به کلید ها هست
      یه طرف کلید سه تا پیچ با شماره های یک تا سه
      و مقابلش سه تا پیچ دیگه از شماره 4 تا 6 قرار داره
      یه سیم فاز دارم که به جای وصل نیست به رنگ قرمز
      تا تا سیم بنقش رنگ
      یه سیم ابی
      یه سیم زرد
      برق کار که کار میکرده تو خونه اصلا هیچ کدوم از این سیم ها رو به کلید وصل نکرده و فقط کلید رو به دیوار پیچ کرده و سیم ها رو پشت اون قایم کرده و هیچکونه سربندی هم نداره
      ضمنا پیچ 5 و 6 هم به وسیله یه سیم بهم وصل شده

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سربندی کلید کولر

        از دوستان عزیزی که تو این بخث صاحب نظر هستن لطفا راهنمای کنن
        بد جوری گیر افتادم

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سربندی کلید کولر

          شما خودت رو بزار جای من.
          من که اینجوری نمیتونم راهنمایی کنم.

          لااقل یه عکس بزارید.
          و سعی کنین بفهمین هر سیم کولر مال کدوم بخششه ( یه راهش وصل کردن برق و دیدن نتیجه هست یا اینکه سیم رو دنبال کنین و ببینید که به کجا رفته )

          [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
          درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سربندی کلید کولر

            کاملا با امیرحسین موافقم،


            A picture worth thaousands of words


            دیدگاه


              #7
              پاسخ : سربندی کلید کولر

              نوشته اصلی توسط mirbod
              سلام بر دوستان
              من تازگی سیم کشی خونه رو عوض کردم و همچنین کلیدهاشو
              متاسفانه برقکاری که کار کرده سیم های کلید کولر و پیشت کلید کذاشته و سربندی انجام نداده
              کلید من شش تا جا برای بستن سیسم بهش هست که از شماره یک تا شش شماره گذاری شده و شماره 5 و 6 بهم وصل شده
              ضمنا 5 تا سیم هم دارم
              یه قرمز که با فاز متر تست کردم فاز بود
              دوتا بنقش
              یه ابی
              یه زرد

              دوستان لطفا راهنمای کنید چطوری این سیم ها رو به کلیدش وصل کنم
              ممنون میشم
              دوست عزیز هر کولر به 4 عدد سیم نیاز داره . دور کند ، دور تند ، پمپ ، نول ( سیم ارت که البته در صورت وجود ارت این سیم رو میکشن ) . با این اوصاف پس باید 4 عدد سیم تک رشته یا یک کابل 4 رشته که اصولاً مفتولی به پشت بام جهت اتصال به کولر کشیده شده .

              شما باید بری پشت بوم و رنگ بندی سیم ها رو چک کنی که کدوم رنگ به کدوم قسمت کولر نصب شده ، بعد از پیدا کردن رنگ بندی ها میای اون هارو به کلیدت متصل میکنی . من خودم به شخصه کلید کولری که 6 پیچه باشه ندیدم ، اصولاً اگه پیچی باشه 4 پیچ است که به ترتیب نام پیچ هاش عبارت است از 1.فاز 2.تند 3.کند 4.پمپ ، اگر هم سر سیمی باشه 9 تا جای سر سیم داره که عین کلید 4 پیچه شماره 1 به فاز شماره 2 به پمپ شماره 7 به تند و شماره 9 به کند وصل میشه ، البته اگر کلید کولرتون چراغ هم داشته باشه با اتصال سیم نول به شماره 6 چراغ های کلید هم روشن میشه .

              یه توضیحه کوچکی درباره طرز کار کلید کولر میگم که کلاً طرز کارش رو بفهمی و به راحتی بتونی فارق از مارک کلید کولر اون ها رو به راحتی با یه تست ساده نصب کنی .
              کلید کولر ترکیبی از این کلید های که خدمتت عرض میکنم ، اول یک کلید 2 پل که فاز اصلی میاد به پیچ مشترکش ( یا 2تا کلید تک پل که ورودی هاشون به هم اتصال داده شده ) ، یکی از این کلید های تک پلمون مستقیم پمپ رو کنترل میکنه ( خاموش یا روشن کردن پمپ به وسیله این کلید انجام میشه ) که اشمش رو میزاریم کلید شماره 1 . خروجی کلید تک پل دوم مون که اسمش رو میزاریم کلید شماره 2 میره به پیچ مشترک کلید تبدیل ( کلید شماره 3 ) و از 2 خروجی کلید تبدیل میره به الکترو موتور کولر ( کلید تبدیل 3 عدد پیچ داره ) . پس با این اوصاف تا الان باید 3 تاکلید داشته باشم 2تا کلید تک پل و یکی کلید تبدیل ، تو کلید های کولر هم 3تا کلید داریم .

              کلید مربوط به پمپ که تکلیفش مشخصه(کلید شماره1) شما به راحتی با تست به کمک اهم متر میتونید پیداش کنید . اما کلید دور کند(کلید شماره2) و تند(کلید شماره3) ، کلید تبدیل ما وظیفه سویئچ بین تند و کند رو به عهده داره یعنی وقتی شما کلید شماره2 رو میزنید کولر بسته به حالت کلید تبدیل شروع به کار میکنه ، اگه کلید تبدیل به عنوان مثال بالا باشه کولر با دور تند شروع به حرکت میکنه و اگه کلید تبدیل پایین باشه کولر با دور کند شروع به کار میکنه

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X