اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوالات متداول درباره باتری ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوالات متداول درباره باتری ماشین

    - خودرو من فقط صبح ها استارت نمیزند. آیا باتری من خراب است؟

    دو حالت فقط ممکن است یا باتری خراب است و در صورت خواب بودن باتری دشارژ میشود یا خودرو برق دزدی دارد یعنی یک یا چند مصرف کننده برقی خودرو در صورت خاموش شدن خودرو باز هم مصرف میکنند و در نتیجه باتری دشارژ میشود.



    ۲- چگونه بفهمیم خودرو برق دزدی دارد؟

    شب که خودرو را خاموش کردید یکی از بست های باتری را باز کرده و صبح دوباره سر جای خود نصب کنید و استارت بزنید اگر استارت زد خودرو برق دزدی دارد و اگر نزد باتری خراب است.



    ۳- خودرو من وقتی خاموش شود و کمی خاموش بماند دیگر استارت نمیزند؟

    احتمال قوی باتری خراب است ولی دینام باید تست شود شاید دینام شارژ کامل نمیکند.



    ۴- خودرو من وقتی سوییچ را میپیچانم گاهی استارت نمیزند؟

    در این حالت ممکن است ایراد از مغزی سوییچ یا باتری و یا استارت باشد. بهتر است به متخصص مراجعه شود.شما میتوانید با مراجعه به شعب امداد باتری مشکل خود را حل نمائید و یا با شماره 66007606 تماس حاصل نمائید تا خودروی شما در محل شما رایگان تست و مشکل آن حل شود.

    ۵- منظور تان از خدمات رایگان چیست؟

    خدمات شامل تست کامل برق خودرو و تنظیم الکترولیت (اسید و آب مقطر خودرو) با آب مقطر استاندارد شرکت و دیگر خدمات است که توسط کارشناسان ما در محل شما انجام می گردد.



    ۶- در مورد گارانتی باتری توضیح دهید؟

    باتری های ایرانی همگی دارای کارت گارانتی یکساله تا ۱۵ ماهه میباشند.

    باتری های خارجی نیز دارای ۸ تا ۲۰ ماه گارانتی تعویض طبق شرایط نگهداری می باشند.

    امداد باتری فقط پاسخگوی گارانتی باتری های خارجی میباشد که از همین شرکت خریداری شده باشد و مهر این شرکت زیر فاکتور خورده باشد.

    در مورد باتری های ایرانی نیز شرکت فقط باتری های تحت پوشش خود را جواب گو میباشد.

    تمامی باتری های موجود در شعب نشان از این است که گارانتی آنها نیز در شعب امکان پذیر بوده و تحت پوشش شرکت میباشند.



    ۷- شرایط نگهداری یعنی چه؟

    یعنی:

    1- باتری بر اثر ضربه یا تصادف نشکند.

    ۲- اتصال کوتاه نشده باشد.

    ۳- دِفُرم نشدن باتری بر اثر شارژ نامناسب دینام.

    ۴- مقطر نشدن آب باتری بر اثر شارژ نامناسب دینام.

    ۵- تناسب باتری با نوع خودرو.

    ۶- رعایت سطح الکترولیت برای باتری های اسیدی.



    ۸- من رو خودرو ام مصرف کننده اضافه برقی گذاشتم مثل زنون و باندهای خیلی قوی چه باتری برای من مناسب است؟

    شما در قسمت جست و جوی باتری بالاترین آمپر پیشنهادی برای ماشین خود را بگذارید.



    ۹- بعد از کم شدن آب باتری (به غیر از باتری های سیلد که هرگز آب اسید کسر نمیکند) اسید بریزم؟

    خیر – همیشه بایستی آب مقطر استاندارد بریزید چون اسید تبخیر نمیشود! بلکه آب مقطر آن تبخیر شده است.

    تنظیم آب مقطر باتری شما در شعب شرکت نوین باتری با آب مقطر استاندارد مخصوص باتری به طور رایگان انجام میپذیرد.





    ۱۰- آیا خالی کردن کامل اسید باتری و دوباره اسید تمیز ریختن به داخل آن کار درستی است؟

    این کار کاملا غیر علمی و اشتباه است و سبب کاهش عمر باتری میشود.





    ۱۱- چه زمانی باتری نیاز به شارژ دارد؟

    بعد از شارژ اولیه باتری نیاز به شارژ مجدد ندارد مگر دینام معیوب باشد.






    ۱۲- خودرو را هل بدهیم یا باتری به باتری کنیم؟

    خوب مشخصا باتری به باتری کاری اصولی تر و بهتری است و به هیچ قسمت خودرو آسیب نمیزند.





    ۱۳- چگونه باتری به باتری کنیم؟

    خودرو ها را نزدیک به هم پارک کنید و موتور هر دو خودرو را خاموش کنید.

    فقط باتری هایی با ولتاژ اسمی یکسان را میتوانید به هم اتصال دهید. ابتدا ترمینالهای مثبت دو باتری را به هم وصل کنید. ترمینال منفی باتری سالم را به بدنه فلزی خودرو حامل باتری معیوب اتصال دهید. ابتدا خودرو با باتری سالم و سپس خودرو با باتری معیوب را روشن کنید. بعد از مدتی ابتدا اتصال به بدنه و سپس اتصال ترمینال مثبت را جدا کنید.



    ۱۴- چگونه باتری خودرو خودم را عوض کنم؟

    ابتدا خودرو خود را خاموش کرده ترمینال منفی را جدا کرده سپس ترمینال مثبت را جدا کنید و بعد نگهدارنده باتری را باز کنید و باتری کهنه را خارج کنید حال باتری جدید را در جای باتری قرار دهید.

    توجه داشته باشید شیب باتری باید کمتر از ۴۵ درجه باشد.

    نگهدارنده باتری را محکم ببندید و ابتدا ترمینال مثبت و بعد منفی را ببندید.

    باتری شی سنگین و خطرناکی است پس در صورت امکان این کار را به متخصص آن واگذار کنید.

    اسید باتری ممکن است سبب ایجاد سوختگی شدید و همچنین کوری شود پس از عینک و لباس مخصوص استفاده کنید و در صورت اسیدی شدن ، پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید و به دکتر مراجعه کنید.

    از پرت کردن ، انداختن و ضربه زدن به باتری خودداری کنید و همچنین باتری را از محیطهای خیلی گرم یا خیلی سرد یا خیلی مرطوب همچنین از جرقه و شعله دور نگه دارید و نزدیک آن سیگار نکشید.



    ۱۵- فرق باتری اسیدی و سیلد چیست؟

    باتری های سیلد نیاز به نگهداری و تنظیم الکترولیت ندارد و برای خودرو های جدید که دینام آنها تعمیر نشده بسیار مناسب است و باتری اسیدی که همان باتری های معمولی و نیاز به رسیدگی برای تنظیم سطح الکترولیت دارد که این کار در شعب شرکت نوین باتری رایگان انجام میشود.



    16- چرا تست دینام سبب افزایش طول عمر باتری تا ۲ برابر میشود؟

    چون کلیه خودروهای جدید فاقد نشان گر میزان شارژ دینام می باشد و چراغ شارژ فقط عدم شارژ را اعلام می دارد لذا تست هر ۲ ماه برای اطمینان از مناسب بودن میزان شارژ الزامیست و سبب افزایش عمر باتری میشود.



    ۱۷- آیا باتری فابریک خودرو مناسب ترین باتری برای خودرو است؟

    خیر – معمولا در خودرو های ایرانی باتری فابریک حداقل آمپر ممکن است پس اگر وسایل برقی به خودرو اضافه کردید حتما آمپر بالاتر بگذارید.



    ۱۸- آیا آمپر بالاتر به فیوزها و کامپیوتر خودرو صدمه میزند؟

    خیر – کم و زیاد کردن ولتاژ به خودرو آسیب میزند نه آمپر.



    ۱۹- هرچه آمپر بالاتر بگذارم برای خودرو ام بهتر است؟

    درست است که آمپر بالاتر برای خودرو بهتر است ولی باید با دینام خودرو متناسب باشد یعنی دینام بتواند آن حجم باتری را کامل شارژ کند در ضمن توجه داشته باشید که فضای داخل خودرو شما باید گنجایش باتری را داشته باشد چون هرچه آمپر بالاتر رود باتری بزرگتر و سنگین تر خواهد شد.



    ۲۰- آیا قرص های باتری را تایید میکنید؟

    آزمایشی جهت اطمینان از اثر این قرصها انجام نشده ولی به صورت تجربی ۹۰% جواب نداده زیرا علت خرابی باتری ها معمولا به دلایلی است که غیر قابل بازگشت میباشد مثل ریزش صفحات داخل باتری.



    ۲1- آیا باتری های دلکور نوع مناسبی برای خودرو می باشد؟
    بله یاتری های ساخت کارخانه دلکور از جمله باتری دلکور - باتری هگزا - باتری های کا - باتری دوو گلد - باتری پلاتینیوم - باتری سینک - باتری شارک - باتری بلاجیو - باتری پوما باتری مناسبی برای خودرو شما می باشد.

    ضمناً باتری های ساخت کارخانه سانگو از جمله باتری سولایت - باتری فول پاور - باتری هیوندای - باتری اکتیو باتری مناسبی از نظر قیمت و نوع عملکرد می باشد.
    نوشته شده توسط: سیدمحمدفاطمی وزرنه

    #2
    پاسخ : سوالات متداول درباره باتری ماشین

    درود بر شما

    لطفاً ابتدا مطلب زیر را بخوانید و بعد پرسش هایی را که باقی می مانند، مطرح کنید:

    http://etesalkootah.blog.ir/1394/04/07/Car_Battery_and_Dynamo_Test

    پیروز باشید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوالات متداول درباره باتری ماشین

      سلام

      چرا داخل باتری های اسیدی، از آب مقطر استفاده میشه؟!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوالات متداول درباره باتری ماشین

        نوشته اصلی توسط nasdo نمایش پست ها
        سلام

        چرا داخل باتری های اسیدی، از آب مقطر استفاده میشه؟!

        جناب "ناس دو " عزیز
        در واقع درتمامی باتری ها از آب و اسید سولفوریک استفاده می شه
        ولی به دلیل اینکه با گذر زمان درصد بیشتری از آب تبخیر می شه توی اون آب مقطر می ریزن
        ضمنا باتری ساز ها اول کار با اسید سنج درصد اسید باتری رو اندازه گیری م یکنن
        بعضی مواقع آب اسید می ریزن
        اگه کسی این کار رو نکرد و دستگاه ش رو نداشت بهتره اصلا به اون ندین برای تعمیر و ای اسید ریختن

        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

        دیدگاه


          #5
          سلام دوستان کسی میدونه فن ماشین (پراید) چند ولت و چند آمپر جریان میکشه؟
          فن کار نمیکرد بعد چندبار تعمیرگاه بردن و درست و خراب شدن تصمیم گرفتم فن رو یکسره کنم و از باتری بهش برق بدم. الان با یک کلید روشن و خاموشش میکنم. تنها مشکلش اینه که مستقیم به باتری وصله و خیلی داغ میشه سیم و کلید اون.
          با تشکر
          جدیدترین ویرایش توسط P.maddah39; ۰۳:۴۸ ۱۴۰۲/۰۶/۱۸.
          دوستان عزیز همه ما بدون هیچ توقعی توی این انجمن دانسته هامون رو با هم به اشتراک میگذاریم. کمترین توقع یک لایک می باشد.

          دیدگاه


            #6
            درود
            ولتاژ کار فن 12 ولت است و در خودروی پراید جریان مصرفی موتور فن در دورکند ۹ آمپر و در دورتند ۱۴ آمپر است.​ دقت نمایید کلید باید اتصال بدنه (منفی باتری) را قطع و وصل کند مدار اصلی آنهم به همین صورت است یعنی مثبت مستقیم به سرفن و سر بوبین رله رفته ولی منفی از طریق سنسنور دما (فشنگی فن) به بوبین رله متصل میگردد وآنرا قطع و وصل میکند اگرفن اتوموبیل شما درست کار میکند مشکلات گذشته آن مربوط به رله فن یا سنسور دما (فشنگی فن) بوده است . برای اطلاعات بیشتراز مدار سیم کشی فن به لینک زیر مراجعه نمایید :
            https://carsazz.com/engine-coolant-system/

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X