ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 5 12345 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 43
  1. #1
    2010/09/19
    تبریز
    608
    23

    راه و رسم کار در بازار

    سلام به همه دوستان
    آقا ما آخرش نفهمیدیم چجوری با مشتری تا کنیم که ضرر نکنیم
    به من زنگ زدن که تابلو روانمون خراب شده بیا نگاه کن(تابلو رو هم من نبسته بودم)
    خلاصه رفتم نگا کردم دیدم یه پاورش خراب شده و قسمتی از تابلو که به اون ماژول ها وصل هستن نورشون کم شده و چشمک میزنن.گفتم برادر 45 تومن پاور نو هست میارم میبندم درست میشه گفته باشه بیار.رفتم پاور خریدم آوردم بستم حل شده میگه زحمت ما چقدر شد منم گفتم 45 پاور 25 هم دستمزد میشه 70
    برگشته میگه دستمزد چرا؟همون پول پاورو بگیر کاری نکردی که oo:
    میگم داداش من پس من سه بار رفتم اومدم اینا هزینه برنمیداره؟برگشته گفته باشه برو زنگ میزنم بیا بگیر.میگم 25 تومن چی داره که 3 بار اومدم یبار دیگه هم بیام میگه پول ندارم.بعد 5 روز رفتم اونجا نبود یه خانم که اونجا کار میکرد زنگ زده بهش گفته بگو میریزم به حسابش.اومدم نریخته باز رفتم میگه اول هفتس پول ندارم برو چندروز دیگه میدم منم گفتم پس من پاورو باز میکنم میبرم گفته باز کن باز کردم سیماشم بریدم اومدم بیرون بعد اومده دنبالم میگه چرا سیماروبریدی منم گفتم نه پس میخواستی یه ساعتم واسه تو سیم باز و بسته کنم میگه تاوان خسارتتو خواهی داد oo:
    حالا ما چیکار کنیم با این مشتریا؟اول پول بگیریم بعد کار کنیم؟
    کار نکنیم؟
    کار کنیم پول نگیریم؟
    من که نفهمیدم
    telgram:09396888049
  2. #2
    2009/12/28
    2,138
    66

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط jumper
    سلام به همه دوستان
    آقا ما آخرش نفهميديم چجوري با مشتري تا کنيم که ضرر نکنيم
    به من زنگ زدن که تابلو روانمون خراب شده بيا نگاه کن(تابلو رو هم من نبسته بودم)
    خلاصه رفتم نگا کردم ديدم يه پاورش خراب شده و قسمتي از تابلو که به اون ماژول ها وصل هستن نورشون کم شده و چشمک ميزنن.گفتم برادر 45 تومن پاور نو هست ميارم ميبندم درست ميشه گفته باشه بيار.رفتم پاور خريدم آوردم بستم حل شده ميگه زحمت ما چقدر شد منم گفتم 45 پاور 25 هم دستمزد ميشه 70
    برگشته ميگه دستمزد چرا؟همون پول پاورو بگير کاري نکردي که oo:
    ميگم داداش من پس من سه بار رفتم اومدم اينا هزينه برنميداره؟برگشته گفته باشه برو زنگ ميزنم بيا بگير.ميگم 25 تومن چي داره که 3 بار اومدم يبار ديگه هم بيام ميگه پول ندارم.بعد 5 روز رفتم اونجا نبود يه خانم که اونجا کار ميکرد زنگ زده بهش گفته بگو ميريزم به حسابش.اومدم نريخته باز رفتم ميگه اول هفتس پول ندارم برو چندروز ديگه ميدم منم گفتم پس من پاورو باز ميکنم ميبرم گفته باز کن باز کردم سيماشم بريدم اومدم بيرون بعد اومده دنبالم ميگه چرا سيماروبريدي منم گفتم نه پس ميخواستي يه ساعتم واسه تو سيم باز و بسته کنم ميگه تاوان خسارتتو خواهي داد oo:
    حالا ما چيکار کنيم با اين مشتريا؟اول پول بگيريم بعد کار کنيم؟
    کار نکنيم؟
    کار کنيم پول نگيريم؟
    من که نفهميدم
    سلام
    اين آقا باور نکرده شما پاور رو 45 خريديد.......چون پاور 15 تومني هم تو سايتها وجود داره......در برخورد با مشتري
    اول اينکه بايد پيش پرداخت بگيري......
    دوم اينکه اگر صنف قيمت تعيين کرده ........که هيچ......در غير اين صورت مشتري نبايد از کارت سر در بياره...
    من هر وقت به مشتري توضيح دادم ........به مشکل بر خوردم .....هيچ توضيحي در مورد مشکل بوجود امده
    نده........ابتدا مشکل رو بررسي کن ....بعد قيمت بده ......بعد پيش بگير......بعد کار رو انجام بده..
    مقدار پيش بايد بيشتر از قيمت قطعه باشه.....اينجا کسي به کار فني ارزشي نميده.......

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود
  3. #3
    2010/09/19
    تبریز
    608
    23

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    سلام
    آخه فک نکنم اینجورآدمی باشه که به فکرش برسه تو سایت هم قطعه هست و اصلا نمیدونست پاور چیه که بره قیمت بگیره. منم وجدانی پاور cl با علامت حک شده بستم براش
    حق با شماست اصلا نباید به مشتری توضیح داد وقتی توضیح میدی انگار از ارزش خودت کم میکنی دیگه محلت نمیذارن ولی وقتی خیلی سرد رفتار میکنی و حتی جواب سلامشم نمیدی خیلی تحویلت میگیرن
    در مورد پول پیش هم دوباره حق با شماست و باید گرفت.من گفتم دیگه بابا 45 تومن واسه این آقا که دوتا مغازه کنارهم داره تو خیابون اصلی چیزی نیس که
    مشکل بعدی هم این بود که من جلو چشم خودش تعمیر کردم باید میگفتم باید باز شه ببرم کارگاه
    پس قانون 1: به هیچ وجه همونطور که مهندسم فرمودند بدون پیش پرداخت اونم بیشتر از پول جنس کار نکنیم و وسایل نخریم
    قانون 2:به مشتری محل نذاریم و بهش توضیح ندیم
    قانون3:هیچ تعمیری رو جلوی چشم مشتری انجام ندیم
    دوستانن قانون های دیگه ای هم هست اضافه کنید :nice:
    telgram:09396888049
  4. #4
    2005/11/18
    تهران
    1,181
    122

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    سلام.بزرگترين اشکال کار انجاست که اکثر ما ايرانيها خوب شنيدن..خوب گفتن...و خوب ديدن را بلد نيستيم.و فکر ميکنيم که هر انچه که ما ميگوييم شنونده هم همان را ميشنود و همانطور که ما فکر ميکنيم او هم از گفته ما همان برداشت را دارد.در حاليکه ابدا چنين نيست.و يا اگر چيزي خوشمان ميايد ديگران هم خوششان خواهد امد.بادر عزيز اشکال کار از شما بوده که از همان ابتدا به او نگفته ايد که هزينه کل چقدر ميشود.و فقط قيمت پاور را دادهايد و در ذهن خودتان فکر کرده ايد که او هم شنيده که من قيمت پاور را دادم و بايد بداند که دستمزد چيز ديگري است و بعدا خواهد داد.بهتر است همواره قيمتها را مشخص و مجزا بگوييد.و شرايط کار را کاملا واضح تشريح نماييد و چيزي را مبهم نگذاريد و فکر نکنيد که مشتري بابد بداند... مشکل ديگر اين است که بعضي از مهندسان هر کاري را به هر قيمتي انجام ميدهند و عاقبتش اين ميشود که ارزش کار مهندسي به شدت پايين ميايد.و نميدانند که با اين شيوه کار هم به خودشان ظلم ميکنند هم به ديگران و باعث ميشوند اعتماد مردم به کار و محصول ايراني از ميان برود و در ايتده هيچ کاري براي هيچ کسي نباشد.و مصرف کنندگان به سراغ محصولات بي کيفيت و بنجل چيني ميروند.علت انجام چنين کاري هم ان است که بعضيها ميخواهند از جيب و سرمايه مشتري ياد گيري حاصل کنند و اگر هم نتوانستند به نتيجه برسند به خيال خام خودشان چيزي از دست نداد هاند و غافل از اينکه اعتماد مردم را از بين برده اند.که ان خودش بزرگترين سرمايه است.اشکال ديگر مربوط به مشتري هاست که قرار داد هاي سفت و سخت نميبندند تا در صورت به انجام نرسيدن کار توسط انجام دهنده بتوانند خسارت هتگفتي از او مطالبه کنند.که در اينصورت هر کسي هر کاري را با هر قيمتي انجام نميداد.
    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp
  5. #5
    2010/09/19
    تبریز
    608
    23

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
    سلام.بزرگترين اشکال کار انجاست که اکثر ما ايرانيها خوب شنيدن..خوب گفتن...و خوب ديدن را بلد نيستيم.و فکر ميکنيم که هر انچه که ما ميگوييم شنونده هم همان را ميشنود و همانطور که ما فکر ميکنيم او هم از گفته ما همان برداشت را دارد.در حاليکه ابدا چنين نيست.و يا اگر چيزي خوشمان ميايد ديگران هم خوششان خواهد امد.بادر عزيز اشکال کار از شما بوده که از همان ابتدا به او نگفته ايد که هزينه کل چقدر ميشود.و فقط قيمت پاور را دادهايد و در ذهن خودتان فکر کرده ايد که او هم شنيده که من قيمت پاور را دادم و بايد بداند که دستمزد چيز ديگري است و بعدا خواهد داد.بهتر است همواره قيمتها را مشخص و مجزا بگوييد.و شرايط کار را کاملا واضح تشريح نماييد و چيزي را مبهم نگذاريد و فکر نکنيد که مشتري بابد بداند... مشکل ديگر اين است که بعضي از مهندسان هر کاري را به هر قيمتي انجام ميدهند و عاقبتش اين ميشود که ارزش کار مهندسي به شدت پايين ميايد.و نميدانند که با اين شيوه کار هم به خودشان ظلم ميکنند هم به ديگران و باعث ميشوند اعتماد مردم به کار و محصول ايراني از ميان برود و در ايتده هيچ کاري براي هيچ کسي نباشد.و مصرف کنندگان به سراغ محصولات بي کيفيت و بنجل چيني ميروند.علت انجام چنين کاري هم ان است که بعضيها ميخواهند از جيب و سرمايه مشتري ياد گيري حاصل کنند و اگر هم نتوانستند به نتيجه برسند به خيال خام خودشان چيزي از دست نداد هاند و غافل از اينکه اعتماد مردم را از بين برده اند.که ان خودش بزرگترين سرمايه است.اشکال ديگر مربوط به مشتري هاست که قرار داد هاي سفت و سخت نميبندند تا در صورت به انجام نرسيدن کار توسط انجام دهنده بتوانند خسارت هتگفتي از او مطالبه کنند.که در اينصورت هر کسي هر کاري را با هر قيمتي انجام نميداد.
    وقتی با یک بازاری حرف میزنی یعنی دیگه خودش بقول معروف گرگ بارون دیدس واسه نفس کشیدنشم پول میندازه و در نظر شما الان کسی هست که ندونه هیچ کاری بدون مزد و دستمزد نیست؟(اگر همچین کسی پیدا شد سلام منم به اون برسونید)
    مطلب بعدی اینکه یعنی شما میفرمایید من میخواستم کار یاد بگیرم و این کارو کردم؟دیگه تابلو روان و یه پاور عوض کردن یاد گرفتن نمیخواد که من بخوام مفت کار کنم تا یاد بگیرم.بقال سر محل هم رو شیشه مغازه زده سفارشات تابلو روان پذیرفته می شود.فرموده شما زمانی صادق است که من مثلا برم برای تعمیر یه بورد صنعتی یا مثلا رفع اشکال یه plc اونوقت بگم اره کم هم بگیرم اشکال نداره تجربه میشه برام یاد میگیرم
    مطلب بعدی هم اینکه برای یه تعویض پاور ساده که نمیان 100 تومن فاکتور کنن برای مشتری بعنوان دستمزد (البته شاید بعضیا بکنن)
    telgram:09396888049
  6. #6
    2009/12/28
    2,138
    66

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    ببينيد بنده هم تعميرات انجام ميدم هم پروژه انجام ميدم.....يکي دو سال هم نيست که اين شغل رو دارم....
    قيمتهام هم هميشه منصفانه بوده .......بسيار تجربه کردم....مردم پول قطعه براشون مهم نيست..
    و در دستمزد مشکل دارن ....و تنها دليلشون مقايسه کار تعمير کار فني ...با يک گارگر ساده هست..
    مثلآ طرف ميبينه شما در عرض نيم ساعت تعويض پاور 25 تومان طلب ميکنيد....
    سريع با کار 8 ساعت يک کارگر مقايسه ميکنن .....که اي بابا طرف براي 25 تومن پدرش در مياد..
    اين جوان تو نيم ساعت 25 تومن ميخواد.........رو اين حساب ميگه که کاري نکردي......
    اين مورد تو برخورد همين شخص هم کاملا مشهود هست.........
    بي اعتمادي مردم بخاطر عدم وجود اتحاديه صنف مشاغل درست و حسابي تو ايرانه..
    در تعميرات تا کار تا انتها دنبال نشه...نميشه قيمت داد......فقط ميشه حدود رو اعلام کرد...
    که اينم در اکثر موارد کار رو از دست ميديد چون طرف از 100 جا استعلام مي گيره هر کس مقداري کمتر گفت ميره اونجا...
    الان بسياري هستن که دستمزد خودشون رو روي قطعات مصرفي ميکشن........
    بعد که کار تموم شد حساب کتاب ميکنن که آقا 120 تومن قطعه برده....10 تومن هم دستمزد...
    مشتري نيشش تا بناگوش باز ميشه...با رضايت کامل مبلغ رو پرداخت ميکنه.........
    بعد شما که قيمت قطعه و دستمزد رو با نهايت صداقت بيان ميکنيد ....به بي انصافي مشهور ميشيد....
    خود بر خورد با مشتري الان ديگه ميتونه بعنوان يه رشته دانشگاهي تدريس بشه......
    ميري کنار مغازه کفش فروشي رد بشي.......ميبيني يه جفت کفش تو دستته نميفهمي کي خريد کردي.. oo:
    پس مشکل فقط اتحاديه هاي بي در و پيکر و اختلاف قيمت هاي بسيار زياده......
    وقتي اتحاديه کار کار شناسي درست و درمون براي قيمت گذاري داشته باشه.....
    کار فني با کار ساختموني و کارکر شهرداري مقايسه نميشه....
    نمونه صنف دندان پزشکان هيچ کس نميگه ....400 هزار تومن...براي عصب کشي و پر کردن دندان زياده
    چون تو صنفشون هم همين حدود مشخص شده.....
    اتحاديه اصناف فني تو ايران شده شوراي حل اختلاف وقتي مشتري و تعمير کار زدن تو سر هم ميرن اونجا
    جداشون ميکنن.....
    هر کاري که درست سياست گذاري نشه هردم بيل ميشه.....يکي ميگه طرف بي انصافه.......اون يکي ميگه قيمت کم ندي برو بالا.
    اين وسط مشتري ...خوب و تعميرکار با انصاف ...ضرر ميکنن..........

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود
  7. #7
    2014/06/16
    1,156
    148

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    روشی که من بکار میگیرم واسه تعمیر اول یه برآورد میکنم بعد قیمت دست بالا را میگیرم بهش میدم که اگه خیلی کار برد زورش نیاره پول بده .بعد که اومد پا حساب قیمت کمتر بهش میدم و اونم خوشحال جنسشو برمیداره و میره!به مرگ میگیرم که به تب راضی بشه.
    مثلا یبار یه ترانس جوش اینورتوری آورده بودن گفتم حد اقل 100 تومن خرجشه و طرف قبول کرد بعد دیدم فقط دوتا ماسفتش سوخته و 20 تومن ماسفتش شد و منم باش 60 تومن حساب کردم و گفتم خرجش کمتر شد.طرف عرش را سیر کرد!
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  8. #8
    2009/12/28
    2,138
    66

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahpoori
    روشي که من بکار ميگيرم واسه تعمير اول يه برآورد ميکنم بعد قيمت دست بالا را ميگيرم بهش ميدم که اگه خيلي کار برد زورش نياره پول بده .بعد که اومد پا حساب قيمت کمتر بهش ميدم و اونم خوشحال جنسشو برميداره و ميره!به مرگ ميگيرم که به تب راضي بشه.
    اين بشرطي کارامد هست که رقيب نداشته باشي .......يا از شگرد دل و روده استفاده کنه.........
    يعني براي قيمت دادن دل و روده دستگاه رو بياري بيرون...بعد قيمت بدي......
    من روش خاصي دارم مشتري رو غربال ميکنم....مشتري خوب رو نگه ميدارم .
    و مشتري بد رو حاضرم اولين کارشم مجاني انجام بدم .......ديگه نبينم.
    البته منظورم مشتري عمومي نيست....مشتري عمومي رو کارش رو راه مياندازم..
    مشتري هاي من بيشتر همکار تلقي ميشن....يکجور واسطه و در کاري که برام ميارن نفع ميبرن.....

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود
  9. #9
    2005/11/18
    تهران
    1,181
    122

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    اقاي جامپر منظور من به شخص خاصي نبود و اگر باعث سو تفاهم شده پوزش مرا بپذيريد.در مورد کارهاي تعميرات الکترونيک در صورتيکه اشراف کافي (يعني وجود نقشه شماتيک و يا حداقل دانستن اصول کار با جزييات لازم )به موضوع وجود داشته باشد ميتوان براورد تقريبي خوبي را از قيمت قطعات مشخص نمود.اگر اطلاعات کافي از موضوع وجود نداشته باشد (مانند نقشه شماتيک.چگونگي اسيب ديدن وسيله. و لوازم کار و......) بهتر است بسراغ ان نرفت زيرا هم زمان زيادي خواهد گرفت و هم ممکن است مشتري ضرر کند و وسيله اش غير قابل تعمير شود.ولي اگر قرار است نگران نپريدن کار بود و بقول معروف بيکار نماند در انصورت بايد پاي پس لرزهاي عواقب ان هم نشست و عواقب انرا حتي تا پرداخت خسارت و خريدن وسيله نو براي مشتري هم متحمل شد.به نظر من حداکثر قیمت براوردی برای تعمیر یک وسیله با ارزش برای تعمیر قیمت ان است که نباید بیش از 10 الی 20 درصد قیمت تمام شده ان و بسته به نوع ان که پیچیده و یا ساده باشد.ولی اینها حداکثرها بودند و حداقل انها هم بستگی به انصاف تعمیر کار دارد. حتی شده که یک وسیله 100 میلیونی هیچ مشکلی نداشته و بابت ان پولی دریافت نشده و مشکل فقط نا اگاهی مشتری بوده که فکر کرده وسیله اش ایراد داشته در صورتیکه با به دلیل نا اشنایی با اکارکرد ان چنین فکر کرده البته هزینه های رفت و امد را پرداخت.
    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp
  10. #10
    2012/02/06
    288
    2

    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahpoori
    روشی که من بکار میگیرم واسه تعمیر اول یه برآورد میکنم بعد قیمت دست بالا را میگیرم بهش میدم که اگه خیلی کار برد زورش نیاره پول بده .بعد که اومد پا حساب قیمت کمتر بهش میدم و اونم خوشحال جنسشو برمیداره و میره!به مرگ میگیرم که به تب راضی بشه.
    مثلا یبار یه ترانس جوش اینورتوری آورده بودن گفتم حد اقل 100 تومن خرجشه و طرف قبول کرد بعد دیدم فقط دوتا ماسفتش سوخته و 20 تومن ماسفتش شد و منم باش 60 تومن حساب کردم و گفتم خرجش کمتر شد.طرف عرش را سیر کرد!
    با عرض سلام. جسارت نباشه ها. ولی :
    من میترسم این طوری کار کنم !!! یه مدّت بود پروژه انجام میدادم اوّلش همکارم میگفت بالا بگیر اصلاً رحم نکن. در عوض کار خوب هم تحویل بده.
    من تمام کارام رو سعی میکردم خوب تحویل بدم ولی خوب بعضی مواقع کاملاً سردرگم میشدم چون نمیدونستم چقدر بگیرم. اوایل زیاد میگرفتم بعد پیش خودم گفتم این پول خوردن نداره. باید اندازه زحمتم بگیرم. بعد کمتر گرفتم تا اینکه اون همکار از من ناراضی شد و ازم جدا شد. ( دلیل جدایی : میگفت تو خوب کار نمیکنی. چون کم میگیری )
صفحه 1 از 5 12345 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 43

موضوعات مشابه

  1. بازار کار pcb
    توسط imijoon در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2011/02/06, 15:59
  2. آیا این آی سی در بازار هست؟
    توسط nesarian در انجمن مدار هاي ديجيتال
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2009/12/26, 20:46
  3. بازار کار plc
    توسط AMOROUS در انجمن PLC
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2009/10/17, 21:10
  4. بازار کار
    توسط elm_8688 در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2009/10/11, 15:47
  5. بازار كار
    توسط سينا مجاور در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2009/09/14, 01:17

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •