اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راه و رسم کار در بازار

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راه و رسم کار در بازار

    سلام به همه دوستان
    آقا ما آخرش نفهمیدیم چجوری با مشتری تا کنیم که ضرر نکنیم
    به من زنگ زدن که تابلو روانمون خراب شده بیا نگاه کن(تابلو رو هم من نبسته بودم)
    خلاصه رفتم نگا کردم دیدم یه پاورش خراب شده و قسمتی از تابلو که به اون ماژول ها وصل هستن نورشون کم شده و چشمک میزنن.گفتم برادر 45 تومن پاور نو هست میارم میبندم درست میشه گفته باشه بیار.رفتم پاور خریدم آوردم بستم حل شده میگه زحمت ما چقدر شد منم گفتم 45 پاور 25 هم دستمزد میشه 70
    برگشته میگه دستمزد چرا؟همون پول پاورو بگیر کاری نکردی که oo:
    میگم داداش من پس من سه بار رفتم اومدم اینا هزینه برنمیداره؟برگشته گفته باشه برو زنگ میزنم بیا بگیر.میگم 25 تومن چی داره که 3 بار اومدم یبار دیگه هم بیام میگه پول ندارم.بعد 5 روز رفتم اونجا نبود یه خانم که اونجا کار میکرد زنگ زده بهش گفته بگو میریزم به حسابش.اومدم نریخته باز رفتم میگه اول هفتس پول ندارم برو چندروز دیگه میدم منم گفتم پس من پاورو باز میکنم میبرم گفته باز کن باز کردم سیماشم بریدم اومدم بیرون بعد اومده دنبالم میگه چرا سیماروبریدی منم گفتم نه پس میخواستی یه ساعتم واسه تو سیم باز و بسته کنم میگه تاوان خسارتتو خواهی داد oo:
    حالا ما چیکار کنیم با این مشتریا؟اول پول بگیریم بعد کار کنیم؟
    کار نکنیم؟
    کار کنیم پول نگیریم؟
    من که نفهمیدم
    telgram:09396888049

    #2
    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

    نوشته اصلی توسط jumper
    سلام به همه دوستان
    آقا ما آخرش نفهمیدیم چجوری با مشتری تا کنیم که ضرر نکنیم
    به من زنگ زدن که تابلو روانمون خراب شده بیا نگاه کن(تابلو رو هم من نبسته بودم)
    خلاصه رفتم نگا کردم دیدم یه پاورش خراب شده و قسمتی از تابلو که به اون ماژول ها وصل هستن نورشون کم شده و چشمک میزنن.گفتم برادر 45 تومن پاور نو هست میارم میبندم درست میشه گفته باشه بیار.رفتم پاور خریدم آوردم بستم حل شده میگه زحمت ما چقدر شد منم گفتم 45 پاور 25 هم دستمزد میشه 70
    برگشته میگه دستمزد چرا؟همون پول پاورو بگیر کاری نکردی که oo:
    میگم داداش من پس من سه بار رفتم اومدم اینا هزینه برنمیداره؟برگشته گفته باشه برو زنگ میزنم بیا بگیر.میگم 25 تومن چی داره که 3 بار اومدم یبار دیگه هم بیام میگه پول ندارم.بعد 5 روز رفتم اونجا نبود یه خانم که اونجا کار میکرد زنگ زده بهش گفته بگو میریزم به حسابش.اومدم نریخته باز رفتم میگه اول هفتس پول ندارم برو چندروز دیگه میدم منم گفتم پس من پاورو باز میکنم میبرم گفته باز کن باز کردم سیماشم بریدم اومدم بیرون بعد اومده دنبالم میگه چرا سیماروبریدی منم گفتم نه پس میخواستی یه ساعتم واسه تو سیم باز و بسته کنم میگه تاوان خسارتتو خواهی داد oo:
    حالا ما چیکار کنیم با این مشتریا؟اول پول بگیریم بعد کار کنیم؟
    کار نکنیم؟
    کار کنیم پول نگیریم؟
    من که نفهمیدم
    سلام
    این آقا باور نکرده شما پاور رو 45 خریدید.......چون پاور 15 تومنی هم تو سایتها وجود داره......در برخورد با مشتری
    اول اینکه باید پیش پرداخت بگیری......
    دوم اینکه اگر صنف قیمت تعیین کرده ........که هیچ......در غیر این صورت مشتری نباید از کارت سر در بیاره...
    من هر وقت به مشتری توضیح دادم ........به مشکل بر خوردم .....هیچ توضیحی در مورد مشکل بوجود امده
    نده........ابتدا مشکل رو بررسی کن ....بعد قیمت بده ......بعد پیش بگیر......بعد کار رو انجام بده..
    مقدار پیش باید بیشتر از قیمت قطعه باشه.....اینجا کسی به کار فنی ارزشی نمیده.......

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راه و رسم کار در بازار

      سلام
      آخه فک نکنم اینجورآدمی باشه که به فکرش برسه تو سایت هم قطعه هست و اصلا نمیدونست پاور چیه که بره قیمت بگیره. منم وجدانی پاور cl با علامت حک شده بستم براش
      حق با شماست اصلا نباید به مشتری توضیح داد وقتی توضیح میدی انگار از ارزش خودت کم میکنی دیگه محلت نمیذارن ولی وقتی خیلی سرد رفتار میکنی و حتی جواب سلامشم نمیدی خیلی تحویلت میگیرن
      در مورد پول پیش هم دوباره حق با شماست و باید گرفت.من گفتم دیگه بابا 45 تومن واسه این آقا که دوتا مغازه کنارهم داره تو خیابون اصلی چیزی نیس که
      مشکل بعدی هم این بود که من جلو چشم خودش تعمیر کردم باید میگفتم باید باز شه ببرم کارگاه
      پس قانون 1: به هیچ وجه همونطور که مهندسم فرمودند بدون پیش پرداخت اونم بیشتر از پول جنس کار نکنیم و وسایل نخریم
      قانون 2:به مشتری محل نذاریم و بهش توضیح ندیم
      قانون3:هیچ تعمیری رو جلوی چشم مشتری انجام ندیم
      دوستانن قانون های دیگه ای هم هست اضافه کنید :nice:
      telgram:09396888049

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راه و رسم کار در بازار

        سلام.بزرگترین اشکال کار انجاست که اکثر ما ایرانیها خوب شنیدن..خوب گفتن...و خوب دیدن را بلد نیستیم.و فکر میکنیم که هر انچه که ما میگوییم شنونده هم همان را میشنود و همانطور که ما فکر میکنیم او هم از گفته ما همان برداشت را دارد.در حالیکه ابدا چنین نیست.و یا اگر چیزی خوشمان میاید دیگران هم خوششان خواهد امد.بادر عزیز اشکال کار از شما بوده که از همان ابتدا به او نگفته اید که هزینه کل چقدر میشود.و فقط قیمت پاور را دادهاید و در ذهن خودتان فکر کرده اید که او هم شنیده که من قیمت پاور را دادم و باید بداند که دستمزد چیز دیگری است و بعدا خواهد داد.بهتر است همواره قیمتها را مشخص و مجزا بگویید.و شرایط کار را کاملا واضح تشریح نمایید و چیزی را مبهم نگذارید و فکر نکنید که مشتری بابد بداند... مشکل دیگر این است که بعضی از مهندسان هر کاری را به هر قیمتی انجام میدهند و عاقبتش این میشود که ارزش کار مهندسی به شدت پایین میاید.و نمیدانند که با این شیوه کار هم به خودشان ظلم میکنند هم به دیگران و باعث میشوند اعتماد مردم به کار و محصول ایرانی از میان برود و در ایتده هیچ کاری برای هیچ کسی نباشد.و مصرف کنندگان به سراغ محصولات بی کیفیت و بنجل چینی میروند.علت انجام چنین کاری هم ان است که بعضیها میخواهند از جیب و سرمایه مشتری یاد گیری حاصل کنند و اگر هم نتوانستند به نتیجه برسند به خیال خام خودشان چیزی از دست نداد هاند و غافل از اینکه اعتماد مردم را از بین برده اند.که ان خودش بزرگترین سرمایه است.اشکال دیگر مربوط به مشتری هاست که قرار داد های سفت و سخت نمیبندند تا در صورت به انجام نرسیدن کار توسط انجام دهنده بتوانند خسارت هتگفتی از او مطالبه کنند.که در اینصورت هر کسی هر کاری را با هر قیمتی انجام نمیداد.
        در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راه و رسم کار در بازار

          نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
          سلام.بزرگترین اشکال کار انجاست که اکثر ما ایرانیها خوب شنیدن..خوب گفتن...و خوب دیدن را بلد نیستیم.و فکر میکنیم که هر انچه که ما میگوییم شنونده هم همان را میشنود و همانطور که ما فکر میکنیم او هم از گفته ما همان برداشت را دارد.در حالیکه ابدا چنین نیست.و یا اگر چیزی خوشمان میاید دیگران هم خوششان خواهد امد.بادر عزیز اشکال کار از شما بوده که از همان ابتدا به او نگفته اید که هزینه کل چقدر میشود.و فقط قیمت پاور را دادهاید و در ذهن خودتان فکر کرده اید که او هم شنیده که من قیمت پاور را دادم و باید بداند که دستمزد چیز دیگری است و بعدا خواهد داد.بهتر است همواره قیمتها را مشخص و مجزا بگویید.و شرایط کار را کاملا واضح تشریح نمایید و چیزی را مبهم نگذارید و فکر نکنید که مشتری بابد بداند... مشکل دیگر این است که بعضی از مهندسان هر کاری را به هر قیمتی انجام میدهند و عاقبتش این میشود که ارزش کار مهندسی به شدت پایین میاید.و نمیدانند که با این شیوه کار هم به خودشان ظلم میکنند هم به دیگران و باعث میشوند اعتماد مردم به کار و محصول ایرانی از میان برود و در ایتده هیچ کاری برای هیچ کسی نباشد.و مصرف کنندگان به سراغ محصولات بی کیفیت و بنجل چینی میروند.علت انجام چنین کاری هم ان است که بعضیها میخواهند از جیب و سرمایه مشتری یاد گیری حاصل کنند و اگر هم نتوانستند به نتیجه برسند به خیال خام خودشان چیزی از دست نداد هاند و غافل از اینکه اعتماد مردم را از بین برده اند.که ان خودش بزرگترین سرمایه است.اشکال دیگر مربوط به مشتری هاست که قرار داد های سفت و سخت نمیبندند تا در صورت به انجام نرسیدن کار توسط انجام دهنده بتوانند خسارت هتگفتی از او مطالبه کنند.که در اینصورت هر کسی هر کاری را با هر قیمتی انجام نمیداد.
          وقتی با یک بازاری حرف میزنی یعنی دیگه خودش بقول معروف گرگ بارون دیدس واسه نفس کشیدنشم پول میندازه و در نظر شما الان کسی هست که ندونه هیچ کاری بدون مزد و دستمزد نیست؟(اگر همچین کسی پیدا شد سلام منم به اون برسونید)
          مطلب بعدی اینکه یعنی شما میفرمایید من میخواستم کار یاد بگیرم و این کارو کردم؟دیگه تابلو روان و یه پاور عوض کردن یاد گرفتن نمیخواد که من بخوام مفت کار کنم تا یاد بگیرم.بقال سر محل هم رو شیشه مغازه زده سفارشات تابلو روان پذیرفته می شود.فرموده شما زمانی صادق است که من مثلا برم برای تعمیر یه بورد صنعتی یا مثلا رفع اشکال یه plc اونوقت بگم اره کم هم بگیرم اشکال نداره تجربه میشه برام یاد میگیرم
          مطلب بعدی هم اینکه برای یه تعویض پاور ساده که نمیان 100 تومن فاکتور کنن برای مشتری بعنوان دستمزد (البته شاید بعضیا بکنن)
          telgram:09396888049

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راه و رسم کار در بازار

            ببینید بنده هم تعمیرات انجام میدم هم پروژه انجام میدم.....یکی دو سال هم نیست که این شغل رو دارم....
            قیمتهام هم همیشه منصفانه بوده .......بسیار تجربه کردم....مردم پول قطعه براشون مهم نیست..
            و در دستمزد مشکل دارن ....و تنها دلیلشون مقایسه کار تعمیر کار فنی ...با یک گارگر ساده هست..
            مثلآ طرف میبینه شما در عرض نیم ساعت تعویض پاور 25 تومان طلب میکنید....
            سریع با کار 8 ساعت یک کارگر مقایسه میکنن .....که ای بابا طرف برای 25 تومن پدرش در میاد..
            این جوان تو نیم ساعت 25 تومن میخواد.........رو این حساب میگه که کاری نکردی......
            این مورد تو برخورد همین شخص هم کاملا مشهود هست.........
            بی اعتمادی مردم بخاطر عدم وجود اتحادیه صنف مشاغل درست و حسابی تو ایرانه..
            در تعمیرات تا کار تا انتها دنبال نشه...نمیشه قیمت داد......فقط میشه حدود رو اعلام کرد...
            که اینم در اکثر موارد کار رو از دست میدید چون طرف از 100 جا استعلام می گیره هر کس مقداری کمتر گفت میره اونجا...
            الان بسیاری هستن که دستمزد خودشون رو روی قطعات مصرفی میکشن........
            بعد که کار تموم شد حساب کتاب میکنن که آقا 120 تومن قطعه برده....10 تومن هم دستمزد...
            مشتری نیشش تا بناگوش باز میشه...با رضایت کامل مبلغ رو پرداخت میکنه.........
            بعد شما که قیمت قطعه و دستمزد رو با نهایت صداقت بیان میکنید ....به بی انصافی مشهور میشید....
            خود بر خورد با مشتری الان دیگه میتونه بعنوان یه رشته دانشگاهی تدریس بشه......
            میری کنار مغازه کفش فروشی رد بشی.......میبینی یه جفت کفش تو دستته نمیفهمی کی خرید کردی.. oo:
            پس مشکل فقط اتحادیه های بی در و پیکر و اختلاف قیمت های بسیار زیاده......
            وقتی اتحادیه کار کار شناسی درست و درمون برای قیمت گذاری داشته باشه.....
            کار فنی با کار ساختمونی و کارکر شهرداری مقایسه نمیشه....
            نمونه صنف دندان پزشکان هیچ کس نمیگه ....400 هزار تومن...برای عصب کشی و پر کردن دندان زیاده
            چون تو صنفشون هم همین حدود مشخص شده.....
            اتحادیه اصناف فنی تو ایران شده شورای حل اختلاف وقتی مشتری و تعمیر کار زدن تو سر هم میرن اونجا
            جداشون میکنن.....
            هر کاری که درست سیاست گذاری نشه هردم بیل میشه.....یکی میگه طرف بی انصافه.......اون یکی میگه قیمت کم ندی برو بالا.
            این وسط مشتری ...خوب و تعمیرکار با انصاف ...ضرر میکنن..........

            اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راه و رسم کار در بازار

              روشی که من بکار میگیرم واسه تعمیر اول یه برآورد میکنم بعد قیمت دست بالا را میگیرم بهش میدم که اگه خیلی کار برد زورش نیاره پول بده .بعد که اومد پا حساب قیمت کمتر بهش میدم و اونم خوشحال جنسشو برمیداره و میره!به مرگ میگیرم که به تب راضی بشه.
              مثلا یبار یه ترانس جوش اینورتوری آورده بودن گفتم حد اقل 100 تومن خرجشه و طرف قبول کرد بعد دیدم فقط دوتا ماسفتش سوخته و 20 تومن ماسفتش شد و منم باش 60 تومن حساب کردم و گفتم خرجش کمتر شد.طرف عرش را سیر کرد!
              الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                نوشته اصلی توسط shahpoori
                روشی که من بکار میگیرم واسه تعمیر اول یه برآورد میکنم بعد قیمت دست بالا را میگیرم بهش میدم که اگه خیلی کار برد زورش نیاره پول بده .بعد که اومد پا حساب قیمت کمتر بهش میدم و اونم خوشحال جنسشو برمیداره و میره!به مرگ میگیرم که به تب راضی بشه.
                این بشرطی کارامد هست که رقیب نداشته باشی .......یا از شگرد دل و روده استفاده کنه.........
                یعنی برای قیمت دادن دل و روده دستگاه رو بیاری بیرون...بعد قیمت بدی......
                من روش خاصی دارم مشتری رو غربال میکنم....مشتری خوب رو نگه میدارم .
                و مشتری بد رو حاضرم اولین کارشم مجانی انجام بدم .......دیگه نبینم.
                البته منظورم مشتری عمومی نیست....مشتری عمومی رو کارش رو راه میاندازم..
                مشتری های من بیشتر همکار تلقی میشن....یکجور واسطه و در کاری که برام میارن نفع میبرن.....

                اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                  اقای جامپر منظور من به شخص خاصی نبود و اگر باعث سو تفاهم شده پوزش مرا بپذیرید.در مورد کارهای تعمیرات الکترونیک در صورتیکه اشراف کافی (یعنی وجود نقشه شماتیک و یا حداقل دانستن اصول کار با جزییات لازم )به موضوع وجود داشته باشد میتوان براورد تقریبی خوبی را از قیمت قطعات مشخص نمود.اگر اطلاعات کافی از موضوع وجود نداشته باشد (مانند نقشه شماتیک.چگونگی اسیب دیدن وسیله. و لوازم کار و......) بهتر است بسراغ ان نرفت زیرا هم زمان زیادی خواهد گرفت و هم ممکن است مشتری ضرر کند و وسیله اش غیر قابل تعمیر شود.ولی اگر قرار است نگران نپریدن کار بود و بقول معروف بیکار نماند در انصورت باید پای پس لرزهای عواقب ان هم نشست و عواقب انرا حتی تا پرداخت خسارت و خریدن وسیله نو برای مشتری هم متحمل شد.به نظر من حداکثر قیمت براوردی برای تعمیر یک وسیله با ارزش برای تعمیر قیمت ان است که نباید بیش از 10 الی 20 درصد قیمت تمام شده ان و بسته به نوع ان که پیچیده و یا ساده باشد.ولی اینها حداکثرها بودند و حداقل انها هم بستگی به انصاف تعمیر کار دارد. حتی شده که یک وسیله 100 میلیونی هیچ مشکلی نداشته و بابت ان پولی دریافت نشده و مشکل فقط نا اگاهی مشتری بوده که فکر کرده وسیله اش ایراد داشته در صورتیکه با به دلیل نا اشنایی با اکارکرد ان چنین فکر کرده البته هزینه های رفت و امد را پرداخت.
                  در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                    نوشته اصلی توسط shahpoori
                    روشی که من بکار میگیرم واسه تعمیر اول یه برآورد میکنم بعد قیمت دست بالا را میگیرم بهش میدم که اگه خیلی کار برد زورش نیاره پول بده .بعد که اومد پا حساب قیمت کمتر بهش میدم و اونم خوشحال جنسشو برمیداره و میره!به مرگ میگیرم که به تب راضی بشه.
                    مثلا یبار یه ترانس جوش اینورتوری آورده بودن گفتم حد اقل 100 تومن خرجشه و طرف قبول کرد بعد دیدم فقط دوتا ماسفتش سوخته و 20 تومن ماسفتش شد و منم باش 60 تومن حساب کردم و گفتم خرجش کمتر شد.طرف عرش را سیر کرد!
                    با عرض سلام. جسارت نباشه ها. ولی :
                    من میترسم این طوری کار کنم !!! یه مدّت بود پروژه انجام میدادم اوّلش همکارم میگفت بالا بگیر اصلاً رحم نکن. در عوض کار خوب هم تحویل بده.
                    من تمام کارام رو سعی میکردم خوب تحویل بدم ولی خوب بعضی مواقع کاملاً سردرگم میشدم چون نمیدونستم چقدر بگیرم. اوایل زیاد میگرفتم بعد پیش خودم گفتم این پول خوردن نداره. باید اندازه زحمتم بگیرم. بعد کمتر گرفتم تا اینکه اون همکار از من ناراضی شد و ازم جدا شد. ( دلیل جدایی : میگفت تو خوب کار نمیکنی. چون کم میگیری )

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                      نوشته اصلی توسط bacheLLL
                      با عرض سلام. جسارت نباشه ها. ولی :
                      من میترسم این طوری کار کنم !!! یه مدّت بود پروژه انجام میدادم اوّلش همکارم میگفت بالا بگیر اصلاً رحم نکن. در عوض کار خوب هم تحویل بده.
                      من تمام کارام رو سعی میکردم خوب تحویل بدم ولی خوب بعضی مواقع کاملاً سردرگم میشدم چون نمیدونستم چقدر بگیرم. اوایل زیاد میگرفتم بعد پیش خودم گفتم این پول خوردن نداره. باید اندازه زحمتم بگیرم. بعد کمتر گرفتم تا اینکه اون همکار از من ناراضی شد و ازم جدا شد. ( دلیل جدایی : میگفت تو خوب کار نمیکنی. چون کم میگیری )
                      این همون مشکلی هست که بنده عرض کردم ....عدم وجود یک مرجع قیمت گذاری درست و درمون.....
                      در این وضعیت افراد منصف درگیری با وجدان دارند و افراد دندان گرد دنبال چپاول هستن...منظورم دوست ایشونه
                      به کسی دیگه بر نخوره.......یه وقت به دوستت نگی بیاد سراغ ما.. :biggrin:

                      اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                        نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                        اقای جامپر منظور من به شخص خاصی نبود و اگر باعث سو تفاهم شده پوزش مرا بپذیرید.در مورد کارهای تعمیرات الکترونیک در صورتیکه اشراف کافی (یعنی نقشه شماتیک و یا حداقل دانستن اصول کار با جزییات لازم )به موضوع وجود داشته باشد میتوان براورد تقریبی خوبی را از قیمت قطعات مشخص نمود.اگر اطلاعات کافی از موضوع وجود نداشته باشد (مانند نقشه شماتیک.چگونگی اسیب دیدن وطیله. و لوازم کار و......) بهتر است بسراغ ان نرفت زیرا هم زمان زیادی خواهد گرفت و هم ممکن است مشتری ضرر کند و وسیله اش غیر قابل تعمیر شود.ولی اگر قرار است نگران نپریدن کار بود و بقول معروف بیکار نماند در انصورت باید پای پس لرزهای عواقب ان هم نشست و عواقب انرا حتی تا پرداخت خسارت و خریدن وسیله نو برای مشتری هم متنحمل شد .
                        خواهش میکنم حق کاملا با شماست ولی در مورد من نه از این ترس دارم که پول بپره (اگر ترس داشتم خودم نمیخردم اول پاور رو) و نه اینکه رو دستم میمونه چون پاوره تازست میبندم رو یه تابلو دیگه و نه اینکه مسئله پیچیده ای بود که سر در نیاورد
                        مسئله من اینجاست که چرا وقتی میای به مشتری توضیح میدی که آقا ایراد کجاست و من میخوام چیکار کنم تا درست بشه و باهاش کاملا خوب برخورد میکنی سواستفاده میکنن
                        اون سریال پرستاران بود شبکه 1 میداد میومد بالای سر مریض اول بهش کلا توضیح میداد الان مشکل تو چیه من میخوام چیکار کنم بعد چه داروییی بهت بدم و از این حرفا.مریض رو کاملا در جریان کارایی که میخواست انجام بده قرار میداد منم اینجور رفتار کردم که نباید میکردم :biggrin:
                        حق با دوست عزیز Ghasede del هم هست باید دستمزد رو روی قطعات کشید و آخر سر یه دستمزد ناچیز هم گفت تا طرف راضی باشه.منم میتونستم بگم 60 تومن پاور شد آخه نمیدونی این از اون اصلاست علامت حک شدش رو هم نشونش میدادم بعدم میگفتم 10 تومن هم هزینه رفت و آمد من.فرقی نمیکرد همون پول بود ولی نمیخواستم دروغ بگم قیمت رو
                        درباه اونم که کارگر چقد میگیره اونو حساب نمیکنه که اشخاصی امثال من چندین سال وقت صرف درس خوندن کردن حالا خوب یا بد،کم یا زیاد یه چیزایی یاد گرفتنو سرمایه اونا هم همین درسشونه.کدوم آدمی الان مییاد پولشو 16 سال یا 18 سال میخوابونه تا بعد بیاد ازش بهره برداری کنه اونم وقتی بهره برداری میکنی برای یک ساعت 25 تومن بخوای بگن چه خبره؟
                        ولی به قول شما آقای دکتر یه ربع روی دندون کار میکنه 300 میگیره قربون صدقشم میریم
                        نمیدونم شاید کلا باید در رفتارمون تجدیدنظر کنیم و به همدیگه احترام بذاریم
                        telgram:09396888049

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                          نوشته اصلی توسط Ghasede del
                          این همون مشکلی هست که بنده عرض کردم ....عدم وجود یک مرجع قیمت گذاری درست و درمون.....
                          در این وضعیت افراد منصف درگیری با وجدان دارند و افراد دندان گرد دنبال چپاول هستن...منظورم دوست شما ست.
                          به کسی دیگه بر نخوره...
                          بله دقیقاً. الانم اگر منصف نباشم جزو گروه دندون گرد هم نخواهم بود.
                          تازه سال های گذشته از eca هم بیشتر بدم میومد تا اینکه خوشم بیاد. پیش خودم میگفتم ببین این سایت نون ما رو آجر میکنه. همه چیزو به همه یاد میده.
                          بعده ها که خودم مشکلم توسط این سایت و نظایر این سایت حل شد ، نظرم عوض شد. و به خودم قول دادم یه مدتی به طور رایگان فعالیت کنم تا یه ذره آروم بگیرم :smile:
                          //
                          اون بنده خدا پولشو جمع کرد رفت تو کار تجارت ( خرید - فروش ).خیلی دوس داشت بککنه خودشو ( اصطلاح رایج امروزی ) !!! منم اوایل میخاستم بکنم بعد به این نتیجه رسیدم که تا خدا نخاد نه کندنی در کاره نه چیزی !!!
                          الان دیگه نیست :smile:

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                            نوشته اصلی توسط bacheLLL
                            بله دقیقاً. الانم اگر منصف نباشم جزو گروه دندون گرد هم نخواهم بود.
                            تازه سال های گذشته از eca هم بیشتر بدم میومد تا اینکه خوشم بیاد. پیش خودم میگفتم ببین این سایت نون ما رو آجر میکنه. همه چیزو به همه یاد میده.
                            بعده ها که خودم مشکلم توسط این سایت و نظایر این سایت حل شد ، نظرم عوض شد. و به خودم قول دادم یه مدتی به طور رایگان فعالیت کنم تا یه ذره آروم بگیرم :smile:
                            //
                            اون بنده خدا پولشو جمع کرد رفت تو کار تجارت ( خرید - فروش ).خیلی دوس داشت بکنه خودشو ( اصطلاح رایج امروزی ) !!!
                            الان دیگه نیست :smile:
                            الان دیگه نیست یعنی ورشکست شد؟یا کارش گرفت؟
                            telgram:09396888049

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راه و رسم کار در بازار

                              نوشته اصلی توسط jumper
                              الان دیگه نیست یعنی ورشکست شد؟یا کارش گرفت؟
                              والا نمیدونم. فقط میدونم 60 میلیون جمع کرد. میگفت میخام برم تو کار خرید - فروش پراید.
                              بعدشو خبر ندارم :smile:

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X