اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

    این تاپیک رو ایجاد کردم تا بکمک هم یک مبدل پایه با تکنیک DC 2 DC PSFB ZVS طراحی و بسازیم .این رو بهتون بگم که درس دین و زندگی و دنیا و آخرته .end - end اش است . دیگه آخرشه . این تکنولوژی در جذاب ترین و رویایی ترین ماشین آلات روز استفاده شده است . 3 تا کاربرد مطرحش رو من مینویسم بقیشه رو هم شما بگید .

    1- موتور جوش - برش فوق پیشرفته ( میگ - مگ - تیگ- پالس - الکترودی - پلاسما ) و
    2- اینورتور های ژنراتور های پاک به برق شهر مثلا توربین بادی - توربین آبی به برق شهر است .
    3- سروو موتور های ac و استپر موتور و سایر اجزائ cnc های نوظهور


    به امید خدا اول از آموزش پایه شروع میشه تا طراحی و پیاده سازی یک موتور جوش 300 آمپر پیش میریم تا ببینیم چی پیش میاد.
    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

    #2
    پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

    جلسه اول

    برای شروع چهار تا pdf میزام که واقعا منو از هزاران هزار pdf راجب این موضوع نجات داد

    1-http://www.vishay.com/docs/90936/an847.pdf
    2-http://uni-obuda.hu/journal/Dudrik_Oetter_10.pdf
    3-http://journals.tubitak.gov.tr/elektrik/issues/elk-14-22-6/elk-22-6-9-1212-143.pdf
    4-http://www.yildiz.edu.tr/~fbakan/AGK/agk_odev/12.pdf

    مخصوصا pdf اولی که تو چهار صفحه کل مطلب رو ادا کرده .
    حالا من به مرور عکس های مهم pdf های بالا رو پ میکنم و اینحا رو تصاویر بحث رو ادامه میدیم .













    یک مقدمه خیلی چکیده رو شروع میکنم تا سریع بریم سر اصل مطلب

    جوشکاری

    یک نوع از جوشکاری عبارت است از جوشکاری با قوس الکتریکی است . جریان الکتریکی از جاری شدن الکترونآ‌ها در یک مسیر رسانا به وجود میآ‌آید. هرگاه در چنین مسیری یک شکاف هوا (گاز) ایجاد شود جریان الکترونی و در نتیجه جریان الکتریکی قطع خواهد شد. چنانچه شکاف هوا به اندازه کافی باریک و اختلاف پتانسیل و شدت جریان زیاد باشد، گاز میان شکاف یونیزه شده و قوس الکتریکی برقرار میآ‌شود.دمای این گاز یونیزه شده تا 4 هزار درجه سانتی گراد میرسد. تقریبا هر نوع فلز و حتی غیر فلز از جمله سرامیک و شیشه رو ذوب میکند.


    تاریخچه :

    در سال 1802 پتروف (V.P.Petrof) کشف کرد که اگر دو تکه زغال چوب را به قطب های باتری بزرگی وصل کنیم و آنها را به هم تماس دهیم و سپس کمی از هم جدا کنیم شعله روشنی بین دو تکه زغال دیده می شود. و انتهای آنها که از شدت گرما سفید شده است نور خیره کننده ای گسیل می دارد. قوس الکتریکی هفت سال بعد دیوی (H.Davy) فیزیکدان انگلیسی این پدیده را مشاهده نمود و پیشنهاد کرد که این پدیده به احترام ولتا قوس ولتا نامیده شود.

    آزمایش ساده :

    اگر بخواهیم در یک روش ساده ای ایجاد قوس الکتریکی را نشان دهیم باید دو تکه کربن را روی گیره قابل تنظیم سوار نمود (بهتر است که به جای زغال چوب معمولی میله خاصی که از کربن قوس ساخته می شود و با فشار دادن مخلوط گرافیت ، کربن سیاه و مواد چسبنده به وجود می آیند، استفاده شود).

    چشمه جریان می تواند برق شهر هم باشد برای اجتناب ازاینکه در لحظه تماس تکه های کربن مدار کوتاه ایجاد شود باید رئوستایی به طور متوالی به قوس وصل شود.
    معمولا برق شهر با جریان متناوب تغذیه می شود. ولی در صورتی که جریان مستقیم از آن عبور کند قوس پایدارتر است به طوری که یکی از الکترودها همیشه مثبت «آند)و دیگری همواره منفی «کاتد)است.
    ماهیت قوس الکتریکی:

    در قوس الکتریکی الکترودها در اثر حرارت سفید رنگ می شود. ستونی از گاز ملتهب رسانای خوب الکتریکی بین الکترودها وجود دارد. در قوس معمولی این ستون نوری بسیار کمتر از نور تکه های کربن سفید شده از آزمایشآ‌های مربوط به گرما گسیل می کنند. چون الکترود مثبت دمایش از الکترود منفی بیشتر است زود تر از بین می رود. در نتیجه تصعید شدید کربن صورت گرفته و در آن الکترود (الکترود مثبت) فرورفتگی به وجود می آید که به دهانه مثبت معروف است و داغ ترین نقطه الکترودهاست.

    دمای دهانه در هوا و در فشار جو به 4000 درجه سانتیگراد می رسد. در لامپ های قوسی سازوکارهای منظم و خود کار خاصی برای نزدیک کردن تکه های کربن با سرعت یکنواخت وقتی با سوختن از بین می روند، مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه سایش و خوردگی الکترود مثبت به خاطر دمای بالایش بیشتر است،برای همین همیشه الکترود کربن مثبت کلفت تر از الکترود منفی اختیار می شود.

    دماهای بالا در قوس الکتریکی :

    قوس الکتریکی می تواند بین الکترودهای فلزی ساخته شده از آهن ، مس و غیره نیز بگیرد. در این حالت الکترودها به میزان زیادی ذوب و تبخیر می شوند و این عمل به مقدار زیادی گرما احتیاج دارد. به این دلیل دمای مرکز الکترود فلزی معمولا کمتر از دمای الکترود کربنی است (2000 تا 2500 درجه سانتیگراد).

    قوسی که بین الکترودهای کربن در گاز فشرده ای قرار می گیرد (حدود 20atm) بالا رفتن دمای مرکز مثبت تا 5900 درجه سانتیگراد یعنی دما روی سطح خورشید را ممکن ساخته است. معلوم شده است که کربن در این حالت ذوب می شود. دمای باز هم بالاتری را می توان در ستونی از گاز و بخاری که از آن تخلیه الکتریکی می گذرد، به دست آورد.

    بمباران شدید این گاز و بخار با الکترون ها و یون هایی که با میدان الکتریکی قوس شتاب گرفته اند دمای ستون گاز را 6000 تا 7000 درجه سانتیگراد می رساند. به این دلیل تقریبا تمام مواد شناخته شده در ستون قوس الکتریکی ذوب و تبخیر می شوند. و بسیاری از واکنش های شیمیایی که در دماهای پایین انجام شدنی نیستند، با قوس الکتریکی امکان پذیر می شوند. مثلا میله های چینی دیر گداز در شعله قوس به سهولت ذوب می شود.











    از عوامل تخلیه الکتریکی
    یک : ولتاژ بالا
    دو : دمای بالای گاز
    است . دیده اید تو لامپ های خلاء دو قطبی (دیود) یک فیلامان داخل لامپ بود که باید تا حد سرخ شدن گرم میشد تا جریان الکتریکی داخل لامپ از کاتد به آند برقرار میشد .عوضش تو لامپ های خلاء دو قطبی چون میخواستیم داخل حباب گرما تولید نشود داخل حباب رو خلا میکنن تا در اثر بمبارن یونی گاز گرمای کمتری تولید شود .

    مبدل ها

    حالا ما برای انجام عمل جوش کاری چرا مستقیما از 220 ولت یا 380 ولت برق شهر استفاده نمی کنیم ؟ چون برای امکان انجام عمل جوشکاری باید ولتاز قوس الکتریک در حد 40-30 ولت باشد . اینجا به یک تناقض میرسیم .هرچه ولتاز بالا تر باشه امکان شروع قوس محتمل تر است ولی چرا ما تو موتور جوش ولتاز رو تا حد 30 ولت پایین میاریم ؟ دلیلش تمرکز گرمای قوس در قطعه کار است . اگر ولتاز قوس 220 ولت باشه الکترود در فاصله 2 سانتی متری از قطعه کار شروع به تخلیه الکتریکی میکنه . و در این فاصله مذاب به محل مورد جوشکاری منتقل نمیشه و روی قطعه کار پخش میشه . بنا بر این میان کاری میکنن که طول قوس با قطر الکترود برابر ابشه . یعنی برای الکترود شماره 4 طول قوس هم باید 4 میلیمتر باشه . بنابر این باید ولتاژ موتور جوش چیزی در حدود 40 ولت باشه . عوضش برای شروع قوس از چند تکنیک استفاده میکنن .

    1- Scratch Start
    2- Lift Start
    3- HF Start
    4 - TIG Time







    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

      PWM DC-DC Converters






      غالبا در کاربرد های توان بالا از مبدل نیم پل ( شکل بالایی ) و تمام پل ( شکل پایینی )استفاده میشود.با سوئیچ ترانزیستور ها ، پالسهایی با پولاریته مخالف در سیم پیچ های اولیه و ثانویه تولید میشود.














      در مبدل نیم پل خازن های Cd1 و Cd2 یک نقطه وسط مابین صفر و ولتاژ dc ورودی تشکیل میدهد.ولتاژ ورودی مبدل برابر با نسبت تقسیم دوخازن مذبور است .نسبت ورودی به خروجی مبدل از رابطه زیر بدست میاید .




      و برای فول بریج از رابطه زیر


      بدست میاید .که D دیوتی سایکل است و مابین صفر و 0.5 میباشد .




      و از مقایسه دو رابطه فول بریج و هاف بریج نسبت سیم پیچی به این صورت به دست میاد .




      بنا بر این اگر تلفات مغناطیسی هر دو سیم پیچ فول و هاف بریج رو تقریبا برابر بگیریم رابطه جریان ها به صورت زیر بدست میاد



      یعنی با توان خروجی برابر شدت جریان ورودی نیم پل دو برابر تمام پل است.بنا بر این در توانهای بالا برای اجتناب از بکاربردن ترانزیستور های موازی زیاد از تمام پل یا فول بریج استفاده میشود.


      تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
      داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

        هارد سوئیچ


        حالا ما استراژی های ایجاد جریان ac از ورودی dc در مبدل فول بریج رو برسی می کنیم .









        1-سنتی ترین و قدیمیترین تکنیک



        این تکنیک برای کنترل این نوع مبدل در شکل زیر آمده است .






        همانطوری که از شکل فوق پیداست ترانزیستور های T1 و T2 باهم و T3 و T4 باهم با فرکانس سوئیچ مورد نظر بصورت متناوب روشن و خاموش میشود . در این نوع کنترل حداکثر دیوتی سایکل 0.5 می باشد . اصلی ترین ایراد این روش در شکل بالا قابل مشهاده است .
        1- لحضه های که هر چهار ترازیستور خاموش است . ترانس با خازن جانکشن ترانزیستور ها شروع بع چند ده نوسان نا خاسته میکنه . در حقیقت در این لحظات نیمه هادی های P و N داخل ترانزیستور ها تبدیل به خازن هایی میشوند که به خازن جانکشن معروف هستند . این نوسانات به شدت بازدهی مبدل رو پایین میاورد .
        2- به نمودار جریان Ip دقت کنید . تغییرات شدت جریان بسیار بسیار شدید است .

        به همین دلیل عملا از این نوع کنترل برای فولبریج استفاده نمیشه .



        2- بهبود یافته


        روش بهبود یافته مورد شماره 1 رو در شکل زیر میبینید





        در این تکنیک ترانزیستور های T1 و T2 را به عنوان leading leg و ترازیستور های T3 و T2 به عنوان lagging leg نام گذاری میکنن . در پایه لیدر همواره دیوتی سایکل مقدار ثابت 0.5 راد دارد .ولی در پایه لگر مقدار دیوتی سایکل متغیر بین صفر و 0.5 میشود. دقت کنید که نمودار Ip کمی نسبت به مورد شماره 1 بهبود یافته و از تغییرات بسیار شدید نمودار جریان کاسته شده است .


        3- شیفت فاز






        این تکنیک بهترین تکنیک بین روش های هارد سوئیچ است . و به نوعی بهبود یافته روش شماره 2 میباشد . در این تکنیک هردو پایه لیدر و لگر دارای دیوتی سایکل ثابت 50% (D=0.5) است.و ولتاژ خروجی با اختلاف فاز بین پایه لیدر و لگر صورت میگیرد .اگر این دو پایه همفاز باشن ولتاژ خروجی صفر خواهد بود . ولی اگر این دو پایه در فاز مخالف باشند ماکزیمم ولتاژ در خروجی تولید خواهد شد. همانطوری که در شکل میبینید نمودار جریان Ip نسبت به تکنیک های قبل بهبمود یافته و نزدیک به سینوسی و کاملا متقارن و یک نواخت است .
        اما این تکنیک هنوز دارای اشکلات فراوان است . از جمله از مهمتری اشکلات این تکنیک نامتقارن بودن فشار الکتریکی سوئیچ ها بین پایه لیدر و پایه لگر است . شکل های زیر نمودار جریان و ولتاژ سوئیچ ها در خاموش و وروشن شدن در هر دو پایه لیدر و لگر نشان میدهد .تصاویر پایین رو نگاه کنید .





        در تصویر اول که مربوط به پایه لیدر است وقتی ترانزیستور روشن میشود Uce از Vcc به صفر میرسد جریان سوئیچ نیز هنوز در سطح صفر است . البته چندتا چرخه هرزگرد صورت میگیرد و لی میشود گفت که سوئیچ در سطح صفر صورت گرفته است .یعنی در هردو پایه لیدر و لگر ، سوئیچ ها موقع روشن شدن در ولتاژ صفر صورت میگیرد . یعنی zero-voltage turn-on . سوئیچ در سطح ولتاژ صفر تلفاتی نخواهد داشت . اما تلفات خاموش کاملا به عنوان یک نتیجه از هارد سوئیچ در هر دو پا رخ می دهد.

        و همچنین بعد از خاموش شدن ترانزیستور ها در پایه لیدر جریان های چرخشی در طول چرخه هرزگرد و در پی آن تلفات هدایتی در پایه لگر افزایش خواهد یافت
        تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
        داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

          Soft Switching PWM Converters



          سافت سوئیچ



          مساله اصلی در سوئیچینگ تلفات سوئیچگ است . تلفات از اینجا به وجود میاید که در سوئیچینگ سخت موقع روشن شدن سوئیچ ، ولتاژ که برابر با ولتاژ ورودی مبدل به تقریبا صفر ولت افت می کند و در این حال جریان گذرنده از سوئیچ از صفر به ماکزیمم مقدار خود میرسد . این عمل در موقع خاموش شدن سوئیچ بصورت برعکس رخ میدهد . به شکل زیر دقت کنید .








          در شکل بال مساحت مثلث زیر Ids و Vds برابر با میزان تلفات روشن و خاموش شدن سوئیچ است . باتوجه به جریان بسار زیاد و ولتاژ بالا مبدل و از طرفی با توجه به فرکانس بالای سوئیچ زنی این تلفات کوچک در یک ثانیه به چند صد وات میرسد که به صورت حرارت در سوئیچ ظاهر میشود . برای یک سوئیچ میزان مشخصی از تلفات قابل تحمل را در دیتا شیت عنوان میکنن . مثلا 125 وات . بنا بر این در هر سوئیچ نباید میزان کل تلفات ( تلفات هدایتی + تلفات نشتی + تلفات سوئیچینگ ) از این مقدار عنوان شده بیشتر باشد . درضمن این میزان تلفات هم به صورت حرارت ظاهر میشه باید به دفع بشه. که در صورت انباشت ، موجب سوختن سوئیچ میشود.




          میزان تلفات روشن شدن و خاموش شدن در سوئیچ هارد از فرمول های زیر بدست میاد .











          تفاوت اصلی بین سوئیچینگ نرم و سوئیچینگ سخت در این است که در سوئیچینگ سافت تغییر وضیعت سوئچ در سطح صفر ولت صورت میگیرد . بنابر این تلفاتی از بابت سوئیچ نخواهیم داشت . به شکل زیر دقت کنید . تفاوت بین سافت سوئیچ ZVS و هارد سوئیچینگ را نمایش می دهد .




          با دقت در شکل بالا میبینید که باز تلفات خاموش شدن در سافت سوئیچ ZVS در جای خود باقی است .





          سافت سوئیچ

          در این قسمت مبدل سافت سوئیچ pwm به عنوان توپولوژی و استراتژی ( تکنیک) که در نتیجه سوئیچ در ولتاژ صفر یا سوئیچ در جریان صفر به وجود می آید را بحث میکنیم .


          از سافت سوئیچ با اسامی

          1- pseudo–resonant رزونانس کاذب
          2- quasi-resonant شبه رزونانس
          3- resonant transition رزونانس انتقالی
          4- clamped voltage کلمپ ولتاژ

          نیز نام برده میشود .

          در این مبدل از رزونانس انتقالی فقط در بازه کوچکی از یک عمل سوئیچ کامل استفاده میشود .و ولتاژ خروجی همچنان با pwm و فرکانس ثابت کلید زنی کنترل میشود .


          گروه بندی سوئیچ نرم

          به سه دسته

          1 - ZVS PWM converters
          2 - ZCS PWM converters
          3 - ZVS ZCS PWM converters
          تقسیم میشوند
          تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
          داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

            1- ZVS PWM Converters

            ساده ترین مبدل ZVS PWM full bridge در شکل زیر نمایش داده میشود .


            اسنابر این مبدل عبارتست از 4 خازن و 4 دیود و یک اندوکتانس .این مبدل با همان تکنیک مبدل فاز شیفت کنترل میشود .





            ترانزیستور ها (MOSFETs or IGBTs) در پایه لیدر یا لگر وقتی که دیوید موازی عکس این ترانزیستور ها در حال هدایت هستند روشن خواهد شد.از آنجایی که وقتی که ترانزیستور به گذر روشن شدن وارد می شود ولتاژاش صفر است تلفات سوئیچینگ رخ نمی دهد.و همچنی در گذر خاموش شدن ترانزیستور چون خازن موازی با ترانزیستور شروع به دشارژمیشود بصورت لحظهای ولتاژ سوئیچ رو صفر ولت نگه خواهد داشت تا گذر خاموش شدن تمام شود . و بنابر این عملا سوئیچ turn-off نیز در صفر ولت صورت خواهد گرفت .
            یک سیکل کامل هدایت پایه لیدر و بعد هدایت پایه لگر حدودا 10 گذر مختلف اتفاق می افتد که برسی این کمی پیچیده است . ولی واقعا راحت و جذاب است .




            در لحظه t<t0 فرض میکنیم مبدل در گذر شماره 10 میباشد . جریان اولیه IP(t(0)) l و ترانزیستور های A و D درحال هدایت میباشند . شکل 9






            در گذر فاصله مابین 0 و 1

            جریان t0 برابر است با IP(t(0)) l در لحظه t=0 سوئیچ D خاموش میشود .با خاموش شدن D جریان IP(t(0)) l ذخیره شده در بوبین ترانس و بوبین اضافه سری شده سعی در حفظ جریان خواهد کرد و شروع به شارژ کردن خازن CD و دشارژ کردن CC میکند .
            باَ شارژ شدن خازن CD تقریبا جریان اولیه برای مدت کواهی ادامه خواهد یافت بنابر این با خاموش شدن سوئیچ D ولتاژ درین سورس آن افزایش نخواهد یافت و صفر ولت باقی خواهد ماند و سوئیچ D تقریبا در حالت ZVS خاموش خواهد شد .



            0





            در گذر فاصله مابین 1 و 2
            گفتیم که همزمان با شارژ شدن خازن CD خازن انگلی ترانس ( Cxfmr ) و خازن CC شروع به دشارژ شدن مینماید.به محض افزایش تدریجی جریان به 0.7 دیود DC شروع به هدایت میکند. بعد از گذشت زمان DLY C/D در شکل 4 اگر سوئیچ C را روشن کنیم این سوئیچ C دقیقا در حالت ZVS روشن خواهد شد
            با روشن شدن سوئیچ C اختلاف پتانسیل دو سر اولیه ترانس به صفر ولت خواهد رسید . و با این افت اولیه ولتاژ القایی دوسر ثانویه به vin *N خواهد رسید .








            در گذر فاصله مابین 2 و 3
            در لحظه t2 جریان پسماند اولیه ترانس که به علت تلفات کمی کمتر از IP(t(0)) l است سوئیچ A خاموش میشود .که در این لحضه نیز جریان از خازن CA عبور میکند و باز سوئیچ A در حالت صفر ولت خاموش خواهد شد.




            تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
            داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

              در این مرحله از قسمت تئوری فعلا به قسمت عملی میرم .در ابتدا میخوام یک نمونه کوچک منبع ولتاژ بسازم . منبع ولتاژ به خاطر اینکه جوشکاری میگ و مگ با منبع ولتاژ صورت میگیرد .
              برای شروع یک مبدل 50 کیلوهرتز 500-600 وات با ورودی 310 ولت و خروجی متغیر 12-35 ولت تا 20-10 آمپر رو در نظر بگیرید .تا ببنیم تا کجا میشه فرکانس رو بالا برد . بعد روی بالا بردن توان کار کنیم . عملا با مبدل های zvs میشه به توان 98 درصد رسید .


              مداری که در نظر گرفتم بصورت زیر است .





              مدار بالا رو بطور اتفاقی در وب سایت های چینی دیدم . نمی دونم چرا اومده جهت شارژ و دشارژ خازن رو از یک جهت با مقاوت و از جهت دیگه بدون مقاومت قرار داه ؟ ولی فکر کنم چیز جالبی باید باشه. یعنی زمان شارژ خازن از بالا بپایین سریع تر از زمان شارژ از پایین به بالا است . که با مقاومت میشه تغییرش داد .

              همینطوری و رو هوا یک پل با چهارتا IGBT 40n60 و یک ترانس به نسبت 22:4 دوسر و یک دیود شاتکی نیم پل و یک رکتی فایر که با یک خازن 400 ولت 235 میکرو فاراد یکسو میشه .هم ساختم که عکس ها شرو تو شکل زیر میبینید.






              برای واحد کنترل از آسی استفاده نمیکنم و با میکرو کنترلر طراحی خواهم کرد .برای نمونه تجاری می خوام از میکرو های آرم 3-4 هزارتومنی شرکت st که 32 بیت و 48 مگا هرتز هستند استفاده کنم . ولی برای شروع از میکرو کنترلر stm32f407 استفاده میکنم چون 168 مگ هستش با مبدل d2a بسیار سریع تا 7 مگا سمپل یا سه تا مبدل 2.5 مگ سمپل .
              تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
              داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

                سلام وخسته نباشید
                قصد شماساخت چه اینورتری است وآیا به مرحله اجرادرآمده است ودرحال تولید میباشد ممنون

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

                  سلام.
                  آفرین!بسیار پر انرژی شروع کردین. انشالله به همین صورت ادامه داشته باشه.
                  فقط یه نکته ای رو بگم که به میکرو اتکانکنین و آی سی های کنترلر pwm هم در نظر بگیرین. اینا برای نمونه تجاری بهتره.
                  موفق باشین.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

                    سلام خسته نباشید اگر بخاین از تایمر های سخت افزاری میکروهای سری F407 یا F0 استفاده کنین ایجاد سیگنال PWM متقارن راحته اما چطور میخاین بهشون اختلاف فاز بدین ؟؟؟

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

                      نوشته اصلی توسط mohammadne نمایش پست ها
                      سلام خسته نباشید اگر بخاین از تایمر های سخت افزاری میکروهای سری F407 یا F0 استفاده کنین ایجاد سیگنال PWM متقارن راحته اما چطور میخاین بهشون اختلاف فاز بدین ؟؟؟
                      اگه میکرو کنترلر های st خودشون سخت افزار pwm فاز شیفت مشخصی نداشته باشن که بعید میدونم خیلی راحت با امکان اسلیو مستر تایمر ها خیلی راحت میشه .
                      از یک سال قبل کارم عوض شده این اولین پستمه .انشالله بعد یک ماه این مطلبو ادامه میدم .
                      تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
                      داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

                        نوشته اصلی توسط aliila نمایش پست ها
                        اگه میکرو کنترلر های st خودشون سخت افزار pwm فاز شیفت مشخصی نداشته باشن که بعید میدونم خیلی راحت با امکان اسلیو مستر تایمر ها خیلی راحت میشه .
                        از یک سال قبل کارم عوض شده این اولین پستمه .انشالله بعد یک ماه این مطلبو ادامه میدم .
                        سلام ، ما همچنان منتظر مطالب جدید هستیم
                        Reveng will surely come... Your hard time are ahead
                        // - - - - - - - - - -
                        برگه های کتاب به منزله بالهایی هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز میآ*دهند. فرانسوا ولتر
                        // - - - - - - - - - -
                        اگر برای هرچیزی به غیر از علاقه ی شدیدتان به الکترونیک تلاش کنید ، خیلی دور نخواهید رفت / خیلی هم خوب نخواهید شد.
                        // - - - - - - - - - -

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : آموزش و همیاری در طراحی اینورتر 8kw فول بریج سافت سوئیچ ( DC 2 DC PSFB ZVS)

                          از مطالب بسیار بسیار مفید آقای aliila نهایت تشکر رو دارم . حیف که این تاپیک دیگه ادامه پیدا نکرده. هر جا هستن براشون آرزوی موفقیت و شادکامی دارم .

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X