اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

    سلام
    به صورت پی در پی چراغ DSL مودمم خاموش میشه بعد انگار تازه روشن شده...یه خورده چشمک میزنه تا چراغ کانفیگش روشن شه... دوباره بعد از چن دقیقه همین داستان پیش میاد. یعنی مدام اینترنتم قطع میشه وصل میشه!!!
    مشکل از کجا آب می خوره؟ مودمم مریض شده یا اینکه کلا اینترنت قطع و وصل میشه؟(اگه اینترنت قطع و وصل بشه چراغ دی اس ال نباید خاموش شه!)
    لطفا راهنماییم کنید وگر نه میرم یه مودم دیگه می خرم خرج میفته رو دستم.....
    سپاس
    از نمایشگاه کار دیدن فرمایید

    #2
    پاسخ : خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

    من هم همین مشکل را داشتم

    البته مودم من با usb به سیستم وصل میشد منبع تغذیه جداگانه نداشت

    سیستم خراب شد و تا حالا هم درست نشده یعنی نبردم تعمیرگاه


    اخرین حدسی که من میزنم بایوس مادربرد هست که نیاز به فلش داره



    حالا اگر شما هم مشخصات مودم من را دارید. سیستم را ببرید فلش کنید

    سیستم من هارد اکسترنال هم نمیخوند و من فکر میکردم هاردم خرابه


    بعد که لپ تاپ گرفتم دیدم هارد مثله ساعت کار میکنه و عیب از سیستم بوده

    --------------------------- --------------------------

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

      نوشته اصلی توسط iAmBARANA
      سلام
      به صورت پی در پی چراغ DSL مودمم خاموش میشه بعد انگار تازه روشن شده...یه خورده چشمک میزنه تا چراغ کانفیگش روشن شه... دوباره بعد از چن دقیقه همین داستان پیش میاد. یعنی مدام اینترنتم قطع میشه وصل میشه!!!
      مشکل از کجا آب می خوره؟ مودمم مریض شده یا اینکه کلا اینترنت قطع و وصل میشه؟(اگه اینترنت قطع و وصل بشه چراغ دی اس ال نباید خاموش شه!)
      لطفا راهنماییم کنید وگر نه میرم یه مودم دیگه می خرم خرج میفته رو دستم.....
      سپاس
      سلام دوست عزیز
      مشکل شما از نویز خط هست سیم ها و اتصالات و اسپلیتر مودم را یکبار چک کنید
      وارد تنظیمات مودم بشید و مقادیر خط را بررسی کنید
      هر گاه خداوند تو را به لبه پرتگاه هدايت کرد به خدا اطمينان کن،يا تو را از پشت خواهد گرفت يا به تو پرواز کردن خواهد آموخت.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

        نوشته اصلی توسط iAmBARANA
        سلام
        به صورت پی در پی چراغ DSL مودمم خاموش میشه بعد انگار تازه روشن شده...یه خورده چشمک میزنه تا چراغ کانفیگش روشن شه... دوباره بعد از چن دقیقه همین داستان پیش میاد. یعنی مدام اینترنتم قطع میشه وصل میشه!!!
        مشکل از کجا آب می خوره؟ مودمم مریض شده یا اینکه کلا اینترنت قطع و وصل میشه؟(اگه اینترنت قطع و وصل بشه چراغ دی اس ال نباید خاموش شه!)
        لطفا راهنماییم کنید وگر نه میرم یه مودم دیگه می خرم خرج میفته رو دستم.....
        سپاس
        آخرین لحظه چشمم به این تاپیک افتاد گفتم من هم یه 2 سنتی بزارم وسط...
        1-رایج ترین مسله ای که دیدم باعث ایجاد نویز میشه اسپلیتر هست (((در کل... خراب بودن .. اشتباه وصل شدن ... نبودن :rolleyes))
        2- نویز خط رو میشه از تنظیمات مودم بررسی کرد ولی .... اعداد نشان داده شده همیشه قابل استناد نیستن
        3- بعضی وقت ها این مشکل از مخابرات هست و باید مدتی بمونید تا مطمین بشید
        4- بعضی وقت این مشکل از سیم تلفن داخل کوچه است که اگه اینطور باشه روزهای بارانی باید بیشتر این مسله اتفاق بیفته
        5-وسایل دیگه ای که به همون خط ADSL متصل هستن می تونن مشکل ایجاد کنن ...مثلا سوکت های زنگ زده ... من خودم یه شماره گیر دزدگیر روی خط داشتم که بعد از اینکه کل سیم تلفن خونه رو عوض کردم و سیم شیلد دار گذاشتم تازه فهمید مشکل از اون بوده :rolleyes: :rolleyes: :redface:

        احتمال اینکه مشکل از خوده مودم باشه هم هست ولی خیلی کم ..شاید کمتر از 5%

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

          سلام
          دوستان بیشتر موارد را گفتند. بنده چون حدود یک سال در مرکز پشتیبانی ADSL مخابرات 2020 کار کردم، تجربیاتی در این زمینه دارم و پاسخ های دوستان را جمع بندی می کنم.

          چشمک زدن چراغ ADSL تنها به دلیل نویز روی خط تلفن است. حال پیدا کردن مشکل روال خاصی دارد.

          1. اتصالات مودم. بهترین حالت این است که مودم مستقیم با یک سیم کوتاه بدون دوشاخه، مستقیما با سوکت به پریز وصل شود. مودم نیازی به اسپلیتر ندارد. اسپلیتر باید سر راه هر دستگاه دیگری که از خط تلفن استفاده می کند(غیر از مودم) قرار گیرد.

          2. بعضی از دو شاخه ها ضد برق هستند. یعنی مداری درون دوشاخه است که هنگامی که دوشاخه اشتباها به برق زده می شود از سوختن گوشی یا مودم جلوگیری می کند. این نوع دو شاخه ها منبع نویز زیادی هستند و حتما باید حذف شوند. دقت کنید که روی هیچ پریزی در منزل نباید از این نوع دو شاخه استفاده شود.

          3. گوشی باید از پریز دیگر (غیر از پریز مودم) و حتما با اسپلیتر وصل شوند. اتصالات اسپلیتر بسیار مهم است. گوشی های بی سیم نویز بیشتری نسبت به گوشی های ساده ایجاد می کند. گوشی های خیلی قدیمی ( از این گوشی های زیر خاکی که شماره گیر چرخشی داشت) نیز نویز زیادی ایجاد می کنند.

          4. دستگاه های جانبی مثل فکس، کالر آیدی، صفربند، سانترال، دزدگیر، مودم دیال پو کلا هر دستگاه دیگر باید حتما با اسپلیتر وصل شوند یا کلا حذف شوند.

          5. اگر از سانترال استفاده می کنید باید مودم قبل از سانترال وصل شود و ورودی سانترال از اسپلیتر گرفته شود.

          6. صفر بند نیز مثل سانترال است. حتما مودم باید مستقیم به لاین ورودی وصل شود. و صفربند از خروجی اسپلیتر وصل شود.

          7. وقتی نویز دارید باید تمامی دستگاه های جانبی و گوشی های تلفن را حذف کنید و میزان نویز را از تمامی پریزهای درون منزل بخصوص نزدیک ترین پریز به ورودی منزل چک کنید.

          8. سیم های بلند، سیم کشی قدیمی و زنگ زده تماما عامل نویز است. استفاده از سیم نو و کوتاه بسیار موثر است.

          9. تعویض اسپلیتر و برخی موارد خاص تعویض مودم نیز می تواند تاثیر داشته باشد.

          10. هیچ صدای خش خشی نباید روی خط شما باشد.اگر با مودم روشن خش خش دارید و اتصالات اسپلیتر درست است، اسپلیتر می تواند مشکل داشته باشد و باید عوض شود.

          11. وسایل برقی پر مصرف مثل یخچال، تلویزیون، اسپیکر، کیس منبع نویز مغناطیسی روی خط تلفن هستند. سیم کشی تلفن کلا باید از سیم کشی برق و مصرف کننده های برقی دور باشد. عبور سیم تلفن و برق از کنار هم اشتباه رایجی است که همه جه رخ می دهد. خود مودم هم نباید نزدیک وسایل برقی باشد. عبور سیم تلفن از درون کنتور برق فاجعه است و به شدت نویز روی خط تلفن ایجاد می کند. حتی دیده شده که مشترک اضافی سیم تلفن را دور استوانه کنتور برق پیچیده، این دیگه شاهکار هست.

          12. اگر تمام موارد بالا را چک کردید و مشکل حل نشد باید مودم را اصطلاحا سر خط نصب کنید. یعنی مودم را می برید توی حیاط یا ورودی منزل، جایی که خط مخابرات وارد منزل شده، حتما سیم کشی منزل را از سیم مخابرات جدا می کنید. سیم مخابرات را مستقیما با کوتاه ترین اتصال به مودم وصل می کنید و نویز را چک می کنید. اگر نویز سر خط مناسب باشد. یعنی مشکل از سیم کشی منزل یا اتصالات یا دستگاه های جانبی می باشد.

          13. اگر نویز سر خط نیز خوب نبود، باید از مخابرات بررسی شود. گاها با تعویض فیوز یا اسپلیتر روی خط در مرکز MDF مخابرات مشکل برطرف می شود.

          14. اگر از سر خط تلفن مستقیم وصل کردید (بدون مودم) و خش خش داشتید باید ابتدا از طریق تماس با خرابی تلفن (117 یا 20117) مشکل خش خش را برطرف کنید.

          15. فاصله از مرکز مخابراتی دشمن ADSL است. بهترین فاصله زیر 2.5 کیلومتر از مرکز مخابراتی است. هر چه فاصله بیشتر شود نویز نیز بیشتر می شود و در این موارد هیچ کاری از دست شما و مرکز مخابراتی بر نمی آید و یا باید به هیم نویز و سرعت بسنده کنید و یا قید ADSL را بزنید.

          کمیت نویز در مودم با SNR MARGIN نمایش داده می شود. در واقع SNR = SIGNAL to NOISE RATIO نسبت سیگنال به نویز است و هر چه بالاتر باشد بهتر است. این عدد از صفر شروع می شود و تا حدود 30 یا کمی بالاتر می رسد. هر چه بالاتر از 10 باشد بهتر است. زیر 10 تا 7 قطع و وصلی و افت سرعت دارید و زیر 7 دردسر شروع می شود. در مودم نویز در قسمت SYSTEM INFO قابل مشاهده است و با دو عدد SNR MARGIN UP و SNR MARGIN DOWN نشان داده می شود.


          16. هر چه سرعت خط شما در مخابرات بیشتر ست شود، نویز پذیری خط نیز بیشتر می شود. به خاطر بحث رقابت بین مراکز مخابراتی، همیشه سرعتی که به شما فروخته می شود الزاما برابر سرعتی که روی خط شما ست می شود نیست و اکثر مواقع بیشتر است. به عنوان مثال شما سرعت 1MBS را خریداری کردید و مخابرات برای شما سرعت 4 مگ ست کرده. در مواقعی که فاصله شما کم و نویزتان خوب است سرعت بالا نوش جونتون، ولی وقتی فاصلی زیاد و نویز بد است باید درخواست دید سرعت شما را کم کنند و روی همان 1 مگ یا حتی کمتر ست کنند تا حداقل از یک اینترنت پایدار و بدون قطع و وصل برخوردار شوید. سرعت خط شما در مودم در SYSTEM INFO با عبارت Data Rate Upstream و Data Rate Downstream نشان داده میشه. البته این سرعتی است که مودم شما با توجه به نویز گرفته. ممکنه سرعت شما 2 مگ شده باشه ، ولی نویز زیر 7 سرعت شما را تا 512 کیلو پایین بکشه.

          با این اطلاعات شما می تونید در حد یک کارشناس ADSL خط خودتون را کارشناسی کنید.

          موفق باشید.

          بانک اطلاعاتی مسابقات رباتیک ایران
          http://robocenter.ir/Match/DefaultMatch.aspx
          آموزش جامع ساخت ربات به زبان فارسی در 110 صفحه
          http://www.4shared.com/document/u_72uaga/Robotic_Mechatronic.html

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

            علاوه بر مواردی که دوستان گفتند
            منبع تغذیه را هم چک کن.اگه تا میاد بوت بشه ریست میشه ممکنه پاورش خراب شده باشه .
            الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : خاموش شدن چراغ DSL مودم (فوری)

              و اینکه یه نگاهی به 4G هم بنداز ... یه ماه پیش رفتم جمع آوری کنم برم یه شرکت دیگه چند روزی مجبور شدم از 4G استفاده کنم...
              الان دیگه کلا بیخیال ADSL شدم :rolleyes:

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X