اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

    باسلام
    من تصمیم دارم برای هواپیمای مدل سیستمی رو بسازم که از طریق اون خلبان زمینی بصورت آنی از مقدار سوخت موجود در مخزن تعبیه شده در هواپیما مطلع بشه.
    پیشنهاد خودم:
    با توجه به اینکه سوخت این نوع هواپیماها ترکیب روغن کرچک با متانول می باشد، لفیق چند ماژول؛ترازوی دیجیتال(لودسل)+ژیروسکوپ(جهت اطلاع پردازشگر از وضعیت قرار گیری سوخت در مخزن تا در محاسبه اون خطا رخ نده و فقط در زمانی که هواپیما مماس با افق قرار گرفته(با خطای حداکثر 5 الی 10 درجه) مقدار سوخت هواپیما رو برحسب وزن بدست آمده "توسط سنسور اندازه گیری وزن(لودسل)" حساب کنه و سپس ارسال اطلاعات بدست آمده به خلبان زمینی از طریق امواج رادیویی با کمک ماژول"؟؟؟" ، پردازش اطلاعات به روش "؟؟؟" و در نهایت نمایش مقدار سوخت روی LCD کارکتری

    * کلمه "؟؟؟" ، یعنی چیزی که برام هنوز مشخص نشده و نمی دونم از چه چیزی استفاده کنم و انتظار دارم شما زحمت بکشید راجبش نظر و پیشنهاد بدین :rolleyes:
    از دوستان خواهشمندم اگه تجربیاتی دارن یا روشی به ذهنشون می رسه کمک کنند : :rolleyes:
    با تشکر :smile:

    #2
    پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

    دوست گرامی

    روش مرسوم برای تانک سوخت بسیاری از وسایل هوایی استفاده از خازن میباشد
    به این صورت که بین جداره های تانک سوخت و ( یک میله - یک صفحه - ویا قسمتی دیگر از تانک سوخت ) یک خازن تشکیل میگردد که ظرفیت آن ( صرفنظر از نحوه قرار گرفتن به صورت مکانیکی ) متناسب با مقدار صوخت میباشد
    بقیه ماجرا فقط اندازه گیری خازن مزبور از راه دور است ...

    مثلا اگر برای مخزن سوخت از قوطی های خالی اسپری استفاده کرده باشید بین بدنه و مغزی یکی از بهترین خازنها را میتوایند تشکیل دهید



    پاره ای از رویکردهای دفاعی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

      نوشته اصلی توسط emitor
      دوست گرامی

      روش مرسوم برای تانک سوخت بسیاری از وسایل هوایی استفاده از خازن میباشد
      به این صورت که بین جداره های تانک سوخت و ( یک میله - یک صفحه - ویا قسمتی دیگر از تانک سوخت ) یک خازن تشکیل میگردد که ظرفیت آن ( صرفنظر از نحوه قرار گرفتن به صورت مکانیکی ) متناسب با مقدار صوخت میباشد
      بقیه ماجرا فقط اندازه گیری خازن مزبور از راه دور است ...

      مثلا اگر برای مخزن سوخت از قوطی های خالی اسپری استفاده کرده باشید بین بدنه و مغزی یکی از بهترین خازنها را میتوایند تشکیل دهید



      ولی اندازه گیری خازن توسط میکرو نیازمند ساخت یک اسیلاتور LC و اندازه گیری فرکانس آن هست.
      که خودش بحث داره.
      [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
      درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

        دوست عزیز حتی اگر از یک پتانسیومتر ساده هم به عنوان سنسور استفاده گردد مشلاتی که فرمودید وجود خواهد داشت

        ولی برای اندازه گیری خازن به صورت خیلی ساده میتوان یک جریان متناوب با فرکانس زیاد را ( که حتی با دو گیت ساده هم میتواند ساخته شود ) از آن عبور داده و جریان حاصل را بعد از یکسوسازی اندازه گیری نماییم ...در اینجا کالیبراسیون بر حسب مقدار سوخت انجام میگیرد
        پاره ای از رویکردهای دفاعی

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

          باسلام مجدد و تشکر از پیشنهادات دوستان
          اگه بیشتر وارد بحث فنیش بشین ممنون میشم :rolleyes:
          1- مدار دقیقا چطور طراحی بشه؟
          2- یعنی در واقع باید یک خازن سنج کوچک بسازم؟
          3- این روش در مواقعی که هواپیما صاف نیست دچار خطا نمیشه؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

            اعمال ولتاژ به درون مایع قابل اشتعال، مشکلی ایجاد نمی کند؟!

            ضمنا وسایل پرنده مدل در حین پرواز، تکانهای زیادی دارند که قرائت مقادیر لحظه ای پارامترها را با تولرانس زیادی همراه می کند.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

              نوشته اصلی توسط emitor
              دوست گرامی

              روش مرسوم برای تانک سوخت بسیاری از وسایل هوایی استفاده از خازن میباشد
              به این صورت که بین جداره های تانک سوخت و ( یک میله - یک صفحه - ویا قسمتی دیگر از تانک سوخت ) یک خازن تشکیل میگردد که ظرفیت آن ( صرفنظر از نحوه قرار گرفتن به صورت مکانیکی ) متناسب با مقدار صوخت میباشد
              بقیه ماجرا فقط اندازه گیری خازن مزبور از راه دور است ...

              مثلا اگر برای مخزن سوخت از قوطی های خالی اسپری استفاده کرده باشید بین بدنه و مغزی یکی از بهترین خازنها را میتوایند تشکیل دهید



              اکثرا سوخت این نوع هواپیماها ترکیب "روغن کرچک با متانول" می باشد،بنظر شما این روش موجب آتش سوزی نمیشه؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

                این روش خازنی برای محاسبه مقدار سوخت موجود در مخازنی که حامل سوخت چرب (مانند گازوئیل یا نفت چراغ) هم کاربرد داره؟ :redface:

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

                  نوشته اصلی توسط pouya.bp
                  این روش خازنی برای محاسبه مقدار سوخت موجود در مخازنی که حامل سوخت چرب (مانند گازوئیل یا نفت چراغ) هم کاربرد داره؟ :redface:
                  بله دوست عزیز قاعدتا در جدا هر طرفی خازن داشته باشید با وارد کردن هر مایعی ظرفیتش تغییر تغییر میکند با این تفاوت که ممکن است برای مایعات مختلف مقدار تغییر ظرفیت خازن یکسان نباشد

                  مثلا برای آب از 50 تا 100 پیکوفاراد و گازوئیل 300 تا 400 پیکوفاراد باشد
                  پاره ای از رویکردهای دفاعی

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

                    اگه در حد پیکو فاراد باشه که ساخت Cمتر با این حساسیت خیلی سخت میشه oo:

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

                      نوشته اصلی توسط pouya.bp
                      باسلام
                      من تصمیم دارم برای هواپیمای مدل سیستمی رو بسازم که از طریق اون خلبان زمینی بصورت آنی از مقدار سوخت موجود در مخزن تعبیه شده در هواپیما مطلع بشه.
                      پیشنهاد خودم:
                      با توجه به اینکه سوخت این نوع هواپیماها ترکیب روغن کرچک با متانول می باشد، لفیق چند ماژول؛ترازوی دیجیتال(لودسل)+ژیروسکوپ(جهت اطلاع پردازشگر از وضعیت قرار گیری سوخت در مخزن تا در محاسبه اون خطا رخ نده و فقط در زمانی که هواپیما مماس با افق قرار گرفته(با خطای حداکثر 5 الی 10 درجه) مقدار سوخت هواپیما رو برحسب وزن بدست آمده "توسط سنسور اندازه گیری وزن(لودسل)" حساب کنه و سپس ارسال اطلاعات بدست آمده به خلبان زمینی از طریق امواج رادیویی با کمک ماژول"؟؟؟" ، پردازش اطلاعات به روش "؟؟؟" و در نهایت نمایش مقدار سوخت روی LCD کارکتری

                      * کلمه "؟؟؟" ، یعنی چیزی که برام هنوز مشخص نشده و نمی دونم از چه چیزی استفاده کنم و انتظار دارم شما زحمت بکشید راجبش نظر و پیشنهاد بدین :rolleyes:
                      از دوستان خواهشمندم اگه تجربیاتی دارن یا روشی به ذهنشون می رسه کمک کنند : :rolleyes:
                      با تشکر :smile:
                      با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                      یکی از ابزار های اندازه گیری بنزین هواپیما استفاده ار فلومیتر می باشد، کف مقدار بنزین مصرفی را بر حسب پوند (وزن ) روی یک کانتر مکانیکی نشان می دهد. اگر یک باک کاملا پر باشد، منهای بنزین مصرفی = با بنزین باقی مانده و ارسال به لینک زمینی (توسط ماجول الکترونیکی)
                      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : ساخت سیستم اندازه گیری مقدار سوخت هواپیمای مدل و ارسال اطلاعات به خلبان زمینی

                        نوشته اصلی توسط علی تحیری
                        با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                        یکی از ابزار های اندازه گیری بنزین هواپیما استفاده ار فلومیتر می باشد، کف مقدار بنزین مصرفی را بر حسب پوند (وزن ) روی یک کانتر مکانیکی نشان می دهد. اگر یک باک کاملا پر باشد، منهای بنزین مصرفی = با بنزین باقی مانده و ارسال به لینک زمینی (توسط ماجول الکترونیکی) اما در بعضی از هواپیما ها مدار بنزین باقی ماند به همین روش در کانتر مکانیکی قابل مشاهده است.
                        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X