اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

افزایش جریان توسط رله

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    افزایش جریان توسط رله

    سلامی گرم به همه ی استادان عزیز

    من یه دستگاهی رو قصد دارم که طراحی کنم واسه ماشین که توی این دستگاه از المنت استفاده شده و مشکل اینجاست که وقتی که این رو وصل می کنی به فندکی ماشین ( من این ازمایش رو روی چند تا ماشین امتهان کردم و نتایج مختلفی گرفتم) یا فیوز میسوزه یا سیم ها داغ می شوند که نگرانیم از سوی سیمکشی پشت فندکی هم هست و اگر هم که سیم ها را کم کنی یا از سیم نازکتر استفاده کنم حرارتی که میده فایده نداره
    یکی از بچه ها پیشنهاد داد که از رله باید استفاده کرد ولی از چه رله ای نمی دونم و نمی دونه
    یا اینکه از یک رله و یک خازن استفاده کنم به صورت سری
    لطفا نظرتون رو در این مورد بیان کنید که بنده باید چیکار کنم
    راستی تا یادم نرفته من نرم افزار خوندم و از قطعات الکترونیکی زیاد سر در نمی آورم یکم واضح بیان کنید

    با تشکر

    #2
    پاسخ : افزایش جریان توسط رله

    درود بر شما،

    رفیق شما درست گفته. شما باید از کنتاکت های «عادی باز» یک رله ی خودرویی که بتواند جریان 25 آمپر به بالا را تحمل کند استفاده کنید.

    اما برق را باید مستقیم از باتری بگیرید. مثبت باتری را با سیم ضخیم بدهید به یک فیوز 30 آمپری. از سمت دیگر فیوز با سیم ضخیم بدهید به یکی از کنتاکت های کلید رله. سر دیگر کنتاکت رله وصل می شود به + مصرف کننده ی شما.

    منفی باتری را مستقیما با سیم ضخبم بدهید به منفی مصرف کننده.

    یکی از سرهای بوبین رله را با سیم معمولی (لازم نیست ضخیم باشد) بدهید به منفی باتری (بدنه ی خودرو).
    سر دیگر بوبین رله را از طریق یک کلید بدهید به مثبت باتری.

    با زدن کلید رله می گیرد و مصرف کننده ی شما مستقیماً از باتری تغذیه خواهد شد.

    فیوز را حتماً بگذارید، عینک کار بزنید و اگر وارد نیستید در صورت امکان از کمک یک دوست ماهر استفاده کنید.

    قدرت باتری خودرو شوخی بردار نیست و کار کردن ناشیانه با آن می تواند صدمات جبران ناپذیر به سلامتی شما بزند.

    پیروز باشید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : افزایش جریان توسط رله

      سلام
      خیلی ممنون دوست من کمک بزرگی کردی
      انشاالله موفق باشی

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X