ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 10 از 10
  1. #1
    2007/08/02
    1,297
    789

    طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    درود
    من دنبال یک رگولاتور با قیمت پایین میگردم که حدود 10 آمپر رد کنه ولی مجبورم از روش سوئیچینگ استفاده کنم که هزینه زیادی داره
    تا اینکه به فکر آفتامات موتور افتادم
    قیمت چینی اون 6 هزار تومانه و اینجوری که من فهمیدم ولتاژ دینام موتور تا 50 ولت هم میرم ولی بعد از آفتاملت میشه 12 ولت و با در نظر گرفتن جریان مصرفی لامپ جلو و عقب - بوق و راهنما ها راحت 6 آمپر میده
    ولی من باید ولتاژ روی 15 ولت رگوله کنم . کسی نقشه و یا اطلاعاتی داره ؟؟؟
    بر دوستان رفته چه افسوس میخوری
    ما هم مگر جواز اقامت گرفته ایم
  2. #2
    2007/08/02
    1,297
    789

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    کسی نیست کمک کنه ؟؟؟
    بر دوستان رفته چه افسوس میخوری
    ما هم مگر جواز اقامت گرفته ایم
  3. #3
    2013/08/26
    بوشهر
    1,260
    349

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    تا اونجایی که من میدونم و یه مدت تحقیق کرده بودم در این مورد این رگولاتور ها یک سری تریستور داخلشون هست که وقتی ولتاژ دینام به حدی مثلا 15 ولت رسید با استفاده از دیود زنر که داخل رگولاتور قرار داره تریستور (یا تریستور ها) رو تریگر میکنه. :biggrin:
    یعنی در واقع میاد اتصال کوتاه ایجاد میکنه که جلوی افزایش ولتاژ رو بگیره.(اگر رگولاتور موتورسیکلت رو در حال کار در بیاریم لامپ جلو و خطر میسوزه. حتی لامپ 24 ولت هم بزاری راحت میسوزونه. :mrgreen در ضمن پل دیود هم درون این رگولاتور ها قرار داره که برای تامین ولتاژ باتری استفاده میشه( مثلا 15 ولت متناوب برای لامپ جلو که رو دینام هست میرسه و 15 ولت یکسو شده هم میرسه به باتری برای شارژ)
    (تریستور ها یک سر گراند و قبل از پل دیود رو اتصال کوتاه میکنن.)
    یه همچین چیزی هست. (پس احتمالا به درد کار شما نمیخوره)

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.
  4. #4
    2007/08/02
    1,297
    789

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    نقل قول نوشته اصلی توسط محسن محمدشاهي
    تا اونجایی که من میدونم و یه مدت تحقیق کرده بودم در این مورد این رگولاتور ها یک سری تریستور داخلشون هست که وقتی ولتاژ دینام به حدی مثلا 15 ولت رسید با استفاده از دیود زنر که داخل رگولاتور قرار داره تریستور (یا تریستور ها) رو تریگر میکنه. :biggrin:
    یعنی در واقع میاد اتصال کوتاه ایجاد میکنه که جلوی افزایش ولتاژ رو بگیره.(اگر رگولاتور موتورسیکلت رو در حال کار در بیاریم لامپ جلو و خطر میسوزه. حتی لامپ 24 ولت هم بزاری راحت میسوزونه. :mrgreen در ضمن پل دیود هم درون این رگولاتور ها قرار داره که برای تامین ولتاژ باتری استفاده میشه( مثلا 15 ولت متناوب برای لامپ جلو که رو دینام هست میرسه و 15 ولت یکسو شده هم میرسه به باتری برای شارژ)
    (تریستور ها یک سر گراند و قبل از پل دیود رو اتصال کوتاه میکنن.)
    یه همچین چیزی هست. (پس احتمالا به درد کار شما نمیخوره)

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ممنون که جواب دادی ولی نوشتی بیشتر از 15 اتصال کوتاه میکنه ؟؟؟
    اتصال میکنه یا بیشتر از 12 رد نمیکنه یه چیزی مثل دیمر برش میده ؟؟؟
    بر دوستان رفته چه افسوس میخوری
    ما هم مگر جواز اقامت گرفته ایم
  5. #5
    2013/08/26
    بوشهر
    1,260
    349

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    نقل قول نوشته اصلی توسط S S
    ممنون که جواب دادی ولی نوشتی بیشتر از 15 اتصال کوتاه میکنه ؟؟؟
    اتصال میکنه یا بیشتر از 12 رد نمیکنه یه چیزی مثل دیمر برش میده ؟؟؟
    خواهش میکنم. نه اتصال میکنه متاسفانه. اگه خواست بالا تر از 15 ولت بره ولتاژ شکست زنر باعث میشه جریان گیت تریستور تامین بشه و اتصال میکنه.
    نه اصلا مثل دیمر نیست.
    [hr]
    نقل قول نوشته اصلی توسط S S
    ولی من باید ولتاژ روی 15 ولت رگوله کنم .
    ولتاژ ورودی شما چیه؟ ac هست یا dc؟
    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.
  6. #6
    2007/08/02
    1,297
    789

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    A.c.
    پس به کار من نمیاد چون فرکانس برق ورودی هم ظاهرا بالاست
    بر دوستان رفته چه افسوس میخوری
    ما هم مگر جواز اقامت گرفته ایم
  7. #7
    2009/12/28
    2,138
    66

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سيکلت

    سلام
    آفتامات موتور يک شارژر تريستوري هست.....که ولتاژ باطري رو تا 14.3 ولت محدود ميکنه...
    اگر تريستور ولتاژ دينام رو اتصال بکنه سيم پيچ دينام ميسوزه.....

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود
  8. #8
    2007/08/02
    1,297
    789

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    چند تا نقشه پیدا کردم. چرا اتصال کوتاه میکنه حالا چرا نمیسوزه نمیدونم
    بر دوستان رفته چه افسوس میخوری
    ما هم مگر جواز اقامت گرفته ایم
  9. #9
    2009/12/28
    2,138
    66

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سيکلت

    نقل قول نوشته اصلی توسط S S
    چند تا نقشه پيدا کردم. چرا اتصال کوتاه ميکنه حالا چرا نميسوزه نميدونم
    من نقشه رو از روي آفتامات موتور برداشتم....اگر پيدا کردم برات ميذارم....اون نقشه هاي که گفتي رو قرار بده
    ببينم چطور اتصال ميکنه.....

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود
  10. #10
    2017/01/01
    1
    0

    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    نقل قول نوشته اصلی توسط محسن محمدشاهی

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    تا اونجایی که من میدونم و یه مدت تحقیق کرده بودم در این مورد این رگولاتور ها یک سری تریستور داخلشون هست که وقتی ولتاژ دینام به حدی مثلا 15 ولت رسید با استفاده از دیود زنر که داخل رگولاتور قرار داره تریستور (یا تریستور ها) رو تریگر میکنه. :biggrin:
    یعنی در واقع میاد اتصال کوتاه ایجاد میکنه که جلوی افزایش ولتاژ رو بگیره.(اگر رگولاتور موتورسیکلت رو در حال کار در بیاریم لامپ جلو و خطر میسوزه. حتی لامپ 24 ولت هم بزاری راحت میسوزونه. :mrgreen در ضمن پل دیود هم درون این رگولاتور ها قرار داره که برای تامین ولتاژ باتری استفاده میشه( مثلا 15 ولت متناوب برای لامپ جلو که رو دینام هست میرسه و 15 ولت یکسو شده هم میرسه به باتری برای شارژ)
    (تریستور ها یک سر گراند و قبل از پل دیود رو اتصال کوتاه میکنن.)
    یه همچین چیزی هست. (پس احتمالا به درد کار شما نمیخوره)

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام ولتاژ موتورسیکلت چند باید باشه بدون گاز
    من با ولت متر تست کردم بدون گاز 4 ولت با گاز 25 ب بالا
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 10

موضوعات مشابه

  1. کویل موتور سیکلت هوندا 125
    توسط MohammadMers در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: 2016/02/05, 18:56
  2. کمک در تعمیر باتری اسیدی(موتور سیکلت)
    توسط soora73 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/11/13, 17:19
  3. لامپ ال ای دی موتور سیکلت
    توسط polixir در انجمن نورپردازی و روشنایی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2015/09/21, 16:32
  4. نصب فلاشر سه کاناله برای موتور سیکلت
    توسط دوکوهه در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2014/02/28, 18:29
  5. فلاشر با LED برای موتور سیکلت
    توسط naser021 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 2010/12/03, 20:47

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •