اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    درود
    من دنبال یک رگولاتور با قیمت پایین میگردم که حدود 10 آمپر رد کنه ولی مجبورم از روش سوئیچینگ استفاده کنم که هزینه زیادی داره
    تا اینکه به فکر آفتامات موتور افتادم
    قیمت چینی اون 6 هزار تومانه و اینجوری که من فهمیدم ولتاژ دینام موتور تا 50 ولت هم میرم ولی بعد از آفتاملت میشه 12 ولت و با در نظر گرفتن جریان مصرفی لامپ جلو و عقب - بوق و راهنما ها راحت 6 آمپر میده
    ولی من باید ولتاژ روی 15 ولت رگوله کنم . کسی نقشه و یا اطلاعاتی داره ؟؟؟

    #2
    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

    کسی نیست کمک کنه ؟؟؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

      تا اونجایی که من میدونم و یه مدت تحقیق کرده بودم در این مورد این رگولاتور ها یک سری تریستور داخلشون هست که وقتی ولتاژ دینام به حدی مثلا 15 ولت رسید با استفاده از دیود زنر که داخل رگولاتور قرار داره تریستور (یا تریستور ها) رو تریگر میکنه. :biggrin:
      یعنی در واقع میاد اتصال کوتاه ایجاد میکنه که جلوی افزایش ولتاژ رو بگیره.(اگر رگولاتور موتورسیکلت رو در حال کار در بیاریم لامپ جلو و خطر میسوزه. حتی لامپ 24 ولت هم بزاری راحت میسوزونه. :mrgreen در ضمن پل دیود هم درون این رگولاتور ها قرار داره که برای تامین ولتاژ باتری استفاده میشه( مثلا 15 ولت متناوب برای لامپ جلو که رو دینام هست میرسه و 15 ولت یکسو شده هم میرسه به باتری برای شارژ)
      (تریستور ها یک سر گراند و قبل از پل دیود رو اتصال کوتاه میکنن.)
      یه همچین چیزی هست. (پس احتمالا به درد کار شما نمیخوره)
      motorcycle voltage regulator rectifier

      لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

        نوشته اصلی توسط محسن محمدشاهی
        تا اونجایی که من میدونم و یه مدت تحقیق کرده بودم در این مورد این رگولاتور ها یک سری تریستور داخلشون هست که وقتی ولتاژ دینام به حدی مثلا 15 ولت رسید با استفاده از دیود زنر که داخل رگولاتور قرار داره تریستور (یا تریستور ها) رو تریگر میکنه. :biggrin:
        یعنی در واقع میاد اتصال کوتاه ایجاد میکنه که جلوی افزایش ولتاژ رو بگیره.(اگر رگولاتور موتورسیکلت رو در حال کار در بیاریم لامپ جلو و خطر میسوزه. حتی لامپ 24 ولت هم بزاری راحت میسوزونه. :mrgreen در ضمن پل دیود هم درون این رگولاتور ها قرار داره که برای تامین ولتاژ باتری استفاده میشه( مثلا 15 ولت متناوب برای لامپ جلو که رو دینام هست میرسه و 15 ولت یکسو شده هم میرسه به باتری برای شارژ)
        (تریستور ها یک سر گراند و قبل از پل دیود رو اتصال کوتاه میکنن.)
        یه همچین چیزی هست. (پس احتمالا به درد کار شما نمیخوره)
        motorcycle voltage regulator rectifier
        ممنون که جواب دادی ولی نوشتی بیشتر از 15 اتصال کوتاه میکنه ؟؟؟
        اتصال میکنه یا بیشتر از 12 رد نمیکنه یه چیزی مثل دیمر برش میده ؟؟؟

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

          نوشته اصلی توسط S S
          ممنون که جواب دادی ولی نوشتی بیشتر از 15 اتصال کوتاه میکنه ؟؟؟
          اتصال میکنه یا بیشتر از 12 رد نمیکنه یه چیزی مثل دیمر برش میده ؟؟؟
          خواهش میکنم. نه اتصال میکنه متاسفانه. اگه خواست بالا تر از 15 ولت بره ولتاژ شکست زنر باعث میشه جریان گیت تریستور تامین بشه و اتصال میکنه.
          نه اصلا مثل دیمر نیست.
          [hr]
          نوشته اصلی توسط S S
          ولی من باید ولتاژ روی 15 ولت رگوله کنم .
          ولتاژ ورودی شما چیه؟ ac هست یا dc؟
          لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

            A.c.
            پس به کار من نمیاد چون فرکانس برق ورودی هم ظاهرا بالاست

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

              سلام
              آفتامات موتور یک شارژر تریستوری هست.....که ولتاژ باطری رو تا 14.3 ولت محدود میکنه...
              اگر تریستور ولتاژ دینام رو اتصال بکنه سیم پیچ دینام میسوزه.....

              اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

                چند تا نقشه پیدا کردم. چرا اتصال کوتاه میکنه حالا چرا نمیسوزه نمیدونم

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

                  نوشته اصلی توسط S S
                  چند تا نقشه پیدا کردم. چرا اتصال کوتاه میکنه حالا چرا نمیسوزه نمیدونم
                  من نقشه رو از روی آفتامات موتور برداشتم....اگر پیدا کردم برات میذارم....اون نقشه های که گفتی رو قرار بده
                  ببینم چطور اتصال میکنه.....

                  اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : طرز کار و مدار آفتامات موتور سیکلت

                    نوشته اصلی توسط محسن محمدشاهی نمایش پست ها
                    تا اونجایی که من میدونم و یه مدت تحقیق کرده بودم در این مورد این رگولاتور ها یک سری تریستور داخلشون هست که وقتی ولتاژ دینام به حدی مثلا 15 ولت رسید با استفاده از دیود زنر که داخل رگولاتور قرار داره تریستور (یا تریستور ها) رو تریگر میکنه. :biggrin:
                    یعنی در واقع میاد اتصال کوتاه ایجاد میکنه که جلوی افزایش ولتاژ رو بگیره.(اگر رگولاتور موتورسیکلت رو در حال کار در بیاریم لامپ جلو و خطر میسوزه. حتی لامپ 24 ولت هم بزاری راحت میسوزونه. :mrgreen در ضمن پل دیود هم درون این رگولاتور ها قرار داره که برای تامین ولتاژ باتری استفاده میشه( مثلا 15 ولت متناوب برای لامپ جلو که رو دینام هست میرسه و 15 ولت یکسو شده هم میرسه به باتری برای شارژ)
                    (تریستور ها یک سر گراند و قبل از پل دیود رو اتصال کوتاه میکنن.)
                    یه همچین چیزی هست. (پس احتمالا به درد کار شما نمیخوره)
                    motorcycle voltage regulator rectifier
                    سلام ولتاژ موتورسیکلت چند باید باشه بدون گاز
                    من با ولت متر تست کردم بدون گاز 4 ولت با گاز 25 ب بالا

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X