فصل چانهآزنی با خودروسازان آمریکایی برای امضای قراردادهای دستمزد جدید، با توافق اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" با جنرال موتورز و فورد موتور به پایان رسید.
توافقات مذکور پس از توافق اکتبر میان این اتحادیه و فیات کرایسلر اتوموبیل که سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار میآرود، حاصل شد.
جیمی ستلز، نماینده اصلی اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" در مذاکرات دستمزد با شرکتهای خودروسازی اظهار کرد: این توافق حاصل یک پروسه منصفانه و دموکراتیک بوده و امنیت شغلی و منافع اقتصادی قوی برای اعضای این اتحادیه فراهم میآکند.
حدود 53 هزار نفر از کارکنان فورد و 52 هزار و 700 نفر از کارکنان جنرال موتورز و 40 هزار نفر از کارکنان فیات کرایسلر عضو این اتحادیه هستند.
طبق مطالعات شرکت مشاوره خصوصی "مرکز تحقیقات خودرو و آرتور شوارتس"، با تصویب قراردادهای پیشنهادی جنرال موتورز و فورد از سوی اعضای این اتحادیه، تا سال 2019 هزینهآهای نیروی کار ساعتی به طور متوسط به 60 دلار برای هر کارگر خودرو افزایش خواهد یافت.
دستمزدهای ساعتی کمتر از نصف هزینهآهای نیروی کار برای اعضای "یونایتد اتوموبیل ورکرز" را که شامل شامل بهداشت و درمان و مزایای دیگر است، تشکیل میآدهد.
متوسط هزینهآهای نیروی کار کنونی فورد 57 دلار در ساعت و جنرال موتورز 55 دلار در ساعت است.
هزینهآهای فیات کرایسلر اتوموبیل با اجرای توافق قرارداد چهار ساله میان این شرکت و کارکنانش از ماه گذشته، از 47 دلار در ساعت به 56 دلار تا سال 2019 افزایش خواهد یافت.
افزایش هزینهآهای نیروی کار در فیات کرایسلر بیشترین افزایش در میان سه خودروساز دیترویت بوده و مزیت هزینه ای که این شرکت در برابر جنرال موتورز و فورد داشته را کمتر میآکند.
بر اساس گزارش رویترز، هزینهآهای نیروی کار ساعتی برای بیشتر خودروسازان خارجی که در آمریکا کارخانه دارند کمتر است و از این جهت به خودروسازان خارجی در برابر سه خودروساز دیترویت برتری میآدهد.
هزینهآهای نیروی کار در تویوتا موتور 48 دلار در هر ساعت، در هوندا موتور 49 دلار و در نیسان موتور 42 دلار است.
منبع:
http://www.fibazar.ir/page/1607
توافقات مذکور پس از توافق اکتبر میان این اتحادیه و فیات کرایسلر اتوموبیل که سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار میآرود، حاصل شد.
جیمی ستلز، نماینده اصلی اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" در مذاکرات دستمزد با شرکتهای خودروسازی اظهار کرد: این توافق حاصل یک پروسه منصفانه و دموکراتیک بوده و امنیت شغلی و منافع اقتصادی قوی برای اعضای این اتحادیه فراهم میآکند.
حدود 53 هزار نفر از کارکنان فورد و 52 هزار و 700 نفر از کارکنان جنرال موتورز و 40 هزار نفر از کارکنان فیات کرایسلر عضو این اتحادیه هستند.
طبق مطالعات شرکت مشاوره خصوصی "مرکز تحقیقات خودرو و آرتور شوارتس"، با تصویب قراردادهای پیشنهادی جنرال موتورز و فورد از سوی اعضای این اتحادیه، تا سال 2019 هزینهآهای نیروی کار ساعتی به طور متوسط به 60 دلار برای هر کارگر خودرو افزایش خواهد یافت.
دستمزدهای ساعتی کمتر از نصف هزینهآهای نیروی کار برای اعضای "یونایتد اتوموبیل ورکرز" را که شامل شامل بهداشت و درمان و مزایای دیگر است، تشکیل میآدهد.
متوسط هزینهآهای نیروی کار کنونی فورد 57 دلار در ساعت و جنرال موتورز 55 دلار در ساعت است.
هزینهآهای فیات کرایسلر اتوموبیل با اجرای توافق قرارداد چهار ساله میان این شرکت و کارکنانش از ماه گذشته، از 47 دلار در ساعت به 56 دلار تا سال 2019 افزایش خواهد یافت.
افزایش هزینهآهای نیروی کار در فیات کرایسلر بیشترین افزایش در میان سه خودروساز دیترویت بوده و مزیت هزینه ای که این شرکت در برابر جنرال موتورز و فورد داشته را کمتر میآکند.
بر اساس گزارش رویترز، هزینهآهای نیروی کار ساعتی برای بیشتر خودروسازان خارجی که در آمریکا کارخانه دارند کمتر است و از این جهت به خودروسازان خارجی در برابر سه خودروساز دیترویت برتری میآدهد.
هزینهآهای نیروی کار در تویوتا موتور 48 دلار در هر ساعت، در هوندا موتور 49 دلار و در نیسان موتور 42 دلار است.
منبع:
http://www.fibazar.ir/page/1607
دیدگاه