ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7
  1. #1
    2015/10/30
    3
    1

    سوال در رابطه با " استفاده از دیمر برای فن تهویه "

    سلام . میخوام از دیمر به عنوان کنترل کننده ی سرعت یک فن تهویه استفاده کنم که به برق شهر وصله.آیا استفاده از دیمر به فن آسیب میرسونه ؟

    یکی از دوستان میگفت که آسیب میزنه.صحت داره ؟!
  2. #2
    2013/04/24
    2,702
    2,591

    پاسخ : سوال در رابطه با " استفاده از دیمر برای فن تهویه "

    دلیلی برای آسیب دیدن نمیبینم
    خودم هم توی مغازه برای فن دیمر گذاشتم

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  3. #3
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,740
    2,433

    پاسخ : سوال در رابطه با " استفاده از دیمر برای فن تهویه "

    نقل قول نوشته اصلی توسط عسل حامی
    سلام . میخوام از دیمر به عنوان کنترل کننده ی سرعت یک فن تهویه استفاده کنم که به برق شهر وصله.آیا استفاده از دیمر به فن آسیب میرسونه ؟

    یکی از دوستان میگفت که آسیب میزنه.صحت داره ؟!
    با سلام:
    با خیال راحت استفاده کنید مطمئن باشید مشکلی پیش نمی آید.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  4. #4
    2007/05/02
    1,757
    100

    پاسخ : سوال در رابطه با " استفاده از دیمر برای فن تهویه "

    سلام
    اگه فن با موتور القایی کار میکنه معمولا به صلاح نیست تو توانهای پایین کار میکنه ولی سرو صداش زیاد میشه
  5. #5
    2008/08/01
    تهران
    305
    36

    پاسخ : سوال در رابطه با " استفاده از دیمر برای فن تهویه "

    سلام
    راه درستی نیست و اصولا این کار رو باید با درایوهای vf کنترلر انجام داد ، در حقیقت دیمرها کارشون کنترل توان تحویل شده به بار هست و معمولا این بار رو از نوع اهمی در نظر میگیرند یعنی برای این منظور طراحی شده مثل لاپ التهابی و یا المنتها .
    اما اگر تحمیل پالسهای نویز فرکانس بالا که بر اثر سوئیچ در قطعه قدرت به شبکه تحمیل میشه و کمی افزایش دما در موتور اشکال به حساب نمیاد ، باید گفت خیر مشکلی نیست .

    البته باید بگم که در فن با موتور های توان پایین این اشکالات محسوس نیستند و باید اضافه کنم که تولید پالسهای نویز آسیبی به موتور فن نمیزنه و بیشتر سایر دستگاههایی که به همون شبکه وصل هستند در معرض خرابی قرار زوذرس میگیرند البته فقط اگر سوییچینگ باشن و حفاظتی هم در برابر این پالسها نداشته باشند دقیقا میشه به لامپهای کم مصرف ، بالاستهای الکترونیکی مهتابی ، بعضی از مدلهای تغذیه dvr و دوربین اشاره کرد .که با اضافه کردن یک فیلتر ساده اونم حل میشه .
    و مورد گرم شدن هم اگر لازمه علتش رو بگم .
    موفقیت یک فرایند است نه یک اتفاق...

    ******** استفاده از گزينه تشكر نشانه اهميت و احترام شما به پيگيري شخص نظر دهنده است ********
  6. #6
    2014/06/16
    1,156
    155

    پاسخ : سوال در رابطه با " استفاده از دیمر برای فن تهویه "

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen++
    سلام
    اگه فن با موتور القایی کار میکنه معمولا به صلاح نیست تو توانهای پایین کار میکنه ولی سرو صداش زیاد میشه
    منظورتون موتور قطب شکسته هست؟(موتور القایی که سیم پیچ کمکی یا خازن راه انداز نداره).
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  7. #7
    2008/08/01
    تهران
    305
    36

    پاسخ : سوال در رابطه با " استفاده از دیمر برای فن تهویه "

    بله هم قطب شکسته و یا به نقل دیگه قطب چاکدار و هم خازن دائم کار و ...

    به طور کلی چون سرعت میدان دوار در موتورهای جریان متناوب بستگی به فرکانس شبکه داره ، زمانی که بخوایم با کاهش تغذیه و یا کاهش سطح زیر منحنی ( کنترل توان با برش جریان متناوب ) چون فرکانس تغییری پیدا نکرده موتور به دلیل تحریکات میدان دوار در هسته هنوز تمایل داره که با سرعت میدان دوار گردش کنه ولی کاهش توان و بهم ریختگی زمانی پالسهای برش خورده ، هسته موتور طبق قوانین لنز جریانهایی در خود ایجاد میکند تا با کاهش سرعت موتور نسبت به میدان دوار مخالفت کند . این مخالفت نیاز به صرف انرژی دارد و موجب تلف شدن توان اضافی در موتور میشود . کنترل دور موتور با این روش به نحوی موجب ایجاد یک نوع لغزش مجازی میشه ، مساله لغزش به معنی انحراف سرعت واقعی موتور از سرعت میدان دوار هست .

    تمامی این مسایل مربوط به موتورهای سنکرون هستند و در توانهای متوسط و بالا به وضوح قابل مشاهده هستند . به طور کلی در موتورهای سنکرون موتور به هر علتی دچار انحراف از سرعت میدان دوار ( لغزش ) بشه چه به علت بار مکانیکی اضافی یا به دلیل شتاب دهنده خارجی (که مثالش پایین آمدن آسانسور هست که سرعت موتور از سرعتمیدان دوار بالاتر میره و لغزش منفی ایجاد میکنه )و یا هر علت دیگه موجب تلفات توان اضافی میشه که اون هم به سهم خودش باعث افزایش دمای موتور میشه .

    در مورد کار شما احتمالا به دلیل پایین بودن توان نامی موتور، مقدار این لغزش و تلفات توان که درصدی از توان نامی هست هم مقدارش کوچک باشه و تغیرات محسوسی در موتور قابل مشاهده نباشه .

    مدار دیمر و یا کنترلرهای توان مشابه اون که با روش برش جریان یا کنترل سطح زیر منحنی کار میکنن بجز بارهای اهمی خالص در جریان متناوب ( لامپهای التهابی ، المنتها و ... )، برای اکثر بارهای جریان مستقیم اعم از اهمی و ... قابل استفاده هستند ، در حوزه موتورهای الکتریکی ، سرعت موتورهای DC و موتورهای یونیورسال با هر توانی حتی توانهای بالا رو میتوان توسط دیمر بدون هیچ مشکلی کنترل کرد . چون سرعت این موتورها وابسته به فرکانس شبکه نیست و در این موتورها توان صرف شده در موتور هست که سرعت گردش موتور رو تعیین میکنه .

    موفقیت یک فرایند است نه یک اتفاق...

    ******** استفاده از گزينه تشكر نشانه اهميت و احترام شما به پيگيري شخص نظر دهنده است ********
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوعات مشابه

  1. ساخت "KV"کیلو ولت متر برای مدارات "های ولتاژ" +تصویر
    توسط seeto در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 17
    آخرين نوشته: 2019/01/29, 22:13
  2. "سوال" روش صنعتی برای پاک کردن لاک سیم
    توسط اشکان غفارزاده در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2017/06/17, 11:27
  3. تفاوت یا تعریف "switching frequency" و "response time" چیست ؟
    توسط majidshahrouzi در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2015/02/01, 10:53
  4. پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015/01/28, 11:41
  5. پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2013/07/10, 12:15

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •