ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 7 1234567 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 65
  1. #1
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,740
    2,313

    استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    با سلام خدمت کاربران گرامی:
    در این تاپیک یک مدار عملی با استفاده از رله برای پر نور شدن لامپ های چراغ جلوی خودرو برای شما علاقه مندان قرار می دهم امید است مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گیرد. فقط کافیست شما سیم های نور بالا و پائین چراغ های جلو را قطع و به ورودی ها رله متصل و برق 12 ولت را مستقیم به پل های رله وصل کنید. لازم به ذکر است این مدار برای استفاده از لامپ با توان بالاتر نیز مناسب می باشد.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  2. #2
    2007/05/16
    764
    40

    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    سلام
    جالبه . مگه سیم های مربوط به نور بالا و نور پایین در خودرو خودشون 12 ولت نیستند؟
    از آنجایی که آموزش ماهی گیری برای من بسیار مهم تر هستش، به همین خاطر، در این انجمن، تاجایی که بتونم جواب مطلبی رو مستقیم نمیگم و تلاش میکنم با آدرس دادن و کمی جستجو به جواب برسید. اگر عاشق الکترونیک باشید، دنبال جواب خواهید گشت.
  3. #3
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,740
    2,313

    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مرتضي امانی
    سلام
    جالبه . مگه سیم های مربوط به نور بالا و نور پایین در خودرو خودشون 12 ولت نیستند؟
    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
    چون لامپ های جلوی خودروها از 45 الی 90 وات در خودروهای مختلف فرق می کند و این جریان کشی زیاد لامپ ها باعث افت ولتاژ در سیم ها می شود، در نتیجه ولتاژ رسیده به سر لامپ ها از 14 ولت در حال روشن بودن خودرو به کم تر از 12 ولت رسیده، به این خاطر با استفاده از رله و برق مستقیم از باتری این کمبود را برطرف و نور لامپ های خودرو با روشنایی زیادتری روشن می شود.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  4. #4
    2014/06/12
    اصفهان
    537
    123

    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

    البته اگه این مدار رو روی پراید و پیکان بستید جواب میده
    اگه روی ماشین های مالتی پلکس (پژو مگان 206 و ماشین های مدل بالاتر از 206 ) این مدار رو بستین ی 300 400 هزار تومنی باید برای تعمیر ecu و bsi کنار بزارید (اگه تعمیر کار شهرتون بتونه درست کنه اگه هم نتونه باید ی ecu نو بخرید ک قیمتش بالای 1 ملیون و نیم هست)
    برای همون پراید و پیکان هم بهتر استفاده نکنید (موقعی ک کنتاکت ها به هم میچسبه به خاطر عبور جریان بالا (حدود 20 امپر) دیگه کنتاکت از هم جدا نمیشه به اصطلاح میگم خال زده یعنی به هم جوش میخوره )
    رله مخصوص این کار هست بهش میگن افتامات چراغ ک اگه داخل ی رله معمولی و این افتامات چراغ رو ببینید متوجه فرقش میشید



    و این هم رله
    http://uupload.ir/files/abfz_images_(1).jpg
    اگه به عکس ها نگاه کنید (دومی و اخری) متوجه میشید ک چرا با رله کنتاکت ها به هم جوش میخوره و دیگه باز نمیشه و چرا ی عده اومدن افتامات چراغ رو ساختن
    موفق باشید
    فروش و تعمیر CDI هوندا CRM
  5. #5
    2014/11/03
    649
    31

    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    خیلی عالی بود جناب تحیری ممنون
    راستی این جملتون ( علم را باید در آزمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه)
    ( نابغه بودن 99درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون) )رو در حد مرگ قبول دارم متاسفانه توی کشور ما مدرک گرایی به شدت مد شده نه کارایی و تجربه
  6. #6
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,740
    2,313

    پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

    نقل قول نوشته اصلی توسط AMIR_N
    البته اگه این مدار رو روی پراید و پیکان بستید جواب میده
    اگه روی ماشین های مالتی پلکس (پژو مگان 206 و ماشین های مدل بالاتر از 206 ) این مدار رو بستین ی 300 400 هزار تومنی باید برای تعمیر ecu و bsi کنار بزارید (اگه تعمیر کار شهرتون بتونه درست کنه اگه هم نتونه باید ی ecu نو بخرید ک قیمتش بالای 1 ملیون و نیم هست)
    برای همون پراید و پیکان هم بهتر استفاده نکنید (موقعی ک کنتاکت ها به هم میچسبه به خاطر عبور جریان بالا (حدود 20 امپر) دیگه کنتاکت از هم جدا نمیشه به اصطلاح میگم خال زده یعنی به هم جوش میخوره )
    رله مخصوص این کار هست بهش میگن افتامات چراغ ک اگه داخل ی رله معمولی و این افتامات چراغ رو ببینید متوجه فرقش میشید



    و این هم رله
    http://uupload.ir/files/abfz_images_(1).jpg
    اگه به عکس ها نگاه کنید (دومی و اخری) متوجه میشید ک چرا با رله کنتاکت ها به هم جوش میخوره و دیگه باز نمیشه و چرا ی عده اومدن افتامات چراغ رو ساختن
    موفق باشید
    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
    راویان حدیث 3 دسته اند:
    1- یک کسانی که درست شنیده اند و درست تعریف می کنند.
    2- کسانی که غلط شنیده ادند و غلط تعریف می کنند.
    3- کسانی که غلط شنیده اند و می خواهند درست تعریف کنند. ( علی علیه السلام)
    من چند سال است همین مدار را روی خودروی 206 تیپ 5 خود وصل کردم و بدون اشکال دارد کار می کند، نه برای ایسیو، نه برای بی اس ام و سیم کشی و ... نه تنها مشکلی پیش نیاورده ( با لامپ 90 وات در هر کاسه چراغ و جمعا 360 وات برای 4 لامپ نور بالا و پائین با رله 20 آمپر مرغوب ژاپنی) زیرا بعلت عبور غیر مستقیم جریان قوی از رله به لامپ سیم کشی و دسته راهنما سالم ماننده است. چون در خودروی 206 در هنگام تعویض فرمان از نور پائین به بالا از هر 4 چراغ نور بالا و پائین با هم استفاده می کنند و هنگام تعویض فرمان از نور بالا به پائین فقط دو لامپ نور پائین روشن باقی می مانند.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  7. #7
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,740
    2,313

    پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

    نقل قول نوشته اصلی توسط علي تحيري
    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
    راویان حدیث 3 دسته اند:
    1- یک کسانی که درست شنیده اند و درست تعریف می کنند.
    2- کسانی که غلط شنیده ادند و غلط تعریف می کنند.
    3- کسانی که غلط شنیده اند و می خواهند درست تعریف کنند. ( علی علیه السلام)
    من چند سال است همین مدار را روی خودروی 206 تیپ 5 خود وصل کردم و بدون اشکال دارد کار می کند، نه برای ایسیو، نه برای بی اس ام و سیم کشی و ... نه تنها مشکلی پیش نیاورده ( با لامپ 90 وات در هر کاسه چراغ و جمعا 360 وات برای 4 لامپ نور بالا و پائین با رله 20 آمپر مرغوب ژاپنی) بلکه بعلت عبور غیر مستقیم جریان قوی از رله به لامپ سیم کشی و دسته راهنما سالم ماننده است. چون در خودروی 206 در هنگام تعویض فرمان از نور پائین به بالا از هر 4 چراغ نور بالا و پائین با هم استفاده می کنند و هنگام تعویض فرمان از نور بالا به پائین فقط دو لامپ نور پائین روشن باقی می مانند. آفتامات چراغ یک لغت گاراژیست که بجای رله چراغ بکار می رود و هم چنین آفتامات دینام که بجای ولتاژ رگولاتور دینام بکار می رود. علت جوش خوردن کنتاکت ها عدم تناسب بار مصرفی و اتصالی در خروجی لامپ می باشد.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  8. #8
    2014/06/12
    اصفهان
    537
    123

    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    والا ما رو چنتا ماشین مالتی پلکس بستیم کار نمیده
    نمی دونم شما چی میگید من کارم تعمیر ecu ماشین و موتوره (به ویژه موتور های ریس )
    رو موتور ریس ک اصلا جواب نمیده (شما اگه ی موتور پالس 220 ک شهری حساب میشه رو هم پیدا کنید نمیتونید این کارو روش انجام بدین )
    فقط با موازی کردن مقاومت 10 اهم وات بالا با پایه های رله این کار امکان پذیره
    فروش و تعمیر CDI هوندا CRM
  9. #9
    2014/06/12
    اصفهان
    537
    123

    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    راستی 206 تیپ 5 به دلیل مشکل داشتن همون مالتی پلکسش و قیمت بالالیی ک داشت چند مدل بیشتر مالی پلکس نزدن و مدل معمولی اون رو زدن
    شاید ماشین شما عیر از مالتی پلکس باشه


    ecu ماشین مالتی پلکس لحظه به لحظه جریان همه چیز رو اندازه میگیره
    حتی جریان موتور شیشه بالا برش

    اقای تحریری شما خیلی خوب با کلمات بازی میکنید
    فروش و تعمیر CDI هوندا CRM
  10. #10
    2008/09/29
    5,613
    228

    پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

    نقل قول نوشته اصلی توسط علي تحيري
    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
    راویان حدیث 3 دسته اند:
    1- یک کسانی که درست شنیده اند و درست تعریف می کنند.
    2- کسانی که غلط شنیده ادند و غلط تعریف می کنند.
    3- کسانی که غلط شنیده اند و می خواهند درست تعریف کنند. ( علی علیه السلام)
    یه دسته دیگم میمونه اونم کسایی که درست شنیدن و غلط تعریف میکنن.
    که میشه همون یک کلاغ چهل کلاغ خودمون که جمعا احتمال 4 تا هست
    گویند کسان بهشت با حور خوش است - من میگویم که آب انگور خوش است - این نقد بگیر و آن نسیه بگزار - کآواز دهول شنیدن از دور خوش است
صفحه 1 از 7 1234567 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 65

موضوعات مشابه

  1. نصب پرژکتور روی خودرو و استفاده از رله 12 ولت
    توسط فرهاد حریری در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/12/01, 21:32
  2. راه اندازي سنسور O2 مورد استفاده در خودرو ها
    توسط hamze-20 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/09/15, 12:38
  3. زندگي در خودرو..استفاده از لوازم خانگي
    توسط 7703160 در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2013/01/30, 16:20
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2012/02/16, 18:46
  5. رديابي خودرو بدون استفاده از SMS
    توسط microware در انجمن سیستمهای مخابراتی
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 2011/02/09, 17:44

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •