اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    با سلام خدمت کاربران گرامی:
    در این تاپیک یک مدار عملی با استفاده از رله برای پر نور شدن لامپ های چراغ جلوی خودرو برای شما علاقه مندان قرار می دهم امید است مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گیرد. فقط کافیست شما سیم های نور بالا و پائین چراغ های جلو را قطع و به ورودی ها رله متصل و برق 12 ولت را مستقیم به پل های رله وصل کنید. لازم به ذکر است این مدار برای استفاده از لامپ با توان بالاتر نیز مناسب می باشد.

    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    #2
    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    سلام
    جالبه . مگه سیم های مربوط به نور بالا و نور پایین در خودرو خودشون 12 ولت نیستند؟
    از آنجایی که آموزش ماهی گیری برای من بسیار مهم تر هستش، به همین خاطر، در این انجمن، تاجایی که بتونم جواب مطلبی رو مستقیم نمیگم و تلاش میکنم با آدرس دادن و کمی جستجو به جواب برسید. اگر عاشق الکترونیک باشید، دنبال جواب خواهید گشت.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

      نوشته اصلی توسط مرتضی امانی
      سلام
      جالبه . مگه سیم های مربوط به نور بالا و نور پایین در خودرو خودشون 12 ولت نیستند؟
      با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
      چون لامپ های جلوی خودروها از 45 الی 90 وات در خودروهای مختلف فرق می کند و این جریان کشی زیاد لامپ ها باعث افت ولتاژ در سیم ها می شود، در نتیجه ولتاژ رسیده به سر لامپ ها از 14 ولت در حال روشن بودن خودرو به کم تر از 12 ولت رسیده، به این خاطر با استفاده از رله و برق مستقیم از باتری این کمبود را برطرف و نور لامپ های خودرو با روشنایی زیادتری روشن می شود.
      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ ها&#1740

        البته اگه این مدار رو روی پراید و پیکان بستید جواب میده
        اگه روی ماشین های مالتی پلکس (پژو مگان 206 و ماشین های مدل بالاتر از 206 ) این مدار رو بستین ی 300 400 هزار تومنی باید برای تعمیر ecu و bsi کنار بزارید (اگه تعمیر کار شهرتون بتونه درست کنه اگه هم نتونه باید ی ecu نو بخرید ک قیمتش بالای 1 ملیون و نیم هست)
        برای همون پراید و پیکان هم بهتر استفاده نکنید (موقعی ک کنتاکت ها به هم میچسبه به خاطر عبور جریان بالا (حدود 20 امپر) دیگه کنتاکت از هم جدا نمیشه به اصطلاح میگم خال زده یعنی به هم جوش میخوره )
        رله مخصوص این کار هست بهش میگن افتامات چراغ ک اگه داخل ی رله معمولی و این افتامات چراغ رو ببینید متوجه فرقش میشید



        و این هم رله
        http://uupload.ir/files/abfz_images_(1).jpg
        اگه به عکس ها نگاه کنید (دومی و اخری) متوجه میشید ک چرا با رله کنتاکت ها به هم جوش میخوره و دیگه باز نمیشه و چرا ی عده اومدن افتامات چراغ رو ساختن
        موفق باشید

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

          خیلی عالی بود جناب تحیری ممنون
          راستی این جملتون ( علم را باید در آزمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه)
          ( نابغه بودن 99درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون) )رو در حد مرگ قبول دارم متاسفانه توی کشور ما مدرک گرایی به شدت مد شده نه کارایی و تجربه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

            نوشته اصلی توسط AMIR_N
            البته اگه این مدار رو روی پراید و پیکان بستید جواب میده
            اگه روی ماشین های مالتی پلکس (پژو مگان 206 و ماشین های مدل بالاتر از 206 ) این مدار رو بستین ی 300 400 هزار تومنی باید برای تعمیر ecu و bsi کنار بزارید (اگه تعمیر کار شهرتون بتونه درست کنه اگه هم نتونه باید ی ecu نو بخرید ک قیمتش بالای 1 ملیون و نیم هست)
            برای همون پراید و پیکان هم بهتر استفاده نکنید (موقعی ک کنتاکت ها به هم میچسبه به خاطر عبور جریان بالا (حدود 20 امپر) دیگه کنتاکت از هم جدا نمیشه به اصطلاح میگم خال زده یعنی به هم جوش میخوره )
            رله مخصوص این کار هست بهش میگن افتامات چراغ ک اگه داخل ی رله معمولی و این افتامات چراغ رو ببینید متوجه فرقش میشید



            و این هم رله
            http://uupload.ir/files/abfz_images_(1).jpg
            اگه به عکس ها نگاه کنید (دومی و اخری) متوجه میشید ک چرا با رله کنتاکت ها به هم جوش میخوره و دیگه باز نمیشه و چرا ی عده اومدن افتامات چراغ رو ساختن
            موفق باشید
            با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
            راویان حدیث 3 دسته اند:
            1- یک کسانی که درست شنیده اند و درست تعریف می کنند.
            2- کسانی که غلط شنیده ادند و غلط تعریف می کنند.
            3- کسانی که غلط شنیده اند و می خواهند درست تعریف کنند. ( علی علیه السلام)
            من چند سال است همین مدار را روی خودروی 206 تیپ 5 خود وصل کردم و بدون اشکال دارد کار می کند، نه برای ایسیو، نه برای بی اس ام و سیم کشی و ... نه تنها مشکلی پیش نیاورده ( با لامپ 90 وات در هر کاسه چراغ و جمعا 360 وات برای 4 لامپ نور بالا و پائین با رله 20 آمپر مرغوب ژاپنی) زیرا بعلت عبور غیر مستقیم جریان قوی از رله به لامپ سیم کشی و دسته راهنما سالم ماننده است. چون در خودروی 206 در هنگام تعویض فرمان از نور پائین به بالا از هر 4 چراغ نور بالا و پائین با هم استفاده می کنند و هنگام تعویض فرمان از نور بالا به پائین فقط دو لامپ نور پائین روشن باقی می مانند.
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

              نوشته اصلی توسط علی تحیری
              با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
              راویان حدیث 3 دسته اند:
              1- یک کسانی که درست شنیده اند و درست تعریف می کنند.
              2- کسانی که غلط شنیده ادند و غلط تعریف می کنند.
              3- کسانی که غلط شنیده اند و می خواهند درست تعریف کنند. ( علی علیه السلام)
              من چند سال است همین مدار را روی خودروی 206 تیپ 5 خود وصل کردم و بدون اشکال دارد کار می کند، نه برای ایسیو، نه برای بی اس ام و سیم کشی و ... نه تنها مشکلی پیش نیاورده ( با لامپ 90 وات در هر کاسه چراغ و جمعا 360 وات برای 4 لامپ نور بالا و پائین با رله 20 آمپر مرغوب ژاپنی) بلکه بعلت عبور غیر مستقیم جریان قوی از رله به لامپ سیم کشی و دسته راهنما سالم ماننده است. چون در خودروی 206 در هنگام تعویض فرمان از نور پائین به بالا از هر 4 چراغ نور بالا و پائین با هم استفاده می کنند و هنگام تعویض فرمان از نور بالا به پائین فقط دو لامپ نور پائین روشن باقی می مانند. آفتامات چراغ یک لغت گاراژیست که بجای رله چراغ بکار می رود و هم چنین آفتامات دینام که بجای ولتاژ رگولاتور دینام بکار می رود. علت جوش خوردن کنتاکت ها عدم تناسب بار مصرفی و اتصالی در خروجی لامپ می باشد.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                والا ما رو چنتا ماشین مالتی پلکس بستیم کار نمیده
                نمی دونم شما چی میگید من کارم تعمیر ecu ماشین و موتوره (به ویژه موتور های ریس )
                رو موتور ریس ک اصلا جواب نمیده (شما اگه ی موتور پالس 220 ک شهری حساب میشه رو هم پیدا کنید نمیتونید این کارو روش انجام بدین )
                فقط با موازی کردن مقاومت 10 اهم وات بالا با پایه های رله این کار امکان پذیره

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                  راستی 206 تیپ 5 به دلیل مشکل داشتن همون مالتی پلکسش و قیمت بالالیی ک داشت چند مدل بیشتر مالی پلکس نزدن و مدل معمولی اون رو زدن
                  شاید ماشین شما عیر از مالتی پلکس باشه


                  ecu ماشین مالتی پلکس لحظه به لحظه جریان همه چیز رو اندازه میگیره
                  حتی جریان موتور شیشه بالا برش

                  اقای تحریری شما خیلی خوب با کلمات بازی میکنید

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

                    نوشته اصلی توسط علی تحیری
                    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                    راویان حدیث 3 دسته اند:
                    1- یک کسانی که درست شنیده اند و درست تعریف می کنند.
                    2- کسانی که غلط شنیده ادند و غلط تعریف می کنند.
                    3- کسانی که غلط شنیده اند و می خواهند درست تعریف کنند. ( علی علیه السلام)
                    یه دسته دیگم میمونه اونم کسایی که درست شنیدن و غلط تعریف میکنن.
                    که میشه همون یک کلاغ چهل کلاغ خودمون که جمعا احتمال 4 تا هست

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                      نوشته اصلی توسط AMIR_N
                      راستی 206 تیپ 5 به دلیل مشکل داشتن همون مالتی پلکسش و قیمت بالالیی ک داشت چند مدل بیشتر مالی پلکس نزدن و مدل معمولی اون رو زدن
                      شاید ماشین شما عیر از مالتی پلکس باشه


                      ecu ماشین مالتی پلکس لحظه به لحظه جریان همه چیز رو اندازه میگیره
                      حتی جریان موتور شیشه بالا برش

                      اقای تحریری شما خیلی خوب با کلمات بازی میکنید
                      با سلام:
                      خودروی اینجانب مولتی پلکس می باشد و هیچ مشکلی با این روش کار کرد ندارد. بله در مولتی پلکس جریان بالاتر از حد تعریف شده توسط ایسیو باعث عکس العمل ایسسو می شود، اما وقتی که ما از روش رله استفاده می کنیم، جریان استفاده شده فقط صرف راه اندازی 2 عدد سیم پیچ رله ها می شود نه صرف مصرف دو یا 4 لامپ و به این خاطر خطا نمی دهد. در مورد بازی با کلمات این آیه شریفه قرآن است در سوره حجرات آیه 6 که انسان اول باید صحت گفته های مردم را تحقیق کند و زمانی که صحت داشت تصدیق کند. و خلاصه آیه این چنین است: ای کسانی که ایمان آوردید، تا زمانی که تحقیق نکنید تصدیق نکنید که خبر فاسق قومی را بهم ریزد. البته طرف سخن من به شما دوست گرامی نیست بلکه سخن همه ما مردم به آدم ها ایست که بی تحقیق قضاوت می کنند. ضمن آرزوی موفقیت برای شما کاربر گرامی، امری بود در خدمتم.
                      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                        نوشته اصلی توسط AMIR_N
                        والا ما رو چنتا ماشین مالتی پلکس بستیم کار نمیده
                        نمی دونم شما چی میگید من کارم تعمیر ecu ماشین و موتوره (به ویژه موتور های ریس )
                        رو موتور ریس ک اصلا جواب نمیده (شما اگه ی موتور پالس 220 ک شهری حساب میشه رو هم پیدا کنید نمیتونید این کارو روش انجام بدین )
                        فقط با موازی کردن مقاومت 10 اهم وات بالا با پایه های رله این کار امکان پذیره
                        با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                        خیر من بدون استفاده از مقاومت با پایه های این رله استفاده کرده ام. دو سر دوسیم رله ها گراند و دو سر سیم های دیگر رله ها یکی با قطع سیم نور پائین و وصل به این رله و دیگری قطع سیم نور بالا و وصل به رله دیگر و دوسیم قطع شده نور بالا و پائین که از سمت چراغ می آید وصل به پل مربوط به آن رله.
                        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                          خیلی عالی بود اقای تحیری
                          خیلی ممنونم که از تجربیات خود در اختیار ما می گزارید.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                            منم چند ساله این روش را روی ماشینم اجرا کردم فقط حتما روی مسیر باتری فیوز بگذارید چون در این روش فیوز ماشن از مدار خارج میشه و اگر خدایی نکرده در اثر حادثه ،تصادف و......اتصالی ایجاد بشه سیمها می سوزه و شاید باعث آتش سوزی بشه
                            کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                            ولتر

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                              البته حتما همه قبول دارند که رله باید خیلی خوب و قوی باشه،ینی معمولی نباشه

                              راستی تو این حالت از راه عادی لامپ ها جریان کمتری رد میشه،تقریبا میشه مثل وقتیکه لامپ سوخته باشه،خب وقتی لامپ میسوزه که ایسیو چیزیش نمیشه؛پس چرا آقا امیر میگه اینطور نمیشه؟
                              البته من نه میدونم مالتی پلکس چیه(البته الان فهمیدم)
                              نه فرق آفتامات با رله رو فهمیدم
                              نه...
                              خلاصه یهو برام سوال شد
                              ................Fx7SAM................

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X