ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
  1. #1
    2014/09/22
    159
    8

    تعمیر محافظ کولر

    با سلام....
    یه محافظ کولر بیتا پیدا کردم......
    به برق که میزنمش تایمرش شروع به کار میکنه و بعد از چند دقیقه led سبزش هم روشن میشه و یک لحظه رله وصل و بعد قطع میشود......رله اش قدیمی و بزرگ است ....برق 110 به بوبین رله دادم ...داخلش جرقه میزد....
    سیم های ارتباطی مدار و برد نیز از لحاظ قطعی سالم هستند.....مشکل اینه که رله وصل نمیشه جز برای یک ثانیه...
    منتظر کمکتون هستم....
  2. #2
    2012/02/06
    288
    2

    پاسخ : تعمیر محافظ کولر

    نقل قول نوشته اصلی توسط hosin2a
    با سلام....
    یه محافظ کولر بیتا پیدا کردم......
    به برق که میزنمش تایمرش شروع به کار میکنه و بعد از چند دقیقه led سبزش هم روشن میشه و یک لحظه رله وصل و بعد قطع میشود......رله اش قدیمی و بزرگ است ....برق 110 به بوبین رله دادم ...داخلش جرقه میزد....
    سیم های ارتباطی مدار و برد نیز از لحاظ قطعی سالم هستند.....مشکل اینه که رله وصل نمیشه جز برای یک ثانیه...
    منتظر کمکتون هستم....
    سلام.
    بستگی به مدار داره. مثلاً توی مدار زیر رله در صورتی وصل میشه که برق از 240 ولت بیشتر و از 180 ولت کمتر باشه. یعنی فشار برق بالا باشه یا اینکه افت داشته باشه. ( پس در حالت معمولی یعنی ولتاژ بین 180 تا 220 ، رله قطع خواهد بود- طرف ثانویه ی رله در حالت عادی normally close هستش و برق ac در خروجی رله برقرار میباشد )
    http://s3.picofile.com/file/8231325442/mohafez.jpg

    توضیح مدار :

    اين مدار در مقابل نوسانات برق شهر از لوازم الكتريكي همچون يخچال محافظت ميكند . تقويت كننده عملياتي IC LM324 (IC2) بصورت مقايسه كننده ولتاژ استفاده شده است . اين IC از چهار تقويت كننده عملياتي تشكيل شده ، كه فقط از دو تقويت كننده عملياتي آن (N1 , N2) در اين مدار استفاده شده است.
    تغذيه رگوله نشده به مجموعه سري مقاومت هاي R1,R2و VR1 متصل شده. و همان تغذيه به يك ديود زنر 6.8 ولتي(ZD1) از طريق مقاومت R3 وصل شده است .
    VR1 را بطوري تنظيم كنيد كه براي ولتاژ نرمال 180 الي 240 ولت ، ولتاژ در پايه مثبت (پين 3) تقويت كننده عملياتي N1 كمتر از 6.8 ولت باشد. در نتيجه خروجي تقويت كننده عملياتي صفر خواهد بود و ترانزيستور T1 خاموش مي ماند. رله ، كه به كلكتور T1 متصل است ، نيز تغذيه نخواهد شد . در نتيجه تغذيه AC به وسيله برقي از طريق تيغه نرمال بسته رله اعمال خواهد شد ، در طي عملكرد عادي برق قطع نمي شود .
    زمانيكه برق شهر از 240 ولت افزايش مي يابد ، ولتاژ ترمينال مثبت (پين 3) تقويت كننده عملياتي N1 افزايش پيدا مي كند .مقدار ولتاژ در ترمينال منفي بعلت وجود ديود زنر 6.8 ولت خواهد ماند ، خروجي تقويت بالا خواهد رفت كه باعث راه اندازي ترانزيستور T1 و رله تغذيه مي شود. ودر نتيجه ، تغذيه AC قطع و وسيله برقي خاموش ميگردد . بنابراين وسيله برقي در مقابل خطر اضافه ولتاژ محافظت ميگردد .
    حال اجازه دهيد به بررسي عملكرد مدار در زمانهاي افت ولتاژ بپردازيم. زمانيكه ولتاژ زير 180 ولت برسد ، ولتاژ ترمينال منفي (پين 6) تقويت كننده عملياتي N2 كمتر از ولتاژ در ترمينال مثبت (6ولت) خواهد شد. بتابراين خروجي تقويت كننده عملياتي N2 زياد مي شود و رله را بوسيله ترانزيستور T1 فعال ميكند. تغذيه AC قطع شده و وسيله الكتريكي خاموش ميشود . بنابراين وسيله برقي در مقابل افت ولتاژ محافظت مي كند .سيم بندي IC1 براي يك تغذيه 12 ولت تثبيت شده است.
    پس رله در دو حالت فعال مي گردد : نخست ، اگر در پين 3 از IC2 در بالاتر 6.8 ولت است ، و دوم ، اگر ولتاژ در پين 6 IC2 كمتر از 6 ولت باشد .سطوح ولتاژ بالا و پائين توسط بترتيب VR1,VR2 قابل تنظيم است .
  3. #3
    2014/09/22
    159
    8

    پاسخ : تعمیر محافظ کولر

    با سلام...تو توضیح قبلی گفتم که رله وصل و قطع میشه....آقا اشتباه کردم....دوباره مدار رو نگاه و تست کردم یه رله کوچیک دیگه تو مدار هست....صدای تیک اون هست....پس مشکل اینه که رله وصل نمیشه...
  4. #4
    2014/09/22
    159
    8

    پاسخ : تعمیر محافظ کولر

    کسی نیست بهم کمک کنه ؟؟؟
    تایمر محافظ شروع به کار میکنه و بعد لامپ سبز روشن میشه .. ولی رله وصل نمیشه.....برق دوسر بوبین رله رو اندازه گرفتم حدود 20 ولت بود
  5. #5
    2007/03/23
    زاهدان
    497
    27

    پاسخ : تعمیر محافظ کولر

    سلام دوست عزیز
    یه عکس از برد و اطلاعات روی رله قرار بده تا راهنمایی کنیم
    هر گاه خداوند تو را به لبه پرتگاه هدايت کرد به خدا اطمينان کن،يا تو را از پشت خواهد گرفت يا به تو پرواز کردن خواهد آموخت.
  6. #6
    2011/08/10
    424
    41

    پاسخ : تعمیر محافظ کولر

    سلام

    یه ترانزیستور سویچ کناره رله باید باشه اونو عوض بکنید .مشکل حل میشه
    معلوليت محدوديت نيست

    آنکس که عاجز از خلق لحظه هاست، معلول است. نه من...روح بلند آدمیت فراتر از هر معلولیتی است.
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوعات مشابه

  1. اموزش تعمیر و عیب یابی کولر ابی
    توسط سیدمحمدفاطمی در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2015/07/22, 14:03
  2. تعمیر محافظ برق!
    توسط giga0101 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2014/08/04, 10:36
  3. راهنمایی در مورد تعمیر موتور کولر آبی
    توسط behbod1 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2014/06/27, 22:10
  4. عدم وصل محافظ کولر گازی
    توسط ahpa63 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2013/06/10, 20:06
  5. تعمیر پمپ آب کولر...
    توسط shokri1364 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2012/08/17, 03:59

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •