اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

آسانسور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    آسانسور

    با سلام

    از دوستان کسی در مورد سیستم 3VF که در آسانسور بکار میره اطلاعاتی داره؟؟

    لطفا توضیح بدید...

    #2
    پاسخ : آسانسور

    سلام
    دقیقا چه توضیحی میخواید؟ به طور مختصر میتونم بگم که 3vf مخفف variable voltage variable frequency هست. که تو آسانسور منظور از 3vf همون درایو هست. وقتی میگن این آسانسور 3vf هست یعنی درایو داره. و کنترل سرعتش از طریق درایو انجام میشه.
    HELLO WORLD

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : آسانسور

      ممنون از جواب شما

      میخواستم بدونم که با چه روشی سرعت آسانسور رو کنترل میکنه؟؟

      در ضمن سازمان نظام مهندسی هم استفاده از 3vf رو اجباری کرده واسه همین کنجکاو شدم که بدونم طرز کارش چجوریه؟؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : آسانسور

        سلام
        این اسم برگرفته از تجهیزاتی با عنوان 3Pashe Variable Voltage Variable Frequency Drive
        ممکنه که این تجهیزات با نامهای VVVf و یا Soft Starter و Drive و... معرفی بشن .







        مطمئنا هر بار روشن شدن موتورهای پرقدرت آسانسور با حد اکثر سرعت توسط مدارات فرمان ، آسیبها و استهلاک قابل توجهی رو به خود موتور و مکانیزم آسانسور تحمیل میکنه . و همین طور هنگام متوقف شدن اتاقک فشار مکانیکی شدیدی به این تجهیزات وارد میشه و کابلها در معرض کشش ناگهانی و خرابی ناشی از این فشارها میشن .

        با توجه به اینکه سرعت موترهای 3 فاز سنکرون کاملا وابسته به تعداد قطب و فرکانس شبکه برق هست این گونه تجهیزات که گاهی به Soft ُStarter هم مشهور هستند اساسا با هدف کاهش سرعت موتورها در هنگام راه اندازی و در هنگام توقف طراحی شدند .

        خوب اگر یک مدار بتونه فرکانس برقی که به موتور میرسه کاهش بده ( Variable Frequency ) به سادگی میشه سرعت موتور رو کاهش داد. اما مساله مهم دیگه این هست که با کاهش فرکانس اگر دامنه ولتاژ برق ثابت و به مقدار حد اکثر خودش باشه توان تلفاتی موتور به شدت افزایش پیدا میکنه بنابراین در مواقعی که برای کاهش سرعت چنین موتورهایی فرکانس رو کاهش میدن ، دامنه ولتاژ رو هم کاهش میدن( Variable Voltage ) تا تلفات اضافی توان در موتور کنترل بشه .

        به همین جهت این مدارات به راه انداز نرم مشهور شدند .

        با استفاده از تنظیماتی در سیستم کنترل و فرمانهایی که پیوسته از تابلو آساسور به این درایوها صادر میشه ، در ابتدا موتور با حد اقل نیرو شروع به کار مکینه و بعد از گذشت مدت زمانی با یک شیب صعودی سرعتش تا حد اکثر مقدار ممکن افزایش پیدا میکنه تا مسیر رو به سرعت طی کنه و پیش از پایان مسیر دوباره با یک شیب نزولی سرعتش به حد اقل مقدار تنظیم شده میرسه و نهایتا بدون هیچ تنش مکانیکی و الکتریکی فرایند یک جابجایی رو انجام میده .

        تمامی تاخیرها ، مقدار شیبها و بسیاری تنظیمات دیگه در اختیار تکنسین هست تا سیستم آسانسور رو طبق استانداردها و در جهت آسایش بیشتر مصرف کننده و کاهش استهلاک پیاده سازی کنه.



        موفقیت یک فرایند است نه یک اتفاق...

        ******** استفاده از گزينه تشكر نشانه اهميت و احترام شما به پيگيري شخص نظر دهنده است ********

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X