اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

    سلام
    میخواستم بدونم برای راه اندازی و ساخت یک دستگاه دیاگ ( دقیقا مانند دیاگهای شرکتهاییی مثل موتور آزما ثمین و نگارین صنعت و ... ) که به صورت پورتابل هستند به چه میکروکنترلری نیازه و چطوری این کار انجام میشه ؟
    آیا فقط با داشتن یک برد ARM و برنامه نویسی این امکان وجود داره ؟
    آیا برنامه ها به صورت آماده وجود داره برای اونهایی که از برنامه نویسی اطلاعات خوبی ندارند؟

    به فرض مثال : یکی از همین دستگاه های دیاگ که به سیستم PC متصل میشه توی مشخصاتش نوع پردازنده را زده AT90128
    که به قیمت 380 هزار تومان خود دستگاه را میفروشه و برای هر نوع ماشین مثلا پراید ها قیمت 350 هزار تومان نرم افزار را جداگانه میفروشه
    کسی اینجا با این نوع دستگاه ها و برنامه نویسی این مدلها کار کرده ؟
    ارائه سرویسهای اینترنت WiFi , ADSL ویژه مجتمع های مسکونی و اداری

    #2
    پاسخ : استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

    نوشته اصلی توسط hamed-pc
    سلام
    میخواستم بدونم برای راه اندازی و ساخت یک دستگاه دیاگ ( دقیقا مانند دیاگهای شرکتهاییی مثل موتور آزما ثمین و نگارین صنعت و ... ) که به صورت پورتابل هستند به چه میکروکنترلری نیازه و چطوری این کار انجام میشه ؟
    آیا فقط با داشتن یک برد ARM و برنامه نویسی این امکان وجود داره ؟
    آیا برنامه ها به صورت آماده وجود داره برای اونهایی که از برنامه نویسی اطلاعات خوبی ندارند؟

    به فرض مثال : یکی از همین دستگاه های دیاگ که به سیستم PC متصل میشه توی مشخصاتش نوع پردازنده را زده AT90128
    که به قیمت 380 هزار تومان خود دستگاه را میفروشه و برای هر نوع ماشین مثلا پراید ها قیمت 350 هزار تومان نرم افزار را جداگانه میفروشه
    کسی اینجا با این نوع دستگاه ها و برنامه نویسی این مدلها کار کرده ؟
    سلام. شما دیاگ Stand-alone منظورتونه یا PC-Based?
    There is nothing so practical as a good theory. — Kurt Lewin, 1951

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : پاسخ : استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

      نوشته اصلی توسط رضا سپاس یار
      سلام. شما دیاگ Stand-alone منظورتونه یا PC-Based?
      هر دو مورد منظورمه
      چون توی اون مدلیکه PC Base هستش نوع پروسسور را AT90128 اعلام کرده بود .
      ارائه سرویسهای اینترنت WiFi , ADSL ویژه مجتمع های مسکونی و اداری

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

        دوست عزیز، با 8051 هم میشه دستگاه دیاگ ساخت. قیمتِ آی سی ش در زمان حال (دی ماه 1394 شمسی) حدوداً 2000 تومنه.
        تمام تکنولوژی دستگاه های دیاگ یا ECU ماشین توی نرم افزارشه. پروتکل های نرم افزاری هم چیزایی هستن که فقط تو شرکت های سازنده خودرو پیدا می شن و از اسناد انرژی اتمی هم محرمانه تر هستند!
        بیایید با Google آشتی کنیم!

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

          نوشته اصلی توسط محمد رستمی
          دوست عزیز، با 8051 هم میشه دستگاه دیاگ ساخت. قیمتِ آی سی ش در زمان حال (دی ماه 1394 شمسی) حدوداً 2000 تومنه.
          تمام تکنولوژی دستگاه های دیاگ یا ECU ماشین توی نرم افزارشه. پروتکل های نرم افزاری هم چیزایی هستن که فقط تو شرکت های سازنده خودرو پیدا می شن و از اسناد انرژی اتمی هم محرمانه تر هستند!
          آقای رستمی پس با این حال 90 در صد کار به نرم افزار ارتباط داره تا به اینترفیس ؟ . منظور اینکه پس نیازی به میکروکنترلر گران قیمت و آنچنان نداره . برای همینه که مثلا برای پروتکل ALDL میشه با چند قطعه ترانزیستور و آی سی max232 اینترفیس ساخت . الباقی توسط نرم افزار انجام میشه
          با توجه به اینکه گفتید پروتکل از اسناد انرژی اتمی هم محرمانه تر هستش . پس این شرکتهای سازنده دیاگ ایرانی که در پست بالا هم اسم بردم . چطوری تونستند پی به پروتکلهای خودرو ببرند و دیاگها رو بسازند که بتونه با ماشینها ارتباط بر قرار کنه ؟
          من الان یک ساله که به دنبال راهی هستم که بتونم با ای سی یو ماشین و کامپیوتر ارتباط بگیرم . کلی هم در اینترنت سرچ کردم با چندین انجمنهای خارجی و فرومهای تخصصی صحبت کردم . هیچکس نتونست راهنمایی خوبی کنه که من موفق بشم . البته مد نظرم ساخت اینترفیس توسط خودم بود . چون نرم افزار را تهیه کردم . اما در کل نتونستیم بفهمیم پروتکل این نوع ای سی یو از چه نوعی هستش . نه obd و نه CAN
          مگر اینکه دستگاه دیاگ آماده بخرم که اونوقت نمیشه فهمید چطوری کار میکنه وضمن اینکه قیمت بسیار بالایی داره
          از اینرو میخوام ببینم اینجا کسی در این ضمینه کار میکنه که بشه راهنمایی گرفت
          ارائه سرویسهای اینترنت WiFi , ADSL ویژه مجتمع های مسکونی و اداری

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

            نوشته اصلی توسط hamed-pc
            آقای رستمی پس با این حال 90 در صد کار به نرم افزار ارتباط داره تا به اینترفیس ؟ . منظور اینکه پس نیازی به میکروکنترلر گران قیمت و آنچنان نداره . برای همینه که مثلا برای پروتکل ALDL میشه با چند قطعه ترانزیستور و آی سی max232 اینترفیس ساخت . الباقی توسط نرم افزار انجام میشه
            با توجه به اینکه گفتید پروتکل از اسناد انرژی اتمی هم محرمانه تر هستش . پس این شرکتهای سازنده دیاگ ایرانی که در پست بالا هم اسم بردم . چطوری تونستند پی به پروتکلهای خودرو ببرند و دیاگها رو بسازند که بتونه با ماشینها ارتباط بر قرار کنه ؟
            من الان یک ساله که به دنبال راهی هستم که بتونم با ای سی یو ماشین و کامپیوتر ارتباط بگیرم . کلی هم در اینترنت سرچ کردم با چندین انجمنهای خارجی و فرومهای تخصصی صحبت کردم . هیچکس نتونست راهنمایی خوبی کنه که من موفق بشم . البته مد نظرم ساخت اینترفیس توسط خودم بود . چون نرم افزار را تهیه کردم . اما در کل نتونستیم بفهمیم پروتکل این نوع ای سی یو از چه نوعی هستش . نه obd و نه CAN
            مگر اینکه دستگاه دیاگ آماده بخرم که اونوقت نمیشه فهمید چطوری کار میکنه وضمن اینکه قیمت بسیار بالایی داره
            از اینرو میخوام ببینم اینجا کسی در این ضمینه کار میکنه که بشه راهنمایی گرفت
            بعضی چیزا فقــــط تبلیغاته و بس. شما می دی 500 هزار تومن یه دستگاه دیاگ می خری و وصلش می کنی به ماشین های مختلف و می بینی 2-3 تا پارامتر از هر ماشین رو نشون میده. من ماشینمو 20 تا تعمیرگاه بردم هیچ کدوم نتونستن با دیاگ چیزی ازش بفهمن! اصاً تو خیابونای تهران که رد می شی تو هر کوی و برزن 10 تا تعمیرگاه نوشته <<عیب یابی تخصصی با دستگاه دیاگ تمام اتوماتیک و مدرن!>> می ری می پرسی 99.999% شون می گن که دستگاهشون همین هفته پیش (دقیقاً پیشِ پای شما) خراب شده. شما هم می گی آخــــی! چه حیف...
            پارسال دنبال یه چی برای ساخت واسط OBDII بودیم، یه دستگاه عمومی خریدیم. از ECU پراید هیـــچ چی نشون نداد! از پژو GLX فقط دور موتور رو نشون داد.
            پسر، می شینی زیر فرمونِ پژو، کانکتورِ OBD رو نگاه می کنی اصاً پین بندیش استناندارد نیست! مثلاً پین هایی که باید دیتا باشه، برای ماشینای ایرانی خالیه! و پین های خالی مثلاً یه چی دیگه ست.
            این تازه دردسر سخت افزار بود. برسیم سرِ نرم افزار که دیگه کلی دنگ و فنگ و دودره بازی درمیارن شرکتهای سازنده.

            تو وب سایت های خارجی که می گردی می بینی طرف با دو هفته مطالعه پروتکل و ساخت برد راحت تونسته تمـــام پارامترهای ماشین رو بخونه و حتی تنظیمیات موتور رو هم تغییر بده. علتش اینه که ماشیناشون پدر و مادر دارن.
            تو ایران از این خبرا نیست. کافیه راهنمای پروگرامر TNM جدید رو بخونی. مثلاً پروگرامر ECU داره و فایل های باینری هر ECU برای ماشین های داخلی توش هست. ولی تو عمقش که می ری می بینی صرفاً یه اطلاعات کلی بوده که از شرکت سازنده درز کرده. واقعاً عملیاتی نیست. گرچه مردم با این پروگرامر و چند تا فایل باینری که تنظیماتش فرق می کنه، به خیالِ خودشون احتراق موتور ماشینشون رو دستکاری می کنن و بعضاً درست هم عمل می کنه، ولی این معنیش این نیست که شما تونستی با ECU ارتباط برقرار کنی و توسط پروتکل ها تنظیماتش رو دستکاری کنی..
            بیایید با Google آشتی کنیم!

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

              سلام
              وقت بخیر
              نوشته اصلی توسط hamed-pc
              سلام
              میخواستم بدونم برای راه اندازی و ساخت یک دستگاه دیاگ ( دقیقا مانند دیاگهای شرکتهاییی مثل موتور آزما ثمین و نگارین صنعت و ... ) که به صورت پورتابل هستند به چه میکروکنترلری نیازه و چطوری این کار انجام میشه ؟
              آیا فقط با داشتن یک برد ARM و برنامه نویسی این امکان وجود داره ؟
              آیا برنامه ها به صورت آماده وجود داره برای اونهایی که از برنامه نویسی اطلاعات خوبی ندارند؟

              به فرض مثال : یکی از همین دستگاه های دیاگ که به سیستم PC متصل میشه توی مشخصاتش نوع پردازنده را زده AT90128
              که به قیمت 380 هزار تومان خود دستگاه را میفروشه و برای هر نوع ماشین مثلا پراید ها قیمت 350 هزار تومان نرم افزار را جداگانه میفروشه
              کسی اینجا با این نوع دستگاه ها و برنامه نویسی این مدلها کار کرده ؟
              صرفا جهت مطالعه

              https://courses.cit.cornell.edu/ee47...6/ama64_maa66/


              http://www.mictronics.de/projects/j1850-vpw-interface/


              http://lukeskaff.com/projects/car/gm...ace-scan-tool/


              http://www.nerdkits.com/videos/obdii/


              http://marco.guardigli.it/2010/10/hacking-your-car.html


              با احترام
              94/10/23

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : استفاده از ARM در عیبیابهای خودرویی ( دیاگ )

                با سلام
                ممنون هستم از توضیحاتتتان آقای رستمی
                البته من خودم در تعمیرگاه ها و تون پی ها دقیقا دیدم که برنامه پارامترهایی مانند دمای آب و دمای هوا . موقعیت دریچه گاز . فشار هوای منیفولد . میزان پاشش انژکتور ها . زمان احتراق یا همون جرغه TDC . دور موتور . این پارامتر ها را دقیقا هنگام دیاگ زدم ماشین خودم دیدم که البته برای دستگاه شرکت رایان خودرو بود . در واقع به صورت PC بود که مانیتور معمولی داشت و صفحه ای هم که نمایش میداد دقیقا همانند صفحه بایوس مادربردهای گیگابایت نسبتا قدیم بود که در حالت داس کار میکرد
                این هم عکس از صفحه ایکه اون موقع گرفتم ( میبخشید کیفیت خوبی نداره )

                -----------------------------------------------------
                همچنین تشکر میکنم از مشا آقای معیری جهت ارسال لینکها . که البته با سرچ کردن کلمات مرتبط با OBD میتوان به این نوع لینکها دسترسی پیدا کرد .
                اما در کل . نظر بنده مبنی بر باز کردن این تاپیک بیشتر مساله عملی کردن این پروژه هستش . و اینکه آیا دوستان در این انجمن در ضمینه OBD و عیب یابها فعالیت دارند . در این بخش به اشتراک بگذارند
                ارائه سرویسهای اینترنت WiFi , ADSL ویژه مجتمع های مسکونی و اداری

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X