پاسخ : تشخیص نیم سوز شدن موتور جاروبرقی (یونیورسال)
سلام. معمولا موتور جاروبرقی وقتی میسوزه یا نیم سوز میشه، جریان خیلی زیادی مصرف میکنه و صدای غیر عادی از خودش درمیاره. راه تستش هم اینه که اگه آرمیچر سوخته باشه سیمپیچ هاش به رنگ قهوه ای درمیان. یه راه دیگه هم اینه که با یه دونه اهم متر دیجیتالی اهم تک تک پایه های کلکتور رو نسبت به هم دیگه بگیر، اگه اهم صفر باشه خب سوخته و سیم پیچ ها به یکدیگه اتصال کوتاه شدن، اگه اهم حدود 1 یا 2 یا بیشتر داشت(حالا نه 500 اهم) سالمه و اگه قطع عم بود که خب قطعه دیگه. در ضمن اتصالش به بدنه رو هم چک کن، باید اتصال نداشته باشه. از طرفی ذغال های ارمیچر رو هم تست کن ببین سالم هستم یا نه، راهش هم اینه که باید حدود نیم سانت تا یک سانت حداقل ذغال داشته باشه. در ضمن سر ذغال ها رو هم با یه سنباده نرم کمی بتراش و از اون طرف هم کلکتور آرمیچر رو هم با سنباده تمیز کن. اگه خوب شد که شد وگر نه باید بدی برات سیم پیچی کنن. در ضمن شما که در موتور جاروبرقی رو باز کردی، برا بستنش فکر کنم با مشکل مواجه بشی چون این نوع موتور ها توربو هستند و اگه تراز بسته نشن، لرزش و صدای عجیبی خواهند داشت :nerd:
پاسخ : تشخیص نیم سوز شدن موتور جاروبرقی (یونیورسال)
نوشته اصلی توسط ic 555
با سلام
اینکه ارمیچر نیم سوز شده است میتوان با اهم متر تست کرد ؟
یا نه ؟
نشانه هاش چی هستند ؟
تشکر
با سلام :
با توجه به اینکه وات مصرفی کلیه دستگاه های جاروبرقی در بدنه آن نوشته شده است، وات مصرفی را تقسیم بر ولتاژ 220 ولت کنید جریان مصرفی بدست می آید، سپس جریان مصرفی را با یک آمپر متر A.C یا D.C بشرطی که موتور یونیورسال باشد بصورت سری با دستگاه یا موتور اندازه گیری کنید. جریان نشان داده شده بیش تر مشکل در موتور می باشد.
علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
دیدگاه