ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 4 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 39
  1. #1
    2015/01/16
    33
    8

    ساخت هیتر 12ولت

    سلام دوستان .میخوام یه بخاری برقی برای ماشین درست کنم برای این کار یه المنت میخوام که با باتری ماشین روشن بشه.برق کشی ماشین هم مهم نیست چون مستقیم از باتری براش برق میکشم فقط مسئله اینه که به باتری آسیب نزنه ممنون میشم درباره مشخصاتش راهنماییم کنید.
  2. #2
    2010/10/10
    389
    9

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط AR phantom
    سلام دوستان .میخوام یه بخاری برقی برای ماشین درست کنم برای این کار یه المنت میخوام که با باتری ماشین روشن بشه.برق کشی ماشین هم مهم نیست چون مستقیم از باتری براش برق میکشم فقط مسئله اینه که به باتری آسیب نزنه ممنون میشم درباره مشخصاتش راهنماییم کنید.
    سلام اگه میخوای المنت امادشو بخری تو سایت زیر هست
    electromechanic.site90.com
  3. #3
    2015/01/16
    33
    8

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeedxs
    سلام اگه میخوای المنت امادشو بخری تو سایت زیر هست
    electromechanic.site90.com
    ممنون . قیمتش که هیچ ولی سطحش خیلی کمه یه میله ی باریکه چون من میخوام فن بزارم براش باید سیم پیچ با سطح تماس بالا باشه!راهی دیگه نیست به جز اینها؟!
    http://electromechanic.site90.com/pic/29112013125.jpg
  4. #4
    2014/07/20
    البـــرز - کـــرج - گوهـــردشت
    664
    134

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    سلام
    با کمی محاسبه و دقت، می تونید از هر تعداد مقاومت آجری که خواستید استفاده کنید.
    همچنین می تونید با کمی محاسبه و کمک گرفتن از ابزار اندازه گیری، مقدار مورد نیاز از المنت های آماده ی موجود در بازار رو جدا کنید و به شکل دلخواه بپیچید.
    *** يا راهي خواهم يافت، يا راهي خواهم ساخت ... ***
  5. #5
    2015/01/16
    33
    8

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط K1.IEEE
    سلام
    با کمی محاسبه و دقت، می تونید از هر تعداد مقاومت آجری که خواستید استفاده کنید.
    همچنین می تونید با کمی محاسبه و کمک گرفتن از ابزار اندازه گیری، مقدار مورد نیاز از المنت های آماده ی موجود در بازار رو جدا کنید و به شکل دلخواه بپیچید.
    ممنونم! دقیقا منتظر همین بودم .دوستان ممنون میشم در مورد همین محاسبات کمکم کنید چون میترسم اشتباه کنم به باتری ماشین آسیب بزنم.
  6. #6
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,478
    2,009

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط AR phantom
    سلام دوستان .میخوام یه بخاری برقی برای ماشین درست کنم برای این کار یه المنت میخوام که با باتری ماشین روشن بشه.برق کشی ماشین هم مهم نیست چون مستقیم از باتری براش برق میکشم فقط مسئله اینه که به باتری آسیب نزنه ممنون میشم درباره مشخصاتش راهنماییم کنید.
    با سلام :
    برای ساخت یک بخاری برقی 12 ولت ماشین موادد زیر را انجام دهید.
    1- یک المنت 300 وات 220 ولت (که شبیه سیم پیچ مارپیچی شده فنری می باشد ) تهیه کنید.
    2- اهم این سیم پیچ حدود 162 اهم می باشد، که شما باید این المنت را به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید.( بدون کشیدگی زیاد) اهم هر تک از سیم پیچ های جدا شده حدود 13.5 اهم می باشد.
    3- 12 قسمت یک طرف این المنت های 13.5 اهم را به یک تک سیم کلفت با فاصله حدود نیم سانت بهم وصل و به قطب منفی باتری متصل کنید.
    4- 12 قسمت طرف دیگر این المنت 13.5 اهمی را به یک تکه سیم کلفت با فاصله حدود نیم سانت بهم وصل و با یک فیوز 30 آمپری و یک کلید باتوانایی 30 آمپر به برق 12 ولت باتری متصل کنید.
    5- یک فن حلزونی 12 ولت خودرو تهیه و در پشت این المنت وصل کنید.
    6- المنت ها را روی یک پایه محکم وصل کنید تا در هنگام وزش باد فن جابجا نشود.
    7- برق 12 ولت فن را بزنید، موتور فن شروع به کار کرده و با وزش باد از سرخ شدن المت جلوگیری وسبب وزش باد گرم می شود.
    8- وقتی با این کار مسلط شدید، حالا بقیه خلاقیت با خودتان، جعبه مناسب برای قرار گرفتن فن و المنت و کلید و فیوز را انتخاب کنید.
    9- اگر دقت شما در کاهای فنی مورد تائید خوتان است می توانید المنت ها را بعد از فن بخاری خودرو و قبل از درچه خروجی هوا قرار دهید و دیگر نیازی به فن بیرونی ندارید.
    10- مسئولیت عدم توانایی شما در موارد توصیه شده بعهده خودتان می باشد.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  7. #7
    2015/01/16
    33
    8

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط علي تحيري
    با سلام :
    برای ساخت یک بخاری برقی 12 ولت ماشین موادد زیر را انجام دهید.
    1- یک المنت 300 وات 220 ولت (که شبیه سیم پیچ مارپیچی شده فنری می باشد ) تهیه کنید.
    2- اهم این سیم پیچ حدود 162 اهم می باشد، که شما باید این المنت را به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید.( بدون کشیدگی زیاد) اهم هر تک از سیم پیچ های جدا شده حدود 13.5 اهم می باشد.
    3- 12 قسمت یک طرف این المنت های 13.5 اهم را به یک تک سیم کلفت با فاصله حدود نیم سانت بهم وصل و به قطب منفی باتری متصل کنید.
    4- 12 قسمت طرف دیگر این المنت 13.5 اهمی را به یک تکه سیم کلفت با فاصله حدود نیم سانت بهم وصل و با یک فیوز 30 آمپری و یک کلید باتوانایی 30 آمپر به برق 12 ولت باتری متصل کنید.
    5- یک فن حلزونی 12 ولت خودرو تهیه و در پشت این المنت وصل کنید.
    6- المنت ها را روی یک پایه محکم وصل کنید تا در هنگام وزش باد فن جابجا نشود.
    7- برق 12 ولت فن را بزنید، موتور فن شروع به کار کرده و با وزش باد از سرخ شدن المت جلوگیری وسبب وزش باد گرم می شود.
    8- وقتی با این کار مسلط شدید، حالا بقیه خلاقیت با خودتان، جعبه مناسب برای قرار گرفتن فن و المنت و کلید و فیوز را انتخاب کنید.
    9- اگر دقت شما در کاهای فنی مورد تائید خوتان است می توانید المنت ها را بعد از فن بخاری خودرو و قبل از درچه خروجی هوا قرار دهید و دیگر نیازی به فن بیرونی ندارید.
    10- مسئولیت عدم توانایی شما در موارد توصیه شده بعهده خودتان می باشد.
    سلام خسته نباشید بسییار مفید بود ممنون.من جواب سوالمو گرفتم
    فقط چند تا سوال علمی که ممنون میشم جواب بدین! :nerd:
    1.چرا 12 قسمت ؟منظور عدد 12 با کدام فرمول بدست میاید؟
    2.اینطور که من متوجه شدم باید 12 قسمت رو با هم موازی کنم(درسته؟)در این صورت 13.5/12=1.125 اهم(مقاومت معادل 12 قسمت). باتوجه به ولتاژ 12 ولتی و قانون اهم جریان عبوری از کل این ماجرا میشه 10.66 آمپر. چرا باید فیوز 30 آمپر بزارم ؟ :read:
    3.باتری ماشین چه محدودیتی ایجاد میکنه ؟منظور با توجه به چی باید مقاومت رو انتخاب کنیم ؟ جریان یا توان یا ....

    اضافه شده در تاریخ :
    ???
  8. #8
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,478
    2,009

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط AR phantom
    سلام خسته نباشید بسییار مفید بود ممنون.من جواب سوالمو گرفتم
    فقط چند تا سوال علمی که ممنون میشم جواب بدین! :nerd:
    1.چرا 12 قسمت ؟منظور عدد 12 با کدام فرمول بدست میاید؟
    2.اینطور که من متوجه شدم باید 12 قسمت رو با هم موازی کنم(درسته؟)در این صورت 13.5/12=1.125 اهم(مقاومت معادل 12 قسمت). باتوجه به ولتاژ 12 ولتی و قانون اهم جریان عبوری از کل این ماجرا میشه 10.66 آمپر. چرا باید فیوز 30 آمپر بزارم ؟ :read:
    3.باتری ماشین چه محدودیتی ایجاد میکنه ؟منظور با توجه به چی باید مقاومت رو انتخاب کنیم ؟ جریان یا توان یا ....
    با سلام :
    وقتی شما یک المنت 162 اهمی 300 وات را به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید، شما دارای 12 المت 13.5 اهم 25 وات خواهید شد.
    چون ولتاژ خودرو در هنگام روشن بودن موتور 13.5 ولت الی 14 ولت می باشد نه 12 ولت.
    وقتی شما 12 المنت 13.5 اهم را با ولتاژ حد اکثر 14 ولت روشن کنید، توان کل مصرفی می شود 174 وات که نزدیک ترین فیوز 20 آمپر با توجه به اینک شما باید از یک موتور فن حلزونی (ماننده موتور های بخاری و کولر های ماشین استفاده کنید) جمعا حد اکثر 30 آمپر می شود.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
  9. #9
    2015/01/16
    33
    8

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    ممنون میشم سوال آخر رو هم پاسخ بدین :job:
    چه چیزی در مورد باتری محدودیت ایجاد میکه؟ منظور اینکه من هر کاری بخوام انجام بدم چیو باید در نظر بگیرم که از حدش بیشتر نشه تا به باتری صدمه وارد نشه؟توان یا جریان یا...
    درمورد باتری های دیگه چی؟ ممنون میشم یه توضیح جامع بدین
  10. #10
    2014/10/12
    تهران - تهران پارس
    2,478
    2,009

    پاسخ : ساخت هیتر 12ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط AR phantom
    ممنون میشم سوال آخر رو هم پاسخ بدین :job:
    چه چیزی در مورد باتری محدودیت ایجاد میکه؟ منظور اینکه من هر کاری بخوام انجام بدم چیو باید در نظر بگیرم که از حدش بیشتر نشه تا به باتری صدمه وارد نشه؟توان یا جریان یا...
    درمورد باتری های دیگه چی؟ ممنون میشم یه توضیح جامع بدین
    با سلام :
    از این مدار فقط در هنگام روشن بودن خودرو استفاده شود، چون جریان زیادی می کشد و باعث تخلیه زود رس باتری می شود. از کلید با تحمل جریان 30 آمپری استفاده کنید. سیم ها متناسب برای عبور جریان زیاد باشند. (استفاده از سیم نمره 5 )
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
صفحه 1 از 4 1234 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 39

موضوعات مشابه

  1. ساخت شارژر 1 تا 100امپر 12ولت
    توسط 1hoshmand در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 74
    آخرين نوشته: 2018/05/31, 14:38
  2. ساخت هیتر برای ذوب کردن
    توسط tree1371 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/11/05, 19:33
  3. ساخت هیتر
    توسط alijan89 در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015/02/27, 04:09
  4. مشکل در ساخت سوئيچينگ 12ولت 5 آمپر
    توسط saeedmcu در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 25
    آخرين نوشته: 2014/11/29, 18:07
  5. ساخت اینورتر 12ولت به 220ولت با avr
    توسط lepkin در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 54
    آخرين نوشته: 2012/11/02, 21:21

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •